Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kumlama Nedir? Nasıl yapılır?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Klasik Araç restorasyonunda metal aksamları boya ve pastan arındırmak, boyayı daha iyi tutan bir yüzey oluşturmak amacıyla sıkça kullanılan bir yöntemdir.

    Tanım olarak kısaca Yüksek basınçlı hava yardımı ile (maca göre farklı tane iriliklerinde) kumun parça üzerine fırlatılarak , parça üzerindeki katmanı aşındırmasıdır diyebiliriz.

    İşlemin nasıl yapıldığını fotoğraflı olarak elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım.

    GEREKLİ MALZEMELER:

    1 Adet dalgakıran 5.7 N/m3 vidalı kompresör ve hava tankı (Yapacağınız işin inceliğine göre daha küçük kapasitede kompresörlerde işinizi görür)



    7 bar hava basıncı



    Kumu çamurlaştırmaması için basınçlı hava içerisindeki suyu almak üzere 1 adet hava kurutma düzeneği.



    Kumun içerisine doldurulduğu ve basınçlı hava ile karışarak kumlama olayına karıştığı kısım olan kum kazanı



    İnce kum ve bu kumu eleyip kazana dolduracak olan iki adet delikanlı (Yine yapacağınız işin inceliği ve kum ihtiyacınıza göre 1 tanede olabilir )



    1 adet kumlama namlusu



    1 adet kumcu (Görüşünün kapanmaması ve temiz hava alabilmesi için kumcunun kaskından hortum vasıtası ile hava verilir )







    Kumlama işleminde resimde görüldüğü üzere kum parçanın üzerine püskürtülür.




    Bakalım kumlanan parçalar ne kadar temizleniyor

    Kumlama öncesi üzerinde haddehane cürufu ve pas bulunan bir profil



    Kumlama sonrası aynı parça



    Bunun yetrli olmadığını düşünerek ince parçalardaki durumu göstermek amacıyla hiçbir masraftan kaçınmayarak avrupadadan resimde gördüğünüz şaheseri getirttim ve kumlamaya verdim.



    Kumlama sonrası parçanın durumu.



    Biraz daha yakından bakalım



    Görüldüğü üzere düzeneğimiz ağır işler için hazırlandığı için parça üzerinde deformasyona neden oldu. Tabi kaporta üzerine kumlama yapılan yerlerde bu tip sorunlarla karşılaşmazsınız.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ışık ercan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2006
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    MCT 250
    bu kumlama (saplaj) camdada kullanılan bir uygulamadır .buzlu cam bu şekilde üretilir .

    paylaşımın için sağol . ha bu arada fotograf makinenin tarihi yanlış .
    yaşasın rüzgar kardeşliği

  3. #3
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Evet. Daha küçük namlu ve metal granüller kullanılır
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  4. #4
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    anladığım kadarıyla kumlama yüzey temizlemesi için yapılıyor? yani kumlama yapılan yüzeye boya atılabilir mi benim asıl merak ettiğim husus bu son olarak motorun üzerindeki kumlama zamanla biraz paslanmış ve kararmış yeniden kumlama yapmadan boyamaya hazırlamak için nasıl temizleriz yüzeyleri. unutmadan eğer boya tutuyorsa ne tür boya kullanmak lazıım? daha önce atılan boya dökülüyor da
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  5. #5
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Kumlamanın amaçlarından biriside yüzeyin daha iyi boya tutmasını sağlamaktır. Resimlerdende görüldüğü gibi yüzeyi boyanın tutunacağı şekilde hafif pürüzlü hale getiriyor.

    Daha önceden kumlanmış ve tekrar paslanmış yüzeylerde çok ince kumla hafif bir kumlama işleminin daha faydalı olacağı kanaatindeyim

    Boya olarak ilk kat oto antipası üzerine normal oto boyası kullanacaksın (Bunu kendin yapmak istiyorsan önce uzun uzun deneme yapmalı ve tekniğini güzelleştirmelisin. Ayrıca boya yapacağın yerin tertemiz olması gerekli, aksi taktirde yerden havalanan tozlar boyalı yüzeye yapışır ve balık gözü tabir edilen bozuk yerler ortaya çıkar)
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  6. #6
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    14-15.yüzyıllarda bu teknikle mermer kesilirdi.İspanya'dan kaçan Yahudiler bu tekniğin bazı detaylarını Osmanlılara öğrettiler,o yüzyıllarda keski sanatımızın gelişmesinin sebebi biraz da buradan gelir.

  7. #7
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    İlginç...

    O yıllarda bukadar yüksek basınçlı havayı nasıl sağlıyorlarmış acaba
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  8. #8
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    tabiki tekrar kumlama daha sağlıklı ama bunu yapmam biraz zor olacak gibi kullanılan malzemelere sahip olan bi arkadaşımı hatırlamıyorum. hafif tellesem zımpara felan işe yaramaz mı?
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  9. #9
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Tabi aslında zımparalamada kumlamanın bir kolu sayılabilir. Ama sana tavsiyem. Matkap veya spirallere takılan dairesel tel fırçalardan kullanman. Ucuz el altetleri satılan yerlerde olur bunlardan, fiyatlarıda 2 milyon civarıdır. Ancak kullanırken gözlük takmalısın fırçadan kopan tel parçaları son derece tehlikelidir.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  10. #10
    turkishflier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2005
    Kumlamada kullanılan kumların bir çok çeşidi var.Bu kumların çeşidine görede yüzey kalitei değişiyor.Kumlamadan sonra yüzeye boya da atılabilir veya hiçbir işlem yapmadan da bırakılabilir.
    ''motocycleboyreigns'' Bu tekniğin benzeri günümüzde de kullanılıyor zaten.Su jeti denilen kesme makineleriyle çok kalın metal levhalar kesilebiliyor.

  11. #11
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    yaw akira abi kızacan emme buna nikelaj tutar mı. olursa çok iyi olur du en azından amortisör kapaklarını, jant, kampanaları halletsek çok iyi olur
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  12. #12
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Estağfurullah

    Tutar tabi neden tutmasınki. plastiğin bile krom kaplanması mümkündür.

    Önemli olan nokta kaplanacak malzemenin yüzeyinin pisliklerden arındırılmış olmasıdır. Son olarak kaplama öncesi parça yüzetindeki kirlerin alınması için (parçayı tutunca bulaşan elimizdeki yağ sonradan üzerine konan pislikler) asit banyosu yaptırılır. Krom kaplama işlemide elektrostatik bir işlem olduğu için parça yüzeyine tutunmada herhangibir zorluk olmaz
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  13. #13
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Kumlama her zemine uygulanabilecek bir yöntem değildir özellikle mukavemet istenen parçalarda beli miktar incelme olacağı için mukavemetlerini düşürecektir . Bu yüzden kumlama işi ehil kişilerce yapılmalıdır.. Bu işlemin bir adıda kum raspasıdır ve senelerden beri tersanelerde uygulanmaktadır. Görsel çok açıklayıcı bir anlatım olmuş..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  14. #14
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Evet gemicilikte sıklıkla kullanılmaktadır.

    Hatta şu anda teknelerimizden bir tanesi kumlanmakta. Ancak kullanılan ekipmanlar son derece büyük ve yükek kapasitelidir. Yukarıda resmini verdiğim tenekeyi rahatlıkla parçalayabilir.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  15. #15
    Kadim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2006
    ehee bizim de var bu kumlamadan biz dev kamyonların ve iş makinalarının kumlamasını yapıyoruz.Yalnız bizim ki böyle açık alanda değil.Kapalı alanda ve işçi astronot elbisesi giyiyor.Hava tankı v.s var.

  16. #16
    aytskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Basmane-Üçyol Hatay Adana Ceyhan
    Arkadaşlar kumlama işini ben camda ve metalde yaptırdım ama yüzeyde azda olsa deformasyon yapıyor camda amaç boya tutması düşük basınç metalde koruma idi manometrede görünen 6 bar basınç çıkış ise gerçekten çok güçlü

  17. #17
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Kumlama kumla yapılır

  18. #18

    Üyelik
    09 Eylül 2006

    Kumlama

    Arkadaşlar hepinize merhaba,
    Geçenlerde sitede kumlama ile ilgili birşeyler öğrenmek isteyen arkadaş vardı fakat o gün üye olmadığım için herhengi bir şey ler yazamadım, eğer yazımı görüp okuma imkanı olursa kendisine buradan yardımcı olabilirim.
    Hepinize iyi akşamlar diliyorum

  19. #19
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Geçen gün Discovery channell da Mark Evans bi MG topluyordu orada kumlamayla ilgili çeşitli uygulamalar yaptı. Sac veya pik demir parçalar için kum kullanırken alümiyum parçalar için cam boncuk kullandı. Alüminyum için işlemin kısa tutulması gerektiğinide ayrıca belirtti. Yine bildiğim kadarıyla karbonatta kullanılan kumlama malzemelri içnde yer alıyor. Kumlanacak malzemenin cinsine göre de kumun cinsi değişiyor.

  20. #20
    SAVASXXL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    FROM IN ISTANBUL
    Motosikleti
    TRANSALP XL 650 V
    Ben bu kumlama tekniğini boya oncesı yapılan kum yapıştırma işlemi olarak biliyor idim..
    taa ki kendi Ta nın koruma demirini boyacaıya götürdüğümde öğrendim
    boyacı abi sen bu parçayı bi kumlamacıya götürde düzgün bişey olsun d ediğinde..
    pütürlü bişeyler olacak sanmıştım
    fakat bi baktımki.. bzim küflü ve oksitli parçadan eser yok..
    bence harika bir sistem ..
    boya yapılacak metal parçaların mutlaka kumlamacıya uğraması gerek...
    [B][COLOR="Red"]AĞIRADAM...[/COLOR][/B] [COLOR="Blue"][B]SAVAŞ BİÇER İSTANBUL A Rh (+) HONDA TRANSALP XL 650V[/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B]SAVAŞ-BARIŞ-ULAŞ KURTULUŞA KADAR SAVAŞ....[/B][/COLOR]


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler