Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2 silindir sesini 4 silindir sesi yapmak!!!

    REKLAM ALANI
  1. #1
    seruven17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Motosikleti
    ybr
    Bilirizki çoğu insan 4 silindir sesine hastadır,yani hemen hemen tüm motorcuların bu sese içi gider....Ama değişik nedenlerden dolayı maddi veya manevi hasta olduğumuz bu sesin kontrolu bizim parmaklarımızın arasında değildir
    İstiyorum ki aslında tek veya 2 silindir li makinalardan da bu sesin çıkması mümkün olsun!!!! Tabiki normal şartlarda mümkün olmadığını biliyorum....Ama eksoza bir ek parça ile belki mümkün olabilir diye düşünüyorum...

    Fikrim ise şu;
    Bir 4 silindirli makina nasıl çalışır, iki silindir li makina nasıl çalışır??(tek silindirliyi herkes biliyor!!!) 4 silindir ile 2 silindri arasındaki ses farkı işte bu soruların cevabnda yatıyor....Aynı süre içersin de aynı devir de 4 silindir lide 4 patlama iki silindirli de 2 patlama meydana geliyor ve sesin yoğunluğu bu sebep le değişiyor (diye biliyorum)... BU durum da iki silindirli bir motorun eksoz kısmana takılacak parca şu işlemi gerçekleştirmelidir!!!!
    İlk patlamadan sonra çıkış ın bir yarısı bu parça tarafında bekletilip ikinci patlamaya kadar geçecek sürenin yarısın da ilk patlamanın arkasından verilmelidir...İkinci silindirin patlaması da olduktansonra bu eksoz çıkışının yine yarısı aynı işelem tabi tutulup ikinci patlamanın arkasından yine aynı sürede dışarı bırakılmalıdır!!! Sonuç 2 silindir çıkışı 4 silindir çıkışına eşit bir çıkış verecektir...
    Peki gaz verilidğin de ne olacak???!!! Bu zamanlama ayarı nasıl yapılacak???!!! Tabiki bu elektronik bir sistem yardı mı ile kontorl edilecek!!! Gaza veya motorun motora bağlı dönen herhangi bir parçasına konan sensörler, çalışaşn bu cihazın depoladığı çıkış gazının dışarıya ne zaman salınacağını belirleyecek... Sistem karışık ve olunabilirliği tartışılır!!!Olsa bile maliyeti belki çok yüksek de olabilir ama belki de çok kolay bir şekilde de yapılabilir

    Sonuç olarak bir beyin fırtınası yapılıp değişik sonuçlarda çıkabilir tabiki

    Belki de böyle bir şeyi çinliler yapmıştır da haberimiz yoktur

    Mantığı ve olunabilirliği konusunda fikirlerinizi bekliyorum....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    15 Ekim 2004
    Şehir
    Beylerbeyi
    Motosikleti
    1000RR06
    bak abicim öncelikle bahsettiğin istediğin daha doğrusu patlama (2 piston) esnasında çıkan gürültünün eksozdaki aparak sayesinde (4 piston) gibi ses çıkarması imkansızki nedenleri zamanlama dır sende farkındasın bu imkansızlığın ve bu aparat maliyeti (olduğunu düşünüyorum) pahalı olacaktır bunuda geçtik her makinanın markada dahil olmak üzere zamanlama ve patlama oranı farklıdır en basit örneği honda titan yani cg125 ile cbr125 in patlama oranı tork-zamanlama aynı değildir her marka modelin cc hp olmak üzere hepsi farklıdır yani sen boşuna arama o aparat olsaydı emin ol haberimiz olurdu ki bu forumdaki arkadaşlar bu uğura gönül vermiş insanlar emin ol benim olmasa senin senin olmasa onun haberi olurdu.
    Acımadıki, acımadıki

  3. #3
    seruven17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Motosikleti
    ybr
    Alıntı CBR1000RR adlı üyeden alıntı
    bak abicim öncelikle bahsettiğin istediğin daha doğrusu patlama (2 piston) esnasında çıkan gürültünün eksozdaki aparak sayesinde (4 piston) gibi ses çıkarması imkansızki nedenleri zamanlama dır sende farkındasın bu imkansızlığın ve bu aparat maliyeti (olduğunu düşünüyorum) pahalı olacaktır bunuda geçtik her makinanın markada dahil olmak üzere zamanlama ve patlama oranı farklıdır en basit örneği honda titan yani cg125 ile cbr125 in patlama oranı tork-zamanlama aynı değildir her marka modelin cc hp olmak üzere hepsi farklıdır yani sen boşuna arama o aparat olsaydı emin ol haberimiz olurdu ki bu forumdaki arkadaşlar bu uğura gönül vermiş insanlar emin ol benim olmasa senin senin olmasa onun haberi olurdu.
    Ben sadece biraz beyin fırtanası yapalım istedim ne çok ciddi ye alın ne de çok geyik bakın

    Senin söylediğin motorların zamanlama farkına şu sabit uygalama ile çözüm bulunabilir!!!

    Motorun eksoz çıkış yerine konulacak bir sensör patlama algılarını cihazın elektronik beynine ulaştırarak yapaılan programa göre mekanik sistemi çalıştırcak!!! İlk çalıştırma anında çalışmayan sistem iki patlama arasındaki süreyi tespit ettikten sonra devreye girecek ve iki patlama arsındaki yarı süre kadar gecikmeli bir ses çıkışı olacaktır!!!Sistem yarı süreyi hesaplayabildiği için gaz verildiğinde diğerine göre daha yakın zaman da oluşan patlamanın da bir sonraki azalan yarı süresini hesaplayabilecek ve böylelikle her gaz tepkisine uygun çıkış cevabı verebilecektir!!!

  4. #4

    Üyelik
    15 Ekim 2004
    Şehir
    Beylerbeyi
    Motosikleti
    1000RR06
    seruven abi sen bırak bu işin peşini bende bu topiği geyiğe bağlamak istemiorum olmaz böle bişi imkansız kasmayalım kendimizi birazdaha sabret biriktir paranı al 4 silindirli koy eksozunuda düşünme sesi patlama zamanını bilmem ne boşver düşünecek başka konumu yok mesela yaz geldi rejime başladınmı spora başladınmı nerde kömürleşcen bu sene nereye tatile gitcen bu yaz nerelere makinanla gezcen bunları düşünn
    Acımadıki, acımadıki

  5. #5
    seruven17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Motosikleti
    ybr
    Alıntı CBR1000RR adlı üyeden alıntı
    seruven abi sen bırak bu işin peşini bende bu topiği geyiğe bağlamak istemiorum olmaz böle bişi imkansız kasmayalım kendimizi birazdaha sabret biriktir paranı al 4 silindirli koy eksozunuda düşünme sesi patlama zamanını bilmem ne boşver düşünecek başka konumu yok mesela yaz geldi rejime başladınmı spora başladınmı nerde kömürleşcen bu sene nereye tatile gitcen bu yaz nerelere makinanla gezcen bunları düşünn
    Burası Teknik Bilgiler başlığı ve rejimden bahsedecek halim yok ve
    yine burası bir motosiklet forum sitesi ise ben bunların yazılmasını gayet doğal buluyorum!!!
    Eğer zayıflamayı,sporu konuşacak olsa idim bunun ile ilgili forum sitelerine girerdim!!!
    Konu seni ilgilendirmiyor ise ne okursun ne de yazarsın...

  6. #6
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    İmkansız değil, ama maliyeti motorun birkaç katı olur. Motorun önünü grenaja alıp birkaç kat ses yalıtımı yaptıktan sonra bir miktar akustik çalışmayla 4 silindirliye benzer bir ses yapılabilir. Ama sonuçta elimize geçecek alet dört silindirli motor sesi çıkartan bir müzik kutusu falan olur

  7. #7
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    hocalar arkadaş haklı aslnda.. hemen ümidimizi yitirmeyelim.. benimde aklımda yeni ışıklar çaktı aslında... egzozdan çıkan gazı tek silindirden aralığıyla deilde daha sık bırakacak.. yani kısaca egzoz çıkışı abs sistemi gibi saniyede yüzlerde defa kapanıp açılacak..
    CBR 600F Honda,

  8. #8
    kurt_kapani_mos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2005
    Şehir
    eskisehir
    Motosikleti
    pegeout 103 simsek+honda cbr 125 r
    abi herşeyden önce senin dediğin gibi çoookkkk pahalıya malolur böylebirşey...
    o kadar parayı eksoz aparatına vereceğime gider 4 silindirli baba bir motor alırım daha iyi....
    en iyi sürücü en dikkatli olandır...
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    bu vatanın ekmeğini yiyip ihanet eden bir gün ekmeği yediği yerden kurşunu yer....
    kurt_kapani

  9. #9
    silves - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Aralık 2005
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    SKYGO 200
    ben formülü buldum arkadaşım sen boşuna fırtınalar cıkarma beyninde en iyi sesi alman için bir motorsiklet satan bayiye gidiyorsun 4 silindirli bir motor alıyorsun ve biniyorsun hemde sesi 4 silindirli gibi cıkıyor

  10. #10
    seruven17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Motosikleti
    ybr
    Hemen konuyu bir şeyler almaya bağlıyorsunuz

    Şimdi bu cihazı ben evde yapmaya kalksam zaten bilgim yeterli olmaz,olsa bile param yetmez!!! Ama bunu büyük firmalar seri imalata döktüğünde 500 lira dan da fazla olacağını sanmıyorum!!! Yani elinde çok sevdiğin 11 bin liralık bir cbf500 var ve 4 silindir sesi almak istedin!!! Bir 500 lira daha verilmez mi???!!!

