Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

kalkışta sarsıntı sorunum var sebebi ne olabilir ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    kemal canbaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    ybr 125 hyosung gt500 cbr 1100 xx
    İyi akşamlar arkadaşlar. 2012 model 8500 km ybr 125 motorsikletim var. Motor kalkış esnasında harekete geçtikten hemen sonra debriyajı tam bırakınca titremeye benzer bir sarsıntı ve tırt diye bir ses yaparak devam ediyor. Sadece 1. vitesde ve kalkış esnasında yapıyor. Motor soğukken yapmıyor ısındığında yapıyor. Debriyaj balatalarını değiştirdim. Ön arka zincir dişli setini değiştirdim. Kaplin lastiklerini değiştirdim. Sorun hala devam etmekte. Sorun baskı balata yaylarında bujide veya debriyaj tasında olabilirmi? Yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oyunageldim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda Wave 110i
    Debriyaj saçlarında sorun olabilir,ayni olayı arkadaşım cbf sinde yaşıyordu
    Sonra saçları düzelttilermi değiştirdilermi ne düzeldi

  3. #3
    kemal canbaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    ybr 125 hyosung gt500 cbr 1100 xx
    sacları balatalarla birlikte değiştirdim sorunun orda olması muhtemel değil gibi görünüyor.

  4. #4
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    Debriyaj tasından olablir mi acaba

  5. #5
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    bu tırtlama olaya balata ve kullanımdan kaynaklı oluyor genelde.

  6. #6
    kemal canbaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    ybr 125 hyosung gt500 cbr 1100 xx
    tas ile alakalı olduğunu düşünmüyorum aynı model aynı kilometrede arkadaşımdada ybr vardı tas dahil herşeyi değiştirdi sorun hala devam etmekte bende yoktu bendede yeni başladı bu durum

  7. #7
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    keşke komple debriyajı değişseydin. bende debriyaj balata ve saçlarını değiştim. ama tas atıkmış. bir müddet sonra gene titredi.
    80 tl ye komple ybr debriyaj aldım. kurtuldum. tavsiye ederim.
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  8. #8
    kemal canbaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    ybr 125 hyosung gt500 cbr 1100 xx
    sayın zafer karizma balataları bu gün değiştirdim daha ama sorun hala çözülmedi.

  9. #9
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Tüm yeni kasa ybrlerde var.. buna sıkıntı gözüyle değilde, doğası öyle gözüyle bakın.

  10. #10
    kemal canbaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    ybr 125 hyosung gt500 cbr 1100 xx
    arkadaşım komple değiştirdi ama sorun çözülmedi hala ve ayrıca bu kadar kısa sürede deforme olacaksa 125 cc motora neden 5000 tl ödüyoruz ki onuda anlamış değilim

  11. #11
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    boşuna para harcamışsın, ybr nin kroniğidir o sıkıntı. parçalarını atmadıysan dursun, bunlar eskiyince öncekileri takarsın. sanıyorum ki yumuşak debriyaj yaylarından kaynaklanıyor ya da yarım debriyajda sürünce oluyor. 2009 ybr'mde vardı bu durum, 2012 de hiç yaşamadım. hep motul 5100 yağ kullanırdım 2012de, belki ondandır. belki de değildir.

    Alıntı kemal canbaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım komple değiştirdi ama sorun çözülmedi hala ve ayrıca bu kadar kısa sürede deforme olacaksa 125 cc motora neden 5000 tl ödüyoruz ki onuda anlamış değilim
    bir şeyin deforme olduğu yok, yaylar yumuşak sadece. debriyajı doğru ayarlayınca geçtiğini hatırlıyorum ben.
    kemal canbaz bunu beğendi.

  12. #12
    kemal canbaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    ybr 125 hyosung gt500 cbr 1100 xx
    sayın ozgurakman debriyajı nasıl doğru ayarlayacağız anlatırmısınız lütfen ve birde yayları değiştirmek örneğin daha sert yay kullanmak işe yararmı acaba ? ayrıca ilk kullandığım yağ castrol magnatec idi ve sorun yoktu sonra power 1 racing kullandım ve birkaçbin km den sonra bu sıkıntı oldu. şu anda yine magnatec koydum. bi öneriniz varmı acaba ?

  13. #13
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı kemal canbaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sayın ozgurakman debriyajı nasıl doğru ayarlayacağız anlatırmısınız lütfen ve birde yayları değiştirmek örneğin daha sert yay kullanmak işe yararmı acaba ? ayrıca ilk kullandığım yağ castrol magnatec idi ve sorun yoktu sonra power 1 racing kullandım ve birkaçbin km den sonra bu sıkıntı oldu. şu anda yine magnatec koydum. bi öneriniz varmı acaba ?
    magnatec debriyaj kaymasına sebep olur ve silindirin yeterli yağlanmasına yeterli özellikleri yoktur, çok basit bir araba yağı. motosiklet yağı kullanmalısınız.

    doğru ayar, motorun vitesteyken debriyajı sıkmaya başladığından boşluğun az olmasıdır (kitapçığına bak) ve arabada olduğu gibi yumuşak kalkışlarda yarım debriyajla gitme, gerekiyorsa bir vites düşür ve kavramanın çabuk olmasını sağla. titreme olmayacaktır.
    bunlar çözüm olmazsa, debriyaj tasının ortasında tek bir bilye var, (RULMAN DEĞİL!!!) onu değiştirmen çözüm olabilir ama kafana takma, bu bir sorun değil. sana asla arıza çıkarmaz, hatta kurcalaman masraf demektir milletin lafına bakıp ybr'ni kurcalattırma. millet o motorla dünya turuna çıkıyor, evereste tırmanıyor, kıta geçiyor. sonra da milletimiz gelip drift ile bir tutup kıyaslama yapıyor ya ybr'ye, kahroluyorum. zira drift te kullandım, ybr'nin bir jantına değişmem. neyse konuyu dağıtmayalım

    debriyaj kolunun boşluğunu alırken, manetin yanındaki zımbırtıdan değil de debriyaj kablosunun ortasından (silindire yakın bir yerde) yaparsan daha sağlıklı olacaktır. tabi ki birazcık ta yukardan, manetin yanından olmalı. farklı kombinasyonlar denedikçe doğru ayarı bulursun zaten.

  14. #14
    kemal canbaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    ybr 125 hyosung gt500 cbr 1100 xx
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    magnatec debriyaj kaymasına sebep olur ve silindirin yeterli yağlanmasına yeterli özellikleri yoktur, çok basit bir araba yağı. motosiklet yağı kullanmalısınız.

    doğru ayar, motorun vitesteyken debriyajı sıkmaya başladığından boşluğun az olmasıdır (kitapçığına bak) ve arabada olduğu gibi yumuşak kalkışlarda yarım debriyajla gitme, gerekiyorsa bir vites düşür ve kavramanın çabuk olmasını sağla. titreme olmayacaktır.
    bunlar çözüm olmazsa, debriyaj tasının ortasında tek bir bilye var, (RULMAN DEĞİL!!!) onu değiştirmen çözüm olabilir ama kafana takma, bu bir sorun değil. sana asla arıza çıkarmaz, hatta kurcalaman masraf demektir milletin lafına bakıp ybr'ni kurcalattırma. millet o motorla dünya turuna çıkıyor, evereste tırmanıyor, kıta geçiyor. sonra da milletimiz gelip drift ile bir tutup kıyaslama yapıyor ya ybr'ye, kahroluyorum. zira drift te kullandım, ybr'nin bir jantına değişmem. neyse konuyu dağıtmayalım

    debriyaj kolunun boşluğunu alırken, manetin yanındaki zımbırtıdan değil de debriyaj kablosunun ortasından (silindire yakın bir yerde) yaparsan daha sağlıklı olacaktır. tabi ki birazcık ta yukardan, manetin yanından olmalı. farklı kombinasyonlar denedikçe doğru ayarı bulursun zaten.
    ybrlerin çoğunda bu sıkıntı var ama sorun açmayacaksa sıkıntı yok dediğiniz bilyeyi çıkartıp bakmadım ama çelik bilyenin ezileceğini pek sanmıyorum. ayrıca ordaki ayarlamayıda yaparak sıktım göbeği biraz boşluk bıraktım yani. dediğniz gibi kurcaladıkça daha çok masraf açıyor

  15. #15
    Bilalancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2009
    Şehir
    Samsun
    Ben de 2012 ybr125esd kullanıyorum aynı sorun bende de var kardeşim. Bende debriyaj ile alakalı ne varsa değiştirdim yine devam ediyor. Ipone marka 10 40 yağ kullanıyorum yine devam ediyor. Sanırım bütün YBRlerde var aynı sorun.

  16. #16
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    aynı problemi 2002 yılında titan'da yaşamıştık , sapasağlam balataları çıkarıp haybeden yeni set balata atmıştık ama sorun düzelmemişti. Sorun motorun şaseye bağlandığı saplamalardan çıktı. Saplamalarda hafif bi gevşeme vardı ve kalkışta sarsıntı yapıyodu bu boşluk. somunları iyice sıkınca bişeyi kalmamıştı motorun. Sende uygun bi anahtar bulup kendin o somunları yoklamayı deneyebilirsin.

  17. #17
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    bunun gevşeklikle alakası yok arkadaşın tam olarak demek istediği özellikle 1ve 2 viteslerde yavar debriyajı yavaş bıraktığınızda veya 2 kişi ağır olduğunuzda yapar bu sesi tarrt die baya da fazladır o ses.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------

    kemal canbaz anladığım kadarıyla komple balata sac tasını ve yayları değiştirdiniz. değiştirmediyseniz komle set alıp değiştrimeniz.sorununuz ortadan kalkacaktır.birde su var 2008 ybr aynı sorunu sadece balata ile çözmüştüm (ASK).

  18. #18
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunun gevşeklikle alakası yok arkadaşın tam olarak demek istediği özellikle 1ve 2 viteslerde yavar debriyajı yavaş bıraktığınızda veya 2 kişi ağır olduğunuzda yapar bu sesi tarrt die baya da fazladır o ses.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------

    kemal canbaz anladığım kadarıyla komple balata sac tasını ve yayları değiştirdiniz. değiştirmediyseniz komle set alıp değiştrimeniz.sorununuz ortadan kalkacaktır.birde su var 2008 ybr aynı sorunu sadece balata ile çözmüştüm (ASK).
    bize set debriyajı balatası aldıran ustada aynı senin gibi söylemişti " bunun gevşeklikle alakası yok " yoksa sen o ustamıydın ?

  19. #19
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    evet bendim.

  20. #20
    kemal canbaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    ybr 125 hyosung gt500 cbr 1100 xx
    sanırım bunun hiçbişiyle alakası yok ybr varsa bu sorunda var çözemedim gitti :/


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)