Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

karbüratöre demir tozu girmesi.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Merhaba arkadaşlar. Çok saçma bir sorunla karşılaştım. Virago 535 motosikletim var ve bu motorda hava filtresi deponun altında şaseye bağlı bir şekilde demir bir kutuda. Daha önce 1 motor kendim çaldırdım ve bu hafta da yakın bir arkadaşım çaldırdığından kontağı bu hava filtresinin içine (yani şasenin içine) almaya karar verdim.

    Hem görüntü, hem yeri, hemde güvenliği açısından çok memnunum. Hava almaması için dışını da silikon veya sugru ile kaplıyacağım. Ancak bir aksaklık yaşadım.

    Delim işlemini dramel ile yaptım. Küçük jet taşı ucunu kullandım. Dolayısıyla içine birçok küçük demir tozları kaçtı. Ayrıca kaçtığı yer filtreden sonrası yani direk karbüratör e giden bölüm. Mıknatısla kabasını aldım spnra motoru bıraktım. Durumu bilmeyen kardeşim motoru çalıştırmaya çalışmış. Çalıştıramamış kendisi 20 dk kadar marşa bastığını ama çalışmadığını söyledi. Çalışmaması buji kablolarını çıkartmamdandı büyük olasılık ancak 20 dk kadar bu motor bu tozları çekmemişmidir?

    Bunlar çok küçük ve ince sivri parçalar. Elinizle dokundığunuz anda ele girecek kadar sivriler(ki mıknatısı elimşe temizleyemiyordum onlarca demir kıymık batıyordu).

    Şimdi motoru çalıştırmaya korkuyorum. Bu durumun motora ne zararı olmuştur? Ve daha fazla zararı önlemek için ne yapmam gerekir?

    Yardımlarınızı bekliyorum. Saygılarımla.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Daha fazla marş basmadan kurcalamadan, usta mahareti ile karbüratörü temizletin, eğer şanslı iseniz sadece Meme'ler tıkanmıştır, değilse ve karbüratör içinde bulunan ince delhiz/delik/mağara/kanal ne derseniz onların içerisine girdilerse, yeni bir karbüratör

    Çekme konusu, öyle bir çekiyorki, hüüüp diye, kompresyon benim diyen elektrikli süpürgeleri tuş eder

  3. #3
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Başlığı okuyunca içim cız etti, limona tiki olan birinin ağzına limon tıkıldığında hissettiğini hissettim ha
    sakinseytan, cenkito ve crxforever bunu beğendiler.

  4. #4
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    geçmiş olsun

  5. #5

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha fazla marş basmadan kurcalamadan, usta mahareti ile karbüratörü temizletin, eğer şanslı iseniz sadece Meme'ler tıkanmıştır, değilse ve karbüratör içinde bulunan ince delhiz/delik/mağara/kanal ne derseniz onların içerisine girdilerse, yeni bir karbüratör

    Çekme konusu, öyle bir çekiyorki, hüüüp diye, kompresyon benim diyen elektrikli süpürgeleri tuş eder
    Memeler ne alaka, benzin deposundan çekmiyor ki.
    Emme subapından girer egzoz subapından çıkar.
    Hiçbirşey olmaz bas çalıştır.

  6. #6
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Alıntı Fatih adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Memeler ne alaka, benzin deposundan çekmiyor ki.
    Emme subapından girer egzoz subapından çıkar.
    Hiçbirşey olmaz bas çalıştır.
    vay aslanım benim
    umurcan ve fromghetto bunu beğendiler.
    '92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200

  7. #7

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı Fatih adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Memeler ne alaka, benzin deposundan çekmiyor ki.
    Emme subapından girer egzoz subapından çıkar.
    Hiçbirşey olmaz bas çalıştır.
    Sabahın 6.30'unda ancak bukadar oluyor, neyseki sıkı kahvaltı edip, durumu kurtarmışsın tebrik ederim ;)

  8. #8
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    sekmanla gömlek arasında kalıp gömlekte yol yapar yag yakmaya başlar
    kısaca bir motorun hava filtresini takmayıp arazide vs kullanırsan gömlek kumlanır çok fazla yag yakar motor.
    çapagın direk egsoza gitmesi düşük bi olasılık.ben osalm direk çalıştırırdım alıştım söküp tamir etmey sıkıntı olmaz ya sen orası sana kalmış.karbüratörun kelebegindeki yeri temizlediysen bişi olmaz merak etme
    cenkito bunu beğendi.

  9. #9
    fromghetto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul sultangazi
    Motosikleti
    TDM 850, Tiger 250
    arkadaşında dediği gibi karbüratörü tıkamamışsa %90 ihtimalle gömleğe yapışmışlardır yağ yakmana sebeb olma ihtimalleri yüksek geçmiş olsun dostum ....

  10. #10

    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Peki problem o ise yeni karbüratör mü almam gerekir yoksa tamir edilebilirmi ? Ebay de bile ikinci elini 500 tl altına bulamadım ki hem okadar param yok hemde olsa bile gümrüğe takılabilir..

  11. #11
    Potenza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bmw S1000 RR HP4 & Aprilia Sr150 2T
    Çare : Ahmet abi

  12. #12

    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Ahmet abi ?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)