Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

125,,,150 cc ,,,Scooter Motor Yarma,,Scooter Krank Değişimi,,,Full Resimli Anlatım,,,

    REKLAM ALANI
  1. #1
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    ]Arkadaşlar Kendi Yapmaya çalışıpta ayrıntılı arayıp bulamadığı incelıkler için Yardımcı Olabılşeceğine düşündüğüm Çalışmayı Paylaşmak İstedim...[/SIZE][/COLOR]

    Motor 150 cc Scooter.
    Amaç Krank Değişimi...
    Başlamadan Gerekli Malzemeler...
    Yeni Krank,, Conta Takımı,, Hazır Açılmışken Yeni Segman Seti.
    Yağ Ve Buji...

    Gerekli Alet Edavat Bayağı Fazla Olduğundan Aklınıda Ne Gelırse

    İşlemleri Sırası İle....
    Önce Kaportayı Dağıtıyoruz...
    Bagaj ve Kuyruk Grenajını Sökmek Yetiyor...


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us
    bu işlemı yaparken yağı boşaltıyoruz ve tüm bağlantı kabloları şese kablosu ve alternatör (Sargı) soketlerını söküyoruz...


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    tüm bağlantılardan sonra bloğu şasiye bağlayan cıvatalarda sökülüyor ve arka tekerlek ıle motor bloğu önümüzde oluyor,


    Uploaded with ImageShack.us

    şimdide arka tekeri söküyoruz,


    Uploaded with ImageShack.us

    evet fazlalıklardan kurtulduğumuza göre,
    kurbanımızı masaya yatırabılırız ))))



    Uploaded with ImageShack.us

    şimdi sıra içini açmakta
    önce kayışı ve ön,,arka varyatörleri söküyoruz...


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    Evet sırada alternatör kısmı var (Sargının olduğu kısım)

    yuvarlak TAS gibi görünen parça VOLAN dediğimiz mıknatıslı manyetik parça,
    onu sökebılmek için ÇEKTİRME diye tabir edilen parçamız olmak zorunda yoksa işimiz imkansız kadar zor olur...


    Uploaded with ImageShack.us
    işte çektirme ile parçamızı söktük.



    Uploaded with ImageShack.us

    sargımızın iç kısmında 8 ANAHTARIN AÇABILECEĞİ M6 cıvatalar bulunuyor onlarıda söküp sargıyıda ayırıyoruz,
    ve blok boşalıyor.


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us
    etrafı açtığımıza göre silindir kısmınıda açabılırız...

    Arkadaşlar Şunu Unutmayın Her Ayrı Bölgeyi Açarken Her Kısım için Ayrı Cıvata Kutusu Koyun Kenara Ve çıkan cıvata pul somun parca'yı ayrı ayrı muhafaza edın,
    bu şekilde parça artmaz ve tektat sökmek veya yanlış işlem yapmış olmaktan kurtulmuş olursunuz,
    Ustanın İyisi Parça Arttıranıymış,
    Varsın Parça Artmasın Ben Çırak Olarak Büyür Giderim :D


    Nerde Kalmıştık...
    Silindir vs sökülecekti
    Üst Kapağı Açıyoruz,
    her zaman hangi motor olursa olsun,
    daima ilk yapılan işlemde çok dikkat edelım,
    mesela sente olayına,
    egzantrik dişlisi üzerindeki DELİK en üstte olsun,
    bu durum motorun ÖLÜ NOKTA denilen yeridir,
    piston en üst noktadayken bu delik üstte olur,
    unutmayın krank bir tur atar delik üste çıkar krank bir tur daha atar ÇİZGİ üste çıkar,
    yani önce delik üstteyken hava çeker sonra çizgi üstteyken egzostan atar...



    Uploaded with ImageShack.us

    bu modellerde tek sente EGZANTRİKTE olur...
    onun dışında herşey pratiktir,
    sökersın ve takarsın,,,


    Uploaded with ImageShack.us

    alternatör kısmındaki blok kısmını söktükten sonra marş motorunun dişlisi önümüze çıkacak çıkartırken dikkat edelım aynı şekılde yerıne takılacaktır,
    ve önumuze MARŞ RUBLESİ çıkıyor,
    rubleyı sökerken dikkat edın saglam bı tornavıda ucu veya MURÇ ile vurarak açılabılıyor,
    KESKI ıle denemeyın somunu keserseniz yenısını kolay kolay bulamassınız...


    Uploaded with ImageShack.us

    sonrasında arkadakı bloğu sökünce krank elımızde oluyor


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    Tüm Parçaları iyice benzin ile temizleyip mumkunse hava tabancası ile değilsede tum delik cukur vs yerlerı temızlenene kadar yıkıyoruz.
    malum blok içerisinde belki görürsünüz belki göremezsiniz ama yağ devir daimi gerçekleşir...


    Uploaded with ImageShack.us

    aynı sırayla geri topluyoruz...
    dikkatlıce ve acele etmeden,
    varsın 2 saat geç olsun ama sağlıklı olsun bişiy unutmadan contalarını dikkatlıce oturtturuyoruz kapakları birleştirirken kesilme yırtılma deforme olmaması için...



    Uploaded with ImageShack.us

    pistonu takarkende,
    unutmayın,,,
    EMME SUBABI BÜYÜK BAŞLI OLANDIR...
    ÜST KAPAĞA BAKARAK PİSTONU YERLEŞTİRİN,
    yani pistonun üzerindeki BÜYÜK OYUK KISIM EMMEYE RAST GELECEK...



    Uploaded with ImageShack.us

    Tüm Toparlama İşlemi Sona Erdiğinde egzantrik ayarına sıra geldiğinde,
    ince bı tel veya tornavıda yardımı ile pistonun en üst ölü noktada olup olmadığını kontrol ediyoruz ve senteye alıyoruz,
    baktık ki nokta üste gelmemiş,
    öyle ise subap piyanolarını gevsetıp uygun yönde 2.3 diş zıncırı atlatık bakıyoruz,
    volanın üzerindeki PERVAN'yi elimiz ile ileri geri yaparakta yardımcı olabılırız.
    büyük delik en üstte olacak ıkı ufak delik iki yanda teğet olacak...


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    ve egzantrik ayarımızda tamamlandığına göre işlemimiz sona ermiş demektir.....

    Kolay Gelsin.
    Arızasız Günler Dilerim..
    cenkito, fabrisio, karşıyaka ve 3 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    serkan abı paylasım ıcın tesekkurler. bılgıye ıhtıyacı olan arkadaslar ıcın super bır bılgı ansıklopedısı olacakdır
    cenkito bunu beğendi.

  3. #3
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Zaten NET üzerindeki tek MOTOR YARAN kişi benim

    Adımı ALTIN ANAHTARLI USTA olarak değiştiricem
    cenkito ve fabrisio bunu beğendiler.

  4. #4
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    abı altını ısın ıcıne katma sonra aea'dan ozenıyor derler valla

  5. #5
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten NET üzerindeki tek MOTOR YARAN kişi benim

    Adımı ALTIN ANAHTARLI USTA olarak değiştiricem
    yakısır ustama
    _pLay_06 bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  6. #6
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Zaten ADEM İLE HAVVA'dan akrabağlık var

    İşin latifesi tabii,,,
    cenkito bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    23 Eylül 2008
    Şehir
    TÜRKİYE / İzmir
    Geçen sene üst kapağı değiştirirken paylaşımlarınızdan yararlanmıştım, sağ olun sizde yardımcı olmuştunuz, arkadaşlarda.
    Google'a yazınca bulmuştum paylaşımlarınızı, geçen yıl, kaydetmiştim pcye.
    Geçen gün marş dişli karşılığının, nasıl çıkartıp takılacağınıda o yüzden sormuştum. Krank değiştirmek gerekirse ilerisi için.
    Krankı sökebilirim ama segmanları, pistona takabilir miyim bilmiyorum? Mercedes'in amblemi gibi Y şeklinde ama, daha önce hiç segman görmedim bile hepsinin ayrı bir görevi var, yerleri var.
    Segmanlarıda tam anlamıyla öğrenebilirsem, tamircilere pek uğramam.
    Teşekkürler.

  8. #8
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    valla serkan ustam

    birde segman yerlestirmeyi-takmayı resimleyip anlatsan cooook super olacak
    karşıyaka bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    08 Şubat 2014
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    mondial 125 mt
    abi gecenlerde benim motor da segman kırmıs calısmıodu piston segman altım taktım calısıyo mator normal rolantıde de ama gaz verince son gaz fln gazı veriyo kesıyo veriyo kesıyo neden acaba bileniniz var mı konu da actım ama bakalm nolcek :(

  10. #10
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Krbüratörde pislik var ise ondan yapar,
    Subap ayarında sorun var ise yapar,
    sentede sorun var ise yapar,

  11. #11
    Seinfeld - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2014
    Şehir
    35
    Motosikleti
    Mondial 150 Mcx Roadracer
    Resimler ölmüş, tam da ihtiyacım olan konuydu. Yenileyebilir miyiz resimleri hocam?

  12. #12
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    yahu bu linkler neden ölürki sanki ?

    vaktimin olduğu bir ara yüklerim,

  13. #13
    Seinfeld - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2014
    Şehir
    35
    Motosikleti
    Mondial 150 Mcx Roadracer
    Merakla bekliyorum Serkan hocam, acil ihtiyacım var


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)