Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

karbüratör iğne ayarında garip durum ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    arkadaşlar motor genelde durkalk yapıyor ve sabit 60km hızla gidiyor. daha hızlı gitmiyorum. en uygun yakıt için iğne ayarını ne yapayım ?

    şu an resimdeki 5 yazan yerde segman. tekleme yok sorun yok. yakıt 100km/2.90lt. yakıtı daha düşürmek istiyorum.
    dene amaçlı bu segmanı 1 e alınca motor garipleşiyor. gaz yerken tekletiyor. ve kalkarken stop ediyor. acaba segmanı 1 e alınca benzin artıyorda hava yetiştiremeyip hava ayarı mı istiyor ?

    bu şartlarda en uygun yakıt için segmanı ne yapmak lazım ?

    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    1 de en ekonomik olur , ama yakıt beslemesi azaldıgından tekrar hava ayarını o konuma uygun olarak yapmak gerekir.havayı azaltmak gerekir
    tahsins bunu beğendi.

  3. #3
    Rider95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2013
    Şehir
    Osmangazi/Bursa
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F
    Geçen karbüratör açtım temizledim.O ayar iğnesini çıkardım temizleyip taktım igne sıktım ama üstte o 5 te kaldı dahada gitmedi.Güçte uygulamak istemedik kırılır diye.

  4. #4
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    1 e taktıysan sabahları ilk çalışmada ve hemen ardından gaz yemede problem olur ama ekonomık olsun diyorsan 1 de kalsın.

    5 e takarsan kışın -15 derceede tek marşta çalıştırır ve tekleme yapmadan anında gaza basar gidersin. Yakıta ahım-şahı bir etkisi olmaz. Çünkü bu iğne sadece gaz bırakıldığı zamanki ayarı sağlıyor. 60 km hızla gidip 2,9 litre nasıl yaktırdığın ise ayrı bir konu :D

  5. #5
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    Alıntı Rider95 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen karbüratör açtım temizledim.O ayar iğnesini çıkardım temizleyip taktım igne sıktım ama üstte o 5 te kaldı dahada gitmedi.Güçte uygulamak istemedik kırılır diye.
    ben tam anlayamadım anlatmak istediğini.

    Alıntı yqavuzhyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 e taktıysan sabahları ilk çalışmada ve hemen ardından gaz yemede problem olur ama ekonomık olsun diyorsan 1 de kalsın.

    5 e takarsan kışın -15 derceede tek marşta çalıştırır ve tekleme yapmadan anında gaza basar gidersin. Yakıta ahım-şahı bir etkisi olmaz. Çünkü bu iğne sadece gaz bırakıldığı zamanki ayarı sağlıyor. 60 km hızla gidip 2,9 litre nasıl yaktırdığın ise ayrı bir konu :D
    nasıl yani ? "Çünkü bu iğne sadece gaz bırakıldığı zamanki ayarı sağlıyor" derken yani rolantiyi bu iğne ayarlıyor mi demek istiyorsun ? sanmıyorum. ozaman rolanti ayar vidası ne işe yararki ? bu direk gaz pistonuna bağlı birşey.
    zaten iğne poziyonunu değiştirince rolantide yada marşta hiçbir farklılık olmuyor. ama gaz verince tekleme oluyor.

    benim motor yaz kış sabah akşam jiklesiz çalışıyor. iğneyi hep 5 te kullandım. ama yakıt fazla yaktığından 1 e düşüreceğim. düşürünce tekleme yaptığından bu konuyu açtım.
    saygılar
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  6. #6
    Rider95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2013
    Şehir
    Osmangazi/Bursa
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F
    Alıntı tahsins adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben tam anlayamadım anlatmak istediğini.



    nasıl yani ? "Çünkü bu iğne sadece gaz bırakıldığı zamanki ayarı sağlıyor" derken yani rolantiyi bu iğne ayarlıyor mi demek istiyorsun ? sanmıyorum. ozaman rolanti ayar vidası ne işe yararki ? bu direk gaz pistonuna bağlı birşey.
    zaten iğne poziyonunu değiştirince rolantide yada marşta hiçbir farklılık olmuyor. ama gaz verince tekleme oluyor.

    benim motor yaz kış sabah akşam jiklesiz çalışıyor. iğneyi hep 5 te kullandım. ama yakıt fazla yaktığından 1 e düşüreceğim. düşürünce tekleme yaptığından bu konuyu açtım.
    saygılar
    Yani igne sıkılmıyor.5 te kalıyor.Biraz sertmi bu ayar ?

  7. #7
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    Alıntı Rider95 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani igne sıkılmıyor.5 te kalıyor.Biraz sertmi bu ayar ?
    dostum iğnede sıkılma durumu yok. üstünde 1 segman var. onu çıkartıp hangi 1 ile 5 arası istediğin yere takıyorsun. gaz bastığın zamanki yakıt segmanın durduğu çentiğe göre ayarlanıyor. yukarıdaki resimden bakabilirsin.
    cenkito bunu beğendi.
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  8. #8
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Rider95 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani igne sıkılmıyor.5 te kalıyor.Biraz sertmi bu ayar ?
    eger konum değiştikten sonra piston yerine oturmuyorsa iğne orjınal olmayabilir

    yoksa o segman cıkartılıp 1 e de takıldıgında sorunsuz olarak yerine oturur.

    Alıntı tahsins adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben tam anlayamadım anlatmak istediğini.



    nasıl yani ? "Çünkü bu iğne sadece gaz bırakıldığı zamanki ayarı sağlıyor" derken yani rolantiyi bu iğne ayarlıyor mi demek istiyorsun ? sanmıyorum. ozaman rolanti ayar vidası ne işe yararki ? bu direk gaz pistonuna bağlı birşey.
    zaten iğne poziyonunu değiştirince rolantide yada marşta hiçbir farklılık olmuyor. ama gaz verince tekleme oluyor.

    benim motor yaz kış sabah akşam jiklesiz çalışıyor. iğneyi hep 5 te kullandım. ama yakıt fazla yaktığından 1 e düşüreceğim. düşürünce tekleme yaptığından bu konuyu açtım.
    saygılar

    abi zaten cogu karburatörde rolanti ayar vidası gaz pistonuna baglı olarak calısır. vidayı sıktıgında pistonu yukarı iter.

    o iğnenin altıda baglı oldugu jet e girer

    resminden de anlasıldıgı gibi alt kısmı düz değildir

    denk geldiği yerde iğne ile aynı seklidedir.

    iğne segmanla ne kadar yukarı alınırsa o kadar jet le arası acılır ve fazla yakıt gecirir. gaz kolunu cevirmiş gibi
    tahsins bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)