Aslında bu egzost sesi için benim başka bir fikrim var.Acaba şu havalı gemi düdükleri gibi egzost gazıyla ses veren (tabii motosiklet sesi) ve gelen egzost gazının şiddetine göre sesi artan bir aparat yapılamaz mı?
Aslında bu egzost sesi için benim başka bir fikrim var.Acaba şu havalı gemi düdükleri gibi egzost gazıyla ses veren (tabii motosiklet sesi) ve gelen egzost gazının şiddetine göre sesi artan bir aparat yapılamaz mı?
PRUVANIZ NETE,DENİZLERİNİZ SAKİN,
MOTOSİKLET HAYALLERİNİZ GERÇEK OLSUN! 34 HVD 12 SİYAH İNCİ
teyp taktır ve 600 makinanın sesini kayd et daha ucza patlar!
kango multix yamaha 125
önerin için saol hoca.. çok aydınlatıcı oldu..yilmazelektrik adlı üyeden alıntı
CBR 600F Honda,
Çok teknoloji düşmanı olduğunu söylemeden geçemeyeceğim!!!yilmazelektrik adlı üyeden alıntı
Bence bir mp3 player daha mantıklı olur ve daha kullanışlı!!!
Yine de akıl ve mantık dolu yaklaşımın dan dolayı seni kutluyorum
Serüven17 bu başlığı sen açtığın için duygusal davranıp eleştiri kabul etmiyorsun gibi geldi. Aynı şeyleri tekrar etmeyi sevmem ama sen beni üniversite birinci sınıfa tekrar götürdün . Sana burada uzun uzun açıklama yapardım ama bununla idare et . Eğer hala ikna olmazsan o zaman daha detaylı bilgide veririm.seruven17 adlı üyeden alıntı
14 23 ateşleme sistemine göre çalışan 4 silindirli 4 zamanlı bir motorun flash animasyonunu aşağıda verdim. Kolay gelsin
http://auto.howstuffworks.com/engine-inline.htm
[Bende direk resmi koydum] (Eyong)
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
Başlık açıldığında,ben başlığı açan arkadaşın geyik muhabbeti yaptığını düşünüyordum.Ama sonradan baktım ki işi gerçekten ciddiye alıyor.Türk aklı denen şeyin ne olduğu burada da anlaşılıyor.Çok mantıksız ve aynı zamanda çok saçma bir yöntem.Beni yanlış anlamayın ama okurken çok güldüm.
Bu tür konulara girişmeden önce biraz işin temeli öğrenin ve araştırma yapın lütfen.
Kaba konuştuğum için özür dilerim ama böyle bir konuya verilecek daha başka bir yanıt bulamadım.
Anılarını hatırlattığım için bana teşekkür etmelisinAkira adlı üyeden alıntı
Uzun açıklama yaparsan sevinirim madem birinci sınıfta bunları gördün,okulu bitirinceye kadar çok şey öğrenmişsindir ve biz de bundan faydalanmak isteriz veya kendi adıma faydalanmak isterim
Eleştiri konusunda ise; yanlış bir biligiye sahip olunabilir veya bilinmiyor olunabilir ama konuya bilgi amaçlı değilde dalga geçme amaçlı yaklaşanlar olursa mutlaka onlara verilecek bir iki kelime cevabımız olacaktır!!!!
Diğer çalışma sistemini aradım fakat ne yazıkki bulamadım
Bir şeyi kanıtlayamazsan (kendi adıma söylüyorum) söylediklerimiz hava da kalır!!!Bu durumda senin koyduğun animasyonunun sırayla çalışanını yapamadığım sürece sen haklısın
Yanlız benim fikrini attığım saçma ve mantıksız düşünce de şu durum ayarlanabilmektir!!!!
O da patlama ile oluşan çıkış gazının dışarı verilme süresi!!!! Sonuçta ister senin dediğin gibi olsun ister benim dediğim gibi, bu eksoz, benim prensiplarime göre 4 silindir sesi çıkartacaktır
Sana tavsiyem özür dileyeceksen kaba konuşma!!!turkishflier adlı üyeden alıntı
Eğer yazdığın gibi yaparsan kibar olmaya çalışan kaba birisin diyebiliriz sana ama özür dilemezsen en azından ne olduğunu biliriz!!!!
Yazılan yazılara verilecek cevaplar kişinin konuya yaklaşımı ile alakalıdır!!! Burada bir konu var ve bunun ciddiyet seviyesini de ilk yazımda belirledim!!!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Kendime kızdım bu konuyu açtığım için!!!
Belki güzel bir fıkra yazsa idim insanların ihtiyaçlarına çare olabiliridm diye düşünmeye başladım...Ama o zaman da konuyu üzerine alan birisi çıkacak ve diyecek ki benim değer yargılarıma nasıl gülersiniz!! o zaman da bunun fıkra olduğunu anlatamayacağız!!!!
Sorunun çözümü konuya değişik anlmalar yüklememkten geçiyor sanırım,huyumuz kurusun,birşeyleri yamultmayı veya polimik konusu yapmayı çok seviyoruz....
Ben kendi açımdan bu konuyu ...
Serüven17
Bu başlığı üzerine ağır espriler yapılsada, motosikletinizi seyretmek, hede mayıs hödö buluşması gibi geyik başlıklara tercih ederim.
Seninle dalga geçen arkadaşların aklında bile soru işareti uyandırdığını bilmelisin (Konuya hakim olduğum halde ben bile ACABA ??? diye düşünüp bilgilerimi yokladım. Beni geçmişe götürdüğün için teşekkürler ayrıca ).
Sen kafanı takma, kendine de kızma. Arada aç böyle teknik başlıklarda rehavetten sıyrılıp biraz tartışalım, bilgi alışverişinde bulunalım.
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
4 silindirli motorlardaki sesin 2 silindirlilerdeki lere göre daha dolu olmasının sebebi bence 4 silindirli motordaki aynı anda patlaması gereken 2 şer silindirin aynı anda patlıyamamasıdır.nekadar zorlarsak zorlayalım o devirlerde bu kadar zamanlamanın tutturulabileceğini sanmam.yoksa 2 şer silindir aynı anda patlayabilse idi 2 silindirliden bu kadar farklı bir ses ortaya çıkmazdı.
[FONT="Georgia"][FONT="Verdana"][B][COLOR="Blue"][SIZE="2"]Biliyorsan konuş,ibret alsınlar.Bilmiyorsan sus, adam sansınlar..[FONT="Georgia"][/FONT][/SIZE][/COLOR][/B][/FONT][/FONT]
bu toipc hala ayaktamı yav olmaz kardeşim olmaz kasmayın
Acımadıki, acımadıki
CBR1000RR adlı üyeden alıntı
olur abi olur.. birz zaman sadece..
serüven17 hocam seninle irtibata geçelim.. bir çözümünü buluruz..
CBR 600F Honda,
Olur zamanla beah
___KILIÇ___
[B] ยภยtยlคภlคг ยภยtคภlคгı ครlค ยภยt๓คzlคг ¤ۣۜ __ к ı ℓ ı ç __ [/B]
İskenderunluKILIC adlı üyeden alıntı
saol abi bea.. iyi bir moral oldu..
CBR 600F Honda,
merhaba arkadaşlar. topik güzel ve enteresan bir konu olmuş. ancak olay sadece 4 silindirde bitmiyor. dört silindirli makinalarda subap sayısı perfonmansı arttırmak için 16 olarak kullanılmış en azından benim inceledigim 4 silindirli motorların hepsi öyleydi. diyelim ki bütün 4 silindirli makinaların bile sesi birbirinden farklı çıkıyor örnegin 600 lük bir cbr ile r6 orjinal eksozları sökülüp aynı model eksoz takılsa bile ikisininde sesi birbirinden farklı oluyor. nedeni ise motorun eksoz subaplarının bile yapısının farklı olması. konuyu çok fazla teknik detaya indirmek istemiyorum ama eger düşünülen şey eger olma ihtimali olsaydı
büyük firmaların makine mühendisleri buna çoktan bir çözüm bulmutu. düşünsenize 250 twister ın muhesem bir rr sesi çıkardıgını hemde rr ın yarı fiyatına dogrusu yok satardı. neden mi race alanların cogu seslerine hasta oluyor. adam sıfır motor alıyor hemen eksozu degiştiriyor. çünkü orjinalinden su motoru gibi komik bir ses çıkıyor. her neyse benim görüşüm odurki böyle birşeyin imkansız oldugu.tüm görüş ve önerilerinizi dikkatle takip edecegim.
4 silindirli 4 zamanlı motorlarda hiç bir zaman iki farklı silindirde aynı anda ateşleme olmaz.aynen yazdığın gibi sırası ile 1-3-4-2 dir.sadece yukarı çıkan iki pistondan biri eksoz yaparken diğeri hava yakıt karışımını sıkıştırmaktadırAkira adlı üyeden alıntı
ben bu işi çoktan çözdüm, kendime bi tane honda vf750c aldım (V4), hepsi bu.. honda mühendisleri benim yerime düşünüp yapıyorlar, bana keyfini sürmek kalıyor...
[COLOR="Red"]The Power of Dreams[/COLOR]
arkadaşlar 4 silindirli motorlarda silindirler BERABER ATEŞLENMEZ. o flash animasyonu yanlış yorumlamayın. beraber ateşlense 4 tane silindir ile 2 silindir aynı şey olur.
silindirler beraber hareket ediyor olabilir ama bu aynı anda patlıyolar anlamına gelmiyor. 4 ZAMANLI motor olduğuna göre beraber çalışan silindirlerden biri sıkıştırma biri boşaltma evresindedir (yada biri patlama, biri emme). yani paralel aynı hareketi yaparlar ama aynı işi yapmazlar. 1342 sırası şeklinde patlar yani önce 1 sonra 3 sonra 4 sonra 2. aynı anda patlamaz.
ayrıca 4 silindir sesi 2 silindirden iyi lafı saçma. cruiser (chopper) motorlarda 2000cc hacimde bile özellikle 2 silindir kullanılır. çünkü bu motorlar için 2 silindirin sesi güzeldir 4 silindir yaparsanız aile otomobili gibi çıkar olmaz. silindir sayısı ve sesinin güzelliği motora ve insan keyfine göre değişir
egsozdan modifiye ile 2yi 4 sesi yapmak konusunda konuşmak bile istemiyorum böyle saçmalık katiyen olmaz motorun sesi sadece egzozdan çıkmaz ayrıca o şekilde bi egsoz blokajı motoru sıkar performansı gider.
+10000memin1857 adlı üyeden alıntı
beraber çalışan silindirleri aynı anda ateşliyo olarak algılamamak lazım.
ses için egzoz sisteminde değişikliğe gidilerek daha pratik ve ekonomik çözümler elde edilebilir.spor bi ses elde edilebilir.ayrıca motor hacmininde sese etkisi gözardı edilmemelidir.amerikan araçlarına bakacak olursak çoğu 6-8 silindir ve 4000-5000cc hacminde motorlara sahiptirler.sesleride doğal olarak gümbür gümbür çıkar.japon araçlarındada 6 silindirli motorlar bulunur ama sesleri asla amerikan araçların sesi gibi çıkmaz,yani herşey silindir sayısında bitmez. motor hacmi ,silinir içi ve kapak yapısı,manifoldların yapısı vb etkenlerde sese ve performansa etki eder.
aklında tasarladığın sistemin nekadar hayata geçirilebilir olduğu ayrıbi çalışma konusu ama sanıyorumki okadar karmaşık bi sisteme gerek kalmadanda istenilen sesi işinde tecrübeli ve kafası çalışan bi egzozcu ustası halledebilir.
ortaya attığın fikir ne olursa olsun kafa yormak ve bişeyler ortaya çıkarma yolunda bi çaba sarfetme,adım atma olarak tebrik edilebilecek bişey.ister sonuçsuz kalsın,ister gereksiz bi uğraş olsun boş durmaktan iyidir.bu memleket bu boşvermişlik ve hazırcılık yüzünden bu hale gelmedimi zaten
al bendende sana +10000 abi..vlad1462 adlı üyeden alıntı
CBR 600F Honda,
arkadaşlar öoralinizi bozmak istemem ama ben makina teknisyeniyim ve sizler hayal aleminde yaşıyosunuz iki silindir ne yaparsan yap iki silindirdir. hatta her dört yada altı silindirinde sesi aynı değildir..
ilgilenen varmı bilmiyorum ama BMW 320İ de 6 silindir 328İ de
ki ikisinin bile sesi birbirini tutmaz...
bence bu hayalden vazgeçin..
herşey motorun teknolojisinde yatar arkadaşlar
İlla devr-ül alemin, bi kerametun red - line
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)