Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Kulak Tıkacı Kullanımı Hakkında Bir Tartısma...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Asagidaki tartisma Anet.hobi motosiklet gurubunda gecti. Buraya forward ediyorum, bilginize...
    -----------------------------------------------
    "BaSuT" <basut@uludag.edu.tr> wrote in message

    news:4035beda_3@news.anet.net.tr...
    > Say&n Grup Üyeleri,
    > Bundan önceki ve bu postu DD'nin göndermi& oldu&u bilgilendirici niteli&inde
    > olan postundaki baz& "yanl&& yorumlar&" düzeltmek amac& ile gönderiyorum.
    > Kimseye kar&& yaz&lan yaz&lar de&ildir.
    >
    > Bu i&in profesyoneli olarak bu konuda bilgilerimi payla&aca&&m.
    >
    > Sesin kulakta iç kulakta (orta kulak ve örs çekiç üzengide de&il) hasar
    > olu&turabilmesi için baz& &artlar&n gerçekle&iyor olmas& gerekir. Bunlardan
    > en önemli 2 tanesi; 1-sesin belirli bir &iddetten fazla olmas& ki bunun
    > minimum s&n&r& 85 dBdir. 2- Sese maruz kal&nan süre önemlidir, 85 dBlik bir
    > sese günde 8 saat boyunca ve y&llarca maruz kal&nd&&&nda hasar geli&me riski
    > yüksektir.
    > Motorsiklet ve kaskla ili&kisine gelince.
    > En iyi kasklar bile sesi tam kesemez, bu do&rudur ama kulaklara s&k&
    > yap&&an bir kask sesin kula&a geli& &iddetini en az 10-20 dB azaltacakt&r
    > (ÖNEMLÝ BÝLGÝ: HER 10 dB LÝK ÞÝDDET OYNAMASI SES BASINCININ 2 KAT OYNAMASINI
    > ÝFADE EDER - Bunun anlam& &udur e&er kask sesi 10dB azalt&yorsa &iddet yar&
    > yar&ya azal&yor demektir.
    > Kask&n alt&nda tak&lacak kulak t&kaçlar& hakk&nda da &öyle bir yorumum
    > olacak;
    > kulak t&kaçlar&n&n standart koruma düzeyi 30 dBdir yani motorun sesini %400
    > kat daha az duyulmas&n& sa&layacakt&r. Buna bir de kask&n koruma etkisi
    > eklenirse rakam ciddi boyuta ula&&r.
    > Bana sorarsan&z bu boyutta kulak koruman&n gereklili&i yoktur (motor sporu
    > ile profesyonel anlamda u&ra&anlar bunun d&&&nda b&rak&labilir) Kald& ki
    > &ehir içerisinde tak&lacak "ear protector"lar&n çevre seslerini de iyice
    > bask&lamas& nedeniyle duymam&z gereken baz& sesleri de duymamam&za sebep
    > olabilir.
    > Bu konuda daha detayl& bilgi almak isteyen arkada&&m&z olursa ki&isel
    > e-postamdan ileti&ime geçebilirler.
    >
    > Tüm Dostlara sayg&lar&m& sunuyorum
    >
    > BaSuT
    >
    > basut@uludag.edu.tr







    - 85 dB ustu sese uzun sure maruz kalan kulagin kalici hasar olusturdugunu biliyoruz ve hemfikiriz.

    85 dB de kulakta hasar olusma suresi 8 saat,
    95 Db de ayni sure 1 saat
    105 dB de 15 dakika !

    Bunlarda da hemfikiriz saniyorum.

    - UCLA in Audditory Labaratuarinda ve yol sartlarinda yapilan arastirma sonuclari soyle:
    Rolantide : 74dB, 56km/h 108 dB, freeway speeds (80-100 km/h) ortalama 116 dB (naked bike)

    - Ortalama bir kaskin ses basincini/siddetini dusurme degeri 3 dB (yazi ile uc )
    Kullanilip atilan turde ucuz bir sunger kulak tikacinin ses basinci/siddeti dusurme degeri 20-30 dB.
    ornek http://www.heartech.co.il/

    - Kask ici olcumleri ile ortalama 100km/h hizda ses basinci 93.5 dB (yani ortala bir kaskla kulakliksiz 2.5-3 saatlik motosiklet seyahati ile kulakta ilk sinir uclari olmeye basliyor)

    - Bulunabilecek en iyi kasklardan ornek
    Schuberth S1, kask icinde yapilan olcum :100 km/h 85 dB

    Bu konuda iyi bir kaynak, Ingilizce ama anlasilir bir dille yazilmis
    http://2302.dk/mc/motorcycle1.pdf

    Ayrica kulakligin onemi hakkinda su yazimi da okumanizi tavsiye ediyorum. Kulaklik gereksiz gurultuyu kesmekle konsantrasyonunuzun artmasina da yardimci olacaktir.
    http://www.motordelisi.com/modules.p...ticle&artid=22

    Kulakligin ses dusurme gucu hakkindaki yorumunuzu bir daha gozden gecirin bence...

    > kulak t&kaçlar&n&n standart koruma düzeyi 30 dBdir yani motorun sesini %400
    > kat daha az duyulmas&n& sa&layacakt&r. Buna bir de kask&n koruma etkisi
    > eklenirse rakam ciddi boyuta ula&&r

    Demissiniz, burada ciddi bir mantik hatasi olmali. Kulaklik 100 dB gurultuyu 30 dB dusurerek kabul edilebilir ve konforlu bir 70 dB e getiriyor sadece. %400 bir anlam ifade etmiyor, yani %100 un sifir ses oldugunu dusunurseniz, geri kalan %300 bir tuhaf olur.

    Bence siz bilmedigim bir nedenle kulaklik kullanmaktan korkuyorsunuz, buna gerek yok. Kulaklikla kullanin motorunuzu birkac yuz kilometre, cok memnun kalacaksiniz. Bir daha kulakliksiz motora binmeyeceginize dair bahse girerim...

    Batida bu isi ciddiye alan herkes kulaklikla motora biner. Ben dahil olmak uzere. Kesinlikle kulaklik takmadan kask giymem, kimseye de aksini tavsiye etmem. Kulaklik gerekli seslerin hicbirini filtre etmez, ve motosiklet kullaniminda simdiye degin herhengi bir mahzuru gorulmemistir. "Faydasindan baska"...

    Faydalari
    - Kulaginizda olusabilecek tahribatin onune gecmek (Bak 1. satir)
    - Yorgunlugun azaltilmasi (asiri gurultu yorar)
    - Konsantrasyonun yukselmesi (gurultu konsantrasyonunuzu dusurur)
    - Beyin tahribatinin onune gecilmesi (asiri gurultunun beyin tahribatina yol actigi biliniyor...en azindan uzun suruslerden sonra "aptallastigimiz" herkesin malumudur. Ben en az iki kez yan destegi acmadan motoru biraktim gittim, arkamdan baaaaamm diye dustu yere tabii..

    Hele yariscilarin tamami kulaklikla yarisir, aksi dusunulemez bile. Bu arada icimizde sehirlerarasi yolda 160-170 km/h ve ustu hizlarda sport bike kullananlar yokmu? Bu hizlarda kac dB aliyorlar sizce, kac dakikada tahribat basliyor sinir uclarinda? )

    Ben yaklasik 10 yildir onbinlerce mil boyunca sehir ici disi her turlu trafik, hic bir sorun yasamadim ve herkese siddetle tavsiye ediyorum.

    Izninizle su cumlenizde de bir mudahalede bulunayim...
    >2- Sese maruz kal&nan süre önemlidir, 85 dBlik bir
    > sese günde 8 saat boyunca ve y&llarca maruz kal&nd&&&nda hasar geli&me riski
    > yüksektir.

