Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Teker Hava Basıncı Sorunu ve Basınç Ölçer Aleti ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    SUKRU-35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir-Menemen
    Motosikleti
    Honda CB125E
    Forumlarda ve sitelerde araştırıyorum lastiğin hava basıncını en sağlıklı ölçen alet ve markalarını fakat kayda değer bişey bulamadım aramızda bu aletlerden kullanan varmı? TROTEC BY10 marka dijital basınç ölçeri nasıl bilirsiniz
    Arkadaşlar malum sürüş güvenliği için olmazsa olmaz stabil basınç değerleri.Motora tubles lastik taktırdım.Arka teker patladı içerden yama yaptırdım 1 hafta önce.Bugün tekerin havası hafif inmiş gibi geldi.Gece saatleri olduğu için benzin istasyonuna uğradım ve 32 psı olması gereken lastik 24 psı olduğunu gördüm ve 32 psı ye kadar havayı bastım.Ön tekerde 28 olması gerekirken 26 psı de onada hava bastım ama sürerken çok rahatsız oldum lastikler çok sert gibi geldi.2 benzin istasyonuna daha ugradım ve hepsinde psı değerleri düşük çıktı bir daha tamamladım.
    Bu kadar kısa sürede(2-3dk)6-7 psı düşmesi normalmı yoksa aletlermi bozuk sizce?
    Tubless lastik bu kadar kolay hava kaçırırmı? ön teker daha hiç patlamamıştı oda düşük çıktı
    Bɑzı insɑnlɑr yɑğmuru hisseder, bɑzılɑrı ise sɑdece ıslɑnır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Hocam 125R fabrika çıkışı lastiklerim var. Hiç senin kadar takmadım bu basınç olayına. Hatta benim için: "inik olsa daha iyi lan(!) yavaş da gitse yolu iyi tutar en azından" kafasına kadar geldim :D

    Senin soruna gelirsek hiç bir bilgim olmadan mantık olarak yanıtlıyorum
    Aklıma gelen ilk ihtimal janttan kaynaklı bir problem olması. Malum tubeless dediğin lastiğin tek dayanağı jant ve tam oturmadığı taktirde hava kaçırması çok çok normal.
    Diğer bir ihtimal ise dediğiniz gibi aletlerin bozuk olması. Yada stabil ölçmemesi. Bir yandan da düşünüyorum ulan hepsi mi bozuk :D

  3. #3
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Ön 30 arka 32 lastik kenarlarını yeniden ilacla sibopta kacıran kaçan varmı kontrol ettir

  4. #4
    SUKRU-35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir-Menemen
    Motosikleti
    Honda CB125E
    Lastikle cantta problem olacağını pek düşünmüyorum daha 1 ay oldu motoru alalı honda bayii teknik servisi taktı tekeri baya özen gösteriler ama arka teker patlayınca 1980 yıllardan kalma bir lastikçiye yaptırmak zorunda kaldım içim hiç rahat etmedi :D sadece arka teker düşük çıksa sorun etmem ama ön tekerde düşük çıkıyor.Kendimden değil nişanlımla biniyoruz motora allah korusun en güvenli şekilde kullanmam gerek ) bir ölçüm aleti şart oldu gibi bana
    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam 125R fabrika çıkışı lastiklerim var. Hiç senin kadar takmadım bu basınç olayına. Hatta benim için: "inik olsa daha iyi lan(!) yavaş da gitse yolu iyi tutar en azından" kafasına kadar geldim :D

    Senin soruna gelirsek hiç bir bilgim olmadan mantık olarak yanıtlıyorum
    Aklıma gelen ilk ihtimal janttan kaynaklı bir problem olması. Malum tubeless dediğin lastiğin tek dayanağı jant ve tam oturmadığı taktirde hava kaçırması çok çok normal.
    Diğer bir ihtimal ise dediğiniz gibi aletlerin bozuk olması. Yada stabil ölçmemesi. Bir yandan da düşünüyorum ulan hepsi mi bozuk :D


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:16 ----------

    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön 30 arka 32 lastik kenarlarını yeniden ilacla sibopta kacıran kaçan varmı kontrol ettir
    Hocam bu ilaçlama dediğiniz olay tam olarak nasıl oluyor

  5. #5

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Allah korusun hocam güvenlik 1. öncelik olmalı tabiki. Kafa yapımız aynı ben de kendimi geçerim arkada biri olunca
    SUKRU-35 bunu beğendi.

  6. #6
    SUKRU-35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir-Menemen
    Motosikleti
    Honda CB125E
    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allah korusun hocam güvenlik 1. öncelik olmalı tabiki. Kafa yapımız aynı ben de kendimi geçerim arkada biri olunca
    Aynen hele sevdiğin olunca iş bi başka oluyor)

  7. #7
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Kalem tip lastik ölçen aletlerden al bi tane 10-30 tl arası bulabilirsin.

    Bunu gittigidiyordan buldum ama tüm yapı marketlerde oto parçacılarında falan satılıyor.
    Farklı benzin istasyonlarında farklı sonuçlar görebilirsin. Hava kompresörlerinin üzerindekiler doğru ölçmeyebilir.
    Bu şekilde sabit bir referansın olur.
    SUKRU-35 bunu beğendi.

  8. #8
    umurcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    bu kalem tipi olana değil 20, 10 lira vereceğine ver 50 lira dijital ve çalışması garantili olanlardan al derim
    SUKRU-35 bunu beğendi.

  9. #9
    SUKRU-35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir-Menemen
    Motosikleti
    Honda CB125E
    Hocam peki bu dijital ölçerler hakkında bilgiye sahipmisiniz? iyi bir markanın bayisini aradım kalibrasyonunun 1 yıl gittiğini ve yenilenemediğini söyledi.Fiyatı 60 lira,her sene 60 liramı vericem diye düşünüyorum şimdi:(
    Alıntı umurcan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu kalem tipi olana değil 20, 10 lira vereceğine ver 50 lira dijital ve çalışması garantili olanlardan al derim

  10. #10
    umurcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    valla ben o şekilde sormadım direk aldım dijital olunca bozulmaz herhalde diye düşünmüştüm

    direk tam psi değeri gösermesi güzel birşey ama. benim eski lastiklerde 2 psi düşünce ön bırakmaya başlıyordu çünkü

    eğer bozulursa lastikçilerdeki ile kontrol edip eğer düzenli bir bozukluksa onu göz önünde bulundurarak ölçebilirsiniz tabii

    sonuçta 70-80 psi'lık kamyon lastiği de ölçülebilir demişler. bizim lastikler o kadar çabuk bozmayacaktır diye düşünüyorum

  11. #11
    mehmettayfur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Artık yok
    http://www.hepsiburada.com/liste/dre...iew%3dlister Bu konuda takıntılı biri olarak,her binişimden önce lastikler soğukken hava basıncını kontrol ederim.Lastikler ısınınca hava basıncı doğru göstermez.Bu tip bir hava basınç göstergesi çok işime yaradı.2 senedir sorunsuz kullanıyorum.

    Dreamcar Hava Saati Saat Tip Çelik Gövde 22012
    SUKRU-35 bunu beğendi.

  12. #12
    zonta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    GT 250RR
    selam arkadaşlar.lastik basınçları çok önemli bir konu.genelde benzin istasyonlarındaki saatler hep farklı gösteriyor.ben kesin çözümü şöyle buldum.gerçi biraz el yakıcak cinsden ama benden kıymetli degil ya ebaydan şöyle birşey aldım. http://www.ebay.com/itm/Orange-Elect...item3a8128acb6 jantın içine takılıyor normal lastik sibobları gibi.içinde wirelless çip var.monitörünü motorun gösterge panelinde müsait bir yere taktım.elektrigide parklara bagladım.kontağı açınca sistem çalışmaya başlıyor.ortalama 10-15 saniyede monitörde lastik basınçlarını yazıyor.tabii önce ön -arka diye ayarlıyorsunuz.mesela ön lastik basıncı soguk ken 32 olmasını istiyorsun,hareket halindeyken de en fazla 35 olmalı.eger lastik çok ısınırda hava genleşip 35 in üstüne çıkarsa mavi ekran kırmızı olup yanıp sönmeye başlıyor.ayrıca lastik ısısının kaç derece oldugunu da gösteriyor. montajı çok basit.tavsiye ederim..
    SUKRU-35 bunu beğendi.

  13. #13
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Benzinliklerin hava pompalarının değerlerine inanmayın. Ayrıca yoldan geldiğinizde sıcak sıcak lastikle hava değerleri fazla çıkacaktır. Bence ister 10 liralık ister 100 liralık ölçme aleti olsa da doğruya yakın sonucu aynı basınç aletiyle ölçüm yaparak bulabilirsiniz. Tabi pompada sizden olmalı

    Lastiğinizin jant kenarından kaçırdığını düşünüyosanız deterjanlı suyla kendiniz kontrol edebilirsiniz.
    SUKRU-35 bunu beğendi.

  14. #14
    SUKRU-35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir-Menemen
    Motosikleti
    Honda CB125E
    Arkadaşlar yorumlar ve tavsiyeler için herkese teşekkürler detarjanlı suyla lastik kontrolü çok işime yarıyacaktır Bu arada dijital ölçer en sağlıklısı gibi geldi bana.Sahibinden.cm da ikinci el dijital bir basınç ölçer aldım 30 liraya kapıda ödemeli.Geldiğinde lastiklerde kontrol edip sonra teslim alıcam ürünün sıfırı bu sitede mevcut.Biraz kullanayım eğer gerçekten memnun kalırsam buraya sonucu yazarım sizede fikir olur

    http://www.trotec24.com.tr/olcum-cihazlari/basinc/by10-lastik-basinci-olcum-cihazi.html


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)