Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Krank milinin boyutunu değiştirmek?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Merhaba arkadaşlar. Aklıma bir soru takıldı. Örnekle anlatayım, 63x62 çap ve stroğa sahip motosikletim var, sıkıştırma oranı 9'a 1. Mesela ben krank milini 1mm daha genişiyle değiştirsem, yani 63x63 yapsam, yanlış hesaplamadıysam sıkıştırma oranı 10.7'ye 1 oluyor, motor hacmi 3cc kadar artıyor.
    Bu sıkıştırma oranına motosiklet dayanabilir mi?
    Subap kapakçıklarına piston değebilir mi?
    Bunu yapmaktaki amacım motoru daha verimli hale getirmek, daha torklu olmasını sağlamak. Sıkıştırma argtığı için devir artar mı? Yoksa strok arttığı için devir azalır mı?

    Eğer motor bu sıkıştırmaya dayanamayacaksa, diğer sorulara dayanacağını farzederek cevaplarsanız sevinirim. Bu işlemi yapmayı ciddi ciddi duşunduğumden değil, bu tip teknik konulara meraklı olduğumdan soruyorum.
    Başka artı ve eksileri nelerdir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    suan piyasada 200 lük tabir edilenler genelde 63.5mm pistona 62.2mm stronglu krankla toplama oluyorlar

    öncelikle piyasada 63 gibi bir ara deger bulamazsınız.

    65 yada 66 olanları kullandıgınızı farz edersen silindir uzayacagından silindir, silindir saplaması

    itecek yada egzantirik zinciri değişimi de gerekecektir.

    geleyim soruna sıkıstırma artacagı için güç artacaktır.

    motorun max devire cıkma süresi kısalacak cok daha cabuk aynı top speede ulasacaktır.

    aynı dememin kastı eski halindede son viteste redline girdigini varsayarsak.

    yok son viteste o güce sahip değilse belki artısla o devre cıkacak ve onla orantılı olarakda son hızı artacaktır.

    motorun cogu parcası bu güç artısını telafi eder. bu parcalar zaten üretim teknolojınde güvenlik katsayısı denilen seyden

    dolayı maruz kalacagı yuklerden cok daha fazlasına dayanacak sekilde üretilir.

    ama normalinden biraz kısa ömürlü olabilir.

    motorunda en cok zorlanacak sistemler ise akü ve marş sistemi olacaktır,

    artan sıkıstırmadan dolayı krankı cevirme zorlasacaktır.

    buna baglı olarak subab yayları ve onları acan sistemlerdede bir nebze kasılma olur.

    ama saglıklı bir motorda bu tarz modifikasyondan sonra

    mars ve akü sistemi hariç erken biten parca görmedim ben
    Ahmet Abi ve ogzcngdk bunu beğendiler.

  3. #3
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    suan piyasada 200 lük tabir edilenler genelde 63.5mm pistona 62.2mm stronglu krankla toplama oluyorlar

    öncelikle piyasada 63 gibi bir ara deger bulamazsınız.
    cevap için teşekkürler. motosikletim kanuni caracal, cc hacmi olarak 193 yazıyordu kendi sitesinde. 63x62'den hesaplayınca da öyle çıkıyor. ancak bu motosikletin orjinali olan honda phantom'da söylediğiniz değerler var.

    1 yada 0.5mm'lik değişim için silindiri uzatmak şart mı? çünkü düşük sıkıştırma oranından yanma odası zaten büyük kalıyor. servisteki ustaya stroğu arttırabilir miyiz diye sorduğumda, yanma odasını büyütebilirim dedi. bence bu işlem yakıtı %10 artırırsa gücü %5 artırır. tahminen. çünkü sıkıştırma iyice düşüyor. benim amacım sıkıştırmayı arttırmak.

  4. #4
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    siz o verilere itibar etmeyin bence

    onlar kusuratı yazmamıslardır bence

    http://www.motordelisi.com/forum/mot...cal-200-a.html

    dediğiniz gibi geciyor verileri.

    zaten 1 yada 0.5 mm stroku uzatmak için krank değişmenizi de önermem astarı yuzunu gecer cünkü

    güç ve tork arttırımı istiyorsanız. direk motorunuza uyumlu 65.5mm ve 67 mm silindirler mevcut.

    cok daha kolay ve ucuz olarak daha fazla tork artısı saglarsınız. böylelikle de sıkıstırma da zaten artacaktır

  5. #5
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    peki bu silindirlerle beraber motor numarası da değişiyor mu? trafik uyumlu değil diye kabul etmeyebilir mi?

  6. #6
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    motor numarası kartelde dir. silindirde hiç bir sorun olmaz. trafik te sökülmeden anlasılmaz bile

    muayenede 100 cc den bozma 250 cc ler gectikten sonra sizin durumda sorun olmaz

    zaten hacim hesabı yapmıyorlar, yapamazlarda.

    benim motorumada 62.2 lik krank ve 65.5 silindir taktım. gayette memnunum

    orjınali 49.5 krank 62 silindir 149cc idi. 209 cc oldu

  7. #7
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor numarası kartelde dir. silindirde hiç bir sorun olmaz. trafik te sökülmeden anlasılmaz bile

    muayenede 100 cc den bozma 250 cc ler gectikten sonra sizin durumda sorun olmaz

    zaten hacim hesabı yapmıyorlar, yapamazlarda
    teşekkürler cenkito bu silindiri nereden bulabileceğimi biliyor musun? yedek parçacı, internet sitesi falan
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  8. #8
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    internette cok yerde mevcut ama parcacıları bir dolassan köylü cg parcaları satan yerleri haddinden fazla bulursun

    görerek alman daha iyi çünkü piyasada cok fazla yan sanayınınde yanı parca var

    silindir pistonda orjınal zongshen tercihimdir.

    motostar"ın silindiride var ama benim hosuma gitmedi onuda zongshen diye satıyorlar

    orjınallerde üzerinde böle zongshen amblemi de oluyo diye biliyorum



    ama onuda kopyalamıslardır

  9. #9
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    evet setlere baktım, 350cc'ye kadar var ama o fazla gelebilir motora, hemde iyi yakar motorun bakımını yani yaptırdım vizeye girecek, sonraki vizeden sonra zaten motoru açmak gerekir, o zaman 250lik silindir ile değiştiricem, bu başlıkta paylaşırım, 1 yıl kadar sonra şimdi sağlam silindiri atmıyım.

    sen silindiri değiştirince karbüratörü de değiştirdin mi?

  10. #10
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    250 ile değiştirmen için krank kartel üst kapak da değişmesi lazım. o iş cok masraflı ve zor.
    önce değişmemiştim sonra keyfiyen değiştim .az da olsa tork fark etti ama asfaltta normal kullanımda değişmene gerek yok

  11. #11
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    sen ne tavsiye ediyorsun? bende 210 yapayım mı? senin motorun sıkıştırma oranı nedir?

  12. #12
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    eskisinden oldukca fazla ama ölçme sansım olmadı.
    güç artısı istiyorsan tabiki yap, sıkıstırmada artacak emin ol.
    biraz daha kuvvetli olsun dersen ince silindir üst contası takarsın o bile
    baya fark eder

  13. #13
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    gördüğün üzere sadece ince conta ile bile 1-1.5 mm sıkıstırmayı arttırabilirsin

    biri normal conta öteki ince olan





    solmyr bunu beğendi.

  14. #14
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    tam da benim istediğim işi yapabilecek bir parça, çok yardımcı oldu bu. teşekkürler. ilk subap ayarında değiştirteceğim benim motora uyumlusu varsa

  15. #15
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tam da benim istediğim işi yapabilecek bir parça, çok yardımcı oldu bu. teşekkürler. ilk subap ayarında değiştirteceğim benim motora uyumlusu varsa
    var tabi, ama belki seninkinde de takılı olabilir
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  16. #16
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    tabi böyle parçaların varlığını bilmediğim için krank değişimi aklıma gelmişti sıkıştırma için. krankı uzatma fikri birazda devirsiz motosiklet sevdiğimden ötürü. aslında motorumun gücünden memnunum ama aynı gücü daha düşük devirlerde üretecek bir motor daha makul benim için. yani 210cc olsun, aynı gücü versin ama devri daha düşük olsun gibi. bu parça deviri çok az miktar arttırabilir ama daha az maliyet ile verimliliği arttırır. motoru biraz zorlasa da, zorlanıp nalları dikmesi işime gelir, zaten silindiri değiştireceğim, bahane olur. yok binlerce km dayanırsa ne ala

  17. #17

    Üyelik
    23 Eylül 2008
    Şehir
    TÜRKİYE / İzmir
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gördüğün üzere sadece ince conta ile bile 1-1.5 mm sıkıstırmayı arttırabilirsin

    biri normal conta öteki ince olan

    http://i.hizliresim.com/KnbRPN.jpg

    http://i.hizliresim.com/KlQdYQ.jpg

    http://i.hizliresim.com/xVQ0pB.jpg
    Merhabalar,

    Contaları görünce aklıma takıldı. Ben geçen sene üst kapağı değiştirmiştim;fakat silindir ile üst kapağın arasındaki, çelik(sanırım) contayı değiştirmemiştim;eski contayı takıp, üst kapağı takıp, civataları sıkmıştım. Bu üst kapak açılınca, contanın değişmesi gerekir mi?

    Sorumun nedeni: Scooter hızlanınca, sanki nefes alıyor gibi bir anlık hız kesiyor scooterı arkadan sanki tutuyorlar gibi oluyor, yavaş gidince sorun yok, çekişte, hızında da herhangi bir sorun yok. Üst kapak değişince böyle oldu, buji, hava filtresi, benzin filtresi, emme manifoltu, hava filtre borusu değiştirmiştim.

    Son olarak;anladığım kadarıyla bu contaların ikiside takılıyor sanırım, ince olan resimde tam göremiyorum (mobildeyim) gri olan bu contaların yönü var mı? İnce conta silindir tarafına mı, üst kapak tarafına mı takılmalı?

    Teşekkürler.

  18. #18
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    bunlar silindirle silindir kapagı arasına gelen contalar.
    aynı contayı kullanmakta sorun yok, zaten conta bozuk olsa ya yag kacırırdı.
    yada sıkıstırma yapmaz hava kacırırdı. muhtemelen hızlanırkenki anlık kacırmalar kavramadandır.
    ama scooterları tam bilmiyorum, aklıma sadece kavrama geliyor.
    contaların yönünü sormussunuz, genelde en azından bizim viteslilerde
    yanlıs yönde takma sansınız yok, zaten silindir saplamalarının yerleri simetrik değildir
    contayı takamazsınız, takılsa dahi sadece yag kanalı önemlidir kapaga yag cıkan yer daha geniştir
    ona dikkat etmek lazım.
    cg tip vitesli motorlarda öle en azından.
    solmyr bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    23 Eylül 2008
    Şehir
    TÜRKİYE / İzmir
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunlar silindirle silindir kapagı arasına gelen contalar.
    aynı contayı kullanmakta sorun yok, zaten conta bozuk olsa ya yag kacırırdı.
    yada sıkıstırma yapmaz hava kacırırdı. muhtemelen hızlanırkenki anlık kacırmalar kavramadandır.
    ama scooterları tam bilmiyorum, aklıma sadece kavrama geliyor.
    contaların yönünü sormussunuz, genelde en azından bizim viteslilerde
    yanlıs yönde takma sansınız yok, zaten silindir saplamalarının yerleri simetrik değildir
    contayı takamazsınız, takılsa dahi sadece yag kanalı önemlidir kapaga yag cıkan yer daha geniştir
    ona dikkat etmek lazım.
    cg tip vitesli motorlarda öle en azından.
    Teşekkür ederim.
    cenkito bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)