karbüratör iğne ayarında garip durum ?
Reklamlar
-
arkadaşlar motor genelde durkalk yapıyor ve sabit 60km hızla gidiyor. daha hızlı gitmiyorum. en uygun yakıt için iğne ayarını ne yapayım ?
şu an resimdeki 5 yazan yerde segman. tekleme yok sorun yok. yakıt 100km/2.90lt. yakıtı daha düşürmek istiyorum.
dene amaçlı bu segmanı 1 e alınca motor garipleşiyor. gaz yerken tekletiyor. ve kalkarken stop ediyor. acaba segmanı 1 e alınca benzin artıyorda hava yetiştiremeyip hava ayarı mı istiyor ?
bu şartlarda en uygun yakıt için segmanı ne yapmak lazım ?
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
Reklamlar
-
1 de en ekonomik olur , ama yakıt beslemesi azaldıgından tekrar hava ayarını o konuma uygun olarak yapmak gerekir.havayı azaltmak gerekir
-
Geçen karbüratör açtım temizledim.O ayar iğnesini çıkardım temizleyip taktım igne sıktım ama üstte o 5 te kaldı dahada gitmedi.Güçte uygulamak istemedik kırılır diye.
-
1 e taktıysan sabahları ilk çalışmada ve hemen ardından gaz yemede problem olur ama ekonomık olsun diyorsan 1 de kalsın.
5 e takarsan kışın -15 derceede tek marşta çalıştırır ve tekleme yapmadan anında gaza basar gidersin. Yakıta ahım-şahı bir etkisi olmaz. Çünkü bu iğne sadece gaz bırakıldığı zamanki ayarı sağlıyor. 60 km hızla gidip 2,9 litre nasıl yaktırdığın ise ayrı bir konu :D
-
Rider95 adlı üyeden alıntı
Geçen karbüratör açtım temizledim.O ayar iğnesini çıkardım temizleyip taktım igne sıktım ama üstte o 5 te kaldı dahada gitmedi.Güçte uygulamak istemedik kırılır diye.
ben tam anlayamadım anlatmak istediğini.
yqavuzhyan adlı üyeden alıntı
1 e taktıysan sabahları ilk çalışmada ve hemen ardından gaz yemede problem olur ama ekonomık olsun diyorsan 1 de kalsın.
5 e takarsan kışın -15 derceede tek marşta çalıştırır ve tekleme yapmadan anında gaza basar gidersin. Yakıta ahım-şahı bir etkisi olmaz. Çünkü bu iğne sadece gaz bırakıldığı zamanki ayarı sağlıyor. 60 km hızla gidip 2,9 litre nasıl yaktırdığın ise ayrı bir konu :D
nasıl yani ? "Çünkü bu iğne sadece gaz bırakıldığı zamanki ayarı sağlıyor" derken yani rolantiyi bu iğne ayarlıyor mi demek istiyorsun ? sanmıyorum. ozaman rolanti ayar vidası ne işe yararki ? bu direk gaz pistonuna bağlı birşey.
zaten iğne poziyonunu değiştirince rolantide yada marşta hiçbir farklılık olmuyor. ama gaz verince tekleme oluyor.
benim motor yaz kış sabah akşam jiklesiz çalışıyor. iğneyi hep 5 te kullandım. ama yakıt fazla yaktığından 1 e düşüreceğim. düşürünce tekleme yaptığından bu konuyu açtım.
saygılar
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
tahsins adlı üyeden alıntı
ben tam anlayamadım anlatmak istediğini.
nasıl yani ? "Çünkü bu iğne sadece gaz bırakıldığı zamanki ayarı sağlıyor" derken yani rolantiyi bu iğne ayarlıyor mi demek istiyorsun ? sanmıyorum. ozaman rolanti ayar vidası ne işe yararki ? bu direk gaz pistonuna bağlı birşey.
zaten iğne poziyonunu değiştirince rolantide yada marşta hiçbir farklılık olmuyor. ama gaz verince tekleme oluyor.
benim motor yaz kış sabah akşam jiklesiz çalışıyor. iğneyi hep 5 te kullandım. ama yakıt fazla yaktığından 1 e düşüreceğim. düşürünce tekleme yaptığından bu konuyu açtım.
saygılar
Yani igne sıkılmıyor.5 te kalıyor.Biraz sertmi bu ayar ?
-
Rider95 adlı üyeden alıntı
Yani igne sıkılmıyor.5 te kalıyor.Biraz sertmi bu ayar ?
dostum iğnede sıkılma durumu yok. üstünde 1 segman var. onu çıkartıp hangi 1 ile 5 arası istediğin yere takıyorsun. gaz bastığın zamanki yakıt segmanın durduğu çentiğe göre ayarlanıyor. yukarıdaki resimden bakabilirsin.
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
Rider95 adlı üyeden alıntı
Yani igne sıkılmıyor.5 te kalıyor.Biraz sertmi bu ayar ?
eger konum değiştikten sonra piston yerine oturmuyorsa iğne orjınal olmayabilir
yoksa o segman cıkartılıp 1 e de takıldıgında sorunsuz olarak yerine oturur.
tahsins adlı üyeden alıntı
ben tam anlayamadım anlatmak istediğini.
nasıl yani ? "Çünkü bu iğne sadece gaz bırakıldığı zamanki ayarı sağlıyor" derken yani rolantiyi bu iğne ayarlıyor mi demek istiyorsun ? sanmıyorum. ozaman rolanti ayar vidası ne işe yararki ? bu direk gaz pistonuna bağlı birşey.
zaten iğne poziyonunu değiştirince rolantide yada marşta hiçbir farklılık olmuyor. ama gaz verince tekleme oluyor.
benim motor yaz kış sabah akşam jiklesiz çalışıyor. iğneyi hep 5 te kullandım. ama yakıt fazla yaktığından 1 e düşüreceğim. düşürünce tekleme yaptığından bu konuyu açtım.
saygılar
abi zaten cogu karburatörde rolanti ayar vidası gaz pistonuna baglı olarak calısır. vidayı sıktıgında pistonu yukarı iter.
o iğnenin altıda baglı oldugu jet e girer
resminden de anlasıldıgı gibi alt kısmı düz değildir
denk geldiği yerde iğne ile aynı seklidedir.
iğne segmanla ne kadar yukarı alınırsa o kadar jet le arası acılır ve fazla yakıt gecirir. gaz kolunu cevirmiş gibi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)