Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Lastik - Jant / Ebat - Boyut uyumluluğu sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Öncelikle merhaba arkadaşlar forumu genelde okuyucu olarak takip ettiğim ve şuan da herhangi bir motor kullanmadığım için üye olma gereği duymamıştım. Gerek forum içi, gerekse arama motorlarında gerçekleştirdiğim aramalar ve okumalar sonucunda tam olarak istediğim cevapları barındıran soruların sorulmadığını ve cevaplanmadığını gördüm. Bu sebeple ben kendim sizlere birtakım sorular yöneltmek istiyorum müsadenizle;

    Örnek olarak 2 farklı motosiklet düşünelim honda cbr250r ve kawasaki ninja 300 olsun bu motosikletler hemen hemen aynı cc ve klasmanda oldukları için.

    Honda CBR250R: Ön: 110/70-17M/C (54S) ||| Arka: 140/70-17M/C (66S)
    Kawasaki Ninja 300: Ön: 110/70-17 M/C ||| Arka: 140/70-17 M/C

    1) 17'' lik janta takılabilecek lastik ebatı neye göre belirlenir ? Misal Ön lastik için 120/70 yada 120/60 takmak neye göre mümkün neye göre mümkün değildir ?

    2) Yine aynı şekilde arka lastik için jant 17inç fakat standart lastikleri 140/70 160/60 lastik takmaya kalkarsak neye göre janta uyar yada uymaz ? kıstası nedir ?

    Bunlara yönelik soru cevapları okurken hep orjinal ebattan şaşma 150 gider de 160 olmaz. Gibi yorumlar görüyorum fakat neye göre 160 olmuyor ? bunun cevabını detaylıca anlatan bir arkadaşla karşılaşmadım.

    Lastiğın yapısı ve bölgelerini bile baya araştırdım fakat janta uyarlamaya kalktıgımda jantta tek verilen rakam inç boyutundan çapıydı.

    Arkadaşlar bu soruyu sorarken yapıcı olmak adına belirtmek isterim ki, her motosiklet meraklısının motorda sevdiği bazı şeyler vardır. Bende kalın tekerli race motorların görünüşlerini seviyorum fakat amacım tapagaz gazlamak olmadığı ve tecrübemde olmadığı için 600lük modelleri düşünmüyorum dolayısıyla onlarda olan lastiğe göre daha dar olan 250cc lerin lastiklerini nasıl ve hangi kurallar çerçevesinde genişletebilirim bunun cevaplarını almaya, bilgisini edinmeye çalışıyorum.

    Öncelikli amacım sürüş emniyetini tehlikeye sokmadan kendi zevk ve memnuniyetime göre düzenlemeleri nasıl yapacağımı öğrenmek.

    Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim. Tekeriniz düz bassın.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mucoist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 250R
    Alıntı Akmina adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikli amacım sürüş emniyetini tehlikeye sokmadan kendi zevk ve memnuniyetime göre düzenlemeleri nasıl yapacağımı öğrenmek.
    Benim öğrendiğim şudur; sürüş emniyetini tehlikeye sokmak istemiyorsan fabrika ayarlarından dışarı çıkmayacaksın.

  3. #3

    Üyelik
    24 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı mucoist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim öğrendiğim şudur; sürüş emniyetini tehlikeye sokmak istemiyorsan fabrika ayarlarından dışarı çıkmayacaksın.
    Bu fikre de saygı duymakla beraber. Motor kullanıcılarınında belli düzenlemeleri belli sınırlar içinde yapabilecekleri düşünülmelidir. Markalar model ve tasarımlarında üretilen motosiklete uygunluk ve minimum maliyet ile performansa fixlenmiş durumdadırlar. Misal ki 160/70 lastik de takılabilirdi ama top speedi atıyorum 10km düşürürdü yada arttırırdı etkisi neyse artık, ben hız peşinde değilim bu işlemden sonra varsın hızım düşecekse düşsün zaten o hızlara pek çıkacak bi insan değilim. Son olarak belirtmek isterim ki dünyada çok sayıda hastası olan chopper tarzı chopping ile yapılan motorlar mevcut ve emniyetli kullanılabiliyorken. Bazı şeylerle oynamanın mumkun olduğu da bir gerçek ben nasıl mümkün olacağını soruyorum.

  4. #4
    fatek95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2013
    Şehir
    Denizli
    Şuan mobilden girdiğim için ayrıntılı link veremeyeceğim kusura bakmayın. Altın elbiseli adamın lastik seçimi konulu videosunu izlerseniz kafanızdaki soru işaretlerinin gideceğini düşünüyorum

  5. #5

    Üyelik
    24 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı fatek95 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şuan mobilden girdiğim için ayrıntılı link veremeyeceğim kusura bakmayın. Altın elbiseli adamın lastik seçimi konulu videosunu izlerseniz kafanızdaki soru işaretlerinin gideceğini düşünüyorum
    Evet o videoyu daha önce de izlemiştim şimdi tekrar izledim dediklerine katılıyorum işin matematiğine baktığınızda haklı dar alana büyük birşey koymaya çalışırsan sıkışmaya başlar bi yerden pırtlar çok mantıklı fakat derdimi sanırım hala tam anlatamadım bu açıdan bi yandan araştırmalarım devam ederken bulduğum şeyler ile derdimi daha iyi ifade etmeye tekrardan çalışayım. Ben neye göre takılıp takılamayacağını merak ediyorum. Jantın inç bakımından boyutunu biliyoruz 17inç fakat genişliğini bilmiyoruz. Hondanın sitesinde 17'' yazıyo bitiyor, jantta lastiğin oturduğu alanın genişliği belirtilmiyor. Kısaca sorumu özetlersem: 17inç jantta, jant genişliği kaç olmalıdır ki xxx ebatında lastik takabileyim. Hangi jant genişliği, hangi lastik ebatlarına uygundur.

    Lastik genişliği diye belirttiğim kısım ekteki fotoğrafta mavi oklar ile gösterdiğim kısım



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------

    Arkadaşlar sanırım kendi sorumun cevabını kendim buldum.
    http://www.c-note.dk/wordpress/wp-co...Size_Chart.pdf
    http://www.tacomaworld.com/forum/tir...0r17-160-60r17

    bu iki site sorularımı cevaplıyor. Fakat şimdi yeni bir soru ortaya çıkıyor. Jant değiştirilmeye kalkarsak, daha kalın jantı takmamız mümkün mü ?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler