Krank milinin boyutunu değiştirmek?
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar. Aklıma bir soru takıldı. Örnekle anlatayım, 63x62 çap ve stroğa sahip motosikletim var, sıkıştırma oranı 9'a 1. Mesela ben krank milini 1mm daha genişiyle değiştirsem, yani 63x63 yapsam, yanlış hesaplamadıysam sıkıştırma oranı 10.7'ye 1 oluyor, motor hacmi 3cc kadar artıyor.
Bu sıkıştırma oranına motosiklet dayanabilir mi?
Subap kapakçıklarına piston değebilir mi?
Bunu yapmaktaki amacım motoru daha verimli hale getirmek, daha torklu olmasını sağlamak. Sıkıştırma argtığı için devir artar mı? Yoksa strok arttığı için devir azalır mı?
Eğer motor bu sıkıştırmaya dayanamayacaksa, diğer sorulara dayanacağını farzederek cevaplarsanız sevinirim. Bu işlemi yapmayı ciddi ciddi duşunduğumden değil, bu tip teknik konulara meraklı olduğumdan soruyorum.
Başka artı ve eksileri nelerdir?
Reklamlar
-
suan piyasada 200 lük tabir edilenler genelde 63.5mm pistona 62.2mm stronglu krankla toplama oluyorlar
öncelikle piyasada 63 gibi bir ara deger bulamazsınız.
65 yada 66 olanları kullandıgınızı farz edersen silindir uzayacagından silindir, silindir saplaması
itecek yada egzantirik zinciri değişimi de gerekecektir.
geleyim soruna sıkıstırma artacagı için güç artacaktır.
motorun max devire cıkma süresi kısalacak cok daha cabuk aynı top speede ulasacaktır.
aynı dememin kastı eski halindede son viteste redline girdigini varsayarsak.
yok son viteste o güce sahip değilse belki artısla o devre cıkacak ve onla orantılı olarakda son hızı artacaktır.
motorun cogu parcası bu güç artısını telafi eder. bu parcalar zaten üretim teknolojınde güvenlik katsayısı denilen seyden
dolayı maruz kalacagı yuklerden cok daha fazlasına dayanacak sekilde üretilir.
ama normalinden biraz kısa ömürlü olabilir.
motorunda en cok zorlanacak sistemler ise akü ve marş sistemi olacaktır,
artan sıkıstırmadan dolayı krankı cevirme zorlasacaktır.
buna baglı olarak subab yayları ve onları acan sistemlerdede bir nebze kasılma olur.
ama saglıklı bir motorda bu tarz modifikasyondan sonra
mars ve akü sistemi hariç erken biten parca görmedim ben
-
cenkito adlı üyeden alıntı
suan piyasada 200 lük tabir edilenler genelde 63.5mm pistona 62.2mm stronglu krankla toplama oluyorlar
öncelikle piyasada 63 gibi bir ara deger bulamazsınız.
cevap için teşekkürler. motosikletim kanuni caracal, cc hacmi olarak 193 yazıyordu kendi sitesinde. 63x62'den hesaplayınca da öyle çıkıyor. ancak bu motosikletin orjinali olan honda phantom'da söylediğiniz değerler var.
1 yada 0.5mm'lik değişim için silindiri uzatmak şart mı? çünkü düşük sıkıştırma oranından yanma odası zaten büyük kalıyor. servisteki ustaya stroğu arttırabilir miyiz diye sorduğumda, yanma odasını büyütebilirim dedi. bence bu işlem yakıtı %10 artırırsa gücü %5 artırır. tahminen. çünkü sıkıştırma iyice düşüyor. benim amacım sıkıştırmayı arttırmak.
-
siz o verilere itibar etmeyin bence
onlar kusuratı yazmamıslardır bence
http://www.motordelisi.com/forum/mot...cal-200-a.html
dediğiniz gibi geciyor verileri.
zaten 1 yada 0.5 mm stroku uzatmak için krank değişmenizi de önermem astarı yuzunu gecer cünkü
güç ve tork arttırımı istiyorsanız. direk motorunuza uyumlu 65.5mm ve 67 mm silindirler mevcut.
cok daha kolay ve ucuz olarak daha fazla tork artısı saglarsınız. böylelikle de sıkıstırma da zaten artacaktır
-
peki bu silindirlerle beraber motor numarası da değişiyor mu? trafik uyumlu değil diye kabul etmeyebilir mi?
-
motor numarası kartelde dir. silindirde hiç bir sorun olmaz. trafik te sökülmeden anlasılmaz bile
muayenede 100 cc den bozma 250 cc ler gectikten sonra sizin durumda sorun olmaz
zaten hacim hesabı yapmıyorlar, yapamazlarda.
benim motorumada 62.2 lik krank ve 65.5 silindir taktım. gayette memnunum
orjınali 49.5 krank 62 silindir 149cc idi. 209 cc oldu
-
cenkito adlı üyeden alıntı
motor numarası kartelde dir. silindirde hiç bir sorun olmaz. trafik te sökülmeden anlasılmaz bile
muayenede 100 cc den bozma 250 cc ler gectikten sonra sizin durumda sorun olmaz
zaten hacim hesabı yapmıyorlar, yapamazlarda
teşekkürler cenkito bu silindiri nereden bulabileceğimi biliyor musun? yedek parçacı, internet sitesi falan
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
-
evet setlere baktım, 350cc'ye kadar var ama o fazla gelebilir motora, hemde iyi yakar motorun bakımını yani yaptırdım vizeye girecek, sonraki vizeden sonra zaten motoru açmak gerekir, o zaman 250lik silindir ile değiştiricem, bu başlıkta paylaşırım, 1 yıl kadar sonra şimdi sağlam silindiri atmıyım.
sen silindiri değiştirince karbüratörü de değiştirdin mi?
-
250 ile değiştirmen için krank kartel üst kapak da değişmesi lazım. o iş cok masraflı ve zor.
önce değişmemiştim sonra keyfiyen değiştim .az da olsa tork fark etti ama asfaltta normal kullanımda değişmene gerek yok
-
sen ne tavsiye ediyorsun? bende 210 yapayım mı? senin motorun sıkıştırma oranı nedir?
-
eskisinden oldukca fazla ama ölçme sansım olmadı.
güç artısı istiyorsan tabiki yap, sıkıstırmada artacak emin ol.
biraz daha kuvvetli olsun dersen ince silindir üst contası takarsın o bile
baya fark eder
-
-
tam da benim istediğim işi yapabilecek bir parça, çok yardımcı oldu bu. teşekkürler. ilk subap ayarında değiştirteceğim benim motora uyumlusu varsa
-
solmyr adlı üyeden alıntı
tam da benim istediğim işi yapabilecek bir parça, çok yardımcı oldu bu. teşekkürler. ilk subap ayarında değiştirteceğim benim motora uyumlusu varsa
var tabi, ama belki seninkinde de takılı olabilir
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
tabi böyle parçaların varlığını bilmediğim için krank değişimi aklıma gelmişti sıkıştırma için. krankı uzatma fikri birazda devirsiz motosiklet sevdiğimden ötürü. aslında motorumun gücünden memnunum ama aynı gücü daha düşük devirlerde üretecek bir motor daha makul benim için. yani 210cc olsun, aynı gücü versin ama devri daha düşük olsun gibi. bu parça deviri çok az miktar arttırabilir ama daha az maliyet ile verimliliği arttırır. motoru biraz zorlasa da, zorlanıp nalları dikmesi işime gelir, zaten silindiri değiştireceğim, bahane olur. yok binlerce km dayanırsa ne ala
-
cenkito adlı üyeden alıntı
Merhabalar,
Contaları görünce aklıma takıldı. Ben geçen sene üst kapağı değiştirmiştim;fakat silindir ile üst kapağın arasındaki, çelik(sanırım) contayı değiştirmemiştim;eski contayı takıp, üst kapağı takıp, civataları sıkmıştım. Bu üst kapak açılınca, contanın değişmesi gerekir mi?
Sorumun nedeni: Scooter hızlanınca, sanki nefes alıyor gibi bir anlık hız kesiyor scooterı arkadan sanki tutuyorlar gibi oluyor, yavaş gidince sorun yok, çekişte, hızında da herhangi bir sorun yok. Üst kapak değişince böyle oldu, buji, hava filtresi, benzin filtresi, emme manifoltu, hava filtre borusu değiştirmiştim.
Son olarak;anladığım kadarıyla bu contaların ikiside takılıyor sanırım, ince olan resimde tam göremiyorum (mobildeyim) gri olan bu contaların yönü var mı? İnce conta silindir tarafına mı, üst kapak tarafına mı takılmalı?
Teşekkürler.
-
bunlar silindirle silindir kapagı arasına gelen contalar.
aynı contayı kullanmakta sorun yok, zaten conta bozuk olsa ya yag kacırırdı.
yada sıkıstırma yapmaz hava kacırırdı. muhtemelen hızlanırkenki anlık kacırmalar kavramadandır.
ama scooterları tam bilmiyorum, aklıma sadece kavrama geliyor.
contaların yönünü sormussunuz, genelde en azından bizim viteslilerde
yanlıs yönde takma sansınız yok, zaten silindir saplamalarının yerleri simetrik değildir
contayı takamazsınız, takılsa dahi sadece yag kanalı önemlidir kapaga yag cıkan yer daha geniştir
ona dikkat etmek lazım.
cg tip vitesli motorlarda öle en azından.
-
cenkito adlı üyeden alıntı
bunlar silindirle silindir kapagı arasına gelen contalar.
aynı contayı kullanmakta sorun yok, zaten conta bozuk olsa ya yag kacırırdı.
yada sıkıstırma yapmaz hava kacırırdı. muhtemelen hızlanırkenki anlık kacırmalar kavramadandır.
ama scooterları tam bilmiyorum, aklıma sadece kavrama geliyor.
contaların yönünü sormussunuz, genelde en azından bizim viteslilerde
yanlıs yönde takma sansınız yok, zaten silindir saplamalarının yerleri simetrik değildir
contayı takamazsınız, takılsa dahi sadece yag kanalı önemlidir kapaga yag cıkan yer daha geniştir
ona dikkat etmek lazım.
cg tip vitesli motorlarda öle en azından.
Teşekkür ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)