" 520 " Tip zincir ile " 520 H " zincir arasındaki fark nedir?
Reklamlar
-
06 Haziran 2014, 01:51
#1
Motorum 520 tip zincir kullanmakta, ancak malum, D.I.D almak herkesin işi değil,ve bulup kullandıklarım belli müddet sonra sünüyor(nasıl kullanıyorsun demeyin, gayet normal lakin, rampa çıkışı fazla oluyor)
Geçen gün bir yerde rastladım " 520 H " olarak yazıyordu, şöyle bi bakınca bayaa sağlam hissi verdi, sanırım normal 520'den bile kalınca, şimdi ben bu 520H'yi alıp kullansam bir sıkıntı olurmu? sağlıklı şekilde kullanabilirmiyim? kalınca olduğundan sünme performansı nasıl olur?
Kullananlar'dan ve fikri olanlar'dan bilgi bekliyorum, teşekkürler.
Reklamlar
-
06 Haziran 2014, 02:23
#2
-
06 Haziran 2014, 03:35
#3
Muhtemeln ARCH marka zincir gördün. 520H yazıyor ve aralık aynı olmasına rağmen et kalınlığı fazla. Normal olanı 30-40 TL iken oringli olanı 100 liradır.
Bu hafta içinde bende taktıracağım. Usta 1 sene içinde uzarsa yenisini takarım dedi.
-
06 Haziran 2014, 03:47
#4
Zuzuuw adlı üyeden alıntı
Muhtemeln ARCH marka zincir gördün. 520H yazıyor ve aralık aynı olmasına rağmen et kalınlığı fazla. Normal olanı 30-40 TL iken oringli olanı 100 liradır.
Bu hafta içinde bende taktıracağım. Usta 1 sene içinde uzarsa yenisini takarım dedi.
Taa kendisi, beyaz çelik kısmıda diğer çek zincire göre etli idi aynen, sanırım tek farkı dayanım sunması için etli olması, süratten düşsünde torktan kaybedermiyim acaba?
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:45 ----------
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
Anlaşılmadı paşam? açarmısın ne'demek istediğini?
-
06 Haziran 2014, 14:27
#5
benim bir tandığımda var kalın zincir hız olarakta tork olarakta bişey farkettirmiyor alıp takabilirsiniz
-
06 Haziran 2014, 15:50
#6
H ibaresi ''heavy duty'' anlamında daha dayanıklı sağlam sert malzemeden yapılma d emektir.1200 1500 cc lik büyük motosikletimiz varsa tork kuvvet çok olacağından erkenden zincir uzamasın kopmasın eskimesin dersek alıp kullanılır, firmalar yenilik için hergün çeşit çeşit ürün geliştiriyorlar, sokakta caddede kullanan bizim gibileri için pekte lazım bi zincir değil.
Zincirin kalınlığı ağırlığı vesaire özellikleri motorun torkuyla beygiriyle süratiyle alakalı değildir ve hiçbirşeye etki etmez.Hatta yarışlarda kullanılan bazı ince narin hafif zincirler bisiklet zinciri kalınlığındadır neredeyse.
-
06 Haziran 2014, 16:31
#7
-
06 Haziran 2014, 16:36
#8
Tabloda H ölçüleri aynı ama L ölçüsü büyüyünce diğerinden farklı oluyor L neden büyüyor çünkü daha etli zincir baklaları ve malzemesi eklenmiş oluyor.
Kopma yükü birinin 2000 H olanının 2400.
-
06 Haziran 2014, 22:11
#9
bassturbin adlı üyeden alıntı
H ibaresi ''heavy duty'' anlamında daha dayanıklı sağlam sert malzemeden yapılma d emektir.1200 1500 cc lik büyük motosikletimiz varsa tork kuvvet çok olacağından erkenden zincir uzamasın kopmasın eskimesin dersek alıp kullanılır, firmalar yenilik için hergün çeşit çeşit ürün geliştiriyorlar, sokakta caddede kullanan bizim gibileri için pekte lazım bi zincir değil.
Zincirin kalınlığı ağırlığı vesaire özellikleri motorun torkuyla beygiriyle süratiyle alakalı değildir ve hiçbirşeye etki etmez.Hatta yarışlarda kullanılan bazı ince narin hafif zincirler bisiklet zinciri kalınlığındadır neredeyse.
Cenkito'nun, verdiği tablo'da ölçüler belirtilmiş, aynen ebatlarda kalınlık avanatjı var, haricinde zincir yatağı aynı iöiş dayanım, üst seviyede çeker değeide sağolasın cenkito.
" H " ibaresine anlam verdiğiniz teşekkürler, ancak sizde bahsetmişsiniz yarışlarda inceltiğini, bu durum kesinlikle etki eder diye düşünüyorum, bir şekilde sürtünme maşaya baskı açısından.
Hasılı kelam, bana gerekli olan dayanımı sunacak gibi görünüyor, tank paleti gibi geldi üstündeki standart 520'ye göre, motoru toparladıktan sonra kısmet ise deneyimleyip yazarım, herkese teşekkürler.
-
07 Haziran 2014, 15:00
#10
Ayrıca o tablodaki h yükseklik yani a bir yerin ölçüsü b bir yerin gibi.520 nin yanındaki H değil...
-
07 Haziran 2014, 15:05
#11
bassturbin adlı üyeden alıntı
Ayrıca o tablodaki h yükseklik yani a bir yerin ölçüsü b bir yerin gibi.520 nin yanındaki H değil...
Evet ancak,düzeltmek gerekirse belirtiğin resim "şemadaki" olmalı, alt tabloda yer alan tip çeşit tablosunda doğru verilmiş, onda hemen yanında "O" ibaresi oring'li olduğunu işaret ediyor, dün gece bayaa araştırdım bu konuyu
(zaten üstünde oringli diye yazmışlar, yaşlandık mq.)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)