Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

2 silindir sesini 4 silindir sesi yapmak!!!

    REKLAM ALANI
  1. #21
    fes71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D250
    Aslında bu egzost sesi için benim başka bir fikrim var.Acaba şu havalı gemi düdükleri gibi egzost gazıyla ses veren (tabii motosiklet sesi) ve gelen egzost gazının şiddetine göre sesi artan bir aparat yapılamaz mı?
    PRUVANIZ NETE,DENİZLERİNİZ SAKİN,
    MOTOSİKLET HAYALLERİNİZ GERÇEK OLSUN! 34 HVD 12 SİYAH İNCİ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    yilmazelektrik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2006
    teyp taktır ve 600 makinanın sesini kayd et daha ucza patlar!
    kango multix yamaha 125

  3. #23
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı yilmazelektrik adlı üyeden alıntı
    teyp taktır ve 600 makinanın sesini kayd et daha ucza patlar!
    önerin için saol hoca.. çok aydınlatıcı oldu..
    CBR 600F Honda,

  4. #24
    seruven17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Motosikleti
    ybr
    Alıntı yilmazelektrik adlı üyeden alıntı
    teyp taktır ve 600 makinanın sesini kayd et daha ucza patlar!
    Çok teknoloji düşmanı olduğunu söylemeden geçemeyeceğim!!!
    Bence bir mp3 player daha mantıklı olur ve daha kullanışlı!!!

    Yine de akıl ve mantık dolu yaklaşımın dan dolayı seni kutluyorum

  5. #25
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Alıntı seruven17 adlı üyeden alıntı
    Eğer senin dediğin gibi ise 2 silindir ile 4 silindri arasındaki fark nedir???

    Benim için ölçü aynı sürede ve devir de kaç patlama gerçekleştiğidir gerçi ama pek senin dediğin gibi olmadığını bir arkadaş sistemli bir şekilde forumun birin de açıklamıştı!!!!Bulabilirsem buraya koyarım...
    Serüven17 bu başlığı sen açtığın için duygusal davranıp eleştiri kabul etmiyorsun gibi geldi. Aynı şeyleri tekrar etmeyi sevmem ama sen beni üniversite birinci sınıfa tekrar götürdün . Sana burada uzun uzun açıklama yapardım ama bununla idare et . Eğer hala ikna olmazsan o zaman daha detaylı bilgide veririm.

    14 23 ateşleme sistemine göre çalışan 4 silindirli 4 zamanlı bir motorun flash animasyonunu aşağıda verdim. Kolay gelsin

    http://auto.howstuffworks.com/engine-inline.htm



    [Bende direk resmi koydum] (Eyong)
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  6. #26
    turkishflier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2005
    Başlık açıldığında,ben başlığı açan arkadaşın geyik muhabbeti yaptığını düşünüyordum.Ama sonradan baktım ki işi gerçekten ciddiye alıyor.Türk aklı denen şeyin ne olduğu burada da anlaşılıyor.Çok mantıksız ve aynı zamanda çok saçma bir yöntem.Beni yanlış anlamayın ama okurken çok güldüm.
    Bu tür konulara girişmeden önce biraz işin temeli öğrenin ve araştırma yapın lütfen.
    Kaba konuştuğum için özür dilerim ama böyle bir konuya verilecek daha başka bir yanıt bulamadım.

  7. #27
    seruven17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Motosikleti
    ybr
    Alıntı Akira adlı üyeden alıntı
    Serüven17 bu başlığı sen açtığın için duygusal davranıp eleştiri kabul etmiyorsun gibi geldi. Aynı şeyleri tekrar etmeyi sevmem ama sen beni üniversite birinci sınıfa tekrar götürdün . Sana burada uzun uzun açıklama yapardım ama bununla idare et . Eğer hala ikna olmazsan o zaman daha detaylı bilgide veririm.

    14 23 ateşleme sistemine göre çalışan 4 silindirli 4 zamanlı bir motorun flash animasyonunu aşağıda verdim. Kolay gelsin

    http://auto.howstuffworks.com/engine-inline.htm
    Anılarını hatırlattığım için bana teşekkür etmelisin

    Uzun açıklama yaparsan sevinirim madem birinci sınıfta bunları gördün,okulu bitirinceye kadar çok şey öğrenmişsindir ve biz de bundan faydalanmak isteriz veya kendi adıma faydalanmak isterim

    Eleştiri konusunda ise; yanlış bir biligiye sahip olunabilir veya bilinmiyor olunabilir ama konuya bilgi amaçlı değilde dalga geçme amaçlı yaklaşanlar olursa mutlaka onlara verilecek bir iki kelime cevabımız olacaktır!!!!

    Diğer çalışma sistemini aradım fakat ne yazıkki bulamadım
    Bir şeyi kanıtlayamazsan (kendi adıma söylüyorum) söylediklerimiz hava da kalır!!!Bu durumda senin koyduğun animasyonunun sırayla çalışanını yapamadığım sürece sen haklısın
    Yanlız benim fikrini attığım saçma ve mantıksız düşünce de şu durum ayarlanabilmektir!!!!
    O da patlama ile oluşan çıkış gazının dışarı verilme süresi!!!! Sonuçta ister senin dediğin gibi olsun ister benim dediğim gibi, bu eksoz, benim prensiplarime göre 4 silindir sesi çıkartacaktır

    Alıntı turkishflier adlı üyeden alıntı
    Başlık açıldığında,ben başlığı açan arkadaşın geyik muhabbeti yaptığını düşünüyordum.Ama sonradan baktım ki işi gerçekten ciddiye alıyor.Türk aklı denen şeyin ne olduğu burada da anlaşılıyor.Çok mantıksız ve aynı zamanda çok saçma bir yöntem.Beni yanlış anlamayın ama okurken çok güldüm.
    Bu tür konulara girişmeden önce biraz işin temeli öğrenin ve araştırma yapın lütfen.
    Kaba konuştuğum için özür dilerim ama böyle bir konuya verilecek daha başka bir yanıt bulamadım.
    Sana tavsiyem özür dileyeceksen kaba konuşma!!!
    Eğer yazdığın gibi yaparsan kibar olmaya çalışan kaba birisin diyebiliriz sana ama özür dilemezsen en azından ne olduğunu biliriz!!!!

    Yazılan yazılara verilecek cevaplar kişinin konuya yaklaşımı ile alakalıdır!!! Burada bir konu var ve bunun ciddiyet seviyesini de ilk yazımda belirledim!!!



    --------------------------------------------------------------------------------------------------

    Kendime kızdım bu konuyu açtığım için!!!

    Belki güzel bir fıkra yazsa idim insanların ihtiyaçlarına çare olabiliridm diye düşünmeye başladım...Ama o zaman da konuyu üzerine alan birisi çıkacak ve diyecek ki benim değer yargılarıma nasıl gülersiniz!! o zaman da bunun fıkra olduğunu anlatamayacağız!!!!
    Sorunun çözümü konuya değişik anlmalar yüklememkten geçiyor sanırım,huyumuz kurusun,birşeyleri yamultmayı veya polimik konusu yapmayı çok seviyoruz....


    Ben kendi açımdan bu konuyu ...

  8. #28
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Serüven17

    Bu başlığı üzerine ağır espriler yapılsada, motosikletinizi seyretmek, hede mayıs hödö buluşması gibi geyik başlıklara tercih ederim.

    Seninle dalga geçen arkadaşların aklında bile soru işareti uyandırdığını bilmelisin (Konuya hakim olduğum halde ben bile ACABA ??? diye düşünüp bilgilerimi yokladım. Beni geçmişe götürdüğün için teşekkürler ayrıca ).

    Sen kafanı takma, kendine de kızma. Arada aç böyle teknik başlıklarda rehavetten sıyrılıp biraz tartışalım, bilgi alışverişinde bulunalım.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  9. #29
    serkankiyak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2006
    Şehir
    Tekirdağ-Çorlu
    Motosikleti
    fz6
    4 silindirli motorlardaki sesin 2 silindirlilerdeki lere göre daha dolu olmasının sebebi bence 4 silindirli motordaki aynı anda patlaması gereken 2 şer silindirin aynı anda patlıyamamasıdır.nekadar zorlarsak zorlayalım o devirlerde bu kadar zamanlamanın tutturulabileceğini sanmam.yoksa 2 şer silindir aynı anda patlayabilse idi 2 silindirliden bu kadar farklı bir ses ortaya çıkmazdı.
    [FONT="Georgia"][FONT="Verdana"][B][COLOR="Blue"][SIZE="2"]Biliyorsan konuş,ibret alsınlar.Bilmiyorsan sus, adam sansınlar..[FONT="Georgia"][/FONT][/SIZE][/COLOR][/B][/FONT][/FONT]

  10. #30

    Üyelik
    15 Ekim 2004
    Şehir
    Beylerbeyi
    Motosikleti
    1000RR06
    bu toipc hala ayaktamı yav olmaz kardeşim olmaz kasmayın
    Acımadıki, acımadıki

  11. #31
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı CBR1000RR adlı üyeden alıntı
    bu toipc hala ayaktamı yav olmaz kardeşim olmaz kasmayın

    olur abi olur.. birz zaman sadece..

    serüven17 hocam seninle irtibata geçelim.. bir çözümünü buluruz..
    CBR 600F Honda,

  12. #32
    İskenderunluKILIC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    İskenderun/HATAY ama Şimdilik AĞVA/İstanbul
    Motosikleti
    Yok Yok İşte Beah ama Olacak merak etmeyin
    Olur zamanla beah

    ___KILIÇ___
    [B] ยภยtยlคภlคг ยภยtคภlคгı ครlค ยภยt๓คzlคг ¤ۣۜ __ к ı ℓ ı ç __ [/B]

  13. #33
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı İskenderunluKILIC adlı üyeden alıntı
    Olur zamanla beah

    ___KILIÇ___

    saol abi bea.. iyi bir moral oldu..
    CBR 600F Honda,

  14. #34
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    merhaba arkadaşlar. topik güzel ve enteresan bir konu olmuş. ancak olay sadece 4 silindirde bitmiyor. dört silindirli makinalarda subap sayısı perfonmansı arttırmak için 16 olarak kullanılmış en azından benim inceledigim 4 silindirli motorların hepsi öyleydi. diyelim ki bütün 4 silindirli makinaların bile sesi birbirinden farklı çıkıyor örnegin 600 lük bir cbr ile r6 orjinal eksozları sökülüp aynı model eksoz takılsa bile ikisininde sesi birbirinden farklı oluyor. nedeni ise motorun eksoz subaplarının bile yapısının farklı olması. konuyu çok fazla teknik detaya indirmek istemiyorum ama eger düşünülen şey eger olma ihtimali olsaydı
    büyük firmaların makine mühendisleri buna çoktan bir çözüm bulmutu. düşünsenize 250 twister ın muhesem bir rr sesi çıkardıgını hemde rr ın yarı fiyatına dogrusu yok satardı. neden mi race alanların cogu seslerine hasta oluyor. adam sıfır motor alıyor hemen eksozu degiştiriyor. çünkü orjinalinden su motoru gibi komik bir ses çıkıyor. her neyse benim görüşüm odurki böyle birşeyin imkansız oldugu.tüm görüş ve önerilerinizi dikkatle takip edecegim.

  15. #35
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı Akira adlı üyeden alıntı
    Ne yazıkki olmaz o iş.

    İki silindirli bir motorla 4 silindirli bir motorun ateşleme farkı yoktur. (4 silindirli bir motorun ateşleme sırası 1342 dir (1. ve 3. silindirler aynı anda , sonra 2. ve 4. silindirler aynı anda ateşlenir.)) yani devir başına gerçekleşen ateşleme sayısı 2 silindirli ve 4 silindirli bir motorda aynıdır.
    4 silindirli 4 zamanlı motorlarda hiç bir zaman iki farklı silindirde aynı anda ateşleme olmaz.aynen yazdığın gibi sırası ile 1-3-4-2 dir.sadece yukarı çıkan iki pistondan biri eksoz yaparken diğeri hava yakıt karışımını sıkıştırmaktadır

  16. #36
    fireblade_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2006
    ben bu işi çoktan çözdüm, kendime bi tane honda vf750c aldım (V4), hepsi bu.. honda mühendisleri benim yerime düşünüp yapıyorlar, bana keyfini sürmek kalıyor...
    [COLOR="Red"]The Power of Dreams[/COLOR]

  17. #37
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer

    flash animasyonu yanlış yorumlamayın

    arkadaşlar 4 silindirli motorlarda silindirler BERABER ATEŞLENMEZ. o flash animasyonu yanlış yorumlamayın. beraber ateşlense 4 tane silindir ile 2 silindir aynı şey olur.
    silindirler beraber hareket ediyor olabilir ama bu aynı anda patlıyolar anlamına gelmiyor. 4 ZAMANLI motor olduğuna göre beraber çalışan silindirlerden biri sıkıştırma biri boşaltma evresindedir (yada biri patlama, biri emme). yani paralel aynı hareketi yaparlar ama aynı işi yapmazlar. 1342 sırası şeklinde patlar yani önce 1 sonra 3 sonra 4 sonra 2. aynı anda patlamaz.
    ayrıca 4 silindir sesi 2 silindirden iyi lafı saçma. cruiser (chopper) motorlarda 2000cc hacimde bile özellikle 2 silindir kullanılır. çünkü bu motorlar için 2 silindirin sesi güzeldir 4 silindir yaparsanız aile otomobili gibi çıkar olmaz. silindir sayısı ve sesinin güzelliği motora ve insan keyfine göre değişir
    egsozdan modifiye ile 2yi 4 sesi yapmak konusunda konuşmak bile istemiyorum böyle saçmalık katiyen olmaz motorun sesi sadece egzozdan çıkmaz ayrıca o şekilde bi egsoz blokajı motoru sıkar performansı gider.

  18. #38
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    Alıntı memin1857 adlı üyeden alıntı
    arkadaşlar 4 silindirli motorlarda silindirler BERABER ATEŞLENMEZ. o flash animasyonu yanlış yorumlamayın. beraber ateşlense 4 tane silindir ile 2 silindir aynı şey olur.
    silindirler beraber hareket ediyor olabilir ama bu aynı anda patlıyolar anlamına gelmiyor. 4 ZAMANLI motor olduğuna göre beraber çalışan silindirlerden biri patlama biri gaz boşaltma evresindedir. yani paralel aynı hareketi yaparlar ama aynı işi yapmazlar. 1342 sırası şeklinde patlar yani önce 1 sonra 3 sonra 4 sonra 2. aynı anda patlamaz.
    ayrıca 4 silindir sesi 2 silindirden iyi tam bir saçmalık. cruiser (chopper) motorlarda 2000cc hacimde bile özellikle 2 silindir kullanılır. çünkü bu motorlar için 2 silindirin sesi güzeldir 4 silindir yaparsanız aile otomobili gibi çıkar olmaz.
    egsozdan modifiye ile 2yi 4 sesi yapmak konusunda konuşmak bile istemiyorum böyle saçmalık katiyen olmaz motorun sesi sadece egzozdan çıkmaz ayrıca o şekilde bi egsoz blokajı motoru sıkar performansı gider.
    şu forumda mantıklı şeyler konuşsak ne güzel olur...
    +10000
    beraber çalışan silindirleri aynı anda ateşliyo olarak algılamamak lazım.
    ses için egzoz sisteminde değişikliğe gidilerek daha pratik ve ekonomik çözümler elde edilebilir.spor bi ses elde edilebilir.ayrıca motor hacmininde sese etkisi gözardı edilmemelidir.amerikan araçlarına bakacak olursak çoğu 6-8 silindir ve 4000-5000cc hacminde motorlara sahiptirler.sesleride doğal olarak gümbür gümbür çıkar.japon araçlarındada 6 silindirli motorlar bulunur ama sesleri asla amerikan araçların sesi gibi çıkmaz,yani herşey silindir sayısında bitmez. motor hacmi ,silinir içi ve kapak yapısı,manifoldların yapısı vb etkenlerde sese ve performansa etki eder.
    aklında tasarladığın sistemin nekadar hayata geçirilebilir olduğu ayrıbi çalışma konusu ama sanıyorumki okadar karmaşık bi sisteme gerek kalmadanda istenilen sesi işinde tecrübeli ve kafası çalışan bi egzozcu ustası halledebilir.

    ortaya attığın fikir ne olursa olsun kafa yormak ve bişeyler ortaya çıkarma yolunda bi çaba sarfetme,adım atma olarak tebrik edilebilecek bişey.ister sonuçsuz kalsın,ister gereksiz bi uğraş olsun boş durmaktan iyidir.bu memleket bu boşvermişlik ve hazırcılık yüzünden bu hale gelmedimi zaten

  19. #39
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı vlad1462 adlı üyeden alıntı
    +10000
    ortaya attığın fikir ne olursa olsun kafa yormak ve bişeyler ortaya çıkarma yolunda bi çaba sarfetme,adım atma olarak tebrik edilebilecek bişey.ister sonuçsuz kalsın,ister gereksiz bi uğraş olsun boş durmaktan iyidir.bu memleket bu boşvermişlik ve hazırcılık yüzünden bu hale gelmedimi zaten
    al bendende sana +10000 abi..
    CBR 600F Honda,

  20. #40
    UnSpokeN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    arkadaşlar öoralinizi bozmak istemem ama ben makina teknisyeniyim ve sizler hayal aleminde yaşıyosunuz iki silindir ne yaparsan yap iki silindirdir. hatta her dört yada altı silindirinde sesi aynı değildir..
    ilgilenen varmı bilmiyorum ama BMW 320İ de 6 silindir 328İ de
    ki ikisinin bile sesi birbirini tutmaz...
    bence bu hayalden vazgeçin..

    herşey motorun teknolojisinde yatar arkadaşlar
    İlla devr-ül alemin, bi kerametun red - line


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler