Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Tiger 25O Karbüratörü hava alıyor! Tavsiyeleriniz?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    STEWARD26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2012
    Şehir
    ERYAMAN
    Motosikleti
    KNUNİ TİGER 250 2007
    Selamlar

    Değerli motosiklet.net forumu takip edenleri

    Tigerim bir türlü hava ayarı tutmuyor.

    Karbüratörlü temizledim.
    Manifold yenilendi.Manifoldu iIaçlayıp taktım.
    Hatta çıkma bi karbüratör bile aldım taktım.

    Bir türlü sorun çözülmüyor 2 karbüratörde de aynı problemi yapıyor.


    Bir fikri veya tavsiyesi olan varmı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    evet var
    hava filtre kutusunu komple söküp altını üstünü inceleyin kırık çatlak var mı...
    benim 250 cc çapırda da öyle bir sorun vardı...
    bu sorun yüzünden motoru satıyordum... ölü parasına da verecektim...
    sorunu tesadüfen gördüm...
    hava filtre kutusunun vidası çıkmış ve kutu zincir üstüne düşmüş...
    zincir de kutuya değen yerde 2x10 cm lik delik açmış... deliği kapatınca motor eski haline dönünce
    kendime de, motoru üretene de, gıbrısın yollarına da bir ton sövdüm...
    cenkito ve Thracian bunu beğendiler.

  3. #3
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Hava ayarı tutmuyor derken rolanti mi sabit değil?Gaz yemede mi sorun var?Motor boğuluyor mu?Genel olarak performansında mı bir sıkıntı var?Eğer ik karbüratörde de aynı sıkıntıyı yapıyorsa ikisinde de aynı sorun var yada hava filtresinde bir tıkanıklık veya filtre nin karbüratöre giden boğazında yırtık olma ihtimali var.

  4. #4
    STEWARD26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2012
    Şehir
    ERYAMAN
    Motosikleti
    KNUNİ TİGER 250 2007
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava ayarı tutmuyor derken rolanti mi sabit değil?Gaz yemede mi sorun var?Motor boğuluyor mu?Genel olarak performansında mı bir sıkıntı var?Eğer ik karbüratörde de aynı sıkıntıyı yapıyorsa ikisinde de aynı sorun var yada hava filtresinde bir tıkanıklık veya filtre nin karbüratöre giden boğazında yırtık olma ihtimali var.
    öncelikle Teşekkür ederim.
    Gaz yememe veya boğulma problemi yok.
    Rölanti sabit durmuyor.
    Ayarlıyorsun evet herşey normal sonra devir 350O 4000 lere çıkıvermiş.

  5. #5
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı STEWARD26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle Teşekkür ederim.
    Gaz yememe veya boğulma problemi yok.
    Rölanti sabit durmuyor.
    Ayarlıyorsun evet herşey normal sonra devir 350O 4000 lere çıkıvermiş.
    Zaten arkadaşta benden önce yazmış.Hava filtresini açın bir güzel temizleyin iyicene her noktasını kontrol edin delik çatlak var mı diye.İki karbüratörde de aynı sorun olması çok düşük bir ihtimal.Bir de şimdi aklıma abuk subuk bir ihtimal geldi.Denemelerde motosikletin jiklesini kapattınız mı?Jikle yarım açık pozisyonda olabilir bir ihtimal.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  6. #6
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    jıkle yarım kapalı olunca rolantide değilde genelde yuksek devirde tekleme yapıyor

    tecrubeyle sabittir

  7. #7
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    hacı sen tigerı sat sat 2 karbüratörde aynı sorunu yapması ilginç bu yüzden manifoldlarda yada arkadaşlarında dediği gibi filtre kutusunda bişe var.

  8. #8
    STEWARD26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2012
    Şehir
    ERYAMAN
    Motosikleti
    KNUNİ TİGER 250 2007
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten arkadaşta benden önce yazmış.Hava filtresini açın bir güzel temizleyin iyicene her noktasını kontrol edin delik çatlak var mı diye.İki karbüratörde de aynı sorun olması çok düşük bir ihtimal.Bir de şimdi aklıma abuk subuk bir ihtimal geldi.Denemelerde motosikletin jiklesini kapattınız mı?Jikle yarım açık pozisyonda olabilir bir ihtimal.
    Kapalı olmak ne kelime teli jikle kolundan bile cikardim.

  9. #9
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    jıkle yarım kapalı olunca rolantide değilde genelde yuksek devirde tekleme yapıyor

    tecrubeyle sabittir
    Arkadaş rolanti devrinin yüksekliğinden şikayet etmiş.Jikle açıkken rolanti devirini yükselttiğinden bu geldi aklıma.Gaz verince de dediğiniz gibi jiklenin açıklığına bağlı olarak zengin karşımdan boğulmaya başlar.Sadece aklıma gelen küçük bir ihtimal.2 seneden beri karbüratörlü motorlarla uğraşmadığımdan yanılıyorda olabilirim.
    cenkito bunu beğendi.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  10. #10
    STEWARD26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2012
    Şehir
    ERYAMAN
    Motosikleti
    KNUNİ TİGER 250 2007
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hacı sen tigerı sat sat 2 karbüratörde aynı sorunu yapması ilginç bu yüzden manifoldlarda yada arkadaşlarında dediği gibi filtre kutusunda bişe var.
    Valla seneye oglana sünnet düğünü yapacağım o telaşe olmasa hic bakmicamda el mecbur.

  11. #11
    rumelian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Nereden aliyor? Yerini tespit ettin mi? Etmediysen, balata spreyi veya en guzeli karburator temizleme spreyi alip, once karburatorun hortum girislerine, sonra birlesim yerlerine, gaz telinin birlestigi parcanin etrafina sık.
    Eger o bolgeden hava aliyorsa, rolantide acayip bir duzensizlik yapar. Ya gaz vermisin gibi rolanti firlar ya da bogulur stop eder.
    Genelde kaucuk malzemede catlaklar oluyor. Karburatorden ise, o bolgeye sivi conta ile tedavi edersin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:47 ----------

    Youtube da "motorcycle vacuum leak" yaz. Orada hangi bolgelere sıkıyorlar gorursun.

  12. #12
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaş rolanti devrinin yüksekliğinden şikayet etmiş.Jikle açıkken rolanti devirini yükselttiğinden bu geldi aklıma.Gaz verince de dediğiniz gibi jiklenin açıklığına bağlı olarak zengin karşımdan boğulmaya başlar.Sadece aklıma gelen küçük bir ihtimal.2 seneden beri karbüratörlü motorlarla uğraşmadığımdan yanılıyorda olabilirim.
    ya benim aklıma üstünden jıkleli basıt modeller geldi, benim motordaki ölye oldugundan.



    bu modellerde jıklı sadece hava kelebegini kapatıyor.

    daha komplike modeller havayı kısarken aynı anda gazıda acabilir.

    bu konuda bilgim yok benimde
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  13. #13
    STEWARD26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2012
    Şehir
    ERYAMAN
    Motosikleti
    KNUNİ TİGER 250 2007
    Ya valla sogucam bu yüzden bu motorculuktan


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)