Yamaha YBR 250 Manuel eksantrik gergi yapımı ve montajı
Reklamlar
-
Reklamlar
-
dalgalanma diye tabir edebiliriz sanırım,zincir hareketlerini tolere edebilecekmi manuel olan???
otomatik olanın içinde yay yokmu???
bana biraz riskli geldi bu durum..sanırım zinciri sürekli baskıda tutacak,bu baskı fazla olunca erken yıpranmaya,gergi paleti aşınmasına kadar varan sorunlar ortaya çıkarabilir..ben olsam yapmazdım...
-
ybr 250 ile ilgili birşey bilmiyorum fakat,mantıken düşünürsek ısınma ve soğuma veya uzaman durumlarında otomatik gergi bunu tolere edecektir.otomatik gergi dediğimiz parça muhtemelen zincire içinde bir yay vasıyasıyla belli sabit basınç uyguluyor.bu durumda içindeki mekanizmanın özelliğini kaybedip gevşemesi muhtemel.belkide yeni bir otomatik mekanizma alsanız sorun düzelecektir.
-
Manual gerginin kitabını yazan Krieger reisdir. KLX250 lerin de kronik sorunu otomatik gergidir. Ben daha önce Krieger'den klx250 için manual gergi alıp takmıştım hiç bir sorun yaşamadım. YBR250 ile KLX250 nin gergileri birbirinden çok farklı. KLX250 de yayın ittirdiği gerginin geri gelmemesi için içinde dişler bulunuyor ve sorunda burada başlıyor. O dişler bir kere geri kaçırdımı sürekli geri kaçırmaya başlıyor. KLX250'de gergi hiç geri gelmemesi için ayarlanmış fakat YBR250 de böyle bir sistem yok. Elle bile zorladığınızda gergi ucunu geri ittirebiliyorsunuz. Sanki biraz daha esneklik payı bırakılmış gibi.
Manual gergi ile alakalı oldukça fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Yazı ingilizcedir.
http://www.clems-garage.com/CCT/A%20...%20History.htm
-
Güzel olmuş elinize sağlık,otomatik gerginiz motorunuzun neresinde konumlu bilmiyorum,
Otomatik gerginizin bozuk yada sağlam olup olmadığını deneme yoluylada anlayabilirsiniz
Gerginin üzerindeki sabit tıpayı söktüğünüzde altında bir vida bulunur bunu sağa yada sola çevirdiğinizde gerginin ucu zinciri daha gerer yada gevşetir,
dinleme yolu ile sorunun bunda olup olmadığını böylece anlayabilirsiniz.
Otomatik gergi zinciri sadece gerer hiçbir şekilde pim geri gelip boşluk yaptırmaz,bu yüzden otomatik gergileri yerine takmadan önce vida yerini çevirerek
en kısa konumuna getirilir,yerine montajından sonra vida boşaltılıp gerginin zinciri itirmesi sağlanıt
Yaptığınız gerdirici manual olarak bence diğerinden bir farkı yok,sadece el ayarınızı iyi yapmalısınız
-
oyunageldim adlı üyeden alıntı
Güzel olmuş elinize sağlık,otomatik gerginiz motorunuzun neresinde konumlu bilmiyorum,
Otomatik gerginizin bozuk yada sağlam olup olmadığını deneme yoluylada anlayabilirsiniz
Gerginin üzerindeki sabit tıpayı söktüğünüzde altında bir vida bulunur bunu sağa yada sola çevirdiğinizde gerginin ucu zinciri daha gerer yada gevşetir,
dinleme yolu ile sorunun bunda olup olmadığını böylece anlayabilirsiniz.
Benim otomatik gergi tamamen dışarı çıkmış pozisyonda elimle bastırdığım zaman çok rahat içeri gidiyor bu gerginin arızalı olduğunu göstermez mi peki..Birde her zaman olmuyor bazen çok kolay bastırabiliyorum bazen hiç bastıramıyorum..Motorun üstündede böyleydi ses rölentide duyulur ara ara kesilirdi.Yolda giderken zaten duymazdım..
Otomatik gergi zinciri sadece gerer hiçbir şekilde pim geri gelip boşluk yaptırmaz,bu yüzden otomatik gergileri yerine takmadan önce vida yerini çevirerek
en kısa konumuna getirilir,yerine montajından sonra vida boşaltılıp gerginin zinciri itirmesi sağlanıt
Yaptığınız gerdirici manual olarak bence diğerinden bir farkı yok,sadece el ayarınızı iyi yapmalısınız
Benim otomatik gergi tamamen dışarı çıkmış pozisyonda elimle bastırdığım zaman çok rahat içeri gidiyor bu gerginin arızalı olduğunu göstermez mi peki..Birde her zaman olmuyor bazen çok kolay bastırabiliyorum bazen hiç bastıramıyorum..Motorun üstündede böyleydi ses rölentide duyulur ara ara kesilirdi.Yolda giderken zaten duymazdım..
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
hala denemedinmi yahu ben koca xt yi topladım eve geldim sen hala gergi deniceksin :D tak gitsin tatlı sıkıda ayarını yap hiçbişi olmaz gergi ne ya zincir atmasın diye yapılmış basit bir düzenek abartmayın tak ula korkma
-
sakinseytan adlı üyeden alıntı
hala denemedinmi yahu ben koca xt yi topladım eve geldim sen hala gergi deniceksin :D tak gitsin tatlı sıkıda ayarını yap hiçbişi olmaz gergi ne ya zincir atmasın diye yapılmış basit bir düzenek abartmayın tak ula korkma
4 tane motorun var atla gel tak şunu Yarın sabah bu iş biter merak etme..
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
Gergiyi ucundan yani motor içerisine giren ucundan bastırdığınızda içine girmemesi gerekir,bu olay sadece dıştaki vidayı çevirdiğinizde gerçekleşir
Daha öncede yazdığım gibi gergi sadece zinciri itirmek için tasarlanmıştır,içerisine girerse ex zinciri boşalır,bu yüzden sente atlayabilir
Anlattığınız gibiyse otomatiğiniz buzulmuş
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:57 ----------
Alt tarafı zincir deme sente atladımı ne subap kalır ne piston duruma görede kafa
-
-
Arkadaşlar önerileriniz için sağolun az evvel gergiyi taktım..Sol taraftan krank milini saat yönü tersi istikametine çevirerek 14 lokma ile gerginin önce boşluğunu alıp sonra elle tatlı bi sıkılık verip kontra somununu sıktım ve çalıştırdım.Rölentide soğukken zaten ses olmuyordu anlamak için mahallede iki tur attım ara ara kenara çekip anormal bişey olup olmadığına baktım tekrar devam ettim 3-4 km yapmış oldum ve tamamen ısındığına eminim sonuç olumlu oldu dediğim gibi sorun gergideymiş şu an ses soluk kalmadı.. vidyoyu becerebilirsem yüklerim..
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
dalgalanma diye tabir edebiliriz sanırım,zincir hareketlerini tolere edebilecekmi manuel olan???
otomatik olanın içinde yay yokmu???
bana biraz riskli geldi bu durum..sanırım zinciri sürekli baskıda tutacak,bu baskı fazla olunca erken yıpranmaya,gergi paleti aşınmasına kadar varan sorunlar ortaya çıkarabilir..ben olsam yapmazdım...
Samet abi haklı,
şöyleki bu durumda gergi az gevsek kalırsa ses yıne devır yukseltıp kompresyona bırakıldıgında ses yapacaktır,
aşırı sıkılırsa zamanla ve sırası ıle once gergıyı sonra zıncıre zarar verecektır,
mağazallah zıncır kopması demek su andakı 3 kurus masrafı 25 kurus masrafa demektır,,,
Sıze tavsıyem CBR 600F,,CBR 600RR,CBR 1000RR modellerınde uyguladıgım ve onerdıgım,
Gerginin içindeki Yayı sökeceksınız,
ıcınden cıkan yayı alıp aynısından 3..4 mm kalın yay yaptıracaksınız ve ses sorunu ortadan kalkacaktır,
kendı motorumda halen kullanıyorum ve 8 bın km oldu sorunsuz devam edıyorum,,,
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
Samet abi haklı,
şöyleki bu durumda gergi az gevsek kalırsa ses yıne devır yukseltıp kompresyona bırakıldıgında ses yapacaktır,
aşırı sıkılırsa zamanla ve sırası ıle once gergıyı sonra zıncıre zarar verecektır,
mağazallah zıncır kopması demek su andakı 3 kurus masrafı 25 kurus masrafa demektır,,,
Sıze tavsıyem CBR 600F,,CBR 600RR,CBR 1000RR modellerınde uyguladıgım ve onerdıgım,
Gerginin içindeki Yayı sökeceksınız,
ıcınden cıkan yayı alıp aynısından 3..4 mm kalın yay yaptıracaksınız ve ses sorunu ortadan kalkacaktır,
kendı motorumda halen kullanıyorum ve 8 bın km oldu sorunsuz devam edıyorum,,,
Serkan ustam artık çok geç taktık gitti..Ses düzeldi fazla sıkmadım gergiyi elle boşluğunu alıp zorlanınca bıraktım..Bi yerde okumuştum..Birde video çektim
https://www.youtube.com/watch?v=d2Q8...ature=youtu.be
-
Gergi yi taktıktan bu yana 100 km yaptım.. Şu an için bir sorun yaşamadım..
-
600 km oldu
-
5 bin km dir kullanıyorum..Tavsiye ederim..62.000
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)