Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

kaplin lastiği değiştirelim (resimli) (tüm commuterler için)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    bugün pazar hava güzel. biraz ufak çaplı tamirat yapalım dedim.
    motorum 2012 model salcano wolf 125cc. ama anlatacaklarım hemen hemen tüm commuterlerde aynıdır.
    aslında bir şikayetim yok. motorumun arka dişli takozları yani kaplin lastikleri orjinaldi. 24.000km dir kullanıyorum. artık değiştireyim dedim.
    ki iyikide değiştirmişim. kalkıştaki gaz verip çektiğimdeki sarsıntı yüzde 50 azaldı diyebilirim.konfor çok arttı.

    peki kaplin lastiği nedir(arka dişli takozuda denir) ? kaplin lastiği 2 metal arasında hareket aktarımında sarsıntı ve darbeyi azaltmak için 2 metal arasına konan sert lastik parçasıdır. motorsiklette arka teker göbeğinde bulunur. ve dağıldığı zaman eğer çok zorlarsanız arka dişlinin saplamalarını kırar ve yolda kalırsınız. önemli bir parçadır vesselam.

    ihtiyacımız olanlar
    12, 13, 15, 21 kombine anahtar
    1 adet boru (21 kombinenin ucuna takmak için)

    neyse başlayalım. önce parçacıdan yansanayi ybr kaplin lastiği aldım. ve 5 tl verdim.(uuuvvv ne pahalı )




    motorumuzun km sini çekelim (önceki zamanda km reduktörünü oturtmadan 500km kadar gezdiğimizden 23000+500= 24000km)



    şöyle bir sağdan ve soldan resim alalım






    ve tekerimizi çıkartalım.
    bunun için 3 civata sökmemiz yeterli.
    bütün anahtarlarda kombine olacak. açıkağızlı anahtarla civata sökülüp takılmaz unutmayalım
    1-) arka fren telini tutan 12lik somun.
    2-) şaseden kampanaya gelen boruyu tutan 13lük somun.
    3-) arka teker göbeğini tutan 21 lik somun. (yanlız bunu sökerken 21 kombine anahtarımızın ucuna boru takıyoruz. çünkü bu somunun fazla sıkılması lazım. haliyhle zor sökülüyor. 80nm yani 8 kg torku var bu somunun. sıkmazsanız yolda gevşer, zinciriniz gevşer, sonrasında feleğiniz şaşar.
    eğer somunu sökerken saplama da dönerse saplamanın diğer ucuna 15 kombine takın.



    tekerimiz karşımızda. civata falan yok. dişliye asılalım. lap diye çıkacak kaplinler meydana.



    lastiklerde dağılma falan yok. ilk günkü gibi duruyor. genede değiştirelim.



    göbeğin resimleri



    lastiklerimizi değişelim. cuk diye oturdu. seviyom lan bu ybr parçalarını hem ucuz hem sorunsuz


    tekerimizi takıyoruz. zincirimi geriyoruz.


    motora biniyoruz. oda ne arka fren tutmuyor. hemen 12lik somundan fren mesafesini ayarlıyoruz.


    evet işlem tamamdır.



    çok çok basit ve sürüş konforunu çok etkileyen bir değişiklik. ve kaplin lastikleri dağıldığı zaman dişli saplamalarını kestirip yolda bırakır arkadaşlar söyliyeyim. 10.000km-20.000km de bir kullanıma göre değiştirilmesinde fayda var.

    herkese iyi forumlar
    sahin08, RAMİREZ, ogzcngdk ve 6 diğerleri bunu beğendiler..
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    12 Kasım 2014
    Arkadaşım eğer orjinal kaplin kullanmış olsaydın %50 değil %100 titreşim ve konforlu olacaktı 0553 463 01 91

  3. #3
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    bu başlık gözden kaçmış.... yeni gördüm.. Hemen bilgisayarıma kopyaladım..

    Eline, emeğine sağlık Tahsin kardeş..
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  4. #4
    abaf11 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2014
    Şehir
    Bilecik-Bozüyük
    Motosikleti
    Mondial 100 SFC
    Emeğine sağlık kardeş teknik paylaşımlarınızı bekleriz.

  5. #5
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    kaplin lastiği kullanmasak nasıl olur? dişlinin direk janta vidalandığı sistemde titreşim farkı çok oluyor mu? zincir, dişli gibi parçalara etkisi çok mudur?

  6. #6
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaplin lastiği kullanmasak nasıl olur? dişlinin direk janta vidalandığı sistemde titreşim farkı çok oluyor mu? zincir, dişli gibi parçalara etkisi çok mudur?
    Bildiğim kadariyle cross motorlarda olmuyor kaplin. Buda demekki kaplinsizde sürülebilir. Titreşim falan olmazda sertleşir motor.
    solmyr bunu beğendi.
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  7. #7
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Abi eline sağlık. Diğer açtığın konular gibi yine faydalı ve güzel bir konu olmuş.
    tahsins bunu beğendi.

  8. #8
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Emeğinize sağlık

  9. #9
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Motoru kaplin lastiklerini takmadan kullamak çok sakıncalı. İlk kalkışta çok hissedilmez ama, mesela motor frenine bırakıp tekrar gaz verdiğimiz kaplin olmadığından kapline giren tırnakların kırılma riski var. Ve dişliyi tutan vidalar sarsıntıdan gevşiyor. Bizzat başıma geldi ve yolda kaldım. Kısaca anlatıyım. Bende orjinal kaplinkerle nerdeyse 25000 km yol yaptım ve sürekli dur kalk, şehir içi kullandığım için kaplinler yıpranmıştı. Bende çok üstelemedim öyle kullandım. Özellikle kalkışlarda çok uyuz ses ve sarsıntı yapıyordu. Neyse birgün düşük süratle ilerlerken arka teker bir anda kitledi. Allahtan düşük bir hızda gidiyordum yoksa daha kötü bir durumla karşılabilirdim. Bir baktım dişliyi tutan vidaların hepsi gevşemiş, bitanesi çok gevşemiş ve çamurluğu tutan vidayı kırıp şaseye dayanmış. Lastiği söktüm bir baktım kaplin lastikleri paramparça olmuş. 5 liralık bir parça yüzünden kendimizi tehlikeye atmayalım. Mutlaka kontrol edelim bu tür parçaları. Küçücük bir ihmal ciddi kazalara ve kayıplara yol açabilir. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.

  10. #10
    ilkadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xtreme Max 210
    Merhaba,
    Benim arka teker de ses yapıyordu, araştırırken arka dişlinin sarsıldığını farkettim, elimle oynatiyorum hafiften bi sallanıyor, normalde oynamaması lazım değil mi?
    Benimde kaplin lastiği bozuldu sanırım.
    Motorum cbf150

    Selamlar


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)