    85 dB de 8 saat sonra TAHRIBAT BASLAR. Yani "yillarca maruz kaldiginizda gelisme riski yukselmez". Bu cumleniz oldukca tehlikeli, genc suruculer "ohoooo ne olacak yahu daha onumuzde yillar varmis baksana" diye dusunebilir...ustelik "risk vardir" bile demiyorsunuz "gelisme riski yuksektir" diyorsunuz, yani hicbirsey "risk" olmama/"gelismeme" ihtimali de var, hatta bayagi yuksek anlamina geliyor. Bu yaklasiminizi anlamam mumkun degil.

    Tek bir sinir ucu olumu bile kayiptir. Ve 16 yasinizda oldurdugunuz sinir uclari ebediyen oludur artik. Kulaklarinizi asiri gurultuden korumazsaniz milyonlarca sinir ucundan birer birer yemege baslarsiniz... Bugun on tane yarin 170 tane obur gun 50 tane,sonra 3- 5- 45 derken 50 yasinda bir bakmissiniz ha? hi? ne dedin? tekrarlarmsiniz sunu lutfen? vb. tabirleri kullanmaniz siklasmis...

    Turkiyede motosiklet biniciligi/kulturu daha yeni yeni ortaya cikiyor. Dedelerimizi bosverin, %99 umuzun babasi motosiklete adim atmamistir omrunde. O yuzden cevrenizde 60-80 yas arasinda, gencliginde motosiklete binmekten duvar gibi sagir olmus insanlar pek yok. Burada var (ABD) hemde pek cok. Ben bizde hic olmasin istiyorum...meselem budur.
    DD

    -----------

    Yazismayi oldugu gibi Ikiteker.org, Motosiklet.net, motordelisi.com forumlarina da postalayacagim. Bu konudaki bilgi burada sinirli kalmasin.








    >
    >
    >


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    muRRat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR1000RR
    Valla bazı konularda derinlemesine incelememek lazım. İspatlanmış olsa bile.Gıdalarında hergün birinin kanser yaptığı bulunuyor. Ama düşünürsek aç kalmamız lazım. Bence çok da irdelememek lazım.
    BENCE =)
    Mutlu yaşamak için en azından =)
    DBTYSG

  3. #3
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Kulaklik gerekli seslerin hicbirini filtre etmez
    Ben bu cumleyi anlamadım nasıl ayırt ediyor sesleri?

  4. #4
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Alıntı Skullhunter adlı üyeden alıntı
    Ben bu cumleyi anlamadım nasıl ayırt ediyor sesleri?
    En iyi kulaklik zaten 30dB ses kesebiliyor. Trafikte ihtiyac duyabileceginiz seslerin (korna, diger araclarin gurultuleri, size seslenen birisi vs.) zaten bunun cok ustunde. Ayrica isin bir de frekans boyutu var ki artik ona da girmeyeyim. Uc kurusluk bir koruyucudan bahsediyoruz isin ucunda...alin kullanin kendiniz yararini gorun...zararini goreceginiz bir sey yok. Luzumsuz ise de (Basutun dedigi gibi), ki ben siddetle karsiyim, kulaginizda bosuna durmasinin bir zarari yok zaten.

  5. #5
    invent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600RR 05
    tsk'ler DD

  6. #6
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Alıntı Donald_Duck adlı üyeden alıntı
    Alıntı Skullhunter adlı üyeden alıntı
    Ben bu cumleyi anlamadım nasıl ayırt ediyor sesleri?
    En iyi kulaklik zaten 30dB ses kesebiliyor. Trafikte ihtiyac duyabileceginiz seslerin (korna, diger araclarin gurultuleri, size seslenen birisi vs.) zaten bunun cok ustunde. Ayrica isin bir de frekans boyutu var ki artik ona da girmeyeyim. Uc kurusluk bir koruyucudan bahsediyoruz isin ucunda...alin kullanin kendiniz yararini gorun...zararini goreceginiz bir sey yok. Luzumsuz ise de (Basutun dedigi gibi), ki ben siddetle karsiyim, kulaginizda bosuna durmasinin bir zarari yok zaten.
    Dogru diyorsunuz demekkte fayda var
    Sagolasın DD

