Tamamdır
işe başladığım andan itibaren detayları paylaşırım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:47 ----------
sen mg delux formunda şöyle yazmışsın ;
"ben egzoz performans tipi beyin performans tipi ateşleme bobini ve daha kuvvetli konjektör artı cub amortisörü aldım 200 kusur lira vermiştim hepsine "
sendeki aynı eksoz bendede var.zaten resimlerinde dördüm buji kablon filan turuncu bunları açarmısın biraz etkisi ne nasıl filan ?
Birde bu makinalarda hava ayarı filan nasıl oluyor bulamadım az çok subap ayarı yaptım (yine ses geliyor ama :D )ama motorun hava filtresini çıkarınca gaza bastıgımda motor bogulup susuyor yemiyor ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:55 ----------
Birde subap ayarındada benzin girişine 1 jilet egsoz çıkışına 2 jilet koyupmu ayar yaptın ? :D
dönüşüm iptalini nasıl yaptın ?
ben silindirin oraya takacak düz demir bulamadım
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
egzozun ekstra bir artısı yok. sadece silindiri ilk taktığım zaman üst kapakla felan oynamamıştım daha işte ozaman gazı kestiğim zaman motorun öne yığılmasını engelliyordu. sonradan üst kapağın içini oydum orjinal egzozla taktığım egzoz arasında fark kalmadı. sen üst kapağı kaçlık alıyorsun 200 mü 150 mi ? aldığım bobin vs gibi parçalar hiç bir işe yaramıyor yarar derlersede ben inanmıyorum. o turuncu renkli bobine 30 lira para verdim 6-7 sonra arıza yaptı ateşlemesi düştü normal bobinden hiç bir farkıda yoktu. hava-yakıt ayarıda karbüratörün altına bak bir tane düz tornavida ile açılan vida vardır gerisi yıldızdır. düz olanı biraz aç. uçları değişen tornavidalar vardır onun ucu ile çevirebilirsin. subap ayarınıda tek jiletle yapacaksın emme ve egzoz aynı değerdedir cg de.
hava ayarı için karburatörün ön kısmında hava ayar vidası var, oradan yapman lazım.
geri dönüşüm iptalinde de hava filtre kutusu baglantısını, karburatör manifolt baglantısını kapatacaksın.
düz demir bulamadım demişsinde, mevcut demirin ucunu kesip, ezip kaynakla da kapatabilirsin
subab ayarını da sentil ile 0,10 mm yap emme egzos aynı,
genelde bu tarz cg lerde 0,06mm 0,07mm deniyor ama hem tutturması zor hemde tutmazsa, sıkı olursa subab yakma olasılıgı ver.
bence en ideali 0.10 mm az sesli ama güvenli
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
geri dönüşüm iptalinide artık kendi imkanlarına göre uyduracaksın. arkadaşın dükkanında elektrikli bileme aleti vardı bu bıçak bileme için olan seyden sacı kesip kenarlarını biledim matkapla delik açtım o kadar
tamam yeni gelen silindirim 150cc orjınal egsozla kullanmak ıstıyorum bı ıslem yapmam gerekmi ? ama benım orjınal efsozum açık biraz sesli yani
hem DH-001 diye tabir edilen performans egsozu hemde kaynakcıda ufak bi işlem gör dü susturuculardan biri alındı galiba tatlı bi sesi var yani biraz fazla ama :D
subap ayarınıda dediğiniz gibi tekbir jilet ile yapacağım
karburator hava ayarı ise bana : tamamen kapat 2,5 tur çevir aç sonra oralarda ufakca oynayarak motorun çalışma durumuna gore yap dediler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:23 ----------
@solmyr @boora @cenkito ups bi güzellik yaptı p.tesiye kalmadan getirdi kargomu
VTC SUBAP VAR ÜSTÜNDE
BİRDE SİLİNDİRİN KUTUSUNUN İÇİNDEN ŞÖYLE BİŞEY ÇIKTI NEDİR BU NEREYE TAKILIR ? :
BİRDE İÇİNDE GELEN CONTALARDA FİLAN 250CC DİYOR AMA 150 CC ?
BUDA CEZAMIZ :D
Allah'ın izniyle yarın takıcam.
silindirin içinden çıkan o yeşil yaylı parçalar "subap lastiği" contalaarın üzerinde 250 yazması önemli değil silindir geçiyorsa sıkıntı yok. zaten 250 65,5 siye belirtmiş. takmak için yarını neden bekliyorsun ki ? ben merak ettim şimdi acaba piston aşağıda mı kalacak ? silindiri sen mi sökmüştün ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:53 ----------
bu arada senin üst kapak dolu geldiği için subap lastiklerini kullanmana gerek yok takılı haldedir zaten o. keşke üst kapağı 200 lük alsaydın daha iyi olurdu 150 nin subapları 125 ten çokta büyük değil
hadi yaa :( eğer 200 lük derseniz bunu iade edip 200lük üst kapak alim şimdilik 125 kapakla toplarım salıyada 200 luk kapağı takarım dağıttım zaten motoru beklemedim yarını
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:24 ----------
motor sente ayarı için bu konumda olmalı değilmi ?
o dediğiniz parlak vidanın ora T solda kalıyo Bide düz çizgi var
BİRDE şu eski silindirdeki parçayı nasıl söküp yeniye takacam çeviriyorum açılmıyor parlak bütük vida varyaitici milletin girdiği yer ?
bak mondial yazan kapak var orada 4 tane 8 numara civatanin tuttugu onu sok iceride 14 lokma ile cevirebilecegin bir civata var onunla kranki cevirebilirsin.bloktaki cizgi ile o t harfinin yanindaki cizgi denk gelecek. sen once pistono bagla ama sekmanlari takma contayi koy ve silindiri tak o soktugun mondial kapaginin icindeki civatayi cevir ve en ust konuma getir pistonu bakalim ne kadar asagida kalacak
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:34 ----------
o horoz mu ne diyorlar onlari cikarmak icin duz bir tornavida ile iceriden disa dogru kapagi ittir gecme o cikar zaten
tamam sentesi dogru. ben kendi yaptığımı söylüyeyim ve karşılaştığımı ona göre kendin yorumlarsın. benim orjinal kapağın subap kanallarını genişlettim hatta yanma odasınıda genişettim bu matkap ucuna takılan torna uçları var onunla. sonra matkap ucuna takılan keçe ile polisaj yaptım rektefiyecidede ust kapağı traşlattım az bir şey yinede verim alamadım. o yüzden 200 lük kapak al dedim çünki 10.000 devir gibi kesiciye giriyordu benim motor orjinali 12000 e kadar giriyor hala kesiciye girmiyordu
neyse aldım artık 1 kere deneyecem olmazsa 200 lük yaparım zeten benım motorda kesicide yok :D
ben aşşağı inip gelim bi 30 dk :D silindiri filan takim foto çekimi yapim :D
tamam bende ikindiyi kılacam sonra buralarda olurum elimden geldiğince yardımcı olurum benım aldığım silindir umt markaydı uzun geldi bakalım zongshen nasıl olacak
resim çektiysen yorumlardık bizde şimdi piston çok mu aşağıda kaldı ?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)