Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Fren Hidrolik Yağı Değişimi (Resimli-Anlatımlı)

    REKLAM ALANI
  1. #21
    cbfsalih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2014
    Şehir
    zonguldak/ereğli
    Motosikleti
    cbf 150 kırmızı
    arkadaşlar benimde aklıma takılan bir konu var hidrolikle ilgili... hidrolik yagı kutusunda kapağı kapalı şekilde kaç yıl kullanılabilir yani bizim takımlıkda mobilin dot3 dot4 hidrolik yagları var en az bi 3 4 yıldır ordalar. acaba ben bunlardan kullanabilirmiyim hidrolik yagını değiştirirken son kullanma tarihi giibi bişeyi varmıdır bunların


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Bendeki yağlara baktım üzerlerinde herhangi bir son kullanma tarihi yok. İnternetten yaptığım google aramasında vakti zamanında birinin Castrol firmasına bu soruyu sorduğu ve cevap olarak:

    "Yağın raf ömrü, mührü açılmamış, hiçbir aşırı dalgalı sıcaklığa maruz kalmamış, serin ve kuru yerde kalmış olma şartıyla 2 yıldır" cevabı aldığını gördüm.

    Kullanıcıların fikri bol ama ben üretici ne derse ona bakarım.
    acayüp bunu beğendi.

  3. #23
    Samet Özkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2013
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    SYM - JOYMAX 250İ
    Elinize, yüreğinize sağlık. Çok güzel resimlemişsiniz ve ayrıyetten anlatmışsınız tebrik ederim.

  4. #24

    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Şehir
    izmir
    eğer yanlışlıkla sisteme hava kaçırırsak ne yapmamız lazım peki? hepimizin eli sizin kadar yatkın olmayabilir dalgınlık yapabiliriz bir çözümü varmı?

  5. #25
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Frendeki havayı almak için iki kişiye ihtiyacınız var. Bir kişi fren manetinde, bir kişi de fren merkezinde duracak. Aşağıdaki videodaki 1:50'den sonraki işlemi yapacaksınız. Tabi anahtarla açan arkadaş aşağıda fren merkezinde duracak. Burada en önemli nokta fren maneti sıkılı haldeyken yağın çıktığı civatayı tekrar sıkmak. Civatayı sıkmadan fren manetini bırakırsanız sisteme daha çok hava girecektir.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:27 ----------

    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konu süper elinize sağlık bence konu sabitlenmeli bu aradaçelik fren hortumunu kendiniz mi yaptırdınız
    Orjinalinde çelik fren hortumu bulunmakta.
    alper_becker ve M.balibey bunu beğendiler.
    Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.

  6. #26
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    En sağlıklı yöntem iki kişi ile yapmaktır.

    Bir kişi kaliperin yanında diğer kişi fren manetinin yanında olmalıdır ve birbirlerinden bağımsız hareket etmeden koordineli bir şekilde işlem gerçekleştirmelidir.

    Kısaca anlatayım;

    Kaliperin yanındaki kişi hidrolik tahliye vidasını gevşetecek ardından yukarıdaki kişi maneti sonuna kadar sıkıp sıkılı halde bekleyecek,aşağıdaki kişi tahliye vidasını sıkacak yukarıdaki kişi maneti vida sıkıldıktan sonra bırakacaktır bu kısır döngü yeni hidrolik tahliyeden çıkana kadar tekrarlanır bu işin doğrusu budur.Hidrolik kutusunun boş bırakılmayacağını zaten demeye gerek yok.

    Hidrolik olarakta benim tavsiyem motul rbf 600 hatta daha iyi olsun derseniz rbf 660 tavsiyemdir.
    Bu arada kesinlikle motosikletin hidrolik kapağı üzerinde yazandan farklı hidrolik sıvısı kesinlikle kullanmayın motosikletinizin fren merkezlerine büyük hasarlar açabilir durduk yere masrafa girebilirsiniz,kolay gelsin.

  7. #27
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Elinize sağşık... Faydalı bir başlık olmuş..
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  8. #28
    cem_bloodz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul/Ortaköy
    Motosikleti
    Jawa250, CGL2003, CGL2005, GT250, Bajaj, YBR
    çok güzel anlatmışsınız bravo bende arkadaşlara olurda hava yaptırırlarsa hava almayı tarif edeyim

    fren merkezine yağı ekleyin (2 kişi olmanızda fayda var ve elinizde nemli değil baya ıslak suyu bol bi bez olsun)
    fren merkezinde arkadaşın hortum taktığı civatada (buna A vidası diyelim) biriniz dursun biriniz fren kolunda
    fren kolunu sürekli sıkıp bıraksın en az 10 15 kere sonuna kadar sıksın sonuna kadar bıraksın fren kolu yumuşaktan serte doğru gidecek
    sıkıp bırakma sonunda sonuna kadar sıksın ve bırakmasın o fren kolunu sıkarken siz A vidasına anahtarınızı yerleştirin
    (en kolay yöntemi anahtarın kullanmadığınız yönü merkezin yönüne göre tam aşşağı yada tam yukarı baksın ki tam yukarı çevirmeniz yada tam aşşağı çevirmeniz yarım tur demektir buda işinizi görür)
    o kolu sıkarken siz yarım tur civatanızı gevşetin civatanın ucundan hidrolik ya çıkmaz yada az çıkar fren koluda bi anda boşalır civatayı sıkın aynı işlemi tekrar yapın kolu pompalayın (bu işlemi her yaptığınızda kol dahada sertleşicek) tam basın gevşetin hidroliği atsın tekrar sıkın her 3 pompalamada bir hidrolik kutusunu kontrol edin ekleyin üstüne en son A vidasından çıkan hidrolik pisuvara çişinizi yapar gibi geldiği zaman sıkın havayı almışsınız demektir

    dipnot anlatamadığım yerleri söylerseniz dahada detaylandırırım aynı fren hava alma olayı arabalar içinde geçerlidir

  9. #29
    deep_far - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    izmir - güzelyalı
    Motosikleti
    Honda Pcx150 2015 Siyah
    harika olmuş bu başlık =)

    teşşkürler anlatım ve resimler için

  10. #30
    ridvan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2014
    Motosikleti
    Mondial Mh Drift 125
    Abi ellerine kollarina saglik sayende hidrolik yagini degistirdim fren manetindeki sertlik kayboldu fren tutusu bile degisti
    Arda_Karaca bunu beğendi.

  11. #31
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Alıntı ridvan35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ellerine kollarina saglik sayende hidrolik yagini degistirdim fren manetindeki sertlik kayboldu fren tutusu bile degisti
    Yardımcı olabildiğime memnun oldum.
    Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.

  12. #32
    ronnytechno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2011
    Şehir
    Süleymanpaşalı
    Motosikleti
    TVS Apache 150 2013 Yeşil-Siyah
    Çok yararlı olacaktır eminim, emeğinize sağlık.

  13. #33
    zizulander - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2013
    Şehir
    Giresun Şebinkarahisar
    Motosikleti
    Şu aralar mecburen otomobil
    Bilgilendirici paylaşım için teşekkürler.
    Motosiklet üstünde itlik yapmak çok zevklidir, fakat bu itliğin bütün motosiklet camiasına zarar vereceğini aklınızın köşesinde tutun.

  14. #34

    Üyelik
    21 Kasım 2013
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Hyosung GT250R
    Bir çok kişinin ihtiyacı olan bir bilgi. Ustalar bir türlü yanaşmıyor. Emeğinize sağlık.
    LİVE TO RİDE, RİDE TO LİVE!

  15. #35
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    @ Arda_Karaca

    Merhabalar,elinize sağlık çok açıklayıcı olmuş.Benimde değişim zamanım geldi bu hafta halledeceğim fakat aklıma bir şey takıldı benim motorum(cbr600f4i) önde çift disk mevcut biz bu eski hidroliği çıkartma işlemini bitirip hortumdan temiz yağ gelince sistemdeki tüm hidroliği değiştirmiş oluyormuyuz? yoksa öndeki 2.diskten de aynı işlemi tekrarlamak gerekiyor mu,ona ait hortumda eski hidrolik kalırmı bu sorumun cevabı doğrultusunda işlemimi yapacağım.

    Selamlar,kazasız sürüşler.

  16. #36
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı gursus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @ Arda_Karaca

    Merhabalar,elinize sağlık çok açıklayıcı olmuş.Benimde değişim zamanım geldi bu hafta halledeceğim fakat aklıma bir şey takıldı benim motorum(cbr600f4i) önde çift disk mevcut biz bu eski hidroliği çıkartma işlemini bitirip hortumdan temiz yağ gelince sistemdeki tüm hidroliği değiştirmiş oluyormuyuz? yoksa öndeki 2.diskten de aynı işlemi tekrarlamak gerekiyor mu,ona ait hortumda eski hidrolik kalırmı bu sorumun cevabı doğrultusunda işlemimi yapacağım.

    Selamlar,kazasız sürüşler.
    iki tarafa da ayrı ayrı yapmanız gerek, sistemi Y harfi gibi düşünün tabi ters olarak

    üstten gelip bir tarafa giden kısım temizlenirken cataldan ayrılıp öteki diske giden yag

    sabit kalacaktır. aynı işlemi o taraf içinde yaparsanız komple temizlenmiş olacaktır
    gursus bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  17. #37
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    çok teşekkkür ederim açıkçası bende böyle düşünmüştüm,selamlar.
    cenkito bunu beğendi.

  18. #38

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    teşekkürler çok güzel olmuş.

  19. #39
    drej73 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2008
    Şehir
    gaziantep
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 2011 (Raş)
    Ellerinize saglık çok güzel paylşım

  20. #40
    berketan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Henüz yok


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)