Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Handros' um, ben doğru akım ve devreleri dedin mi orada ipe un sererim işte Buraki77 bu işi çözer. tegin arkadaşın bu topiğini 3 ay önce biri hortlattığında tesadüfen görüp yiğenlere gönderdiydim, acaip memnun kaldılar Sistem çok avantajlı, arıza yapacak parça yok gibi, avans gecikmesi, ateşleme sorunu olmuyor vs.. Direnç ısınması da kaçınılmaz, o kadar bilgim var önemli olan bu devre yapılırken en kaliteli malzeme kullanılmalı, El Yapımı olduğu içinde soğutmasını yapabilecek bir kutu içerisine koyulmalı. Birinin önerdiği gibi eski soğutma kanalları olan Konjektör kutusu uygun bir şey
Emeği geçen herkese teşekkürler.
Poturdak
selam ben bu konuya yabancıyım biraz ama elektrik açısından yardımcı olabilirim, sorun sadece 10 ohm luk direncin ısınması sorunu ise
1. 10 ohm 7W veya 10W lık direnç alıp takarsanız ısınma olur ama direnç yanmaz
2. Eğer bulamazsanız 2 adet 20 ohm 5 W lık direnci alıp paralel bağlayın (uçlarını birbirine)daha sonra da onu tek bir direnç gibi düşünüp devreye bağlayın bu da sorunu çözüm olur.
daha detaylı bir açıklama için daha fazla teknik bilgiye ihtiyacım var. Kolay gelsin
"İyiler Kazanır Kötülükler Kazınır Dediler, Mutlu Olmak İçin Mutlu Etmek Yeter Dediler" ...1 :cat:
buraki77
Sorunun dirençden değil,BDX54C'den olduğunu bulduk.Neden yandığı konusunda bi bilgim yok ama soğutucu bağlamadığımdan dolayı yandığını düşünüyorum.Elektronikci bi arkadaşıma danıştım bu konuyu ve 10ohm 5wattlık direncin ısınmasının normal olduğunu ve bu direncin üstünde durmasının uygun olduğunu söyledi.Devreyi tamir edip bidaha deneyeceğim.Ama soğutuculu olarak.Direncin ısınması konusunda da söylediğinizi dikkate alıcam.Bide konjektör kutusunu nereden bulabilirim.Bilen varmı..
Eline sağlık arkadaşım. Paylaşım budur işte
Gitti TDM kaldık yine ybr ile başbaşa..
selam sorun BDX54C enetegresinden ise soğutucu bağlamak ısınma problemini çözer ancak geçen akım, sınırın üzerinde ise yine de entegre yanar. Eğer sorun olursa o entegrenin daha yüksek güçlüsünü arayıp bulabiliriz kataloglardan. Devrede bir problem yoksa çalışması gerekir. Kolay gelsin
"İyiler Kazanır Kötülükler Kazınır Dediler, Mutlu Olmak İçin Mutlu Etmek Yeter Dediler" ...1 :cat:
Herhangi bir oto elektrikçisinden çıkma hurda bulabilirsin. İçini söküp temizle ve yeni el yapımı devreyi buna yerleştir. Ancak dikkat et, PC lerde kullanılan sıvı bakır var elektronikçiler bilir, devrenin altına bu sıvı jel den sık ve soğutucu kangallara gelecek şekilde montaj yap. ısıyı kangallar rahat verecek bir şekilde. Şahane olacaktır
Poturdak
işte görmek istediğim paylaşımlar...Geyiğe son...
şimdi bişi dicem küfür falan etmiyonuz dimi bd54x falan nedir ...racona ters bu tarz yazışmalar...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Muzo dediğin beyaz jel sanırım silikon yağı da deniyor esas amacı ısıyı metaller arasında hava kalmayarak soğutucuya aktarıyor PC lerde kesin olması gerekir.
Metehandro BDX54C bir transistör yani gelen akımı kuvvetlendirmek amacı. detayına girmeyeyim bdx54c.pdf deyip arat kataloğunu bulacaksın.
Aye bu işleri daha iyi bilir elektronik müh. idi sanırım
Yanlız demeden geçemeyeceğim bu yapılan devre arabada kullanılacak sanırım. Şöyle bir sorun çıkabilir. Yolda giderken sollama yaparkene bir anda bu devre yansa ve motor stop etse o anda karşıdan araba gelse halin nice olur?
Onun için daha profesyonel bir devre gerekli bence yani hata payı çok çok az olan ve güvenilirliği olan bir devre. Koyacağın yer ve bağlantıları bile çok önemli. Gevşek bağlar ya da yağmur suyu ile zamanla oksitlenirse devre yanabilir ya da çalışmayabilir. Bizim broadway in de elektronik ateşleme devresi yanmıştı devrenin tamamı silikon jel içinde idi sadece kabloları dışarı çıkıyor nem ve yağmurdan korunmuş olarak. Bunlara dikkat etmek lazım
"İyiler Kazanır Kötülükler Kazınır Dediler, Mutlu Olmak İçin Mutlu Etmek Yeter Dediler" ...1 :cat:
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Evet metehan resimdeki TO220 kılıf olan malzeme,3D pcb görünüm Eagle adlı programla hazırlanmış, şemada iğrenç bir 12 volt balast uygulamasına benziyor.
İyide abi sen niye bunlara heves sardın, nerden aradında buldun bunları?
Ayrıca Buraki77 çok haklı, uzman olmayan kişilerin araçları üzerinde bu tür modifikasyonlara gitmesi çok tehlikeli!
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Bendeniz naçizane arkadaşımızın amatör devresinden yola çıktım. Köy de sıkıntısı 1500 bir dostuma yolladım ki anlar bu işlerden, İşe Yaramış! ''abi şaane çalşışıyoo yaa'' diye bahsettti. Ben buraya uzmanlığım olmayan, denenmiş sonuç alınmış konuılarda yazıyorum. Elbette üzerinde Mühenbdislik oılmayan hiç bir şey Honda garantisinde değildir. Ama aşamazmıyız bu küçük detayları. Kimse bana bu sitede elektronik aparat yapamayacak madm yoktur felan demesin. Honda nınkiler çok farklı değil, sadece sorumluluyk almayıp işi sigortaya yükleyen adalar
Poturdak
Elektronik konjektörden elektronik ateşlemeye gelemedik daha bir türlü. Alternatörü değiştirmeyi bende düşündüm ama bizim motorlarda işlem oldukça zor olur. Çünkü alternatör doğrudan şafta bağlı ve avans otomatiğide üstüne taklıyor. Yani alternatörü değiştirince bunları uydurmak çok zor. Jawalardaki gibi olsa 12 volt bir dinamo yerleştirirdim şimdiye kadar.
Bu arada Sinan'ın gönderdiği konjektör devreside çalışmadı. Artık iyiden iyiye alternatörün düzgün sarılmadığını düşünmeye başladım. Mekanik konjektörde de bir süre sonra akü boşalıyor. Yani şarj düzgün değil. Aküyü şarj ediyorum motosiklete bağlıyorum zaman geçtikçe akü boşalıyor. Şarj lambası motosiklet çalışır çalışmaz sönüyor ama bu şarjın yeterli olup olmadığını göstermiyo heralde. Benim yaptığım ölçümlerde dinamo çıkşından 6 volt en fazla yüksek devirde 6.5 volt alabiliyorum. Konjektörün akü şarj çıkışından ise 6 voltu çok zor görüyorum. Yani dinamo yaterli akım üretmiyor. Dinamonun 7-8 volt cvarında bir akım üretmesi gerekmez mi?
Bu Konyadaki Şükrü usta iyi diyo herkes ama dinamoyu geçen sene ona sardırdıktan sonra bu şarj olayı bu sene hep böyle gitti. Bu konularda paylaşacak bilgisi olanlar döksün eteklerindeki taşları.
mete sen bu devre ile güzel bir floresan aydınlatma yapabilirsin motoruna
Sayın "Yucika"
Sizdeki akü 6 V'luk sanırım aku şarj devresi 6V üzerinde olması gerekir (6,5 V biraz az) 7-8V (V= Gerilim A= Akım bu arada) uygun bir değerdir. Eğer 7-8V ile beslersen çabuk şarj olur. Akünün gücü de yani Ah (amper saati) de önemli yüksek Ah li olması daha uzun süre güç vermesini sağlar. Sonuçta herşey belli bir düzenin parçası. Motora ekstradan aydınlatma ampül .... bağlarsan akü çabuk biter ve bu durumda (6,5 V ile) şarj olma süresi uzun zaman alır. Tabi elektrik tesisatında kısa devreler yok ise.
Sonuç olarak akü besleme gerilimi 6V luk akü için en fazla 7-8V uygun bir değerdir (daha üzerinde olursa ampüller patlar) akünün ölmüş olma olasılığına karşı yenileyebilirsin. Bu durumda yüksek ampersaatli alırsan daha uzun süre güç depolayabilirsin. Motor kulladığın süre boyunca far ve diğer aydınlatmaları kaparsan akü için daha sağlıklı olur en azından tam şarj oluncaya kadar. Umarım işine yarar
"İyiler Kazanır Kötülükler Kazınır Dediler, Mutlu Olmak İçin Mutlu Etmek Yeter Dediler" ...1 :cat:
Yucika , yaptığım devrenin çalışmadığına üzüldüm .yalnız benim anlamadığım motosikletin dinamosunu sen neden motor ustasına sardırdınki bir bobinajcıya verseydinya çünkü bobinajcılar tel çapına ve sarım sayısına tipine göre genelde hatasız yaparlar bu işi. eğer sorun dinamonun sargılarındaysa sargılar olması gereken değerde değil demektir mesala benim motosikletin dinamosunun stator sargıları yani dıştaki birbirine seri bağlı DF kısmı bir kısa devre felan yoksa 1,7 ohm olması gerekiyor ki öyle ama senin dinamodaki olması değer nedir bilemiyorum açıkcası. daha önce yaptığım konjektör devresi sorunsuz çalışıyor motor yüksek devirde en fazla 7,3V verecek şekilde devredeki trimpottan ayarını yapmıştım hatırlarsan verilen devre yanlıştı ben onu düzeltip olması gerektiği gibi yapmıştım ama Tegin bu devre çalışmaz demişti o sanırım devreyi pek fazla incelemedi benim ayrıca buji sorunum vardı fazla kurumluyordu ve buji bozuluyordu ben yaptığım konjektörden herhalde diye düşündüm ama kendim bile inanmadım buna krank keçelerinin şanzıman yağını kaçırma ihtimalinide düşündüm ama keçeleri değiştirmek çok zahmetli olduğundan pek ihtimal vermemiştim sonunda inadı bırakıp motoru indirip krank keçelerini değiştirdim sorun çözüldü yani yaptığım konjektöre boş yere kabahat bulmuşum. konjektör rölantide dahi şarjı kesmiyor ancak rölanti çok düşük olacakki motor stop a zorladığı zaman şarj lambası hafif kızarık yanıyor. yaptığım elektronik ateşme devresini yeniden takmak istedim ama çok fazla yer kalmadı biraz büyük oldu ben de onu bizde renault 12 TX vardı ona taktım şimdilik sorunsuz çalışıyor , boyutlarını küçülterek yeni birdane daha yapıp onu takacağım uygun bir zamanda. konjektörde püf noktası sanırım bu pozitif regüle ve negatif regüle ile ilgili ama bunu sorunsuz bir dinamoyla senin motosiklette denenmesi gerekiyor.
@ Sinan
Şükrü usta motor tamircisi değil motor elektrikçisi. Yani bunu saracak adama gittim aslında. Ancak Türkiye'de verdiğin paranın hakkını işçilik olarak almak her zaman mümkün olmuyo biliyosun. Yukarıdaki devreyide denedim. Sinan bu pozitif regule negatif regule olayıda sorun değil onuda çözüyoruz. Konjektör çalışıyo ancak dediğim gibi dinamo yeterli akımı üretmiyo heralde. Dinamosu orijinal bir tek silindirli BMW bulamadım denemek için.Motoru tekrar götürücem zaten elektrikçiye. Göstersin bana motorun 7 volt ürettiğni bende kabul edeyim elektronik konjektörün çalışmadığını. Ayrıca elektrik tesisatınıda yeniden çektirmiştim onuda beğenmiyorum. Orijinaline sadık kalmamış. Tamam tesisat çelışıyo ama kablolar karışık bağlanmış. Bu kış tekrar uğraşıcam bu işlerle ama olmazsa yeni dinamo bulmaya çalışıcam.
Arkadaslar Lutfen Acil Yardim Varim Yogum Bir Mz 301 Ama Elektrik Tesisatini Karistirdim Ne Sinyal Yaniyor Ne Far Ne Sarj Ediyor Ne Calisiyor Bana Cok Acik Elektrik Semasi Lazim Acil Acil Acil Acil Lutfen Bana Donun Arkadaslar Lutfen
buraya bir bak belki yardımcı olur
http://www.ostmotorrad.de/setframe.p...frame=left.php
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)