    Tabi bunların hepsi varsayım,olayı basitleştirip şunu alın bunu alın demeyin lütfen,ben 4 silindirliye param yetmiyor da böyle bir şeye yönelmiş değilim!!!
    Amaç burada fikir alışvrişi yapıp değişik şeyler üzerinde konuşmak...
    Yoksa inanın ben de en güzel orjinalinden bir 4 silindir alırım kafamı da yormam ve sadece kullanıcı olurum,diyorum ki biraz değşiklik yapalım,farklı şeylerden bahseddelim ufkumuz açılsın,fena mı olur yani....

  11. #11
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    beyler 4 silindiri tavsiye edeceğinize bu konu hakkında fikriniz warsa onu yazsanız daha ii olur..
    CBR 600F Honda,

  12. #12
    Doubt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    arastırıyorum yaza alacagım
    abı hıc ugrasma al 2 tane 100 watt lık aparlor bırde mp3 player. 4 sılındırlı motor sesinide kaydet tamam hem ucuz hemde sıkıldınmı degıstır 6 sılındır 8 sılındır takıl kafana göre..

  13. #13

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    tek olan egsozu çift egsoza döndürsek nasıl olurki?

  14. #14
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    4 silindir sesi imkansızdır. 2 silindirin sesini de sevenler var. ateşleme periyodları farklı bi kere. sadece sesi kalın ya da ince yaparsınız ama 4 silindir sesi olamaz.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  15. #15
    seruven17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Motosikleti
    ybr
    Alıntı ylmzzz adlı üyeden alıntı
    4 silindir sesi imkansızdır. 2 silindirin sesini de sevenler var. ateşleme periyodları farklı bi kere. sadece sesi kalın ya da ince yaparsınız ama 4 silindir sesi olamaz.
    Biz de farklı olan ateşleme priyotlarına çözüm ürettik zaten,ilk yazıyı okumadın galiba...

    Ve iki silindir sesini sevenler de vardır elbette,aksini de ki kimse iddia etmedi!!!!

  16. #16
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    hocam ateşlemeyi değiştirrsek motorda problem olabilir.. bence dediğim gibi egzoz çıkışını saniyede 50-100 defa kapatıp açan bir sistem bence işimizi görür..
    CBR 600F Honda,

  17. #17
    Sadobey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Jinlun Marauder JL 150
    Bunu çözünce 2 zamanlı mıotor sesini 4 zamanlıya çevirmeyide çalışın buda yararlı bir fırtına olur.
    Sadobey

  18. #18
    seruven17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Motosikleti
    ybr
    Alıntı Sadobey adlı üyeden alıntı
    Bunu çözünce 2 zamanlı mıotor sesini 4 zamanlıya çevirmeyide çalışın buda yararlı bir fırtına olur.
    Komiklik yapan arkadaşlara ben de hakkını verip gülüyorum...

  19. #19
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Ne yazıkki olmaz o iş.

    İki silindirli bir motorla 4 silindirli bir motorun ateşleme farkı yoktur. (4 silindirli bir motorun ateşleme sırası 1342 dir (1. ve 3. silindirler aynı anda , sonra 2. ve 4. silindirler aynı anda ateşlenir.)) yani devir başına gerçekleşen ateşleme sayısı 2 silindirli ve 4 silindirli bir motorda aynıdır.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  20. #20
    seruven17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Motosikleti
    ybr
    Alıntı Akira adlı üyeden alıntı
    Ne yazıkki olmaz o iş.

    İki silindirli bir motorla 4 silindirli bir motorun ateşleme farkı yoktur. (4 silindirli bir motorun ateşleme sırası 1342 dir (1. ve 3. silindirler aynı anda , sonra 2. ve 4. silindirler aynı anda ateşlenir.)) yani devir başına gerçekleşen ateşleme sayısı 2 silindirli ve 4 silindirli bir motorda aynıdır.
    Eğer senin dediğin gibi ise 2 silindir ile 4 silindri arasındaki fark nedir???

    Benim için ölçü aynı sürede ve devir de kaç patlama gerçekleştiğidir gerçi ama pek senin dediğin gibi olmadığını bir arkadaş sistemli bir şekilde forumun birin de açıklamıştı!!!!Bulabilirsem buraya koyarım...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler