Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 ... SonuncuSonuncu

Elektronik Ateşleme Devresi

    REKLAM ALANI
  1. #101
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Bir alman forumunda aşağıdaki şemayı buldum. Sanırım 6 volt regülatör şeması fakat almanca olduğu için ne olduğunu da tam anlayamadım.


    Bir inceleyip fikrinizi söyleyin.

    Sinan ve tegin
    aşağıdaki linke bir bakın burada piyasada satılan elektronik regülatörün şeması testleri ve hatta baskı kalıp devresi bile var.
    umarım nihai çözüm olur.
    http://www.geleh.de/

    son bir link daha veriyorum bunada bakarsanız iyi olur
    http://www.italoclassicbikes.de/downl/fs_downl.htm


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    yucika sağol arkadaşım arayıp bulmuşsun en sonunda ,verdiğin linklere baktım bir tanesi kafama yattı onun devre şemasını baskı devresini buraya koyuyorum yaw kaç gündür nette regülatör şeması aramaktan artık gözlerim pörtlemişti artık bunun bir sır olduğunu düşünmeye başlamıştım walla bu şemalara bakalım tegin ne diyecek birde onun fikrini alalım derim kardeş tekrar sağol



  3. #103
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Sinan bulamama nedenimiz ingilizce aramaktan kaynaklandı. Almanca arayınca bulabildim bende. Bu arada benimde beynim kulaklarımdan akacaktı ararken. Artık top Tegin de. Biz ortayı yaptık şutu o vuracak. Elektronik bilen o baksın onay versin derim bende.

    not: Kafama takılan birşey var 12 volt için hem pozitivregler hemde negativregler diye iki ayrı devre verilmiş. 6 volt için sadece negativregler devresi verilmiş bu bizim için sorun yaratır mı BMW ve MZ hangisini kullanıyo ?

  4. #104
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    sanırım bizim motosikletler dinamo ile elektrik ürettiği için ,sonraki zamanlarda alternatör ve voltajı 12V kullanılmaya başlanmasından dolayı olabilir ama kesin bilmiyorum.
    http://www.dynamo.mz-b.de/regler/6vplus.htm
    bu linkte bizim motosikletler için satılan elektronic regülatör var ve dinamoya nasıl bağlantı yapılacağı hakkında bilgiler var ama o regülatörün nasıl bir devre şeması var onu bilemediğimiz için bu bağlantı şekillerinin bizim yapacağımız devreye uygulanırlığı tartışılır.
    sinan.

    almanca olarak arama yaptığımda bir tane şema daha buldum 6V MZ ts150 için yapılmış sanırım bir önceki şemadaki devre elemanları ile bazıları aynı mesala 10k pot - MUR3040PT vs.
    bu arada tegin nerelerde acaba tatile felan çıktı herhalde
    bu arada şimdi mesajın en sonunda (Konu sinan tarafından (Bugün Saat 03:42 PM ) de değiştirilmiştir.. Sebep: Flood Koruması Mesajlar Birleştirildi.) yazacak iftira walla ben öle bişey yapmadım

  5. #105
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Sinan
    sanırım www.geleh.de adresindeki aleti yaptıracağım. Sonuçta tek silindirli BMW için yapılmış bir devre. Test platformunu da sitede göstermiş zaten. R25 ile R26 aşağı yukarı aynı özelliklere sahip benim için uygun olur sanırım. Sende MZ için yapılmış devreyi deneyip sonucunu söylersen iyi olur.
    Tegin nerdesiiin?

  6. #106
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    yucika
    sen www.geleh.de adresindeki regülatörü yaptıracağım diyorsun ama ben biraz yüzeysel olarak baktım www.geleh.de adresindeki şemasada devre elemanlarının isimleri çok net okunmasada aralarında çok da büyük fark yok neyse bu bir tarafa önemli birşey daha var daha öncede söylemiştim bu DF ile D+(artı kömür) arasına sargı direnç bağlı bunun elektronik regülatör takıldığı zaman iptal edilip edilmemesi şimdi http://www.dynamo.mz-b.de/regler/resistor.htm adresinde benim motosikletimn ve senin motosikletinin(BMW dinamosu ama R25olduğundan emin değilim) dinamoları resim olarak yan yana konulmuş ve bu sargı dirençle ilgili anlatılan yazı var ingilizcem iyi olmadığı için fazla bişey anlamadım ve bu adreste http://bensbmw-r25-3.freeservers.com/Engine%20page4.htm r25in dinamosu restore edilmiş ve elektronik regülatöre çevrilmiş resimlere bakacak olursak sanırım iptal edilmesi gerekiyor ingilizcen varsa birde sen göz atıp fikrini söylermisin ? bu arada tegin nerelerde acaba devre şemalarını bulduk hazırda, bazı devre elemanları ile ilgili aklıma takılanlar var onlarıda sormam lazım. ne yapalım bekliyeceğiz artık



  7. #107
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Sinan, resimdeki dinamo r25 yada r26 ya ait değil. Çift silindirli BMW lerin dinamosu. Eski çift silindirli BMW lerinkine burda manyeto diyolar. Dinamoluyla manyetolunun farkı ne dediğimde manyetolu aküsüzde çalışır dinamolu çalışmaz dediler. Sanırım bu rezistör benimkinde yok çünkü http://bensbmw-r25-3.freeservers.com/Engine%20page4.htm adresindede bahsetmiyo baktığım diğer yerlerde ve bendeki BMW R26 tamir el kitabında ve parça katoloğunda rezistörden bahsetmiyor. MZ için aynı şey geçerli değil rezistörü iptal edeceksin. Ben bir arkadşıma sipariş ettim devreyi fakat eli biraz ağırdır ne zaman yapar bilemiyorum.

  8. #108
    lazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2006
    Şehir
    BOLU
    Motosikleti
    kuba 165-25

    elekronik ateşleme

    merhaba arkadaşlarlar ben yeni katıldım .bende 94 jawa lazer var .ateşleme devresinden bende yaptım yalnız ben tr olarak BUX 37 kullandım.darlington bir tr BU serisine göre daha dayanıklı bir TR hem daha randımanlı çalışıyor 2 yıldır kullanıyorum.

  9. #109
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı lazer adlı üyeden alıntı
    merhaba arkadaşlarlar ben yeni katıldım .bende 94 jawa lazer var .ateşleme devresinden bende yaptım yalnız ben tr olarak BUX 37 kullandım.darlington bir tr BU serisine göre daha dayanıklı bir TR hem daha randımanlı çalışıyor 2 yıldır kullanıyorum.
    Lazer senin jawa 6 volt mu 12 volt mu? Biz en büyük sıkıntıyı 6 volt devre şeması bulmada yaşadık. Devre şemasının resmini koyarsan seviniriz en azında 2 yıldır kullanılıp test edilmiş bir şema bizim olmas başkalarının işine yarar.

  10. #110
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    yucika
    tamam MZ ve BMW nin dinamolarının yanyana olan resimdeki dinamo senin R25in dinamosundan farklı ama diğer resimlere bakacak olursan ben o resimleri http://bensbmw-r25-3.freeservers.com/Engine%20page4.htm adresinden aldım ve senin r25in dinamosunun resimleri elektronik regülatör yapılmadan önceki ve sonraki resimlerini koymuşlar ben değişiklikleri daha iyi görebilmen için photoshop ta değişiklikleri oklarla gösterek yeniden buraya koyuyorum senin dinamodada sargı direnç var seninde iptal etmen gerekir elektronik regülatörü yapıp taktıktan sonra niye şarj yapmıyo vs. dememen uğraşmıyasın diye diyorum uğraşılan emekler boşa gitmesin o yüzden saygılar..
    sinan


  11. #111
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Sinan resimdeki kahverengi sargı ateşleme bobini. Ondan çıkan kablo doğrudan bujiye gidiyor. Son resimde tekrar yerini alıyor. Sanırım kromaj için sökmüş ve takmadan önce krom işi daha iyi gözüksün diye fotoğrafı çekmiş.En alttaki resimde bobin tekrar yerini alıyor. Aslına bakarsan ben bu regülatörü tek başıma takmayı düşünmüyorum zaten. Elektrikçiye götürücem heralde sonuçta ölçüp biçmek lazım.

  12. #112
    lazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2006
    Şehir
    BOLU
    Motosikleti
    kuba 165-25

    elk ateşleme

    benim jawa 12 volt devre otolar için yapılmış bir devre ben birkaç elemanın değerini değiştirdim öyle yaptım .devrenin şemasını en kısa zamanda buraya koyuyorum.msn dende ulaşabilirsiniz.topcuy1971@mynet.com

  13. #113
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    yaw ateşleme bobininin orda ne işi var kırkyıl düşünsem aklıma onun indüksiyon bobini olduğunu tahmin edemezdim Düşündükçe kendi kendime gülüyorum walla neyse sorun yok o zaman

  14. #114
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Arkadaşlar aşağıdaki devreyi yaptım. Bugün deneyeceğim sonucu sizlere bildiririm.

    Evet arkadaşlar bu devreyi denedim ve başarılı olamadım.
    Bunun sebepleri konusunda iki teorim var:
    1. Bu devre benim motoruma uygun değil.
    2. Devreyi kendim yaptım bu yüzden becerememiş olabilirim.
    İkinci seçeneği bertaraf etmek için elektronikçi bir arkadaşıma yeniden yaptıracağım. Birde www.geleh.de adresindeki devreyi yaptırıp ikisinide deneyeceğim.

  15. #115
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004

    eğer bu baskılı şemaya göre yaptıysan olmayabilir çünkü TIP2955 transistörün emiter ayağı boşta duruyor şemaya göre birbirini tutmuyor ben şuan bu devre üzerinde çalışıyorum .aslın ilk önce www.geleh.de adresindeki devreyi yapmaya niyetlenmiştim ama en önemli parçalar olan MAX971CSA- SI9804DY - MMBT2907AL - PBYR1645 vs. elemanları bulamadım ve bir firma dışarıdan getirebileceklrini söylediler ve sadece söylediğim parçalar için 25.50 euro KDV hariç fiyat istediler ve teslim süresi 2-3 hafta olabilir dediler açıkcası işime gelmedi..neyse yapmış olduğun devredeki şemayla baskılı devresini iyi karşılaştırma yapman gerekiyor eleman bağlantı şekilleri (E-C-B)vs

  16. #116
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Sinan transistörün boştaki ayağını ben de farkettim devre şemasından inceleyip Df ucuna bağlandığını buldum. Sonuçta o şekilde yapyık ama olmadı bilemiyorum hatalarımız da olmuş olabilir. Eğer bu devreyi yapacaksan daha önce senin verdiğin Mz forumundan alınmış buna çok bnezeyen bir devre var bence onu yap yerleşimi çok daha düzgün bunu yaparken çok zorlandık. Yollar çok yakın ve ince yapılmış şemada.
    www.geleh.de adresinde devrenin bir önceki transistörlü hali var Almanca bilmememe rağmen anladığım kadarıyla bu haliyle de 10 A lik iş görmüş. 4A şarj için 6 A de diğer ekipmanlar için güç elde etmiş. Bunu yeterli bulmayıp entegre devre kullanarak gücü 12 A e çıkarmış fakat şarj için 6 A diğer elemanlar için de 6A güç üretmiş. Bence şarj için 4A yeterli olur. Transistörlü versiyonunu deneyebilirsin.

  17. #117
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    geleh.de aresindeki transistörlü şemayı gördüm ama sonrakinden farklı olarak sadece 2tane 2n2222 transistör kullanılmış yine diğer parçaları bulmam çok zor ki enbaşta mosfet transistör olan SI9804DY ve diğer mmbt2907al-BZX84c4V7 vs. parçalar bir diğer şema MZ formunda olan şema onuda inceledim yanlışlıklar var mesala tip2955 yerine mje2955t kullanmışlar her ikisinin ayak bağlantıları aynı olmasına rağmen şemada emiter bayz collector dizilişi yanlış ve yine bc557 transistorlerdede her ikisinin ayak bağlantıları rarklı yazılmış MUR3040PT dual diyod olmasına rağmen ayak bağlantılarına E-B-C yazmışlar tamam diyod üç bacaklı ama ayaklar anota mı bağlanacak yoksa katotamı bağlanacak belli değil şemada ortadaki ayak boşta bırakılmış o zaman görünüşte bağlantılar her iki anota verilmiş katot boşta .ve senin yaptığın şemadaki çizimle baskı devresi örtüşmüyor mesala bc557 transistörün biri şemada 10k potla ve 1n4007 ile birleşmezken baskı devre şemasında birleşiyor neyse ben iyice şaftı dağıttım görüsürüz...

  18. #118
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Sinan ben devreyi yaparken şemeyı esas almaya çalıştım. Dediğin gibi baskı kalıp devresindeki bacakların yerleri tutmuypr ama esas olan şemadır deyip emitörünü kollektörünü şemadan takip edip bağlamaya çalıştım. Elektronik konusunda da fazla bilgim yok hep internetten bakıp yapmaya çalıştım ve sonuçta olmadı. Nasıl olmadı dersen devreyi bağlayınca şarj lambası yanmadı. Şarj lambası yanacak motoru çalıştırıncada sönecek diye bekliyoruz ama lamba yanmadı. Denediğimiz motor benim ki değil R51 idi sonuçta manyetolu aküsüzde çalışıyo zaten tek baktığımız şarj lamabasının yanıp sönmesiydi oda olmadı. Bu işin sonu ne olacak bende bilemedim. Doğru dürüst bir 6 volt devre bulamadık anlaşılan. Ebay de satılan elektronik konjektörlerde 95€ alınacak gibi değil yani nakliyesiyle 250-300 ytl.yi bulur. Akıl fikir işi değil. ben hala uğraşıyorum senjde uğraşmaya devam et bir çözüm buluruz inşallah.

  19. #119

    Üyelik
    29 Temmuz 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    mondial 100 kh
    güzel iş ama biraz deneyim şart. acaba aynı devrenin birden fazla silindir için olanı nasıl yapılır?

  20. #120
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    bir tane daha buldum ama fazla inceleme şansım olmadı sadece linki veriyorum .
    http://www.02-club.de/technik/regler.htm


6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler