600cc motorlar için beygir düşürme işlemi
-
merhaba
öncelikle yeni motor kullananlardanım,125 lik honda ile test sürüşlerimi bitirdim.artık esas kalbbimdeki motor olana yamaha R6 ya geçmek istiyorum,yüzlerce görüş aldım ,okudum,tavsiye dinledim... aşama aşama vs gitmem gerektiğini biliyorum,bu konuda yeni tavsiyeler için teşekkür ederekten beni ilgilendiren konuya girmek istiyorum
mademki güç sorun bizim gibi amatörler için,yurtdışında okuduğum makaleler ve forumlrda gordugum hatta yasal olarak 34 beygir sınırı için 600 cc motorlarlara takılan almancadda sanıyorum '' drossel kit '' ,İngilizce forumlarda '' restrictor kit '' ler hakkında bilgisi olan ve bunu Türkiyede uygulayan yer bilgisi olan varmıdır.
bunların dışında motorun ECU su üzerinden müdahale ile sınırlandırma konusunda tavsiye destek ve önerilinizi paylaşaırmısınız.
selamlar
Reklamlar
-
125 hp olarak tasarlanmış bir makinayı 35 hp ye düşürüp kullanmak bence iyi bir fikir değil. motosikletin ağırlığı ve lastik ebatı 35 hp olarak tasarlanmadığı için en basit olarak yakıtını çok etkiler. aynı zamanda torkunda çok zayıflıycak.seside 4 silindir gibi olacağını zannetmiyorum. yeni kasa hyosung alman daha mantıklı. seni zorlayacak olan sadece hp değil kardeşim. aynı zamanda ağırlık, gidon turu ve oturuş pozisyonu.bide unutma r6 kullanımı en zor 600 lüktür.çok yorar manevra kabiliyeti çok azdır. pistte canavardır ama şehirde çok yorar.
-
mecho86ya katiliyorum. sabirli ol arkadasim. acele etme.
-
mecho86 adlı üyeden alıntı
125 hp olarak tasarlanmış bir makinayı 35 hp ye düşürüp kullanmak bence iyi bir fikir değil. motosikletin ağırlığı ve lastik ebatı 35 hp olarak tasarlanmadığı için en basit olarak yakıtını çok etkiler. aynı zamanda torkunda çok zayıflıycak.seside 4 silindir gibi olacağını zannetmiyorum. yeni kasa hyosung alman daha mantıklı. seni zorlayacak olan sadece hp değil kardeşim. aynı zamanda ağırlık, gidon turu ve oturuş pozisyonu.bide unutma r6 kullanımı en zor 600 lüktür.çok yorar manevra kabiliyeti çok azdır. pistte canavardır ama şehirde çok yorar.
1-Hyosung yamahadan daha ağır
2-R6 oturuş pozisyonu olarak daha rahat
3-R6 hyosungdan daha kıvrak, manevra kabiliyeti daha yüksek
4-R6nın ölçüleri hyosungdan daha küçük ve alçak
5-Silindir sayısı ve çevirdiği devir değişmediğine göre 4 silindir sesi değişmez
6-Ağırlık nasıl beygire göre tasarlanır anlamadım ama benim bildiğim hp ne olursa olsun mümkün olan en düşük seviyede ve iki tekere eşit dağılacak şekilde ayarlanır
Maddi sıkıntı yoksa ve yurt dışından gerekli kit temin edilip güzelce uygulanırsa çok da güzel olur. Dünyada o kadar kullanan insan var ve hiç bi yerde bi şikayet okumadım.
-
yusufozugenc adlı üyeden alıntı
1-Hyosung yamahadan daha ağır
2-R6 oturuş pozisyonu olarak daha rahat
3-R6 hyosungdan daha kıvrak, manevra kabiliyeti daha yüksek
4-R6nın ölçüleri hyosungdan daha küçük ve alçak
5-Silindir sayısı ve çevirdiği devir değişmediğine göre 4 silindir sesi değişmez
6-Ağırlık nasıl beygire göre tasarlanır anlamadım ama benim bildiğim hp ne olursa olsun mümkün olan en düşük seviyede ve iki tekere eşit dağılacak şekilde ayarlanır
Maddi sıkıntı yoksa ve yurt dışından gerekli kit temin edilip güzelce uygulanırsa çok da güzel olur. Dünyada o kadar kullanan insan var ve hiç bi yerde bi şikayet okumadım.
Adam teknik konuştu helal
-
bu konu hakkında net bilgilerim yok. mantık yürüterek yorumladım. ama r6 nın kullanımı zordur. r6 ve hyosung kullanmış biri olark söylüyorum. oturş pozisyonları aynı değildir. gidon turu en az olan 600 lüktür r6. ve hiçbir motosiklette 2 tekere eşitlenmez ağırlık dağılımı. eğer eşit olsaydı ebatlarıda eşit olurdu. arka teker 60 ön teker %40 olarak dağılım yapılır. yükü arka teker çeker. özellikle virajlarda tatlı tatlı gaz açılmalıdır. bunun nedeni yükü arka tekere vermektir. ama yapılmaz demiyorum. elbette r6 yı 35 hp kullanabilirsin. iyi araştır kardeşim yapan birini bul. ve kullan onu. ben daha önce böyle bişey yapmadığım için net konuşamam. nacizane fikrim kendi motosikletime yapmazdım. kolay gelsin kardeşim. bu arada yaparsan paylaş bizimle. bilgimiz olsun.
-
-
beygiri kıssanda o motorda gaza bastınmi direk 150 yi gormezmisin? torkudami kısıtliyosun ayrica ne gerek varki boyle seyleri kit almaya ugrascak kadar hevesliysen al bi ninja 300 ogren sonrada 600 luge gec
-
hiç uğraşma yzf 125 al yeni kasa dehşet
-
mecho86 adlı üyeden alıntı
bu konu hakkında net bilgilerim yok. mantık yürüterek yorumladım. ama r6 nın kullanımı zordur. r6 ve hyosung kullanmış biri olark söylüyorum. oturş pozisyonları aynı değildir. gidon turu en az olan 600 lüktür r6. ve hiçbir motosiklette 2 tekere eşitlenmez ağırlık dağılımı. eğer eşit olsaydı ebatlarıda eşit olurdu. arka teker 60 ön teker %40 olarak dağılım yapılır. yükü arka teker çeker. özellikle virajlarda tatlı tatlı gaz açılmalıdır. bunun nedeni yükü arka tekere vermektir. ama yapılmaz demiyorum. elbette r6 yı 35 hp kullanabilirsin. iyi araştır kardeşim yapan birini bul. ve kullan onu. ben daha önce böyle bişey yapmadığım için net konuşamam. nacizane fikrim kendi motosikletime yapmazdım. kolay gelsin kardeşim. bu arada yaparsan paylaş bizimle. bilgimiz olsun.
r6nın oturuş pozisyonu hyosungdan çok daha rahat. Gidon sele arası mesafe daha kısa, daha dik oturmak ve depoyu daha rahat tutmak mümkün. iki tekere eşitlenmesiyle ebatların eşit olması arasında mantık kuramadım maalesef. İki teker eşit derkenki kastım %50-50 değildi. %60-40 net de olmaz, bu aralıklarda olur, söylemek istediğim bu konunun beygirle alakası olmadığı. Ayrıca saçmadır ki hyosungun önü arkasından daha ağır, durduğu yerde arkasını tek kişi kaldırabilirken önü yerinden kımıldamıyor. Motorumu severim 250likler içinde herkese tavsiye de ederim ama hyosung markasının eti belli butu belli. Deli virajlar almak muhteşem yol tutmak gibi iddiaları olan bir marka değil. Paraya kıyılıp 35 hp'ye düşürülen bir R6daki yol tutuşu, virajı, frenajı hyosungda bulamazsınız. Hp kitleri forumda çok konuşuldu, memlekette yok kimse yaptırmadı. Ama yurt dışından getirtilip de yaptırılırsa muhteşem olur. Zaten geri dönüşü olan, zararı olmayan bir uygulama. Tabi yaptıracak kişinin maddi yönden bunu karşılayabilecek durumda olması gerekli
-
super spor bi motosiklet istiyor arkadaş anlıyorum. heveslide. küçük cc den başlarsan ve hatalarını örtecek bir motosikletle başlarsan 3 yıl sonra 1000 cc bile alırsın. ss basit değildir arkadaşlar. 20 hp bile olsa acemiysen çok yorar adamı. anladığım kadarıyla hızdan çok şekli olsun istiyorsun. hyosungda şekildir adı yok sağdece. istanbuldaysan kendi motosikletim ile deneme turu verebilirim. servisten çıksın araç kıyaslaman için bakarsın kardeşim. ne demek istediğimi anlıycaksın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:50 ----------
senin sürekli kullandığın motosiklet kardeşim hyosung. daha iyi bilirsin elbette. belki ben yanıldım ama r6 bana daha zor geldi. hp ile lastik bağlantım şudur kardeşim. standart bir motosikletin lastik ebatını büyütürsen sürtünme daha fazla olacağından yakıt artar.180 55 17 olan r6 125 hp de,lastik ebatı aynı iken 35 hp ve düşük tork ile yakıt çok artar. bunu kastetmiştim.0-100 ü ortalama 3 sn ise 6 belki 7 saniyeleri bulacaktır. elbette amaç hız yapmak değil ama istanbul trafiğinde araçları biliyorsun kardeşim. 90 km ile giderken en sağ şeritte selektör yapan kamyonlar var. işte o anda gaz yemeyen bi motosikletin olmasını istemezsin. tabi bunlar benim fikrim arkadaşlar.
-
Güç düşürme işlemi için chip tuning hizmeti sunan yerlerden bilgi alabilirsiniz.
http://www.megachips.com.tr/urunler-hizmetler.asp
http://www.megachips.com.tr/iletisim-bilgileri.asp
http://forum.donanimhaber.com/m_59180603/tm.htm
500px.com/importantphotogalleryblogspot
-
Gsx-r 600 alsana, onda suruş modlari var, en yumusak modda kullan biraz da dikkat edersen hyosungdan daha guvenli olur.en azindan fren diye birsey var "zannk" diye durduran
-
öyle bişey yaparsan kucaklarsın motoru ) r6 yüksek devir yüksek sürat ister bunları veremiyosan boş yere hayalini kurma bence çünkü motoru bitirirsin. mesela hep derler ya, yok abi ben alıcam hiç gaza basmıcam sağdan sağdan gidicem. e bindiğin makinanın amacına bi bak bakalım buna izin veriyo mu ? yok ben sana katılmıyorum diyecek olanlar kesin rampaları 20 km hızla 5.viteste çıkmaya çalışan kardeşlerimdir
-
mumkun mu böyle bir şey? bilgisi olan var mı? tşkler
not: buarada cevaplayan herkese ayrı ayrı teşekkür ederim,sağolsunlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:35 ----------
aslında Trde bu yapılsa idi ,al sat al satlardan kurtulurdum çok da iyi olurdu ama,sanıyorumki bu parçaları getirtsek bile güvenip kimseye yaptıramıyacaz.
muhtemelen honda250r alıp bir kaç kullanacağız,bu kadar insanın da bildiği vardır sanıyorum ama bahsettigim konu yurtdışında belgeli ve yasal olarak uygulanıyor,tüm forumlarını inceledim...
gelişmeleri bildiririm.selamlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:41 ----------
Ahmet bey
37 yaşındayım bu yaşıma kadar motor tutkusunu bastırarak geldim,ip koptu ama... nasıl mı bastırdım? kullandığım araçlar hatırı sayılır güç üreten araçlardı ve suan kullandığım araç dışında tamamında ecu tuning uygulanmıştı,bu motorlara ecu üzerinden müdahale edebileceklerini pek sanmıyorum...
selamlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:55 ----------
Serk21 adlı üyeden alıntı
Gsx-r 600 alsana, onda suruş modlari var, en yumusak modda kullan biraz da dikkat edersen hyosungdan daha guvenli olur.en azindan fren diye birsey var "zannk" diye durduran
gsxr 600 deki ne tür modlar ,bigi verebilirmisin?
teşekkurler
-
drmetehan adlı üyeden alıntı
gsxr 600 deki ne tür modlar ,bigi verebilirmisin?
teşekkurler
Yağmur yol yarış modlarından bahsediyor arkadaş, yanlışı var o kadar da yumuşamıyor, yine "crotch rocket" alet. Acemiye gelmez
-
bencede 600 lük bi makina ne kadarda mod değiştirsen acemi için değildir. en uygunu 250 cc dir. ama tercih elbette senindir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)