  7. #7

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    arkadaşlar ben hiç kulaklık kullanmadım.ancak hakikaten belli bir süratten sonra zaten motorun gürültüsü var, bir de üstüne rüzgarın uğultusu ekleniyor hiçbirşey duyulmuyor.yani kulaklık takarak, duyabileceğiniz bir siren sesini yada korna uyarısını duymaz hale gelineceğini sanmıyorum.tekrar ediyorum zaten bir şey duyulmuyor
    ilk fırsatta kulaklık alıp bir de o şekilde deniyecem.

  8. #8
    invent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600RR 05
    Kulaklıgın faydası vardır bencede,

  9. #9
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Bu konuyu guncellemek istiyorum, cunku yeni arkadaslar kulak tikaci konusunu hemen hic bilmiyor... Bence cok onemli.

  10. #10

    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 V-Strom
    peki kulaklıkla muzik dinlemeye ne diyorsunuz? kısık sesli rahatlatıcı bir muzik ara ara gerildiğim zamanlarda rahatlamamı sağlıyor. ama dikkat dağıtıcı olur diye artık motorla giderken müzik dinlemeyi bıraktım.

  11. #11
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Alıntı ruby adlı üyeden alıntı
    ..... ama dikkat dağıtıcı olur diye artık motorla giderken müzik dinlemeyi bıraktım.
    En dogrusunu yaptimissin.


    Sunu

    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=16565

    Bir daha okuyuver, eminim ki okumussundur ama...

  12. #12
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Donald_Duck

    Çok iyi ettiniz. Gerçekten çoğu kişi durumun farkında değil. Ben yaşı ilerlemiş ve bu dediğiniz sağırlık olayını yaşamakta olan 2 kişiyi bizzat tanıyorum. Kulak tıkacı seçerken neye dikkat etmemiz gerekli? Yani bunun bir dünya standartı vardır sanırım. Bu konuda da görüşlerinize ihtiyacımız var. Teşekkürler.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  13. #13
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı
    Donald_Duck

    Çok iyi ettiniz. Gerçekten çoğu kişi durumun farkında değil. Ben yaşı ilerlemiş ve bu dediğiniz sağırlık olayını yaşamakta olan 2 kişiyi bizzat tanıyorum. Kulak tıkacı seçerken neye dikkat etmemiz gerekli? Yani bunun bir dünya standartı vardır sanırım. Bu konuda da görüşlerinize ihtiyacımız var. Teşekkürler.


    Yumusak sungerden olsun ve 30dB den daha az olmasin enerji absorbe etme degeri. Bu bizim icin kafidir.

    Su gecirmez, yuzuculerin kullandigi silikon / plastik tikaclar bizim isimizi gormez. Unutmayin.

    Hic bir sey bulamazsaniz pamuk tikin. Hic yoktan iyidir.

  14. #14
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Buda benim kullandığım sünger kulaklık.




    Birde bunların plastikleri var. Plastik olan daha güzel;



    Bir arkadaşta nereye koyucaz bunları demiş İşte sana kutusu. Benim CBR 125R da bile bunu koymaya yer var :o

    Arkadaşlar birde bunların takma şekli var. Biz bunları genelde fabrikada kullanıyoruz Fabrika doktorumuz göstermişti;
    Kulak memesinden tutup aşağıya doğru çektiriyorsunuz. Daha sonra döndürerek ileriye itiyorsunuz birde bu şekilde takmayı deneyin. Dediğim gibi takarsanız kulağınızda olduğunu bile 2 dakka sonra unutyorsunuz ;)
    Okan ACAR

  15. #15
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Teşekkür ederim Donald_Duck.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  16. #16
    hema123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2006
    Şehir
    polatlı
    Motosikleti
    BMW F650 GS 2003
    85 db üstü gürültü düzeyi olan işyerlerinde tıkaç ya da tam kapalı kulaklık mecburidir. tarama yaptığım işyerlerinde en çok kulak hasarı üst düzey yöneticilerde ortaya çıkıyor. çünkü onlar işçilere mecbur tuttkları halde, genellikle kendileri kullanmıyorlar. "bana bişey olmaz" mantığı galiba.
    F650 GS 2003
    06 H 0090

  17. #17
    alihakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F650GS
    selamlar,
    Bugün ilk defa Bauhaus dan aldığım kulak tıkaçlarını kullandım. 70-80 km yi geçmedim. Bu arada kaskım system-5 BMW. Fazla rahatsız etmemiş olmasına rağmen kulak tıkaçları ile daha önce duyduğum birçok ses özellikle rüzgar sesi muhteşem bir şekilde azaldı.

    Ama bunlara rağmen çok komik bir olay var. Sebebini bir türlü çözemedim. Şöyle ki; tıkaçlar takılı iken daha önce hiç duymadığım bir şekilde sanki motorun vuruntusunu duyuyorum ve çok rahatsız ediyor. Gaz verdikçe artıyor. Rölantide bile var. Komik olan ise peglerde ayağa kalktığımda bu sesin tamamen yok olması. Seleye oturduğumda tekrar başlıyor. Defalarca denedim.

    Bu konuda neler söylersiniz. Peglerde ayağa kalktığımda o kadar sessiz ve keyifliki. Ne yapsam bilmiyorum. Kulak tıkacı cinsinden mi, motordan mı, benden mi? anlamadım.

    Yorumlarınızı bekliyorum.

  18. #18
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    alihakan

    aslında bu olay fiziksel olarak çok kolay açıklanır ..dışardan gelen sesi kestiğin an titreşimle vicuduna iletilen ses baskın çıkıyor..oturduğunda motora temas eden yüzey çok fazla yani sesi çok daha büyük bir kaynaktan alıyorun ayağa kalktığında sadece ayaklarında çok küçük bir alan motora temas ediyor..haliyle aldığın ses azalıyor..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  19. #19
    just_life - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Fazer
    Tıkac konusunda ve her konuda bizi bilgilendirdiği için DD ye teşekkür ederiz..

    Tıkacın olduğu fakat gerçekten bir işe yarayıp yaramadığını düşünürdüm hep
    bir gün bir buluşmada bir karton dolusu tıkaç getirdi arkadaslardan birisi. Herkese dağıttı ve tıkaç sahibi oluverdik ufacık bişey kulağına tıkasan kaybolacak gibi süngerimsi hoşda birşeydi istediğin yerde taşı...

    Ve bir heves bir deneyelim dedik o gün bugündür kullanıyorum...
    Kulak tıkacının en önemli özelliği uzun yolda rüzgar ve motor sesinden oluşan sersemliği ve yorgunluğu önlemesi... Kulak tıkacıyla uzun yolu daha dinç yaparsınız...Şehir içindede kullanmaya özen gösteriyorum sizde gösterin farkediceksiniz...
    \'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'

  20. #20
    fuser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Regal Raptor DADYW DD 250E-9
    Sevgili DD öncelikle kulak tıkacı konusundaki hassasiyetin için teşekkür ederim. Yeni başlayanlar için çooook faydası olacağını düşündüğüm yazı dizisi olan Motosiklet teorisini motorumu almadan okudum hatta hala arasıra tekrar gözatıyorum.

    Yukarıda Basut ile olan yazışmalarınızı okudum sanırım iki tarafında haklı olduğu yerler var. DD tecrübelerine dayanarak yorum yapıyor. BASUT ise uludağ üniversitesinde KBB anabilim dalında doçenttir ve oda olayın teorik yanını düşünerek yorum yapıyor. İki tarafında haklı olduğu yerler var.

    Bence şehir içi kısa mesafelerde değil ama şehir dışı uzun mesafelerde kulak
    tıkacı çok faydalı bir araçtır ve kullanmakta fayda vardır.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler