Motoruma fazla yağ koydum
Reklamlar
-
14 Haziran 2014, 16:24
#1
Yaklaşık olarak 2 gün önce motorumun yağ seviyesinde azalma gördüm baya bir az kalmış hatta motorum ASYA NOSTALJİ 125 ben farketmeden biraz fazla yağ koymuşum bir sorun yaratırmı? birde gazı biraz açınca ses sanki fazla çıkıyormuş gibi motorumun ilk sahibi motorun devrini yükseltmiş yüksek devirde çalışıyor bununda bir katkısı varmıdır sese?
Reklamlar
-
14 Haziran 2014, 16:38
#2
yağını çubuğundan kontrol et..eğer çok fazlaysa (olması gereken çizgiden 1-2 cm gibi)tapayı aç boşalt biraz..sonra gerektiği kadar yeniden doldur..
yüksek rolantiyi karbüratör üzerinden rolanti vidasından ayarlayabilirsin...
-
14 Haziran 2014, 17:28
#3
maximum çizgisini geçtiyse zararı vardır. Yanlış hatırlamıyorsam basınç ile ilgili bir şeyler yapıyodu arkadaşın dediği gibi fazlaysa boşaltman gerekir
-
14 Haziran 2014, 22:35
#4
benim motor 1.8 litre yağ alıyor... 100-150 gr da fazladan koyuyorum...
hiç bir sorun yaşamadım...
-
14 Haziran 2014, 23:09
#5
900 ml civari aliyordu sanirim. Abesk olmamak uzere fazla yagi ust kapak kosesindeki tahliye hortumundan atar zaten..
Dikkat edin, uzerinize sicramasin. O hortumunda kivrilmamis ve ucununda grenaj icerisinde kalmadigina dikkat edin. Lastigede gelmesin, kaza yaptirir....
En koseye cirtla sabitleyin
-
14 Haziran 2014, 23:09
#6
krank keçelerini patlatabilir. seviyesinde koymanı tavsiye ederim.
-
14 Haziran 2014, 23:11
#7
bu kadar kolay şeylere takılmayın dostlar fazla koyduysan komple boşaltırsın aynı yağı ölçerek yeniden koyarsın bitti
-
16 Haziran 2014, 01:21
#8
Abilerim peki ben bunun yağını tamamen nasıl boşaltıcam herahangi bir tıpa falanmı var çünkü yağ koyduğum yer böyle yukarıya dönük motoru ters çevirmem lazım yani boşaltmak için ve ben bu şekilde baya full yağla biraz yol yaptım bir şey olurmu?
-
16 Haziran 2014, 01:34
#9
yuh kardeşim sen sakın bida motora binme ehliyetin varmı senin ?
-
16 Haziran 2014, 01:46
#10
tr_select adlı üyeden alıntı
900 ml civari aliyordu sanirim. Abesk olmamak uzere fazla yagi ust kapak kosesindeki tahliye hortumundan atar zaten..
Dikkat edin, uzerinize sicramasin. O hortumunda kivrilmamis ve ucununda grenaj icerisinde kalmadigina dikkat edin. Lastigede gelmesin, kaza yaptirir....
En koseye cirtla sabitleyin
Benim motorda yag kaciriyor, acaba hortumdanmi diye dusunmedim degil simdi, bende yag degistikten sonra oldu, benim tum orta kisim yag icinde ayakliga falan geliyor. Grenaj icinden cikip, nasil bulunur o hortum?
-
16 Haziran 2014, 09:14
#11
önceki yazılarımlada dedim trafiğe kapalı alanlarda sürüş çalışıyorum izmirde buna müsait çok fazla alan var ama gerçekten bilmiyorum hiçkimse annesinin karnından motor sürmeyi bilerek çıkmıyor
-
16 Haziran 2014, 09:20
#12
hazarozan adlı üyeden alıntı
Benim motorda yag kaciriyor, acaba hortumdanmi diye dusunmedim degil simdi, bende yag degistikten sonra oldu, benim tum orta kisim yag icinde ayakliga falan geliyor. Grenaj icinden cikip, nasil bulunur o hortum?
diğer motosikletlerde varmıdır bilmem fakat sizinkinde motor tahliye hortumu diye bir şey yok. alttaki yağ tahliye tapasını kontrol edin. gevşek kalmış olabilir. çok aşırı sıkmayın diş kopartabilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:15 ----------
Alican1998 adlı üyeden alıntı
Abilerim peki ben bunun yağını tamamen nasıl boşaltıcam herahangi bir tıpa falanmı var çünkü yağ koyduğum yer böyle yukarıya dönük motoru ters çevirmem lazım yani boşaltmak için ve ben bu şekilde baya full yağla biraz yol yaptım bir şey olurmu?
dostum yağı değiştirmeden önce motorun içindeki yağı nasıl tahliye ettin ? alttan tahliye tapasını çıkartarak boşaltmadınmı yağı. aynı şekilde yeniden yağı boşalt. alttaki tahliye tapasını kapat. boşalttığın temiz yağı uygun seviyeye gelene kadar üstten tekrar koy.
