Slayerrr adlı üyeden alıntı
Son eklediğin iki fotoğraftan birincisinde üst kısımda görülen 2 kablonun bağlı olduğu küçük siyah kutu okuyucu oluyor. İkinci fotoğrafta soldaki tekerlek gibi görülen mıknatıs demir parça da manyeto (rotor) oluyor. Bu manyeto kranka bağlı yani motorla beraber dönüyor ve üzerinde bir çıkıntı var. Okuyucu da bu çıkıntıyı görerek CDI'a ne zaman ateşleme yapacağını bildiriyor, cdi da bobine akım göndererek ateşlemeyi sağlıyor.
Eğer marşa bastığında bir kere ateşleme yapıyor ama sonrası gelmiyorsa cdi'da sorun olma ihtimali düşük, cdi arızalı olsa ilk ateşlemeyi de yapmaz genelde. Okuyucunun önünden hızlıca bir demir parçası (mesela tornavida) geçirirsen motorun ateşleme yapması lazım. Eğer yapıyorsa okuyucu beyin falan her şey sağlam demektir, okuyucunun vidası gevşemiş yerinden oynamış olabilir. Eğer ateşleme yapmıyorsa, bir multimetren varsa direnç ölçme konumuna alıp uçlarını okuyucunun kablolarına değdirerek okuyucuyu kontrol edebilirsin. Okuyucunun önünden bir şey geçmediğinde sabit olan direncin tornavidayı geçirdiğinde bir anlık değişmesi lazım. Eğer direnç değişmiyorsa okuyucu bozuk, değişiyorsa ve kablolarda da bir sorun yoksa sorun cdi'da dır.