2 silindir sesini 4 silindir sesi yapmak!!!
Reklamlar
-
Reklamlar
-
bak abicim öncelikle bahsettiğin istediğin daha doğrusu patlama (2 piston) esnasında çıkan gürültünün eksozdaki aparak sayesinde (4 piston) gibi ses çıkarması imkansızki nedenleri zamanlama dır sende farkındasın bu imkansızlığın ve bu aparat maliyeti (olduğunu düşünüyorum) pahalı olacaktır bunuda geçtik her makinanın markada dahil olmak üzere zamanlama ve patlama oranı farklıdır en basit örneği honda titan yani cg125 ile cbr125 in patlama oranı tork-zamanlama aynı değildir her marka modelin cc hp olmak üzere hepsi farklıdır yani sen boşuna arama o aparat olsaydı emin ol haberimiz olurdu ki bu forumdaki arkadaşlar bu uğura gönül vermiş insanlar emin ol benim olmasa senin senin olmasa onun haberi olurdu.
-
CBR1000RR adlı üyeden alıntı
bak abicim öncelikle bahsettiğin istediğin daha doğrusu patlama (2 piston) esnasında çıkan gürültünün eksozdaki aparak sayesinde (4 piston) gibi ses çıkarması imkansızki nedenleri zamanlama dır sende farkındasın bu imkansızlığın ve bu aparat maliyeti (olduğunu düşünüyorum) pahalı olacaktır bunuda geçtik her makinanın markada dahil olmak üzere zamanlama ve patlama oranı farklıdır en basit örneği honda titan yani cg125 ile cbr125 in patlama oranı tork-zamanlama aynı değildir her marka modelin cc hp olmak üzere hepsi farklıdır yani sen boşuna arama o aparat olsaydı emin ol haberimiz olurdu ki bu forumdaki arkadaşlar bu uğura gönül vermiş insanlar emin ol benim olmasa senin senin olmasa onun haberi olurdu.
Ben sadece biraz beyin fırtanası yapalım istedim ne çok ciddi ye alın ne de çok geyik bakın
Senin söylediğin motorların zamanlama farkına şu sabit uygalama ile çözüm bulunabilir!!!
Motorun eksoz çıkış yerine konulacak bir sensör patlama algılarını cihazın elektronik beynine ulaştırarak yapaılan programa göre mekanik sistemi çalıştırcak!!! İlk çalıştırma anında çalışmayan sistem iki patlama arasındaki süreyi tespit ettikten sonra devreye girecek ve iki patlama arsındaki yarı süre kadar gecikmeli bir ses çıkışı olacaktır!!!Sistem yarı süreyi hesaplayabildiği için gaz verildiğinde diğerine göre daha yakın zaman da oluşan patlamanın da bir sonraki azalan yarı süresini hesaplayabilecek ve böylelikle her gaz tepkisine uygun çıkış cevabı verebilecektir!!!
-
seruven abi sen bırak bu işin peşini bende bu topiği geyiğe bağlamak istemiorum olmaz böle bişi imkansız kasmayalım kendimizi birazdaha sabret biriktir paranı al 4 silindirli koy eksozunuda düşünme sesi patlama zamanını bilmem ne boşver düşünecek başka konumu yok mesela yaz geldi rejime başladınmı spora başladınmı nerde kömürleşcen bu sene nereye tatile gitcen bu yaz nerelere makinanla gezcen bunları düşünn
-
CBR1000RR adlı üyeden alıntı
seruven abi sen bırak bu işin peşini bende bu topiği geyiğe bağlamak istemiorum olmaz böle bişi imkansız kasmayalım kendimizi birazdaha sabret biriktir paranı al 4 silindirli koy eksozunuda düşünme sesi patlama zamanını bilmem ne boşver düşünecek başka konumu yok mesela yaz geldi rejime başladınmı spora başladınmı nerde kömürleşcen bu sene nereye tatile gitcen bu yaz nerelere makinanla gezcen bunları düşünn
Burası Teknik Bilgiler başlığı ve rejimden bahsedecek halim yok ve
yine burası bir motosiklet forum sitesi ise ben bunların yazılmasını gayet doğal buluyorum!!!
Eğer zayıflamayı,sporu konuşacak olsa idim bunun ile ilgili forum sitelerine girerdim!!!
Konu seni ilgilendirmiyor ise ne okursun ne de yazarsın...
