Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha YBR 250 Manuel eksantrik gergi yapımı ve montajı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Öncelikle iyi akşamlar..YBR 250 motosikletim var.2007 model yılı ve 57.100 km de Eksantrik gergisi ara ara ses yapıyor sübap sesine benzer özellikle motor ısındıktan sonra..

    Sübap sesi olsa ses kesilmez sürekli yapar..Eksantrik zincirinden olsa onunda sesi kesilmez oda sürekli yapar geriye tekşey kalıyo otomatik gergi.. Usta değilim mantık yürütüyorum sadece..

    Bir kaç kurye arkadaşlada konuştuktan sonra ybr 250 nin kronik gergi ve benzin otomatiği sorunu olduğunu da öğrenince hiç şüpesiz gergi sorunum olduğuna kararverdim ve kardeşler motor yamahayı aradım 270 lira fiyat aldım

    Sonra dedim biz buna manuel gergi yapalım kullanalım..Şimdi gergi tamam takmasını nasıl yapıcaz sorun burda merak ettiğim konu motorun hiç bi yerini sökmeden gergiyi takıp elle gergi paletine değene kadar sıkarsam bi sorun olur mu işin ucunda senteden atlatmak var..Kimi arkadaşlar konuyu fazla büyütttüğümü söyleyip teselli veriyor sizde birşeyler söyleyin istedim buyrun resimler.




    tinerci bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    dalgalanma diye tabir edebiliriz sanırım,zincir hareketlerini tolere edebilecekmi manuel olan???
    otomatik olanın içinde yay yokmu???
    bana biraz riskli geldi bu durum..sanırım zinciri sürekli baskıda tutacak,bu baskı fazla olunca erken yıpranmaya,gergi paleti aşınmasına kadar varan sorunlar ortaya çıkarabilir..ben olsam yapmazdım...
    ferhatkars, sedat_57 ve serkanADH13 bunu beğendiler.

  3. #3
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    ybr 250 ile ilgili birşey bilmiyorum fakat,mantıken düşünürsek ısınma ve soğuma veya uzaman durumlarında otomatik gergi bunu tolere edecektir.otomatik gergi dediğimiz parça muhtemelen zincire içinde bir yay vasıyasıyla belli sabit basınç uyguluyor.bu durumda içindeki mekanizmanın özelliğini kaybedip gevşemesi muhtemel.belkide yeni bir otomatik mekanizma alsanız sorun düzelecektir.

  4. #4
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Manual gerginin kitabını yazan Krieger reisdir. KLX250 lerin de kronik sorunu otomatik gergidir. Ben daha önce Krieger'den klx250 için manual gergi alıp takmıştım hiç bir sorun yaşamadım. YBR250 ile KLX250 nin gergileri birbirinden çok farklı. KLX250 de yayın ittirdiği gerginin geri gelmemesi için içinde dişler bulunuyor ve sorunda burada başlıyor. O dişler bir kere geri kaçırdımı sürekli geri kaçırmaya başlıyor. KLX250'de gergi hiç geri gelmemesi için ayarlanmış fakat YBR250 de böyle bir sistem yok. Elle bile zorladığınızda gergi ucunu geri ittirebiliyorsunuz. Sanki biraz daha esneklik payı bırakılmış gibi.

    Manual gergi ile alakalı oldukça fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Yazı ingilizcedir.
    http://www.clems-garage.com/CCT/A%20...%20History.htm

  5. #5
    oyunageldim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda Wave 110i
    Güzel olmuş elinize sağlık,otomatik gerginiz motorunuzun neresinde konumlu bilmiyorum,
    Otomatik gerginizin bozuk yada sağlam olup olmadığını deneme yoluylada anlayabilirsiniz

    Gerginin üzerindeki sabit tıpayı söktüğünüzde altında bir vida bulunur bunu sağa yada sola çevirdiğinizde gerginin ucu zinciri daha gerer yada gevşetir,
    dinleme yolu ile sorunun bunda olup olmadığını böylece anlayabilirsiniz.

    Otomatik gergi zinciri sadece gerer hiçbir şekilde pim geri gelip boşluk yaptırmaz,bu yüzden otomatik gergileri yerine takmadan önce vida yerini çevirerek
    en kısa konumuna getirilir,yerine montajından sonra vida boşaltılıp gerginin zinciri itirmesi sağlanıt

    Yaptığınız gerdirici manual olarak bence diğerinden bir farkı yok,sadece el ayarınızı iyi yapmalısınız
    sakinseytan bunu beğendi.

  6. #6
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı oyunageldim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel olmuş elinize sağlık,otomatik gerginiz motorunuzun neresinde konumlu bilmiyorum,
    Otomatik gerginizin bozuk yada sağlam olup olmadığını deneme yoluylada anlayabilirsiniz

    Gerginin üzerindeki sabit tıpayı söktüğünüzde altında bir vida bulunur bunu sağa yada sola çevirdiğinizde gerginin ucu zinciri daha gerer yada gevşetir,
    dinleme yolu ile sorunun bunda olup olmadığını böylece anlayabilirsiniz.

    Benim otomatik gergi tamamen dışarı çıkmış pozisyonda elimle bastırdığım zaman çok rahat içeri gidiyor bu gerginin arızalı olduğunu göstermez mi peki..Birde her zaman olmuyor bazen çok kolay bastırabiliyorum bazen hiç bastıramıyorum..Motorun üstündede böyleydi ses rölentide duyulur ara ara kesilirdi.Yolda giderken zaten duymazdım..

    Otomatik gergi zinciri sadece gerer hiçbir şekilde pim geri gelip boşluk yaptırmaz,bu yüzden otomatik gergileri yerine takmadan önce vida yerini çevirerek
    en kısa konumuna getirilir,yerine montajından sonra vida boşaltılıp gerginin zinciri itirmesi sağlanıt

    Yaptığınız gerdirici manual olarak bence diğerinden bir farkı yok,sadece el ayarınızı iyi yapmalısınız
    Benim otomatik gergi tamamen dışarı çıkmış pozisyonda elimle bastırdığım zaman çok rahat içeri gidiyor bu gerginin arızalı olduğunu göstermez mi peki..Birde her zaman olmuyor bazen çok kolay bastırabiliyorum bazen hiç bastıramıyorum..Motorun üstündede böyleydi ses rölentide duyulur ara ara kesilirdi.Yolda giderken zaten duymazdım..
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  7. #7
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    hala denemedinmi yahu ben koca xt yi topladım eve geldim sen hala gergi deniceksin :D tak gitsin tatlı sıkıda ayarını yap hiçbişi olmaz gergi ne ya zincir atmasın diye yapılmış basit bir düzenek abartmayın tak ula korkma
    oyunageldim bunu beğendi.

  8. #8
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı sakinseytan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hala denemedinmi yahu ben koca xt yi topladım eve geldim sen hala gergi deniceksin :D tak gitsin tatlı sıkıda ayarını yap hiçbişi olmaz gergi ne ya zincir atmasın diye yapılmış basit bir düzenek abartmayın tak ula korkma
    4 tane motorun var atla gel tak şunu Yarın sabah bu iş biter merak etme..
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  9. #9
    oyunageldim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda Wave 110i
    Gergiyi ucundan yani motor içerisine giren ucundan bastırdığınızda içine girmemesi gerekir,bu olay sadece dıştaki vidayı çevirdiğinizde gerçekleşir
    Daha öncede yazdığım gibi gergi sadece zinciri itirmek için tasarlanmıştır,içerisine girerse ex zinciri boşalır,bu yüzden sente atlayabilir

    Anlattığınız gibiyse otomatiğiniz buzulmuş

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:57 ----------

    Alt tarafı zincir deme sente atladımı ne subap kalır ne piston duruma görede kafa
    sedat_57 bunu beğendi.

  10. #10
    bu_rock69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda ps 150 i
    Gayet güzel olur

  11. #11
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Arkadaşlar önerileriniz için sağolun az evvel gergiyi taktım..Sol taraftan krank milini saat yönü tersi istikametine çevirerek 14 lokma ile gerginin önce boşluğunu alıp sonra elle tatlı bi sıkılık verip kontra somununu sıktım ve çalıştırdım.Rölentide soğukken zaten ses olmuyordu anlamak için mahallede iki tur attım ara ara kenara çekip anormal bişey olup olmadığına baktım tekrar devam ettim 3-4 km yapmış oldum ve tamamen ısındığına eminim sonuç olumlu oldu dediğim gibi sorun gergideymiş şu an ses soluk kalmadı.. vidyoyu becerebilirsem yüklerim..

  12. #12
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dalgalanma diye tabir edebiliriz sanırım,zincir hareketlerini tolere edebilecekmi manuel olan???
    otomatik olanın içinde yay yokmu???
    bana biraz riskli geldi bu durum..sanırım zinciri sürekli baskıda tutacak,bu baskı fazla olunca erken yıpranmaya,gergi paleti aşınmasına kadar varan sorunlar ortaya çıkarabilir..ben olsam yapmazdım...
    Samet abi haklı,
    şöyleki bu durumda gergi az gevsek kalırsa ses yıne devır yukseltıp kompresyona bırakıldıgında ses yapacaktır,

    aşırı sıkılırsa zamanla ve sırası ıle once gergıyı sonra zıncıre zarar verecektır,
    mağazallah zıncır kopması demek su andakı 3 kurus masrafı 25 kurus masrafa demektır,,,

    Sıze tavsıyem CBR 600F,,CBR 600RR,CBR 1000RR modellerınde uyguladıgım ve onerdıgım,

    Gerginin içindeki Yayı sökeceksınız,
    ıcınden cıkan yayı alıp aynısından 3..4 mm kalın yay yaptıracaksınız ve ses sorunu ortadan kalkacaktır,
    kendı motorumda halen kullanıyorum ve 8 bın km oldu sorunsuz devam edıyorum,,,
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  13. #13
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Samet abi haklı,
    şöyleki bu durumda gergi az gevsek kalırsa ses yıne devır yukseltıp kompresyona bırakıldıgında ses yapacaktır,

    aşırı sıkılırsa zamanla ve sırası ıle once gergıyı sonra zıncıre zarar verecektır,
    mağazallah zıncır kopması demek su andakı 3 kurus masrafı 25 kurus masrafa demektır,,,

    Sıze tavsıyem CBR 600F,,CBR 600RR,CBR 1000RR modellerınde uyguladıgım ve onerdıgım,

    Gerginin içindeki Yayı sökeceksınız,
    ıcınden cıkan yayı alıp aynısından 3..4 mm kalın yay yaptıracaksınız ve ses sorunu ortadan kalkacaktır,
    kendı motorumda halen kullanıyorum ve 8 bın km oldu sorunsuz devam edıyorum,,,
    Serkan ustam artık çok geç taktık gitti..Ses düzeldi fazla sıkmadım gergiyi elle boşluğunu alıp zorlanınca bıraktım..Bi yerde okumuştum..Birde video çektim

    https://www.youtube.com/watch?v=d2Q8...ature=youtu.be

  14. #14
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Gergi yi taktıktan bu yana 100 km yaptım.. Şu an için bir sorun yaşamadım..

  15. #15
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    600 km oldu

  16. #16
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    5 bin km dir kullanıyorum..Tavsiye ederim..62.000


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)