2012 ybr 125 debriyaj balatalarını değiştiriyorum
Reklamlar
-
ustam dış tasta yer var ama iç göbek tam dolu yine dört balata yerleştirdim yayların altına pul koydum 2 şer tane ve castrol power 1 koydum yağ olarak şu anda 200 km civarı yol yaptım benim balatalar yine mevta artık motoru benzin döküp yakmayı düşünüyorum o derece bıktım bu sorundan hala silkeleme sorunu devam ediyor
Reklamlar
-
kemal canbaz adlı üyeden alıntı
ustam dış tasta yer var ama iç göbek tam dolu yine dört balata yerleştirdim yayların altına pul koydum 2 şer tane ve castrol power 1 koydum yağ olarak şu anda 200 km civarı yol yaptım benim balatalar yine mevta artık motoru benzin döküp yakmayı düşünüyorum o derece bıktım bu sorundan hala silkeleme sorunu devam ediyor
"iç tası da değiştir yoksa çok uğraşırsın" diye açtığın diğer konuda tavsiyede bulunmuştum daha önce. dinlememişsin.
bende aynı sorunu yaşadım. iç tas eğrildiğinden neyaparsan yap silkeliyor. balata ve saç değişmenin hiçbir anlamı yok. yayın altına pul atıncada debriyaj sertleşir. boyna tel kopartırsın.
unutma en baştaki balata iç tasa en sondaki kapağa basıyor dostum.
herşey balata ve saç demek değil. yağda değil.
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
abi senin dediğin göbek 120 liradan başlıyo parasını geçtim sıfır aldım motoru 5000 e gelene kadar bu tas eğri değilde şimdimi eğrildi kaldıki her parçayı milimetrik olarak ayarlayan yamaha koskoca göbeğimi eğri yaptı ki öyleyse bu motora nie bu kadar para verip alıyoruz bu saçma değilmi. motorun ilk kullanıcısı benim orası burası eğrilecek kadar ne sıkıştırdım nede zorladım
-
kemal canbaz adlı üyeden alıntı
abi senin dediğin göbek 120 liradan başlıyo parasını geçtim sıfır aldım motoru 5000 e gelene kadar bu tas eğri değilde şimdimi eğrildi kaldıki her parçayı milimetrik olarak ayarlayan yamaha koskoca göbeğimi eğri yaptı ki öyleyse bu motora nie bu kadar para verip alıyoruz bu saçma değilmi. motorun ilk kullanıcısı benim orası burası eğrilecek kadar ne sıkıştırdım nede zorladım
şöyle diyeyim kemal kardeşim
ben 7000km de yaşadım aynı sorunu. al buda başlığı
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...-bi-bakin.html
ve değiştirdim balataları. al buda başlığı
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...-degisimi.html
ama daha 1000km olmadan gene silkelemeye başladı. önemsemedim.
sonra 16.000km ye gelince canıma tak etti ve tanıdık yamaha yetkili servisine götürdüm motoru.
bizim salcanoların motoru ybr ile birebir aynı çünkü. zaten ybr yi üreten fabrika üretiyor salcanoyuda.
neyse yamaha servisi ustam sağolsun. dediki "ben bir kontrol edeyim, ne gerekiyorsa değişirim, bidaha kolay kolay silkelemez" dedi.
bıraktım motoru. "akşamına gel al" dedi.
akşam geldim. al bakalım bir tur at dedi motorunla. bide baktım motor yağ gibi kalkıyor. debriyaj desen pamuk gibi şahane.
dedim ne yaptın usta bu motora. oda dediki "debriyajı aşırı zorlamışsın. balatalar saçlar yanmış ve iç tas eğrilmiş. yani aşırı ısıdan metalin yüzeyi atmış. o yüzden komple iç tas değiştim dedi. 80tl tas 15tl yağ 30tl de işçilik aldı.
7000km dir kullanıyorum. motorum 23.000kmde. en ufak bir sıkıntı yok. diyeceğim oki tavsiyemi dinle. dış tas değil iç tas değişecek, yoksa ebedi kurtulamazsın silkelemeden.
bak bu değişcek
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
Kalkıştaki silkelemeyi görmezden gelirsen o şekilde kullanmanın zararı yok.
-
arkadaşlar an itibariyle sorunu çözmüş bulunmaktayım kaçırma olan diğer arkadaşlara da yardımcı olur sanırım. Sorunun çözümündeki ilk altın kural API SG sınıfında bir motor yağı kullanmak piyasada bulunan power 1 de dahil yağların geneli API SJ sınıfı ve buda daha kaygan yağ demek bu yüzden debriyaj disklerinde yeterli sürtünmeye olanak vermiyor. öncelikle SG sınıfı yağ kullanınız. ikinci adım ise çok basit yeni bir debriyaj ara sacı takımı alın içinde 4 lü çıkar genelde (orjinal değilse) bu sacları en alta bir tane sac koyarak sırayla sac balata sac balata şeklinde yerleştirin en sona 4 üncü balatayı taktıktan sonra göbeği ve yayları yerleştirip sıktıktan sonra işlem tamamdır. test edildi onaylandı 70 ve 80 kiloluk iki kişi ile toplamda 150 kiloluk yük ile yokuş yukarı kalkış denemesi yaptık. hiçbir kaçırma olmadan pamuk gibi bir kalkış elde ettik.Sorusu olan arkadaşlara yardımcı oluruz Saygılar
-
Dostlar sorunun cozumu bende ilk motorumu bu yuzden sattim ikici motorumdada ayni problem vardi cok sukur sorunu cozdum arayin yardimci olurum yukardaki yorumlarin hic biri ile kesinlikle alakasi yok 05075241128 okay
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)