Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

karbüratör ayarı bilmecesi ve cub 100 cc deneyimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    oncelikle yine karşılıklı yardımlaşma yapacağım (hem yardım alıp hem yardım edebileceğim ) bir konu daha
    Karbüratör ayarı : normalde yakıt ve havanın ideal oranının ayarlanması fakat elimizdede ölçüm cihazlarıda olmadığından bunun en pratik yolunu bulmak istedim (şimdilik tam bi sonuca varamadım ) fakat eğer hava ayar civatası tam sıkılıp birbuçuk tur gevşetiliyorsa ki yaklaşık olarak oralarda o ayarda birşey oluyor daha fazla alt üst limitin olmaması gerekli diye düşünüyorum
    kendi motorumu motorcuya ayarlatmıştım ayar sonrası çok ısınıyordu fazla egzoz patlatıyordu ve egzoz çıkışından mavimsi alev görünüyordu çok yakmaya başladı ve egzoz çıkışı kararmaya başladı elle ölçüm yapılan cihazda oksijen yüzde onyedi karbondioksit 10800 ppm çıktı cihaz 10000 de kendini kapatıp sonucu tekrar açınca okumaya imkan verdi
    bu bilgilerde oksijen fazla ve yanmadan atıyor gibi bi sonuca vardık

    şimdi gelelim ayar yöntemine rölantiyi 3000 de sabitleyip hava ayar civatasını sonuna kadar sıktım devir düşmeye başladı gevşeterek devrin en yüksek olduüu yerde (1 tamtur +çeyrekte yani 2 yarım 1 çeyrekte ) bırakıp rölantiyi düzelttim patlamalar asırı azaldı çekişte değişiklik var düşük devirde eskisi kadar atılmıor ki normalide o şekildeydi ama yüksek devirde herşey normal
    tekrar olçüm imkanı olurmu bilmiyorum ama kullanımda belli eder kendini mutlaka

    bu konudaki sizin görüşleriniz deneyimleriniz nelerdir ??


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    h2rx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    K.çekmece / IST
    Motosikleti
    Hyena 100 X / Spacy α
    işte bu .. benim mh driftte aşırı egzos patlatıp yakıtı yüksekti, hava ayarıyla oynayıp sonuçlarını burada yazarım.

  3. #3
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    patırdama gitti en azından desibeli acayip düştü sarfiyatta egzoz kararmıyor tek sorun çekişte biraz düşüs var onuda hassas ayarlamam lazım galiba

  4. #4
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    bugün tekrar ölçtürme fırsatım oldu ilk ölçümden daha iyi fakat 4 binde yine birazcık hava fazlaydı (ölçüm değerleri cihaz ile ppm) vidayı yarım tur daha açtım yani neredeyse 1 tam 1 yarım 1 çeyrek hep o söylenen 1 buçuk turdan çeyrek tur fazla...
    bu haliyle 130 km de 2 lt yani 10 tl lik yakan motor artık daha da az yakmaz heralde :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------

    h2rx senin motor ne oldu?? ayarladınmı

  5. #5
    h2rx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    K.çekmece / IST
    Motosikleti
    Hyena 100 X / Spacy α
    yok hocam şuanda yatışlardayım. ufak bir kazada ayak parmağını kırdım.
    git gide honda innova değerlerine yaklaştırmışsın motoru. ortalama hızın ve devrin kaç oluyo bu ekonomik sürüşte?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:20 ----------

    hatta innovayı geçmişsin bile. innovayı 100km.de 1,7lt diye duymuştum. sen 1.54 yapmışsın.

  6. #6
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    ortalama düzde 70 80 arası rahat gidiyor ustune çok çıkmıyorum. 6000 devirde ortalama 70 falan yapıyor ki motorun en performanslı ve en rahat sürüldüğü hız genelde düz yollarda bide 7000 deviri biraz geçip 85 90 km ustunde boşa alıp (bi ileri pedal yapınca debriyaj yapıyor)hız 60 civarlarına düşünce tekrar basıyorum çünkü motoru uzun süre yüksek devir kullanmak istemiyorum titreşim ve gürültüden dolayı
    bir de kullandığım yerler az da olsa inişli çıkışlı ege bölgesi genelde aynı.
    birtek şu var iş yerim çok yakın hafta içi sabahları çalıştırıp çok ısıtmadan yola çıkıp akşamda aynı şekil de geri dönüyorum bu evrede ki tüketim bayağı fazla ki buda normal
    bu arada gaz açma çok onemli diye düşünüyorum eski tip karbüratörrlü motor olduğundan tüketimi sadece devir değil devire göre açılan gaz da etkiliyor yani 4 bin devirde eğer gaz tam açıkkken motor yemiyorsa bi alt viteste daha az gazla daha yüksek deviri yakalayabiliyorum bakalım son ayardan sonra bidaha depoyu fulleyip uzun yola çıkarsam tekrar durumu yazarım

  7. #7

    Üyelik
    23 Nisan 2014
    Silindir degistirmek yakiti nasil etkiler??

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:06 ----------

    Peki silindir degisimi yakiti nasil etkiler. Ben 110 cc taktim 1lt bnznle 30km gidiyo. Karbulatorumu ayarlamaliyyim

  8. #8
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    biraz geç oldu ama cevap vereyim karbüratörü ve supap ayarını kontrol ettir derim 10cc lik bi fark için tüketim çok değişmemeli

  9. #9

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    Alıntı facia755 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silindir degistirmek yakiti nasil etkiler??

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:06 ----------

    Peki silindir degisimi yakiti nasil etkiler. Ben 110 cc taktim 1lt bnznle 30km gidiyo. Karbulatorumu ayarlamaliyyim
    nasıl 110cc taktın? ne kadara maloldu?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)