merhaba arkadaşlar. motosikletim 3,5 yıl kadar yattıktan sonra, yağını karbüratörünü değiştirip vizeye soktum. yaklaşık 12000km. hava filtresini hiç değiştirmemiştim. filtre hortumu çatlaktı, bantladım bir süre kullandım.
http://i.hizliresim.com/KPVlr8.jpg
motosikletle sabit bir gazla düz yolda giderken saliselik güç kayıpları oluyordu yani saliseli zincir gevşiyor gibi, atıyorum her 1000 sıkıştırma zamanında 50 kadarını patlatma yapmadan egzoz yapıyor gibiydi. filtreden olabilir diye açık hava filtresi alıp taktım. yakıtın artabileceği sesin toklaşabileceğini forumda okumuştum. kimisi de motoru boğar fazla hava diyordu.
http://i.hizliresim.com/K61JJ9.jpg
resimde gözüldüğü gibi evde sağdan soldan topladıklarımla taktım filtreyi. filtrenin ağzı karbüratöre dar gelince elektrikli süpürge borusundan biraz kesip, içine geçecek şekilde taktım, üzerinede iç lastikten bir parça kesip geçirdim, karbüratöre iç lastiği kelepçeledim.
http://i.hizliresim.com/e7L66l.jpg
bu da çıkan emektar hava filtresi. bunu sökünce motorda bir bagaj açıldı sanki
açık hava filtresini takmadan önce biraz inceledim, sadece basit bir kağıt havayı süzüyor galiba. buna güvenemeyip, fazla hava motora iyi gelmez diye düşünerek hava filtresinin üzerinede bir kat bez geçirdim.
http://www.youtube.com/watch?v=IZseR...ature=youtu.be
videodan ses farkı anlaşılıyor mu bilmiyorum ama ses bariz bir şekilde toklaştı daha iyi oldu. güç artışı var mı yok mu tam anlayamadım, biraz artış var gibi ancak motorun sesinden ötürü psikolojik de olabilir. yani varsa dahi çok artış yok.
benim size sormak istediğim şu;
motosikletteki o anlık güç kayıpları 1000de 50lerden 10lara düştü ancak videodan da anlaşılıyordur motorda, gazı kapattıktan sonra bir düşünme anı var, 1 saniye kadar devir düşüp sonra rölantiye bağlıyor. bu motoru aldığım ilk yıllarda yoktu. sebebi subap ayarından olabilir mi? eski filtre tıkalıydı, hortumu çatlaktı hava kaçırıyordu, yeni filtrede fazla hava sağladığından mı oluyor yoksa?