tek silindirden çalışıyor : (((
Reklamlar
-
viragonzales,
535 çirt karburatörlü, senin motor tek olması lazım.
Sorun buradan olsa niçin biri çalışıp diğeri çalışmasın !
Arkadaşların da bahsettiği gibi sorun BUJİ gözüküyor;
Şu testi yapıp sonucu yazabilirmisin :
Bujileri sök ve yerdeğiştir, durum ne oluyor yani yine aynı silindirmi çalışmıyor ?
tegin.
Reklamlar
-
23 Haziran 2006, 15:34
#22
Gecen sene ayni sorun benimde basima gelmisti. SRAD da 2 silindir calisio diger 2 calismiyodu. calisanlar 1-3 du sanirim, 2-4 calismiyodu. Motor zorlaniyodu cok, yolda giderken stop ediodu falan. Beyinde problem olmustu, beyini degistirdik canavar gibi calisti.
Suzuki [B]GSX-R 600[/B] '07
[B]2[/B] Fast [B]4[/B] You
-
23 Haziran 2006, 16:20
#23
Motorun tek silindir olarak calismasi teknik olarak imkansizdir cunku iki silindirin esit zamanli calismasini saglayan "Timing" mili vardir.Biri kitlenirse diger silindir de otamatikman kitlenir.Ancak krank kolunu kirmak gibi super bir beceri gostermen gerekli.Beyinde olusacak bir ariza silindirin calismamasi demek degildir , beyin devire gore olan buji atesleme siralamasini duzenler , silindirin calismamasini yani mekanik gucu iptal edemez.Birinci viteste kalkamiyorsan sorun biraz ciddi derim.Motorun servis kontrolunde sokulup kontrol edilmesi en iyi oneridir.Yanlis ellerde bu masraf ikeye katlanir. Karburator temizlemeye gelince eger biraz el becerin varsa gecici olarak kendin de yapabilirsin.Karburator spreyi ile gozleri iyice temizle ve bir dis fircasi ile narince siyahlasmis yanaklari sil.Motoru calistirdiginda gaza bayagi bir asil, ilk 5 dk siyah bir duman cikar sonra yine kendine gelir.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
28 Haziran 2006, 21:10
#24
karb tıkalımış dolayısıla tek silindire benzin gidyormuş temizlettim cnavar oldu :D bujiler sağlam bu arada
-
05 Temmuz 2006, 02:24
#25
Bujin çatlak yada bujiye elektirik gitmiyor.
Segman kırman biraz zor senin gibi.
Buji kablolarını kontrol et motor çalışırken buji kblolarını teker teker çıkar ses değişiyorsa çalışıyor ses aynı ise söktüğün kablonun gittiği buji ateşleme yapmıyor demektir.Ateşleme yapmayan kabloyu motora yada şaseye tutarsan elektrik arkını görürsün ark varsa bujin gidiktir.ark yoksa kablodan yada ateşlemeden olabilir.
-
05 Temmuz 2006, 03:02
#26
Çalıştırdıktan sonra Jikleyi kapatıyormusun?
-
abi bırak tek sılındır kullan benzın gelmıs 3 ytl ye tek sılındır daha ekonomik
-
kısaca servise gitsen nasıl olur...
sonra sen daha fazla bozma motoru...
kaldı ki bu topiği de hortlatmışsınız
mesaj yazarken bakmıyormusunuz tarihe yaaa...
Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...
-
cok komık tarıhlere baak
-
Mersin İl Temsilcisi
aynı sorun bende de var...
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
Dostum merhaba;
Öncelikle silindirin bir tanesinin çalışmadığını nasıl anladın? Sadece güç düşmesinden yola çıkarak silindirlerden bir tanesi çalışmıyor sonucuna varamayız. Öncelikle her iki silindirde de ateşlemenin sağlıklı olup olmadığını kontrol edelim.
1- Motoru çalıştırdığında silindirlerden birisi çalışmıyorsa, bunu buji kablosunun herhangi birisini çıkartarak test edebilirsin. Çalşma düzeninde bozukluk yaratan silindir sağlamdır. Ancak çift silindirli motorlarda aşırı rölanti düşmesi ve sarsıntı oluşması gerekir. Anladığım kadarı ile sende bu yok. Çünkü çok bariz belli olurdu.
2- Bujilerden ikiside sökülür. Temizlendikten sonra yerine takılır. Motor çalıştırılır. Bir süre sonra tekrar bujiler sökülür. Böylece ıslak veya koyu rekli olan buji arızası tespit edilir. Ancak bu durumda her iki bujide mutlaka birbirinden farklı renklerde olmalıdır. Sağlam buji, açık kül grisi arızalı buji koyu renkli olmalıdır.
Ancak diğer bir ihtimalde gözden geçirilmelidir. Motorda güç düşüklüğü öncelile ya besleme zayıf, yada çok fazla yakıt geliyor ihtimalinden başlanmalıdır. Buda yine mendil testi ile öğrenilebilir. Motr çalışırken gaz verilirse egzosta yaklaştırılacak beyaz mendil hemen arızayı bulacaktır.
Arkadaşların dediği gibi buji ve bobini kontrol etmelisin. Ancak önce silindirlerden birisinin çalışmadığına emin olmalısın
-
Mersin İl Temsilcisi
benim motorumda bir silindir çok sıcakken diğeri de ılık... ben az önce topic açmıştım ama yazan olmadı. burada başka topic hortlatılmış. ben iki bujiyi de değiştirdim.. zaten servisten çıkınca başladı herşey
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler