Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Ateşleme Sorunu Yardım.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Arkadaşlar 2006 xt 125 r motorum ateşlemeyi kesti durduk yere eve aldım dağattım işin içinden çıkamadım ben . Marşa ilk basışta buji çakıyor sonrası gelmiyor. Kontağı açıp kapatmadıkçada ilk ateşlemeyi bile yapmıyor. Bunun sebepleri ne olabilir ? bobin arızasımı röle mi konjektör mü yoksa cdı ünitesimi nasıl bir yol izlemeliyim arıza tesbiti için ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Statörle beraber olan ve rotorun üzerindeki çıkıntıdan motorun döndüğü bilgisini cdi'a iletip ateşleme zamanını bildiren pickup coil diye bir parça var. Yani bir nevi krank pozisyon sensörü, tamirciler okuyucu der genelde. Çok çok yüksek ihtimalle sorun bunda. Soketlerini, kablosunu ve rotora olan uzaklığını kontrol et.
    Ahmanamra ve search16 bunu beğendiler.

  3. #3
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Statörle beraber olan ve rotorun üzerindeki çıkıntıdan motorun döndüğü bilgisini cdi'a iletip ateşleme zamanını bildiren pickup coil diye bir parça var. Yani bir nevi krank pozisyon sensörü, tamirciler okuyucu der genelde. Çok çok yüksek ihtimalle sorun bunda. Soketlerini, kablosunu ve rotora olan uzaklığını kontrol et.
    Derhal bakıyorum o dediğine :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:11 ----------

    Şimdi startörün yanından iki adet kablo girişi var biri üstte 2-3 kablo giriyotr biride altta şase gibi. LAkin tek kablo olan alttaki şaseye benzettiğim somunlu ve içinde pim olan bir vidaya bağlı. O somunlu vidada gevşemişti baktığımda ve ıslaktı yuvasıda dahil. Acaba startorün içinde buradan su kaçmış olabilir mi yahut bu vidanın pimi ıslanmış temizleyip yerine taktımama hala aynı bu arada .resimleride yarın yollayacağım

  4. #4
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Statörle beraber olan ve rotorun üzerindeki çıkıntıdan motorun döndüğü bilgisini cdi'a iletip ateşleme zamanını bildiren pickup coil diye bir parça var. Yani bir nevi krank pozisyon sensörü, tamirciler okuyucu der genelde. Çok çok yüksek ihtimalle sorun bunda. Soketlerini, kablosunu ve rotora olan uzaklığını kontrol et.
    benden çok yaşayacaksın demekki....

  5. #5
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı Ahmanamra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Derhal bakıyorum o dediğine :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:11 ----------

    Şimdi startörün yanından iki adet kablo girişi var biri üstte 2-3 kablo giriyotr biride altta şase gibi. LAkin tek kablo olan alttaki şaseye benzettiğim somunlu ve içinde pim olan bir vidaya bağlı. O somunlu vidada gevşemişti baktığımda ve ıslaktı yuvasıda dahil. Acaba startorün içinde buradan su kaçmış olabilir mi yahut bu vidanın pimi ıslanmış temizleyip yerine taktımama hala aynı bu arada .resimleride yarın yollayacağım
    statörlerden çıkan kabolarından genelde 2 yada 3ü aynı renkte olur...bunlar üretilen elektriği kanjektöre iletir...
    diğer tek kablo ise (markoa modele göre değişip 2 de olabilir) okuyucu dediğimiz sensörün kablosudur buda bobine gider...
    yada bobinden önce kontak yada beyine gider... sonra bobine ulaşır...
    asıl sorun arayacağın kablo okuyucudan cıkan kablodur...o da statörün etrafında dönen manyetonun(mıknatıslı parça) üzerindedir...
    şeklide 2-3 nolu parçalardır...
    Ahmanamra bunu beğendi.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı Ahmanamra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi startörün yanından iki adet kablo girişi var biri üstte 2-3 kablo giriyotr biride altta şase gibi. LAkin tek kablo olan alttaki şaseye benzettiğim somunlu ve içinde pim olan bir vidaya bağlı. O somunlu vidada gevşemişti baktığımda ve ıslaktı yuvasıda dahil. Acaba startorün içinde buradan su kaçmış olabilir mi yahut bu vidanın pimi ıslanmış temizleyip yerine taktımama hala aynı bu arada .resimleride yarın yollayacağım
    Anladığım kadarıyla statör kapağını açmadın. Kapağı açıp kontrol etmen gerek eğer soketlerde sorun yoksa. Eğer statör kapağını açıp ateşlemeyi kendin kontrol edebileceksen tarif ederim.

  7. #7
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

    Dün akşam sen öyle diyince baktım en rahat sökülen bu bunu söktüm Gevşemişti iyi oldu bu ve yuvasına bayabir yağ kir su filan girmiş. Geçen perşembe bildiğin çamurda yüzdük sanırım oradan kaynaklandı . Neyse tariflerinize göre bununla alakası yok akşam eve gidince dediğiniz gibi startörüde açıp yahut önce kabloyu takip edip kırık olup olmadığını araştırıcam. Birde önce bobini deniycem değiştirip . İlginize teşekkürler şimdiden.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:06 ----------

    Hocam açtım startörü ama kablolarda herhangi bir kırıklık kopukluk gözükmüyor .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

  8. #8
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Ustalar biri bana motosiklette ateşlemenin izlediği yolu anlatabilir misiniz? aküde doğup startörden sonra ne halt yer? konjektör beyin marş rölesi kontak ve marş motoru arasında hangi sıralamayla haraket eder ? Komple elektirik tesisatını söküp elden geçirdim hazır bu kadar dağatmışken . Tesisatta ufak tefek kırıklar dışında sıkıntı yokmuş zaten o kırıklarında ateşleme sistemiyle alakası yoktu ama devre tamamlamadığı içinde olabilir. Şimdi motoru toplayıp diğer parçaları kontrol edicem.
    cenkito bunu beğendi.

  9. #9
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    mars bastıgınızda mars dönüyor mu?
    dönüyorsa önce bujı yi kontrol edin (tersden gidin)
    bujıde elektirik yok ise, atesleme bobininin giriş ucunu kontrol edin. mars basınca oraya da akım geliyorsa
    bir önceki etap beyin dir,volanttaki algılayıcı saglamdır
    yanlıs bilmiyorsam eger statör yada yada regulatör arızası da olsa akü bitene kadar calısmalı

  10. #10
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Eyvallah Cenkito. Marş motoru dönüp motoru çeviriyor onda sıkıntı yok bujiye önceden ilk ateşleme geliyor sonra kesiyordu şimdi ateşleme hiç gelmiyor. başka bir bobinde denedim aynısı oluyor. kablolar sağlam herhalde beyin çıkacak sorunlu parça. Startörde arızalı değilse marş rölesi ve konjektörü aynı model başka xtden alıp deniycem bakalım yarın sıkıntı onlardanmı kaynaklı . Birde cdı arızası tamir edilebiliyor mu ki ?
    cenkito bunu beğendi.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Son eklediğin iki fotoğraftan birincisinde üst kısımda görülen 2 kablonun bağlı olduğu küçük siyah kutu okuyucu oluyor. İkinci fotoğrafta soldaki tekerlek gibi görülen mıknatıs demir parça da manyeto (rotor) oluyor. Bu manyeto kranka bağlı yani motorla beraber dönüyor ve üzerinde bir çıkıntı var. Okuyucu da bu çıkıntıyı görerek CDI'a ne zaman ateşleme yapacağını bildiriyor, cdi da bobine akım göndererek ateşlemeyi sağlıyor.

    Eğer marşa bastığında bir kere ateşleme yapıyor ama sonrası gelmiyorsa cdi'da sorun olma ihtimali düşük, cdi arızalı olsa ilk ateşlemeyi de yapmaz genelde. Okuyucunun önünden hızlıca bir demir parçası (mesela tornavida) geçirirsen motorun ateşleme yapması lazım. Eğer yapıyorsa okuyucu beyin falan her şey sağlam demektir, okuyucunun vidası gevşemiş yerinden oynamış olabilir. Eğer ateşleme yapmıyorsa, bir multimetren varsa direnç ölçme konumuna alıp uçlarını okuyucunun kablolarına değdirerek okuyucuyu kontrol edebilirsin. Okuyucunun önünden bir şey geçmediğinde sabit olan direncin tornavidayı geçirdiğinde bir anlık değişmesi lazım. Eğer direnç değişmiyorsa okuyucu bozuk, değişiyorsa ve kablolarda da bir sorun yoksa sorun cdi'da dır.
    Ahmanamra ve cenkito bunu beğendiler.

  12. #12
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    zaten mars rölesi arızalı olsa mars motoru hiç dönmez
    Ahmanamra bunu beğendi.

  13. #13
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son eklediğin iki fotoğraftan birincisinde üst kısımda görülen 2 kablonun bağlı olduğu küçük siyah kutu okuyucu oluyor. İkinci fotoğrafta soldaki tekerlek gibi görülen mıknatıs demir parça da manyeto (rotor) oluyor. Bu manyeto kranka bağlı yani motorla beraber dönüyor ve üzerinde bir çıkıntı var. Okuyucu da bu çıkıntıyı görerek CDI'a ne zaman ateşleme yapacağını bildiriyor, cdi da bobine akım göndererek ateşlemeyi sağlıyor.

    Eğer marşa bastığında bir kere ateşleme yapıyor ama sonrası gelmiyorsa cdi'da sorun olma ihtimali düşük, cdi arızalı olsa ilk ateşlemeyi de yapmaz genelde. Okuyucunun önünden hızlıca bir demir parçası (mesela tornavida) geçirirsen motorun ateşleme yapması lazım. Eğer yapıyorsa okuyucu beyin falan her şey sağlam demektir, okuyucunun vidası gevşemiş yerinden oynamış olabilir. Eğer ateşleme yapmıyorsa, bir multimetren varsa direnç ölçme konumuna alıp uçlarını okuyucunun kablolarına değdirerek okuyucuyu kontrol edebilirsin. Okuyucunun önünden bir şey geçmediğinde sabit olan direncin tornavidayı geçirdiğinde bir anlık değişmesi lazım. Eğer direnç değişmiyorsa okuyucu bozuk, değişiyorsa ve kablolarda da bir sorun yoksa sorun cdi'da dır.
    Teşekkür ederim Slayer akşam eve gidince tekrar kontrol edeceğim dediğin şekilde. Konuyu ilk açtığıma ilk ateşleme yapıp gerisini kesiyordu şimdi hiç ateşleme yapmıyor . Startörü açıp kapayınca başladı buda sanırım dediğin gibi sorun ordan çıkacak. Yahut ben cdıi kurcalarken bozdum :D

    Cenkito öyle olması lazım marş rölesi direk marş motoruna bağlı sanırım cdi ve startörle direk bir bağlantısı yok gibiydi yanlış hatırlamıyorsam
    cenkito bunu beğendi.

  14. #14
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    zaten mars rölesinin iki kalın kablosu vardır.bir tane de ince. ince olan mars düğmesinden gelir. kalınların
    birisi akuden gelir öteki direk mars motoruna gider.
    rölenin görevi kabaca mars düğmesinden gelen akımla o kalın iki kablo arasındaki köprüyü kurmaktır.
    bu sayede mars düğmesindeki o incecik kablo erimez, tüm akım düğmeden gecse anında eritirdi.
    benimde aklıma okuyucu geliyordu ama nasıl kontrol edilecegi hakkında bilgim yoktu.
    slayerrr sagolsun onuda ögrendik
    Ahmanamra bunu beğendi.

  15. #15
    WanD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2010
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda 650F
    Özelden ilettim ama buradan da ileteyim aynı sorunu yaşayanlar mutlaka vardır. Buna benzer hatta aynısı olan sorunu arkadaşım bizzat yaşadı ve ne komiktir ki sorun "kontak"'ta çıktı...
    Motosiklette usta sökülmedik yer bırakmadı , beyinci ustası geldi o da altından kalkamadı en son düz "kontak" yaptı tık çalıştı... Kolay gelsin.
    cenkito ve Ahmanamra bunu beğendiler.

  16. #16
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    birde okuyucu belki direk tornavidaya tepki vermeyebilir (veredebilir ) normalde manyetik volantaki yere veriyor
    okuyucudaki o iki kabloyu sisteme baglandıgı soketten bulup (renkleri sana ip ucu verir, resimde net gözüküyor)
    her sey takılıyken, tekrar sökmeden bujıyı söküp, motor viteste, tekeri askıya alıp ileri çevirerek ölçüm yapabilirsin
    hem bosa da tekrardan sökmemiş olursun.

    arkadasın dediği gibi stop düğmesinden, ayaklık müşirinden, debriyaj müşirinden yada kontaktanda olabilir.

    ayrıca mars rölesinden süphelendiğinde o kalın iki giriş arasına tornavida ile köprü kurarsan mars otomatik calısır
    Ahmanamra bunu beğendi.

  17. #17
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    O dediğin kickstarttanda olur sanırım askıya alıcak imkanım şu dağanıklıkta yok . Önce bi şu tesitatı yerine takıp kuyruk şaseyi monteliyeyım bağlantıları eski haline getireyim startör ve kontak kontrollerini ozaman yapıcam . Sırf bu işler için yıllık izin kullanacam :D Allah kimseyi motorsuz bırakmasın En azından kablo tesisatında herhangi bir sıkıntı olmadığına artık eminim olanlarıda gidericem zaten takmadan. Bazen kendim yapmaya çalışmakla aptallık ettiğimi düşünüyorum ama öğrenmenin en iyi yolu uygulamak sanırım. Artık elektirik konusundada az çok bilgi sahibi oldum sayenizde . Eyvallah arkadaşlar. Umarım sorun çözülürde kaynakladığı yeri ve çözümünü rapor niteliğinde hazırlayıp başka arkadaşlarda faydalansın diye derlerim
    cenkito bunu beğendi.

  18. #18
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    nacizane olarak şöle bie video cekmiştim zamanında, zincir yaglama ile ilgili.

    burada da yaptıgım gibi yan ayaklıga dogru arkayı askıya alabilirsiniz.

    ama dediğiniz gibi kick start dan da olur

    Ahmanamra bunu beğendi.

  19. #19
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    En pratik yöntem gerçektende bu . Ama ben direk çıkarıp temizliyorum zinciri.Genelde arazide çamura toza bulandığı için çıkarmadan fazla temizleyemiyoıruz. Bu sistem ayrıca lastik söküp takarkende çok büyük kolaylık oluyor.
    cenkito bunu beğendi.

  20. #20
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    ben burada sadece yaglama olarak gösterdim. önce tazikli su deterjanla yıkatıp,
    gerekliyse mazot yada gaz yagıyla temizleyip en son yaglarım. zincir celik oldugundan (o-ring değil) önemli değil


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)