-
16 Haziran 2014, 23:03
#13
Abilerim yağımı boşalttım OPET 20/50 4T yağımı koydum fakat bugün biraz kullandım boş yolda birazda bastım sanırım farketmeden motorumu park ettiğimde hafif yağ sızıntısı olduğunu gördüm bu normalmi yoksa olamamasımı gerekli?
-
16 Haziran 2014, 23:04
#14
Nereden geliyor yağ sızıntısı?
-
16 Haziran 2014, 23:09
#15
Sanırım motordan ASYA yazısının üstünde koltuğun altında yuvarlak bir şey var sanırım motor o orada birazcık vardı
-
16 Haziran 2014, 23:54
#16
hazarozan adlı üyeden alıntı
Benim motorda yag kaciriyor, acaba hortumdanmi diye dusunmedim degil simdi, bende yag degistikten sonra oldu, benim tum orta kisim yag icinde ayakliga falan geliyor. Grenaj icinden cikip, nasil bulunur o hortum?
Ayak koyma yerinizin arkasinda buji degisimi icin ufak bi kapak var. Oradan hortuma ulasabilirsiniz..
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
-
18 Haziran 2014, 02:53
#17
Alican1998 adlı üyeden alıntı
Abilerim yağımı boşalttım OPET 20/50 4T yağımı koydum fakat bugün biraz kullandım boş yolda birazda bastım sanırım farketmeden
motorumu park ettiğimde hafif yağ sızıntısı olduğunu gördüm bu normalmi yoksa olamamasımı gerekli?
kardeşim ne yapıyorsun 20-50 traktör mü o , 10-40 en cok 10-50 koy , keçenin birini patlatmışsın geçmiş olsun yağ sızıntısı ondan , scooter devırle gıden bir alettır . O yağ çok kalın yağlamayı yetiştiremez piston gömleğe yapışır
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
18 Haziran 2014, 03:12
#18
fazla yağ koyduğunu nasıl anladın? diyen olmamış.. çok bilmişler sizi
nasıl anladın kardeşim?
şimdi o motor daki yağ çubuğunu bezle silip tek rar takıp sıkarak bakıyorsan yanlış bakıyorsun demektir.
motoru önce çalıştırcaksın, 500 mt kadar sürüp geri geliceksin
rölantide 1 dakka çalıştırıp kapatıcaksın motoru. yağ çubuğunu çıkarıp bezle silip, tekrar SIKMADAN çubuğu sokup çıkartıcan, eğer yağ seviyesi tırtıklı alanın içindeyse sorun yok demektir.
bunları kontrol ettiyse dönüş yap.
yağ boşaltmak için, sol tarafta motorun altında 20-22 civata olması lazım o civatayı açtın mı yağ direk boşalır, altına tas koyman lazım ve motorun iyice soğumasını beklemen lazım. Elin yanabilir, altına tas koymassan süzgece pislik bulaşabilir.
-
18 Haziran 2014, 03:21
#19
Motosikletlerde KÜLBÜTÖR KAPAĞI denilen en üstteki TEPEDEKİ kapağa verilen isimdir,
ve o kapağın tekesinde hava çıkış borusu vardır,
Motor içerisindeki basıncı dışarıya atan bir çıkıştır,
Motor DEVİRLİ yani seri kullanıldıkça motor içerisindeki hareketten dolyı buharlaşan yağ ve yağ köpükleri o tahliye deliğinden çıkış yapar,
ve o tahliye deliğine giren bir hortum yardımı ile HAVA FİLTRESİNE gider,
filtreden tahliye edilir,
o çıkış her motosiklette mevcuttur,
CG,,AGK,,SCOOTER (GY6) ve tüm motosikletlerde,,,
-
18 Haziran 2014, 03:23
#20
jemalizm adlı üyeden alıntı
fazla yağ koyduğunu nasıl anladın? diyen olmamış.. çok bilmişler sizi
nasıl anladın kardeşim?
şimdi o motor daki yağ çubuğunu bezle silip tek rar takıp sıkarak bakıyorsan yanlış bakıyorsun demektir.
motoru önce çalıştırcaksın, 500 mt kadar sürüp geri geliceksin
rölantide 1 dakka çalıştırıp kapatıcaksın motoru. yağ çubuğunu çıkarıp bezle silip, tekrar SIKMADAN çubuğu sokup çıkartıcan, eğer yağ seviyesi tırtıklı alanın içindeyse sorun yok demektir.
bunları kontrol ettiyse dönüş yap.
yağ boşaltmak için, sol tarafta motorun altında 20-22 civata olması lazım o civatayı açtın mı yağ direk boşalır, altına tas koyman lazım ve motorun iyice soğumasını beklemen lazım. Elin yanabilir, altına tas koymassan süzgece pislik bulaşabilir.
Böyle bir soru mu var dostum , çok koydum diyorsa çok koymustur
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)