Elektronik Ateşleme Devresi
-
cgl125,
sorunu hala anlamış değilim !
meksefe bağlantısını kesmeyecekmiyiz? diye soruyorsun .... kesik işte !
meksefenin iki ucu var...birini kesmek yeterli.
ayrıca
düzeltmeden önceki resmi görüyor olabilirsin " yenile " yi tıkla.
yani sayfayı yenile ...
Reklamlar
-
tamam tegin dediğin gibi düzeltmeden önceki sayfayı görüyormuşum şimdi sorum kalmadı devre yine çalışmassa ben devreyi yanlış yapmışım demektir
her şey mümkün değil
hiç bir şey de imkansız
-
şükür !
cgl125,
tamam...
mesele anlaşıldı... düzeltilmiş resim de aynı ismi taşıdığı için bu sıkıntıyı yaşadın.
bende bu durumu sonra farkettim.
İlerleyen saatlerde benzer durumu önlemek için aynı resmi başka bir isim ile
yayınlarım.
Kolay gelsin.
tegin.
-
tegin dostum devreyi taktım çalıştı transistörler fazla ısınmadı fakat sonra motor park halinde çalışmıyoken devre bağlı olarak bıraktım koltuğun altına aküye yakın bi yere koymuştum devreyi çalışmadığı halde motor çok fazla ısınıp akünün bile plastiğini eritmiş ve şese kablosuda çok fazla ısınmış ayrıca devre takılı motor çalışmıyorken şase kablosunu bağlamadığımda akünün şarj ikaz lambası yanmaya başlıyo olanlar bunlar ne olduğunu anlamadım fikrin varsa yardımcı olursan sevinirim
her şey mümkün değil
hiç bir şey de imkansız
-
01 Haziran 2006, 01:47
#45
Önemli !
cgl125,
...bazen insan çok dalgın oluyor....elektronik devrenin 12 volt beslemesi
kontak anahtarı üzerinden verilmesi gerekiyor.
Örneğin beslemeyi bobinin diğer ucundan alabilirsin... buraya kontak üzerinden 12 volt geliyor.
tüm resimlerde farklı isimlerle gerekli düzeltmeleri yaptım.
Bu dikkatsizlik için özür diliyorum.
tegin.
-
01 Haziran 2006, 15:04
#46
yanlış anlamaz sanız bişey söylemek istiyorum... pilatinin hicbir önemi kalmadığını söylemişsiniz ("eski veya yeni olmasının bi anlamı yok") aslında var ve ayrıca pilatin ömrünü yaklaşık iki kat uzatır ,yakıttada %15 e kadar tasarruf sağlar...
-
01 Haziran 2006, 19:08
#47
tegin dostum sağol yalnız büyük bi tehlike atlattık o gün allahtan akünün yanında bi yere koymuştum akünün su doldurulan ağızlarını eritmiş sanırım bu sırada da elektrik kesilmiş yoksa akü bitene kadar ısınmaya devam edecekti devre sanıyorum ve yangın ihtimali olabiliridi belki de neyse yeni bi aküye mal oldu sadece sorun değil
her şey mümkün değil
hiç bir şey de imkansız
-
01 Haziran 2006, 23:49
#48
ya bu transistorler tamam fazla ısınmıyor fakat direnç fazla ısındığına göre 5Watt lık direnci 10watt olanını taksak ısınma düşermi acaba?
-
02 Haziran 2006, 01:01
#49
Hayır ısı düşmez,çünkü o 10 ohm luk dirençten enaz 1 amper akım geçiyor.33 veya 47 ohm 0,5 wat bir direnç kullanmanız sorunu çözer.S 2000 darlington tipi transistörünün beyz akımı için 100 mA bile yeterlidir.bu transistörün kazancı fazlasıyla yüksektir.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
02 Haziran 2006, 02:26
#50
Cevaplar
Conix,
Platinin eski yada yeni olmasının bir önemi yok ! nedeni anlatılmıştı...önceki
yazıları okursanız orada yazmaktadır.
Sinan,
22 ohm 5 watt ı dene, ateşlemede sorun yoksa sorun yok demektir.
bu tamamen kaç amperi anahtarlayacağınla ilgili yani kullanmış oldugun
bobine bağlı.
İhtiyar,
Söylediğin yanlıştır, yani S2000 darlington değildir.
http://www.datasheet4u.com/search.php
adresine S2000 yazıp bu transistorun bilgilerine ulaşabilirsin.
1500 volt 5 amper ve Hfe=8 !
cgl125,
dostum akü için üzüldüm, daha kötü birşey de olabilirdi,
neyse geçmiş olsun,
biz hep elektronik devreye takıldık...sisteme nasıl takılacak unuttuk...
Motora yada otoya, ne takılırsa takılsın kontak ile beslenmeli.
Bu kuraldır ve bu kuraldan bahsetmeyi unuttuk.
tegin.
-
02 Haziran 2006, 02:49
#51
doğru söylüyosun hiç akıl etmedik bizde tamam çalışıyo dedik bıraktık üstünde motor full tamamdır artık diyodum bi geldim baktım ki akü yanmış neyse motor kalmış
her şey mümkün değil
hiç bir şey de imkansız
-
02 Haziran 2006, 20:51
#52
söylemiştim bobin 6v iç direnci
primer : 2.1 ohm
sekonder:5850 ohm
ama kaç amper çeker onu bilemiyorum 22ohm 5w olur dersen onu takacam.
-
04 Haziran 2006, 22:57
#53
cevap
sinan,
hesap şu şekilde bir sonuç veriyor:
6 / 2.1 = 3 amper (yaklaşık)
3 / Hfe ==> 3 / 8 = 0.375 amper (en yüksek base akımı)
6 / 0.375 = 16 ohm
Watt= U x I ==> 6 x 0.375 = 2.25 watt
sonuç : kullanman gereken direnç,
16 ohm 2.25 watt lık dirençtir.
böyle bir direnci piyasa da bulamazsın, bulabileceğin şunlar:
15 ohm 3 watt yada 5 watt
18 ohm 3 watt yada 5 watt
22 ohm 3 watt yada 5 watt
27 ohm 3 watt yada 5 watt
33 ,,
39 ,,
47 vs. vs.
15 , 18 , 22 ohm 3 watt ya da 5 watt dirençleri dene.
iyi çalışmalar, sonucu bildirirsen sevinirim, ayrıca cgl125 in düştüğü hataya düşme, beslemeyi kontaktan sonra al. Kolay gelsin.
tegin.
-
05 Haziran 2006, 00:28
#54
devre tamamdır bu sefer bobinin diğer ucundan aldım artıyı 35 km deneme sürüşü yaptım sorun çıkmadı fakat max 107 km ye ulaştım belki platinlerin yüzeylerini biraz zımparalamam gerekiyo olabilir biraz meme yapmış durumda bu arada taşdirenç o kadar da ısınmadı devreye soğutucu bişey takmadım çıplak vaziyette sol kapağın o tarafta bi yere koydum rüzgar alabilecek durumda herhalde yeterli olur bu kadar işlem bi sorun çıkacak olsa 35 km de çıkardı diye düşünüyorum yalnız şu an üstündeki kondansatör 250 volt değil 1000 volt yanlış hatırlamıyosam onun bi artısı olabilirmi(devrenin elemanlarını aldığım yerde yokmuş 250 volt yer müsaitse sorun olmaz dedi satıcı ) bi de kullandığım kablolar pek kalın değil acaba sorun çıkarırımı
her şey mümkün değil
hiç bir şey de imkansız
-
05 Haziran 2006, 23:12
#55
sağol deniyeceğim aslında başka işlerden dolayı bu işe tam vakit ayıramıyorum en kısa zamanda bitirip sonucu söyleyeceğim eğer yapabilirsem resminide buraya çekip koyacağım bu arada diğer dirençler çeyrek wattlık ve kondansatorün değeri nono farad cinsinden değilmi ? görüşmek üzere..
-
06 Haziran 2006, 00:46
#56
cevaplar
cgl125,
Amacın motoru yakıp yenisini mi almak!
Devre kesinlikle bir metal kutu içine yerlestirilecek.
Bu kutu plastik yada kağıt! olursa, kısa devre ,su girmesi vs.
durumunda eriyecek yada yanacak, motorun bir kısmına veya bütününe
zarar verecek !
Senin şu akü erimesi olayından sonra devreyi verdiğime pişmanım!
İLK MESAJIMDA ÖZELLİKLE BELİRTİM ; ELEKTRONİK İLE HAŞIR NEŞİR
MOTORCULAR İÇİN ..... diye! ....Bu yüzdendi işte.
Kabloyu ince kullanmanı anlayamıyorum ! ....
motordaki tesisat kabloları nasıl ise o türden birşey kullanman gerekir.
hatta devreye 7 amper lik sigorta ile giriş yap....Söylemek istediğim,
yapılan iş sağlam ve güvenli olsun...anlattıklarından, motorunun ilk halinin
daha güvenli ve sağlam olduğunu anlıyorum !
Neyse dostum, birgün de iyi haber ver de ben de burda rahat ediyim.
**********************************
sinan,
En az 250 voltluk olacak...Yüksek olabilir.
220 nF (nano farad)
ve
watt ı belirtilmeyen dirençler "en az" 0.25 watt (çeyrek watt) olacak.
bulamazsanız yarım wattlık ta kullanılabilir.
kolay gelsin.
tegin.
-
06 Haziran 2006, 04:34
#57
-
06 Haziran 2006, 18:35
#58
cgl125 cevap
cgl125,
Öyle şeyler söyledin ki ; "aküyü erittim", "ince kablo kullandım", "kutu kullanmadım", "vs"....
benim kafa, her söylediğinde duvara gitti !
max hız konusuna gelince;
bujiyi sök bak siyah (is rengi) ise kötü yanma var demektir.
bunun birkaç nedeni olabilir.
1- avans ayarı bozuktur.
2- yakıt karışım oranı ayarı (hava ayarı) bozuktur.
3- motorun rektefesi (rectify) gelmiştir.
4- benim bilmediğim bir başka neden.
Rölantide vuruntulu çalışmayacak şekilde ayar yapabilirsin. Ama
rölantide vuruntuyu tamamen yok etmek, yüksek devirlerde performansı düşürür.
Bu yüzden bir miktar vuruntu olması gerekir...çünkü bu motorlarda
otomatik avans sistemi bildiğim kadarı ile yok. Mesela 1960 model tek silindir
BMW de otomatik avans mekanik olarak vardı...motor devri arttıkça avans
(fransızca "önce" demek) mıktarını merkezkaç kuvveti ile mekanik olarak
artırmaktaydı.
Karışım (hava) ayarını da basitçe şöyle yapabilirsin;
Karburator üzerinde iki adet ayar vidası vardır...Rolanti ve karışım (hava).
Rolantiyi biliyorsun , diğeri yakıt-hava karışım oranını belirleyen,
ve tamircilerin hava ayarı dediği vidadır.
Motoru çalıştır(boşta) gaz vererek yaklaşık 2500-3000 devre getir ve burda
sabit tut...diğer elinle bu vidayı çevir. Gaz kolunu sabit tuttuğun halde
sadece bir yerde max devir elde ettiğini göreceksin vidayı sıkarsan da devir düşer gevşetirsen de düşer.
İşte bu nokta, bu şartlarda karışımın en iyi olduğu noktadır. Tabi biz testimizi boşta yaptık!
Bu aslında doğru değil...doğrusu normal
yükte yapmaktır...ama hem motoru sürüp hemde ayar yapmak zordur !!!
Dolayısı ile boşta yapılan ayardan sonra vidayı biraz (mesela yarım tur)
gevşeterek karışımdaki benzin oranını artırmamız gerekir.
Önemli NOT: Bu işleme başlamadan önce (motoru daha çalıştırmadan),
vidayı tamamen sık...sıkarken say kaç tur sıktığını, böylelikle vida kaç tur açık öğrenmiş oldun.
Şimdi vidayı eski yerine getir ve yukarda anlatılan teste başla. ( çünkü ayarı yapamaz isen
tekrar eski yerine getirmen gerekecek.)
kolay gelsin.
tegin.
-
07 Haziran 2006, 21:39
#59
konuyu açan arkadaşın eline saglık paylaşımcılıgından dolayı kutluyorum
-
10 Haziran 2006, 22:43
#60
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler