Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

motosiklet zincir ayarı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    yasinim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2011
    Şehir
    AnKaRa
    Motosikleti
    Daelim Roadwin 250r
    arkadaşlar google baktım youtube da yabancı sitelere kadar araştırdım çözümümü bulamadım motorum daelim vjf250 5.000 km oldu her yerini kontrol ederim bi sorunu yokdu ancak dün 100 kiloluk bi arkadaşımı artçı olarak aldım ee doğal olarak zincir gevşedi arkadaşı bırakınca bu zincir nasıl ayarlanıyor sırasıyla yazacak bi arkdaşım varmı kullanım kitabınıda okudum arka aks diyo fren pedalının germesi diyo hiç bi şey anlamadım araştırma yap demeyin girmediğim site kalmadı lütfen bi yardımcı olun bunun için servise gitmek istemiyorum çünkü servis baya uzak


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    http://www.ekilavuz.com/kilavuz/e32838930cdbcdaf/9/daelim/vjf250-bz1/motosiklet

  3. #3
    yasinim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2011
    Şehir
    AnKaRa
    Motosikleti
    Daelim Roadwin 250r
    bunu okudum reis de bişey anlamadım ki bu var bende

  4. #4

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Haklısın ayrıntılı açıklama yapmamışlar. Orijinal manual a göre zincir kontrolu şöyle yapılıyor :
    vitesi boşa alın
    zincirin ortasından elle bastırınca 10-20 mm lik esneme normal görünüyor.
    bu değerlerden fazlaysa aks cıvatalarını gevşetin
    çatalın arkasında bulunan ayar vidalarıyla zinciri gerdirin.
    istenen ölçüye gelince sıkın

    https://docs.google.com/file/d/0B71X...AteTZNS2M/edit

  5. #5
    yasinim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2011
    Şehir
    AnKaRa
    Motosikleti
    Daelim Roadwin 250r
    ABİ şimdi yanlış anlamadıysam bu 17 anahtarla açılan vidaları gevşetecem mili tutan vidaları yanlız onlarda öne doğru kaymış önceden tam ortada duruyodu lastiği geriye doğru çekecekmiyim yoksa gevşetip direk 13 le açılan vidalarımı sıkıcam orasını anlamadım

  6. #6
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    tekeri tutan milin somununu gevşetip genelde 13 ile tutulan arkaya doğru bakan somunları eşit olarak sağ ve soldakini sıkıyoruz..her sıkmaya zinciri kontrol ediyoruz ne çok sıkı ne çok gevşek tam arasında emin olunca tekeri tutan somun sıkıyoruz...sonra tekrar 13 ile tutulan somunları hafifçe sıkıştırıyoruzki geri salmasın..ama çok acemi isen bi ustaya git 1 kereye mahsus adam yaparken incele bi dahakine sen yaparsın.

  7. #7

    Üyelik
    26 Mayıs 2014
    Zincir gerginlik ayarı senin ve artçı ile kullanımın da göz önünde tutularak yapılması gerekir, sadece tek kişi kullanıyorsan motor üzerine kendin bin ve zincir gerginliğini 1.5cm esniyecek şekilde ayarla, fakat arada şişko birinide arkana alıyorsan arka maşa daha fazla esniyeceği için zincir de aşırı gerilip salınır buda zincirin yapısının bozulmasına yani bazı bölgelerin uzamasına yol açar, hatta öndişli çıkış milinde boşluğa bile sebep olur, sürekli gergin zincirle kullanılırsa!Bu olayları değerlendirerek zincirini ayarlamalısın, 2 kişi kullanıyorsan her ikinizinde motora binip arada arka maşayı esnetip zincir oluğunu kontrol etmen gerekmekte, çünki sürekli düz yolda gitmiyoruz çukuru var yokuşu var, maşa esnedikçe zincir gerilir.Arka teker milinin somununu gevşet , gerdirme somunlarını 13 anahtar ile eşit ölçüde sık tekerin yanağından çatal mesafesini metre ile kontrol et her 2 aralıkta eşit olmalı bu önemli yoksa ön dişli arka dişli kaçık olacağı için zincir ve dişliler zamanından önce erir bozulur.Eşit mesafeyi elde edince zincirini de motora ağırlık vererek dediğim gibi germen gerek yol ve yük durumu gerginlik ölçünü belirleyecektir.

  8. #8
    yasinim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2011
    Şehir
    AnKaRa
    Motosikleti
    Daelim Roadwin 250r
    abilerim şimdi şöyle tekeri tutan mil varya o önceden ortada duruyodu yani mil öne geriye oynuyo ya tam ortada duruyodu benim sadece anlamadığım tekeri geriye doğru çekecekmiyim mili tutan vidaları açınca yoksa onla oynamadan 13 le tutan vidalarımı sıkacam gevşettikten sonra

  9. #9
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı yasinim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abilerim şimdi şöyle tekeri tutan mil varya o önceden ortada duruyodu yani mil öne geriye oynuyo ya tam ortada duruyodu benim sadece anlamadığım tekeri geriye doğru çekecekmiyim mili tutan vidaları açınca yoksa onla oynamadan 13 le tutan vidalarımı sıkacam gevşettikten sonra
    sen mili gevşetince tekeri geri çekme 13le tutulan somunları sıkınca teker ufak ufak kendini geri alacak zaten böylece zincirin gerilecek...
    cenkito bunu beğendi.

  10. #10
    yasinim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2011
    Şehir
    AnKaRa
    Motosikleti
    Daelim Roadwin 250r
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen mili gevşetince tekeri geri çekme 13le tutulan somunları sıkınca teker ufak ufak kendini geri alacak zaten böylece zincirin gerilecek...
    işte bu abicim Allah razı olsun sağolasın. bi tur birini çeviriyosan bi turda diğerini çevirecem değilmi
    Bende hakkın kaldıysa sevildiğin yıllara say...

  11. #11
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    aynen zaten çentikler olur üzerinde 2 side eşit olmalı..

  12. #12
    yasinim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2011
    Şehir
    AnKaRa
    Motosikleti
    Daelim Roadwin 250r
    eyw. abim sağolasın şimdi çok net anladım


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)