Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
çin mallarındaki malzeme gereği 10 sıkıştırma oranını geçmemek lazım diye düşünüyorum. benim motosikletimde 9,2 diyor fabrika verisi ama bazı yerlerde 9 yazıyor bazı yerlerde 9+-0,2 diyor
@boora, senin motorunda strok 49,5mm değil mi? çinli cglerde 100 150cc arası genelde 49,5 strok oluyor. 65,5*49,5 olunca superspor motoru gibi olmuştur devir arttı mı?
@cenkito, tiger 250'de 250 krank 61,2mm strok veriyor. bende 200cc motorun stroku 62,2mm. 200cc krankı takmak daha büyük motor sağlar, 250cc krankın avantajı nedir?
tiger 250 de suzuki gs motoru var krank stroku 61.2 ama piston genişliği 72 mm
cg lerin 250 kranklarında ise strok 65 yada 66.2 mm ( piyasada çesit ceşit var)
sen ona birde geniş kartel le 72 mm piston takarsan hoooop makina 270 cc ye kadar oluveriyor
bu arada 65.5 takınca devir artmaz sadece tork ve cekiş artar
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
şimdi senden biraz yardım isteyeceğim bilgi olarak ben 250 lik silindirlerin saplama yerlerinin normal 125 ya da 200 lük silindirden 1 mm daha geniş olduğunu gördüydüm bir sitede ama nerde olduğunu hatırlamıyorum. 125 lik bloğa uyan 250 lik silindir var mı ? eğer öyleyse inan çok mutlu olurum motoru olabildiğince büyütmek istiyorum çünki olmuşken tam olsun rampaları 5 le yarım gazla çıkmak çok zevkli olurdu her daim elinin altında patlamaya hazır bir güç offf. ben bu cg yi çok sevdim
hayır devir artmadı benim sıkıntımda orada zaten hatta benim motorda devir kesici yoktu 10500 devir gibi kesici yapmaya başladı ama kalkış ve çekiş mükemmel oldu. püskürtmeli karbüratörü takınca 1 ve 2. viteste motor ön lastiği yerden kesiyordu. ara hızlanmalar felan çok iyi ama gel gelelim devir yok hız yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:24 ----------
hayır devir artmadı benim sıkıntımda orada zaten hatta benim motorda devir kesici yoktu 10500 devir gibi kesici yapmaya başladı ama kalkış ve çekiş mükemmel oldu. püskürtmeli karbüratörü takınca 1 ve 2. viteste motor ön lastiği yerden kesiyor. ara hızlanmalar felan çok iyi ama gel gelelim devir yok hız yok
cg candır.suanki senin bloga bile 250 krak takılır fakat az ugrastırır.
250 kranklarda piston pernosu genelde 16 dır ama benim gördüğüm cogu 200 tabanlı silindirin pistonu 15perno
ya silindiri 200 luk alacan, pistonu 250 lilik (16 perno)
yada en temizi her zaman ugrasmamak için 250 krankın biel kolunu 15 perno olanla değiseceksin.
her daim rahat edersin, ama biel kolu 200 silindire uygun kısa olmalı
250 silindirler 200 den az uzun oluyor bildiğim kadarıyla ondan biel kolu değişmesi gerek
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
şimdi benim anlamadığım nokta şu abi 200 lük silindir 62 mm lik kranka göre boyu kısa 250 krank 65 mm diyorsunuz 200 lük silindir ile toplasam bu üst kapağa vurmaz mı biyel kolu sıkıntı değil olsunda yeterki yaptırırım onu
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:34 ----------
biyel kolu 30 lira 30 lirada piston 40 lirada tornacıya çaktırmaya veririm 100 lira gider fazladan
devir kesici öncedende vardır ama eski gücü kesiciye girmeye yetmiyordur.
hız artması için dişli değişmek gerek . hızın artması için baska yol yok.
yada beyin değişecek. ama o yuksek devirede subab yayları dayanmaz, pistonu öper.
deviri arttırmak daha dogrusu kolay devirlenmesi için (max devir aynı kalır)
dereceli egzantirik takılır.
o zamanda cekiş az düşer (subablar daha hızlı acılıp kapanacagından ) ama dehset devirlenme olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:36 ----------
arkadas ne ugrastırdınız beni yahu
şimdi 150 ile 200 krankları bunlar. biel baglantı yerlerindeki farka dikkat edin
ne kadar dairenin dısında ise;
dönme anında o kadar cok asagı yukarı hareket olacaktır
gelelim 250 krankla 200 silindir olayına
zaten kısa biel takarak üste vurma olayının önüne geciliyor
ama ben bu işi yapmadım teoride öle yaptıklarını biliyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:45 ----------
yanlız o degerlerde 233cc civarı yapar tam 250 yapmaz yani
pi* yarıcapın karesi * yukseklik (degerler cm cinsinden olacak)
pi sayısı: 3,14
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
aa lütfen ama, bir uzay bilimcisi olarak kabul edemem bunu
250lik diye satılan çinlilerin hemen hepsi 223cc. onlara 250lik deniyor. orta asya ülkelerindeki vergi yada ehliyet sınırı 223 galiba, o yüzden. bende o tabirle 250lik dedim.
