Elektronik Ateşleme Devresi
Reklamlar
-
16 Eylül 2010, 15:57
#221
Evet sayın arkadaşlar devreyi yaptım. Formda baya bi bu konu hakkında bir yigın cevap yazılmış. devreyi yaptım cillop gibi çalışıyor ısınma olayına gelincede eğer taş direnç el yakacak kadar ısınma yapıyorsa bu normaldir. Buda platinin sürekli tetikleme yapmasından kaynaklanıyor. Devreyi 6 voltluk akü ile test ettin ve elimde ateşleme bobini olmadığı için 25 w trafo ile test ettim. alkolü cayır cayır yaktı.
http://img408.imageshack.us/i/grnt0244.jpg/
http://img192.imageshack.us/i/grnt0245.jpg/
http://img265.imageshack.us/i/grnt0246x.jpg/
http://img821.imageshack.us/i/grnt0247.jpg/
http://img168.imageshack.us/i/grnt0249.jpg/
http://img80.imageshack.us/i/grnt0252z.jpg/
http://www.gaztube.com/video/15618/atesleme-sistemi
http://www.gaztube.com/video/15619/a...-sistemi-deney
Reklamlar
-
-
Deniz Ser adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Konu ilgimi çekti ama aklımda takılan birkaç şey var
Elektronik ateşleme sisteminde platinin yeni görevinin anahtarma olacağını okudum yani platin ayarı diye bir şey olmayacak sadece avans ayarı geçerli olacak öyle değil mi ?
Bir de elektronik ateşleme devresine sahip olan ve aküsüz çalışmayan bir motoru,akü olmadan çalıştırılması bu sayede mümkün olacak mı ?
(Sanıyorum Jawa vb motorsiklerin motorları aküsüz çalışmıyor.) Teşekkürler.
Elektronik devreye geçtikten sonrada platini ayarının düzgün olması gerekir ancak platin üzerinden geçen akım düşeceği için platindeki yanma meme yapma gibi sorunlar ortadan kalkacaktır. Manyetolu değilse bir motosikletin aküsüz çalışması çok zordur.
-
yucika adlı üyeden alıntı
Elektronik devreye geçtikten sonrada platini ayarının düzgün olması gerekir ancak platin üzerinden geçen akım düşeceği için platindeki yanma meme yapma gibi sorunlar ortadan kalkacaktır. Manyetolu değilse bir motosikletin aküsüz çalışması çok zordur.
Çok teşekkürler
Ancak elektronik ateşlemede platinin kontaklarını arasındaki mesefanin ne katkısı olacak ? Meksefe sisteminde platinin kontaklarının açılma mesafesiyle bağlantılı olarak ateşleme yapılıyordu yani 0.3-0.4 mm arasında ateşleme gerçeklişiyordu şimdi ise öyle bir durum yok ama niçin ayar gerektiyor ya da benim yanlış öğrendiğim bir şeyler var
-
Bu yanlış bir bilgi mi ?
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Elektronik ateşleme
Bu devre kullanıldığında platin kontakları üzerinden bobinde oluşan ters endüklenme akımı geçmeyeceği için aralık ayarının önemi yok.Eski usulde kıvılcım yapmasın,kontakları yanmasın diye aralık ayarı yapılırdı.Bu devre olunca bunu güç transistörü ile zener diyotlar bastırıyor.Aralık ayarının aç-kapa yapması yeterli akım akma zamanını sürücü transistör ayarlıyor.Platinin ne süreyle kapalı açık kaldığının önemi olmuyor.
-
_OLD_ adlı üyeden alıntı
Bu devre kullanıldığında platin kontakları üzerinden bobinde oluşan ters endüklenme akımı geçmeyeceği için aralık ayarının önemi yok.Eski usulde kıvılcım yapmasın,kontakları yanmasın diye aralık ayarı yapılırdı.Bu devre olunca bunu güç transistörü ile zener diyotlar bastırıyor.Aralık ayarının aç-kapa yapması yeterli akım akma zamanını sürücü transistör ayarlıyor.Platinin ne süreyle kapalı açık kaldığının önemi olmuyor.
Çok teşekkürler sorumun cevabını elde ettim
-
13 Aralık 2010, 10:18
#228
Ben bu Devreyi Peugeot 103 motor üstünde Çalşırmı????
-
13 Aralık 2010, 22:59
#229
Devreyi Kurdum Denedim Süper Çalşıyor Ama henüz Prugeot 103 Üstüne Takıp denemedim Oda olucak ama inşAllah....Konu için Tşkrlr eğer Peogeot 103 Ütünde Çalşırsa çok İşime yarıcak...
-
Soru?
Bu Devre 92 model Puch 50 maxi s te işe yararmı Akü'm yok illa akü takmalımıyım
-
04 Şubat 2011, 12:00
#231
arkadaşlar bende bu devreyi burdan gördüm ve mz de kurdum iyi çalışdı hakaten bitik olan platinlerle iyi devirdi yapdı... fakat şu anda başak ber sorunum var 6 voltlu aküsüz simsonum var onunda platinli ateşlemesini elektronik yapamk isityorum bu devreyi kulanmaya karar verdim bunun için fakat aküsüz oluşu sorun yaparmı bilemiyorum devrenin dc volt çalışdığını biliyorum manyetonun ürettiği elektriği köprü diyotla doğrultum devreye vermeyi düşünoyorum nedersiniz ....
kontrolsüz güç güçdeildir...
-
09 Şubat 2011, 23:29
#232
-
Beyler bende 2 zamanlı 350 cc cezet (jawa) motor var. Bununla çok uğraştık cross yaptık. Bence tek eksiği ateşleme sistemi çünkü onu tepmekten çok yoruldum artık. Bu başlıkta bahsi geçen ateşleme devresi benim motora uyarmı onu soracaktım. Teşekkürler.
-
18 Nisan 2011, 17:13
#234
sinan adlı üyeden alıntı
sinan hocam teşekkür edrim ilgilendiğin için... şöyle yeni bir sorum olacak ki bu gidişle daha çok soracağım bu motoru köprü diyotla doğrultmayı denedim fakat olmadı volt metremde düzgün bir gerilim okuyamıyorum senin bu verdiğin devre nedir ve ben bunu nasıl kullanacağım amacımı biliyorsun sabit manyetolu aküsüz dalgalı akımım var ve ben bunu tam dc ye çevirmek isitoyrum ki eğer böyle bir şey olursa elektronik ateşlemeyi çalıştırabilrim hatta ve hatta akü takıp elektrikli marş eklemyi düşnüyorum saygılarımla....
kontrolsüz güç güçdeildir...
-
25 Nisan 2011, 18:13
#235
s2000 yardımm!!!
iyi günler hocam ben nette s2000 değilde s2000N transistor buldum aynımıdır acaba yada başka bi transistörmü kullansam? özelliklerini veriyorum:
S2000N için teknik bilgi
S 2000 N = TRANSISTOR SILICON NPN / 1500V / 8A / 50W / 0.7US = S 2055A = S 2055AF
-
17 Mayıs 2011, 14:34
#236
sinan adlı üyeden alıntı
Sina dostum çift silindirliye elektronik konjektör takmak istiyorum ancak devreleri incelerken kafam baya karıştı;
Şöyleki 12 volt pozitif regüleli dc dinamo için hangisini kullanacağım bilemedim. Yukarıdaki gibi basit devrelerin zeneer diyodun 14 voltluk olanla değiştirsem dirençlerin ve kondansatörlerin değerlerini de değiştirmem gerekir mi? Aynı transistörlerle olur mu? Yoksa illa 12 volt için yapılmış bir devre mi bulmalıyım? Boxer da da orijinal dinamo var sadece konjektör değiştirilerek 12 volta çevrilmiş.
-
slm arkadaşlar bu devre otomobillerde de kullanılırmı bende bitane şahin war ona böyle bişi yapmak istiyorum nasıl yapabilirim bi yardımcı olabilirmisiniz ????
-
22 Haziran 2012, 20:02
#238
s.a arkadaşlar aranızaa bugün katıldım.benide aranıza kabul ederseniz sevinirim.bendede jawa 350 stly modeli var 2 manlı çit silindirli motorumu alalı 3 4 ay oldu ama dogru dürüst calıştıramadıdm.platinleri ve meksefeleri atıp elektironik ateşleme yapmak istiyorum torna ve mekanikten anlarım ama elektirik işinden pek fazla anlamam nasıl bir yol izlemem gerekiyo beni aydınlatırsanız sevirim şimdiden teşekkür edeiyorum.
-
28 Eylül 2012, 12:25
#239
gomoto
merhaba bende bi çapır 150cc var gomoto elektrik tesisatını çözemedim :'(
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------
resimleri çekip göndericem sizlere :'(
0541 849 91 40 bi arayan olursa motosikletimde olur :'(
-
27 Şubat 2014, 19:01
#240
devreyi yapmak istiyorum elektronikçiyim fakat bu devrenin ömrünün uzun olacağını sanmıyorum
çünkü devrede eksiklikler var.
bobin uçlarına diyot takılması gerekiyor.sebebi ise bobine enerji verilip bırakıldığı zaman indüklemeden dolayı bobin geri voltaj verecektir ve s2000 transistörü yakacaktır.
devreyi deneyeceğin yakın zamanda
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler