Teker Hava Basıncı Sorunu ve Basınç Ölçer Aleti ?
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Hocam 125R fabrika çıkışı lastiklerim var. Hiç senin kadar takmadım bu basınç olayına. Hatta benim için: "inik olsa daha iyi lan(!) yavaş da gitse yolu iyi tutar en azından" kafasına kadar geldim :D
Senin soruna gelirsek hiç bir bilgim olmadan mantık olarak yanıtlıyorum
Aklıma gelen ilk ihtimal janttan kaynaklı bir problem olması. Malum tubeless dediğin lastiğin tek dayanağı jant ve tam oturmadığı taktirde hava kaçırması çok çok normal.
Diğer bir ihtimal ise dediğiniz gibi aletlerin bozuk olması. Yada stabil ölçmemesi. Bir yandan da düşünüyorum ulan hepsi mi bozuk :D
-
Ön 30 arka 32 lastik kenarlarını yeniden ilacla sibopta kacıran kaçan varmı kontrol ettir
-
Lastikle cantta problem olacağını pek düşünmüyorum daha 1 ay oldu motoru alalı honda bayii teknik servisi taktı tekeri baya özen gösteriler ama arka teker patlayınca 1980 yıllardan kalma bir lastikçiye yaptırmak zorunda kaldım içim hiç rahat etmedi :D sadece arka teker düşük çıksa sorun etmem ama ön tekerde düşük çıkıyor.Kendimden değil nişanlımla biniyoruz motora allah korusun en güvenli şekilde kullanmam gerek ) bir ölçüm aleti şart oldu gibi bana
MSMorkan adlı üyeden alıntı
Hocam 125R fabrika çıkışı lastiklerim var. Hiç senin kadar takmadım bu basınç olayına. Hatta benim için: "inik olsa daha iyi lan(!) yavaş da gitse yolu iyi tutar en azından" kafasına kadar geldim :D
Senin soruna gelirsek hiç bir bilgim olmadan mantık olarak yanıtlıyorum
Aklıma gelen ilk ihtimal janttan kaynaklı bir problem olması. Malum tubeless dediğin lastiğin tek dayanağı jant ve tam oturmadığı taktirde hava kaçırması çok çok normal.
Diğer bir ihtimal ise dediğiniz gibi aletlerin bozuk olması. Yada stabil ölçmemesi. Bir yandan da düşünüyorum ulan hepsi mi bozuk :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:16 ----------
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Ön 30 arka 32 lastik kenarlarını yeniden ilacla sibopta kacıran kaçan varmı kontrol ettir
Hocam bu ilaçlama dediğiniz olay tam olarak nasıl oluyor
-
Allah korusun hocam güvenlik 1. öncelik olmalı tabiki. Kafa yapımız aynı ben de kendimi geçerim arkada biri olunca
-
MSMorkan adlı üyeden alıntı
Allah korusun hocam güvenlik 1. öncelik olmalı tabiki. Kafa yapımız aynı ben de kendimi geçerim arkada biri olunca
Aynen hele sevdiğin olunca iş bi başka oluyor)
-
Kalem tip lastik ölçen aletlerden al bi tane 10-30 tl arası bulabilirsin.
Bunu gittigidiyordan buldum ama tüm yapı marketlerde oto parçacılarında falan satılıyor.
Farklı benzin istasyonlarında farklı sonuçlar görebilirsin. Hava kompresörlerinin üzerindekiler doğru ölçmeyebilir.
Bu şekilde sabit bir referansın olur.
-
bu kalem tipi olana değil 20, 10 lira vereceğine ver 50 lira dijital ve çalışması garantili olanlardan al derim
-
Hocam peki bu dijital ölçerler hakkında bilgiye sahipmisiniz? iyi bir markanın bayisini aradım kalibrasyonunun 1 yıl gittiğini ve yenilenemediğini söyledi.Fiyatı 60 lira,her sene 60 liramı vericem diye düşünüyorum şimdi:(
umurcan adlı üyeden alıntı
bu kalem tipi olana değil 20, 10 lira vereceğine ver 50 lira dijital ve çalışması garantili olanlardan al derim
-
valla ben o şekilde sormadım direk aldım dijital olunca bozulmaz herhalde diye düşünmüştüm
direk tam psi değeri gösermesi güzel birşey ama. benim eski lastiklerde 2 psi düşünce ön bırakmaya başlıyordu çünkü
eğer bozulursa lastikçilerdeki ile kontrol edip eğer düzenli bir bozukluksa onu göz önünde bulundurarak ölçebilirsiniz tabii
sonuçta 70-80 psi'lık kamyon lastiği de ölçülebilir demişler. bizim lastikler o kadar çabuk bozmayacaktır diye düşünüyorum
-
http://www.hepsiburada.com/liste/dre...iew%3dlister Bu konuda takıntılı biri olarak,her binişimden önce lastikler soğukken hava basıncını kontrol ederim.Lastikler ısınınca hava basıncı doğru göstermez.Bu tip bir hava basınç göstergesi çok işime yaradı.2 senedir sorunsuz kullanıyorum.
Dreamcar Hava Saati Saat Tip Çelik Gövde 22012
-
selam arkadaşlar.lastik basınçları çok önemli bir konu.genelde benzin istasyonlarındaki saatler hep farklı gösteriyor.ben kesin çözümü şöyle buldum.gerçi biraz el yakıcak cinsden ama benden kıymetli degil ya ebaydan şöyle birşey aldım. http://www.ebay.com/itm/Orange-Elect...item3a8128acb6 jantın içine takılıyor normal lastik sibobları gibi.içinde wirelless çip var.monitörünü motorun gösterge panelinde müsait bir yere taktım.elektrigide parklara bagladım.kontağı açınca sistem çalışmaya başlıyor.ortalama 10-15 saniyede monitörde lastik basınçlarını yazıyor.tabii önce ön -arka diye ayarlıyorsunuz.mesela ön lastik basıncı soguk ken 32 olmasını istiyorsun,hareket halindeyken de en fazla 35 olmalı.eger lastik çok ısınırda hava genleşip 35 in üstüne çıkarsa mavi ekran kırmızı olup yanıp sönmeye başlıyor.ayrıca lastik ısısının kaç derece oldugunu da gösteriyor. montajı çok basit.tavsiye ederim..
-
Benzinliklerin hava pompalarının değerlerine inanmayın. Ayrıca yoldan geldiğinizde sıcak sıcak lastikle hava değerleri fazla çıkacaktır. Bence ister 10 liralık ister 100 liralık ölçme aleti olsa da doğruya yakın sonucu aynı basınç aletiyle ölçüm yaparak bulabilirsiniz. Tabi pompada sizden olmalı
Lastiğinizin jant kenarından kaçırdığını düşünüyosanız deterjanlı suyla kendiniz kontrol edebilirsiniz.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)