ayrıca bağlantı noktası ile merkez arasındaki mesafenin iki katı strok değerini verir. sıkıştırma yanma odası ile motorun maksimum hacminin oranıdır
sağolasın abi baya çizim felan uğraşmışsın. tamam senin dediğini anladım ama şimdi sen resim koymuşsun ya iki tane farklı krank var. işte 200 lükte biyel kolunun bağlantı yeri nasıl yukarıdıysa 250 likte de daha yukarıdadır 200 lük biyel kolu taksak ta yine uzun gelmeyecek mi yanlışmı mantık yürüttüm ? biraz kalın kafalıyımdır ama açıklarsan anlarım abi yardımına ihtiyacım var kafamda şekli oluşturayım en azından parçacıyla da konuşurum ona göre
150 krankla 200 krankın biel kolları aynı diye biliyorum cünkü silindirleri farklı 200 daha uzun
http://www.motosiklet.net/forum/moto...asligi-83.html
benim yaptıklarım
buda 150ile 200 silindir
demem o ki bu işi yapanlar oldugundan ona uygun daha kısa farklı
250 kranka 200 silindir boyunda biel kolu üretilmiş diye biliyorum
parcacılara bakmak lazım
yok bulamazsanda 200 olarak yap
200 krankla 67 piston toplarsan 220 cc yapıyor zaten
250 krank 67 piston da 233 yapar
evet dogru orantı ama o cukurlar merkezde değil ama mantık dogru
estagfurullah boora
sanalda anca bu kadar anlatabiliyorum
insan gözüyle görmeyınce gözünde canlandıramıtyor dogal olarak
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
maceraya gerek yok o zaman abi biyel kolu bulamam buldum derim yanlış yollarlar felan filan... 220 cc 16-17 nm tork verir herhalde tahminim değil mi ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------
üst kapağıda orjinal bırakasım var nasılsa cift çıkış egzozlu daha rahat salar gazı. böylece sıkıştırma oranıda yüksek olacak
sana sunu söleyim orjınal haliyle
arazide 1 . vitesde yokusta stop eden benim makina,
modifiye sonrası
2 de düz yolda normal kalkıs yapar oldudebriyajı bırakıp gidiyordum az gazla
stop etme filan hak getire
ama asırı cabuk devir bittiğinden (güçten dolayı) sanzıman (debriyaj tası) değiştim
18-75 olan tası (vites oranı öncesi ilk oran* vites oranı oluyor) 21-70 yapmama ragmen dehset güç var.
dişli hesabına girersek eger orjınaldeki 16-50 olan ön arka dişli oranını
20-50 yapmmısa denk geliyor tas değişimi hesabıbnı sen yap
genede yetmedi
uzun yola cıkarken 16 olan ön dişliyi 18 yapıp usun yola cıktım (arka 50)
100-110 la titresimsiz rahat yolculuk yaptım
ama emme subabın kucuk kalacagından güç azalacaktır
tamam atma kolay ama ilk yer egzos subabıda kucuk kalacak.
sen yap farka sasıracaksın silindir kafaasını değişmene gerek bile kalmayacak
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
benimde yakında görme imkanım yok bartın da oturuyorum burada kimse uğraşmıyor böyle işlerle. benim 65,5 luk kısa pistonu gören motorcu bu ne böyle kocamanmış felan diye hayretler içinde kaldı 67 liği görse artık hepten şaşırır. imkanlarım kısıtlı sadece net üzerinden okuyup araştırıp mantık yürüterek bir şeyler yapmaya çalışıyorum
ama 67 de 49.5 mm kranka uygun yani kısa silindir yok
bence zorlama 65.5 200 yap uzun sure kullan.
unutma ne kadar güç o kadar fazla yıpranma
evet subaplar küçük kalıyor biliyorum malesef o yüzden subap kanallarını oydum ama bu seferde çekiş düştü rampada. devir yapsın diye uğraştım yine devir yapmadı. tofaş ateşleme bobini taktım yine verim alamadım. artık kt 125 üzerinde oynayayım bakalım satılsında benimkisi
surat istiyorsan tas değişmeden 18 36 filanda yaparsın dişlileri
uzun yolda süner sorun olmaz ama sehir içi düşük hızda giderken ikide bir debriyaj yapman gerekir
1 de asırı uzar çünkü
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)