-
İmkansız değil, ama maliyeti motorun birkaç katı olur. Motorun önünü grenaja alıp birkaç kat ses yalıtımı yaptıktan sonra bir miktar akustik çalışmayla 4 silindirliye benzer bir ses yapılabilir. Ama sonuçta elimize geçecek alet dört silindirli motor sesi çıkartan bir müzik kutusu falan olur
-
hocalar arkadaş haklı aslnda.. hemen ümidimizi yitirmeyelim.. benimde aklımda yeni ışıklar çaktı aslında... egzozdan çıkan gazı tek silindirden aralığıyla deilde daha sık bırakacak.. yani kısaca egzoz çıkışı abs sistemi gibi saniyede yüzlerde defa kapanıp açılacak..
-
-
ben formülü buldum arkadaşım sen boşuna fırtınalar cıkarma beyninde en iyi sesi alman için bir motorsiklet satan bayiye gidiyorsun 4 silindirli bir motor alıyorsun ve biniyorsun hemde sesi 4 silindirli gibi cıkıyor
-
Hemen konuyu bir şeyler almaya bağlıyorsunuz
Şimdi bu cihazı ben evde yapmaya kalksam zaten bilgim yeterli olmaz,olsa bile param yetmez!!! Ama bunu büyük firmalar seri imalata döktüğünde 500 lira dan da fazla olacağını sanmıyorum!!! Yani elinde çok sevdiğin 11 bin liralık bir cbf500 var ve 4 silindir sesi almak istedin!!! Bir 500 lira daha verilmez mi???!!!
Tabi bunların hepsi varsayım,olayı basitleştirip şunu alın bunu alın demeyin lütfen,ben 4 silindirliye param yetmiyor da böyle bir şeye yönelmiş değilim!!!
Amaç burada fikir alışvrişi yapıp değişik şeyler üzerinde konuşmak...
Yoksa inanın ben de en güzel orjinalinden bir 4 silindir alırım kafamı da yormam ve sadece kullanıcı olurum,diyorum ki biraz değşiklik yapalım,farklı şeylerden bahseddelim ufkumuz açılsın,fena mı olur yani....
-
beyler 4 silindiri tavsiye edeceğinize bu konu hakkında fikriniz warsa onu yazsanız daha ii olur..
-
-
tek olan egsozu çift egsoza döndürsek nasıl olurki?
-
4 silindir sesi imkansızdır. 2 silindirin sesini de sevenler var. ateşleme periyodları farklı bi kere. sadece sesi kalın ya da ince yaparsınız ama 4 silindir sesi olamaz.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
ylmzzz adlı üyeden alıntı
4 silindir sesi imkansızdır. 2 silindirin sesini de sevenler var. ateşleme periyodları farklı bi kere. sadece sesi kalın ya da ince yaparsınız ama 4 silindir sesi olamaz.
Biz de farklı olan ateşleme priyotlarına çözüm ürettik zaten,ilk yazıyı okumadın galiba...
Ve iki silindir sesini sevenler de vardır elbette,aksini de ki kimse iddia etmedi!!!!
-
hocam ateşlemeyi değiştirrsek motorda problem olabilir.. bence dediğim gibi egzoz çıkışını saniyede 50-100 defa kapatıp açan bir sistem bence işimizi görür..
-
Bunu çözünce 2 zamanlı mıotor sesini 4 zamanlıya çevirmeyide çalışın buda yararlı bir fırtına olur.
-
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Ne yazıkki olmaz o iş.
İki silindirli bir motorla 4 silindirli bir motorun ateşleme farkı yoktur. (4 silindirli bir motorun ateşleme sırası 1342 dir (1. ve 3. silindirler aynı anda , sonra 2. ve 4. silindirler aynı anda ateşlenir.)) yani devir başına gerçekleşen ateşleme sayısı 2 silindirli ve 4 silindirli bir motorda aynıdır.
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
-
Akira adlı üyeden alıntı
Ne yazıkki olmaz o iş.
İki silindirli bir motorla 4 silindirli bir motorun ateşleme farkı yoktur. (4 silindirli bir motorun ateşleme sırası 1342 dir (1. ve 3. silindirler aynı anda , sonra 2. ve 4. silindirler aynı anda ateşlenir.)) yani devir başına gerçekleşen ateşleme sayısı 2 silindirli ve 4 silindirli bir motorda aynıdır.
Eğer senin dediğin gibi ise 2 silindir ile 4 silindri arasındaki fark nedir???
Benim için ölçü aynı sürede ve devir de kaç patlama gerçekleştiğidir gerçi ama pek senin dediğin gibi olmadığını bir arkadaş sistemli bir şekilde forumun birin de açıklamıştı!!!!Bulabilirsem buraya koyarım...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler