Elektronik Ateşleme Devresi
Reklamlar
-
20 Temmuz 2006, 11:23
#101
Bir alman forumunda aşağıdaki şemayı buldum. Sanırım 6 volt regülatör şeması fakat almanca olduğu için ne olduğunu da tam anlayamadım.
Bir inceleyip fikrinizi söyleyin.
Sinan ve tegin
aşağıdaki linke bir bakın burada piyasada satılan elektronik regülatörün şeması testleri ve hatta baskı kalıp devresi bile var.
umarım nihai çözüm olur.
http://www.geleh.de/
son bir link daha veriyorum bunada bakarsanız iyi olur
http://www.italoclassicbikes.de/downl/fs_downl.htm
Reklamlar
-
20 Temmuz 2006, 17:38
#102
-
21 Temmuz 2006, 12:55
#103
-
21 Temmuz 2006, 17:01
#104
-
24 Temmuz 2006, 14:28
#105
Sinan
sanırım www.geleh.de adresindeki aleti yaptıracağım. Sonuçta tek silindirli BMW için yapılmış bir devre. Test platformunu da sitede göstermiş zaten. R25 ile R26 aşağı yukarı aynı özelliklere sahip benim için uygun olur sanırım. Sende MZ için yapılmış devreyi deneyip sonucunu söylersen iyi olur.
Tegin nerdesiiin?
-
24 Temmuz 2006, 23:54
#106
-
26 Temmuz 2006, 11:14
#107
Sinan, resimdeki dinamo r25 yada r26 ya ait değil. Çift silindirli BMW lerin dinamosu. Eski çift silindirli BMW lerinkine burda manyeto diyolar. Dinamoluyla manyetolunun farkı ne dediğimde manyetolu aküsüzde çalışır dinamolu çalışmaz dediler. Sanırım bu rezistör benimkinde yok çünkü http://bensbmw-r25-3.freeservers.com/Engine%20page4.htm adresindede bahsetmiyo baktığım diğer yerlerde ve bendeki BMW R26 tamir el kitabında ve parça katoloğunda rezistörden bahsetmiyor. MZ için aynı şey geçerli değil rezistörü iptal edeceksin. Ben bir arkadşıma sipariş ettim devreyi fakat eli biraz ağırdır ne zaman yapar bilemiyorum.
-
26 Temmuz 2006, 13:04
#108
elekronik ateşleme
merhaba arkadaşlarlar ben yeni katıldım .bende 94 jawa lazer var .ateşleme devresinden bende yaptım yalnız ben tr olarak BUX 37 kullandım.darlington bir tr BU serisine göre daha dayanıklı bir TR hem daha randımanlı çalışıyor 2 yıldır kullanıyorum.
-
26 Temmuz 2006, 15:53
#109
lazer adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlarlar ben yeni katıldım .bende 94 jawa lazer var .ateşleme devresinden bende yaptım yalnız ben tr olarak BUX 37 kullandım.darlington bir tr BU serisine göre daha dayanıklı bir TR hem daha randımanlı çalışıyor 2 yıldır kullanıyorum.
Lazer senin jawa 6 volt mu 12 volt mu? Biz en büyük sıkıntıyı 6 volt devre şeması bulmada yaşadık. Devre şemasının resmini koyarsan seviniriz en azında 2 yıldır kullanılıp test edilmiş bir şema bizim olmas başkalarının işine yarar.
-
26 Temmuz 2006, 23:20
#110
yucika
tamam MZ ve BMW nin dinamolarının yanyana olan resimdeki dinamo senin R25in dinamosundan farklı ama diğer resimlere bakacak olursan ben o resimleri http://bensbmw-r25-3.freeservers.com/Engine%20page4.htm adresinden aldım ve senin r25in dinamosunun resimleri elektronik regülatör yapılmadan önceki ve sonraki resimlerini koymuşlar ben değişiklikleri daha iyi görebilmen için photoshop ta değişiklikleri oklarla gösterek yeniden buraya koyuyorum senin dinamodada sargı direnç var seninde iptal etmen gerekir elektronik regülatörü yapıp taktıktan sonra niye şarj yapmıyo vs. dememen uğraşmıyasın diye diyorum uğraşılan emekler boşa gitmesin o yüzden saygılar..
sinan
-
27 Temmuz 2006, 10:48
#111
Sinan resimdeki kahverengi sargı ateşleme bobini. Ondan çıkan kablo doğrudan bujiye gidiyor. Son resimde tekrar yerini alıyor. Sanırım kromaj için sökmüş ve takmadan önce krom işi daha iyi gözüksün diye fotoğrafı çekmiş.En alttaki resimde bobin tekrar yerini alıyor. Aslına bakarsan ben bu regülatörü tek başıma takmayı düşünmüyorum zaten. Elektrikçiye götürücem heralde sonuçta ölçüp biçmek lazım.
-
27 Temmuz 2006, 13:05
#112
elk ateşleme
benim jawa 12 volt devre otolar için yapılmış bir devre ben birkaç elemanın değerini değiştirdim öyle yaptım .devrenin şemasını en kısa zamanda buraya koyuyorum.msn dende ulaşabilirsiniz.topcuy1971@mynet.com
-
27 Temmuz 2006, 15:08
#113
yaw ateşleme bobininin orda ne işi var kırkyıl düşünsem aklıma onun indüksiyon bobini olduğunu tahmin edemezdim Düşündükçe kendi kendime gülüyorum walla neyse sorun yok o zaman
-
07 Ağustos 2006, 13:20
#114
Arkadaşlar aşağıdaki devreyi yaptım. Bugün deneyeceğim sonucu sizlere bildiririm.
Evet arkadaşlar bu devreyi denedim ve başarılı olamadım.
Bunun sebepleri konusunda iki teorim var:
1. Bu devre benim motoruma uygun değil.
2. Devreyi kendim yaptım bu yüzden becerememiş olabilirim.
İkinci seçeneği bertaraf etmek için elektronikçi bir arkadaşıma yeniden yaptıracağım. Birde www.geleh.de adresindeki devreyi yaptırıp ikisinide deneyeceğim.
-
08 Ağustos 2006, 23:46
#115
eğer bu baskılı şemaya göre yaptıysan olmayabilir çünkü TIP2955 transistörün emiter ayağı boşta duruyor şemaya göre birbirini tutmuyor ben şuan bu devre üzerinde çalışıyorum .aslın ilk önce www.geleh.de adresindeki devreyi yapmaya niyetlenmiştim ama en önemli parçalar olan MAX971CSA- SI9804DY - MMBT2907AL - PBYR1645 vs. elemanları bulamadım ve bir firma dışarıdan getirebileceklrini söylediler ve sadece söylediğim parçalar için 25.50 euro KDV hariç fiyat istediler ve teslim süresi 2-3 hafta olabilir dediler açıkcası işime gelmedi..neyse yapmış olduğun devredeki şemayla baskılı devresini iyi karşılaştırma yapman gerekiyor eleman bağlantı şekilleri (E-C-B)vs
-
09 Ağustos 2006, 11:10
#116
Sinan transistörün boştaki ayağını ben de farkettim devre şemasından inceleyip Df ucuna bağlandığını buldum. Sonuçta o şekilde yapyık ama olmadı bilemiyorum hatalarımız da olmuş olabilir. Eğer bu devreyi yapacaksan daha önce senin verdiğin Mz forumundan alınmış buna çok bnezeyen bir devre var bence onu yap yerleşimi çok daha düzgün bunu yaparken çok zorlandık. Yollar çok yakın ve ince yapılmış şemada.
www.geleh.de adresinde devrenin bir önceki transistörlü hali var Almanca bilmememe rağmen anladığım kadarıyla bu haliyle de 10 A lik iş görmüş. 4A şarj için 6 A de diğer ekipmanlar için güç elde etmiş. Bunu yeterli bulmayıp entegre devre kullanarak gücü 12 A e çıkarmış fakat şarj için 6 A diğer elemanlar için de 6A güç üretmiş. Bence şarj için 4A yeterli olur. Transistörlü versiyonunu deneyebilirsin.
-
09 Ağustos 2006, 15:05
#117
geleh.de aresindeki transistörlü şemayı gördüm ama sonrakinden farklı olarak sadece 2tane 2n2222 transistör kullanılmış yine diğer parçaları bulmam çok zor ki enbaşta mosfet transistör olan SI9804DY ve diğer mmbt2907al-BZX84c4V7 vs. parçalar bir diğer şema MZ formunda olan şema onuda inceledim yanlışlıklar var mesala tip2955 yerine mje2955t kullanmışlar her ikisinin ayak bağlantıları aynı olmasına rağmen şemada emiter bayz collector dizilişi yanlış ve yine bc557 transistorlerdede her ikisinin ayak bağlantıları rarklı yazılmış MUR3040PT dual diyod olmasına rağmen ayak bağlantılarına E-B-C yazmışlar tamam diyod üç bacaklı ama ayaklar anota mı bağlanacak yoksa katotamı bağlanacak belli değil şemada ortadaki ayak boşta bırakılmış o zaman görünüşte bağlantılar her iki anota verilmiş katot boşta .ve senin yaptığın şemadaki çizimle baskı devresi örtüşmüyor mesala bc557 transistörün biri şemada 10k potla ve 1n4007 ile birleşmezken baskı devre şemasında birleşiyor neyse ben iyice şaftı dağıttım görüsürüz...
-
09 Ağustos 2006, 15:17
#118
Sinan ben devreyi yaparken şemeyı esas almaya çalıştım. Dediğin gibi baskı kalıp devresindeki bacakların yerleri tutmuypr ama esas olan şemadır deyip emitörünü kollektörünü şemadan takip edip bağlamaya çalıştım. Elektronik konusunda da fazla bilgim yok hep internetten bakıp yapmaya çalıştım ve sonuçta olmadı. Nasıl olmadı dersen devreyi bağlayınca şarj lambası yanmadı. Şarj lambası yanacak motoru çalıştırıncada sönecek diye bekliyoruz ama lamba yanmadı. Denediğimiz motor benim ki değil R51 idi sonuçta manyetolu aküsüzde çalışıyo zaten tek baktığımız şarj lamabasının yanıp sönmesiydi oda olmadı. Bu işin sonu ne olacak bende bilemedim. Doğru dürüst bir 6 volt devre bulamadık anlaşılan. Ebay de satılan elektronik konjektörlerde 95€ alınacak gibi değil yani nakliyesiyle 250-300 ytl.yi bulur. Akıl fikir işi değil. ben hala uğraşıyorum senjde uğraşmaya devam et bir çözüm buluruz inşallah.
-
09 Ağustos 2006, 15:26
#119
güzel iş ama biraz deneyim şart. acaba aynı devrenin birden fazla silindir için olanı nasıl yapılır?
-
09 Ağustos 2006, 18:36
#120
bir tane daha buldum ama fazla inceleme şansım olmadı sadece linki veriyorum .
http://www.02-club.de/technik/regler.htm
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler