Elektronik Ateşleme Devresi
Reklamlar
-
08 Temmuz 2006, 03:31
#81
hakpek,
sorduğun konuda bilgi aldım...yaklaşık 8-10 Toros' a takmışlar...sorun yok.
sinan,
taş direnci kaç ohm kullandın ?
hatanın nedeni, yüksek direnç değeri nedeniyle tranzistörün tam sürülememesi
olabilir.
okan4037,
devre yaklaşık maliyeti 5 ila 10 lira arasında.
tegin.
Reklamlar
-
08 Temmuz 2006, 18:49
#82
tegin,
direnç olarak 22 ohm 5w direnç kullandım.
birde bu buji ateşleme aralığı ile bişey söylemek istiyorum benim motosikletimin orjinal meksefesinin değeri 0,22 mikrofarad 250V ben devredeki 220nf kondansatörü 0,22mikrofarad lık kondansatörle değiştirsem(0,22mikrofarad 250V kondansatör sordum satılıyor ve 220nf kondansatör gibi kutupsuz) buji ateşleme aralığını buji değiştirmeden halledebilirmiyiz?
ben bir regülatör(konjektör) devresi buldum bu devre hakkında ne diyorsun ve ben eski konjektörle dinamo arasındaki bağlantı şeklini çizip buraya koydum elektronik regülatöre göre bağlantı şeklini nasıl yapmamız gerekir şemada DF ile D+ arasına sargıdirenç koymuşlar 4,5ohm değerinde sanırım bu direnç alan sargısının uyartım direnci gibi bişey bunu iptal etmemiz gerekiyormu çünkü eski elektro-mekanik konjektörler alan sargısınıda konrol ediyormuş diye biliyorum saygılar..
-
08 Temmuz 2006, 19:19
#83
benim devre 1000 kilometre olucak nerdeyse taktığımdan beri bi sorun çıkarmadı ne soğutucu taktım ne bişey öyle çıplak duruyo tekrar sağol tegin dostum
her şey mümkün değil
hiç bir şey de imkansız
-
08 Temmuz 2006, 22:06
#84
cgl125,
dostum sağolasın ... ancak açıklaman tedirginlik verici ! )))
sanırım, "kutusuz kaç km yaparım?" ı test ediyorsun !
sonucu bizle paylaş.
************************************************** *******
sinan,
22 ohm yüksek geliyor ve tranzistoru süremiyor.
önce 10 ohm u dene, sorun tam çözülene kadar direncin değerini düşür.
10 ohm
8.2 ohm
6.8 ohm
5.6 ohm
vs.
ayrıca
220 nanofarad = 0.22 mikrofarad (µF)
yani aynısı ( biri diğerinin binde biri yani 1000 nF = 1 µF )
merak ettim sizin motor ne?
anladığım kadarı ile 6 volt akülü ve elektro-mekanik konjektörlü.
ve bunun yerine elektronik konjektör takılabilirmi diye soruyorsun.
Bence takılabilmesi gerekir ama piyasada 6 volt olanı yok sanırım.
bu durumda bizim yapmamız gerekir.
Şu da yapılabilir ; bir 12 volt konjektör alınıp modifiye edilebilir, yani
6 volta ayarlanabilir.
aslında bu bahsettiğin güzel bir konu bence...ayrı bir sayfada ele alınmalı.
İlk fırsatta araştıracağım...
iyi çalışmalar.
tegin.
-
08 Temmuz 2006, 23:51
#85
tegin
direnci tamam 10 ohm olanla deniyeceğim.
evet motosikletin aküsü 6volt ve dinamosuda 6volt 60watt kısa süre 90watt gücünde elektro-mekanik konjektörlü. dediğin gibi 12voltluk konjektör alıp modifiye tmek fikri aklıma geldi ama bunu yapan firmalar hiç açılıp yapılmasın diye herhalde içine basıyolar zifti buraya koyduğum devre kafama yattı gibi aslında yalnız akü dolunca şarjı kesermi bilemiyorum açıkcası..
bu arada benim motosikletim 1964 MZ es175/1
-
09 Temmuz 2006, 02:54
#86
dostum o kadar sorun olacağını sanmıyorum yinede bi kutu ayarlamaya çalışacağım ama bu yaz sıcaklarında aralıksız 70 km yol yaptım mesela hiç bi sorun çıkmadı rüzgar alıyo sonuçta ama yapıcam bi kutu inşallah niyetine girdim bi 1000 km daha geçer yapana kadar bu arada en kısa zaman da resimlerini eklicem motorun
her şey mümkün değil
hiç bir şey de imkansız
-
09 Temmuz 2006, 16:29
#87
tegin bu sitede regülatörle ilgili şemalar var bir göz at derim http://www.instructables.com/id/EPMTNY36P1EP286LPL/
birde bmw R serisi regülatör şeması var
-
10 Temmuz 2006, 11:09
#88
@ Sinan
regülatörün 6 volt için olanını bulabilirmisin. Siteye girdim ama bişey bulamadım.
BMW R26 nında 6 volt 60 watt eğer bulabilirsen MZ e de BMW ye de uyacaktır ikimizde rahat ederiz.
-
10 Temmuz 2006, 11:53
#89
yucika
regülatörün 6 volt motosiklet için olananını bulamadım bulduğum tek şema ilk verdiğim küçük şema 7808 ile yapılan sanırım bu regülatör vespa için yapılmış bu devreyi yapıp deneyebilirsem sonucu söyleyeceğim diğer linkteki sadece regülatör şeması motosiklet için yapılmış değil motosiklete uygulanabilirmi bilmiyorum internette bulabildiğim tek motosiklet regülatör şeması yukarıda verdiğim bmw r series regulator şeması onuda modifiye edip 6Volta uyarlanabilirmi diye buraya koydum belki tegin bişeyler yapabilir devrede nasıl değişiklik yapılacağı açıkcası beni aşar .. diğer linki veriyorum şemasını verdiğim yapılmasınıda anlatıyor resimli vespa için olan ..sinan
http://www.public.iastate.edu/~lhealey/vespa/regulator/
-
10 Temmuz 2006, 15:37
#90
@ Tegin
Hocam bu durumda Sinan da bende senin eline bakıyoruz. Şu 12 volt regülatörün 6 volt versiyonunu yaparsan hem ateşleme hemde regülatör elektronik olur ki bizimde bütün dertlerimiz sona erer diye tahmin ediyorum. 6 volt çıkma Voswagen konjektörü aramaktan da kurtulmuş oluruz.
@ Sinan 7808 ile yapılan regülatör 6 volt 1 amper diye yazıyor. Bana gücü çok düşük geldi. 1 amperle aküyü doğru dürüst şarj edemeyeceği gibi farları falan nasıl yakacak bilemiyorum. Sanırım bizim motorlara biraz zayıf gelir.
-
10 Temmuz 2006, 19:31
#91
yucika.
benim motosikletin konjektörüde 6V 60W eğer elektro-mekenik kullanmaya devam edeceksen bu rus motosikletlrin 6 voltluk konjektörüde oluyor illaki VW konjektörü aramana gerek yok eğer rus konjektörü bağlayacaksan dinamodaki DF ile +kömür arasına sargı direnç bağlıdır bu BMW lerdede büyük bir ihtimal var biliyorum onun uçlarını iptal etmen gerekir .ama hangisi olursa olsun ben elektro-mekanik konjektörden bıktım yok platinleri meme yapar yok ayarı gayarı bıktım bıktım valla
-
11 Temmuz 2006, 16:43
#92
sinan adlı üyeden alıntı
yucika.
benim motosikletin konjektörüde 6V 60W eğer elektro-mekenik kullanmaya devam edeceksen bu rus motosikletlrin 6 voltluk konjektörüde oluyor illaki VW konjektörü aramana gerek yok eğer rus konjektörü bağlayacaksan dinamodaki DF ile +kömür arasına sargı direnç bağlıdır bu BMW lerdede büyük bir ihtimal var biliyorum onun uçlarını iptal etmen gerekir .ama hangisi olursa olsun ben elektro-mekanik konjektörden bıktım yok platinleri meme yapar yok ayarı gayarı bıktım bıktım valla
Sinan vallahi bana da gına geldi artık bu işlerden. 6 volt olması ne büyük sorunmuş. bütün gün internette 6 volt elektronik konjektör şeması ardım ama nafile. senin verdiğin şema 6 volta uyarlanabilirse süper olur. O işte baya elektronik bilgisi istiyo anladığım kadarıyla.
-
13 Temmuz 2006, 00:49
#93
sinan ve yucika
bana biraz zaman verin...konjektör sorununuzu çözeceğim.
tegin.
-
13 Temmuz 2006, 16:35
#94
Tegin şu sayfadaki regulatör şemalarına da bir bak çok basit bir devre var en alttaki için max. 10 amp yazmış. Bu devre bizim için yeterli olurmu? Olursa çok basit bir devre. Sen bir incele sonuçta bu yazdıklarımız herkese rehber olacak. Başarılı bir konjektör ve elktronik ateşlem devresi yaparsak herkes yararlanacak.
http://www.ford-trucks.com/article/i...on_Guide_.html
-
13 Temmuz 2006, 23:13
#95
devrenin benim jawaya uygulanmış hali sol yan kapağın altında duruyo devre ve rüzgar albildiğini düşünerek soğutucuya çok acil gerek olmadığını düşündüm deneme maksatlı biran önce taktım devreyi 1000 km dir bi türlü bi soğutucu ayarlamadım ama havaların sıcak olmasına rağmen bi sorunda çıkmadı bu arada tegin dostum platine bobine vs giden kablolar görünüyosa bi bak yeterli mi bu kabloların kalınlığı bitane hava filtresinin fotosu var teknik bilgilere başlık açıp motorun fotolarını koyucaktım ama sonradan vazgeçtim 250 cc bi iki zamanlıya 2000cc üzeri için hava filtresi takan tek insanım herhalde tekrar paylaşım için sağol tegin dostum bu arada bu devrenin ömrü var mı bi gün herşey yolunda giderken yolda kalırmıyız çaresizce ben her ihtimale karşı yanımda yedek meksefe taşıyorum fakat dediğim anahtar olayını yapmadım gerek var mı dersin
her şey mümkün değil
hiç bir şey de imkansız
-
14 Temmuz 2006, 12:26
#96
yucika adlı üyeden alıntı
Tegin şu sayfadaki regulatör şemalarına da bir bak çok basit bir devre var en alttaki için max. 10 amp yazmış. Bu devre bizim için yeterli olurmu? Olursa çok basit bir devre. Sen bir incele sonuçta bu yazdıklarımız herkese rehber olacak. Başarılı bir konjektör ve elktronik ateşlem devresi yaparsak herkes yararlanacak.
http://www.ford-trucks.com/article/i...on_Guide_.html
yucika verdiğin link farklı ama devre aynı devre yani benim daha önce verdiğim linkteki hani sana demiştim vespa için olan istersen yine bak
http://www.public.iastate.edu/~lhealey/vespa/regulator/
-
14 Temmuz 2006, 14:49
#97
sinan adlı üyeden alıntı
Sinan pardon dikkat etmemişim. Kafam iyice karıştı sonunda zaten. Sanırım buradaki 6.8 volt 10 amper çıkış gücü olan devre bizim işimiz görecek devredir. 3 Amper yeterli olur mu emin değilim. birde 6.8 volt 6 volt akü için uygun mudur bilemiyorum.
-
14 Temmuz 2006, 18:13
#98
bence 6.8 volt yeterli olmaz çünkü akünün gerilimi üzerinde gerilim vermek gerekir aslında 7.3V bile tam anlamıyla yeterli olmayacak otomobil konjektörleri bile 14.5volt 'a yakın regüle yapıyor. ama ben bu devreyi deneyeceğim parçaları aldım yalnız 2n5881 transistörü bulamadım onun yerine 2n3055 aldım bakalım deneyeceğim ve devreye diyod bağlamayacağım çıkış 7,3 volt olacak sonuyaptıktan sonra söylerim. birde eğer tegin bişeyler yapabirse onun yaptığı devreyide denerim başka çarem yok zaten
sinan
-
16 Temmuz 2006, 05:42
#99
sinan,
bir önceki sayfada vermiş olduğun 2N5881 li devre, normal bir gerilim regulatoru
devresidir ve senin motorda konjektor yerine kullanılamaz.
hatta bunu deneme bile, DF ucu yanlışlıkla 12 volta giderse bütün lambalar patlayacaktır.
Konjektörün ( türkçesi nedir bilmiyorum ) çalışma şekli şu ;
diyelimki 14 voltluk olsun,
şarj dinamosu içiçe iki sargıdan oluşmaktadır,
konjektör içteki sargıya (rotor) akım vermektedir.
akım verdiği ve motor devri arttığı oranda dış sargıdan (stator) elektrik
üretilmektedir. (tabii mıknatıs yok! ... mıknatıslığı, rotora verilen akım oluşturuyor....
yani elektromıknatıs)
yani,
konjektör akü gerilimini ölçüyor...14 volttan az ise iç sargıya verdiği akımı artırıyor
ve akü geriliminin 14 volta çıkmasını sağlıyor,
akü gerilimi 14 voltun üstüne çıktığında ise tam tersi yani rotor sargısına verdiği
akımı azaltıyor.
Sonuçta
hangi devirde olursa olsun ve aküden çekilen akım değişse bile akü gerilimi 14 voltta
sabit kalıyor.
özetle bu şekilde çalışıyor...tıpkı otomobilde olduğu gibi.
(keşke benim GN250 deki sistemde böyle olsaydı)
yapılacak şey BMW için verdiğin 12 volt ( 14.4 ) luk şemayı 6 volta ( 7.2 )
modifiye etmek.
ve bu yapılabilir...
netten çeşitli 12 volt şemaları inceliyorum, bunlardan birinde karar kılıp değişikliği
yapıp JAWA da deniyeceğim.
tegin.
-
16 Temmuz 2006, 23:14
#100
tegin,
ben bu 2n5881 transistorlu devreyi şu şekilde bağlayacağım dinamonun D+(+kömür) ucunu devre girişine, devrenin 7,3V 'luk çıkışını akünün + ucuna bağlayacağım ve aküye bir kablo daha bağlayıp dinamonun alan sargısı(stator) DF ye bağlayacağım buda dinamonun elektrik üretmesini sağlayacak.
sana bir link veriyorum sayfayı iyi incele MZ ve başka markalar için yapılmış 6volt elektronik konjektör var bağlama şekillerini felan gösteriyor sitedeki konjektör şatış amaçlı şeması yok konjektörün resmi var sadece .
http://www.dynamo.mz-b.de/regler/6vplus.htm
birde ben konuyla ilgili www.eproje.com sitesi formunda power elektronik kısmında bir topic açmıştım bir bakabilirsen bir fikir verebilir ..
benim ve yucika'nın BMW motosikletinde alternator sistemi yok dinamo ile elektrik üretiyor ve verdiğim 12voltluk BMW konjektor şeması sanırım alternatöre göre yapılmış uygulanabilirmi bilmiyorum saygılar..
tegin,
bu 7808 ile olan regülatör devresini yaptım ve devreyi bağlarken devrenin girişine +kömür(D+) ucunu bağladım çıkışını aküye bağladım boşta kalan dinamodaki alan sargısı olan DF ucunuda akünün + ucuna bağladım sonuç olarak devrenin çıkış ucunu aküden söktüğüm zaman 7,3Volt takılı olduğu zaman 6,26Volt akım veriyor tabi dinamo yüksek devirde iken düşük devirde daha az akım veriyor devredeki 470ohm luk direnci daha düşük değerde kullansak akımı yükseltebilirmiyiz acaba?
sinan
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler