Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

karbüratör hava ayarı nasıl yapilir? (100 mg prince)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    100 mg prince motorsiklet aldım
    karbüratör hava ayari kışın nasil olmalı
    yazin nasil olmalı

    nasil ayar çekmemiz gerek

    bulunduğum yer akdeniz iklimi
    yazları 35 40 derece
    kışın sabah 3 derece gündüz 19 derece

    bunlara göre mi ayar cekmemiz gerekiyor
    hava sicakligina gore ince ayar ister mi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    The Machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2013
    Şehir
    Kırıkkale-Ankara
    Motosikleti
    Honda CBF150 Siyah 2008
    Eğer soğuk havaya göre benzin-hava karışımını ayarlarsan da motor ısındığında sorun çıkartır. Motor ısınana kadar jikle kullan hava miktarını azaltmak için. Bir de motor hep şehiriçi geziyor ısınmaya fırsat bulamıyorsa o zaman da hava-yakıt ayarlarıyla değil de rolanti ayarlarıyla oynamak daha mantıklı olur zannımca.. Çünkü motorların verimli çalışması için tek bir hava-yakıt oranı vardır. Ayarlatmaya sadece bu oran bozulduğunda ihtiyaç duyulur.

    Bunlar benim şahsi yorumlarım. Daha önce 100 mg prince kullanmadım. Ama bir mühendis adayı olarak mantıken böyle olması gerektiğini düşündüğüm için yazdım. Kolay gelsin.

  3. #3
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    21 yıllık MZ 251 motosikletimin karbüratörü son zamanlarda randımandan kaçmıştı.Ne ettiysem ayara getiremedim.En sonunda bugün çıkma bir karbüratör bulup takarak sorunu çözdüm.Yenisi ve orjinaline 280 TL dediler.30 TL ye hallolmuş oldu.Neyse gelelim karbüratör ayarına. Bahsettiğin motorun karbüratörünü bilmiyorum.Onun için yanlış bir şeyler yazarsam kusura bakma.Hava sıcaklığına göre ayar yoktur.Motorun çalışma ayarı iyi ise asla elleme.Değilse;3-5 km dolaş.Motor çalışma ısısına gelsin.Sonra rölantisini motor normalden devirli çalışıyorsa rölanti ayar vidasıyla hafif düşür.Normalden düşük çalışıyorsa hafif aç.Sonra daha küçük bir vida olacaktır oralarda.Onunla sağa sola çok küçük oynamalarla ki bu 1/16 gibidir ayarlayacaksın .Ayarlayacaksın dedim çünkü terazi sen olacaksın burada.Bunun ölçütü motorun hem rölanti hem benzin ayar vidasıyla oynadığında çok tatlı bir sese ve de gaz tepkisine kavuşmasıdır.Dediklerim MZ 251 için geçerli diğer motorlarda ki vida dönüşleriyle bizimkinin mekanizması ve sonuçları ters yönde.Gelelim kötü ayarda olumsuzluk olurmu sorusuna.Olur!Uzun yolda hararet sebebidir.En az 80-100 km lik vede 2/3 lik gaz açılımı durumlarında.Tecrübeyle sabittir.Uzun lafın kısası sorun yoksa elleme,güvenemiyorsan kendine elleme..Sırf bu yüzden olsa gerek bugün bulduğum karbüratörün bir tane rölanti ayar vidası var başkada benzin,mikro ayar vidası yok.İyide etmişler.Benim gibi hastalığa sahip olanları tedavi etmiş olurlar böylece.Ha birde kurcaladığında eski halinide tutturamazsan işin zor.Fabrika ayarlarına dön tuşuda yok.Sorun ince ayarı olduğu gibi kalsın.Duruma göre rölantividası (büyük vida) ile ayarlarsın.

  4. #4
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Karbüratörlerde iki adet ayar vidası bulunur. Birisi rölanti ayar vidası (ki kendisinin gaz kelebeğinin açıklığını değiştirmekten başka bir numarası yoktur) diğeri de CO ayar (ya da herkesin bildiği şekliyle hava ayar) vidası. CO ayar vidası rölantiden itibaren düşük devirlere kadarki (yaklaşık 2000 RPM) hava-yakıt karışımını ayarlamaya yarar. Bu devirlerden sonra pilot meme ve ana meme devreye girer ve CO ayar vidasının etkisi azalır.

    CO ayarı çok kabaca şöyle yapılabilir:

    1. CO ayar vidasını (ki bu vida genelde karbüratör üzerinde ulaşılması zor bir yerdedir ve bu vidayla oynamak için özel uzun tornavida benzeri aletler kullanılır. Senin motorunda nasıldır bilemiyorum) önce sonuna kadar sık.

    2. Sonra yaklaşık 2.5 tur kadar aç.

    3. Motoru çalıştır ve normal çalışma sıcaklığına getir. Rölanti ayar vidasıyla rölantisini ayarla.

    4. CO ayar vidasını yavaşça sıkmaya başla. Bir noktada rölanti düşmeye ve düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur ve ayar vidasını saat istikametinin tersi yönünde bu sefer turları sayarak gevşetmeye başla. Rölanti önce düzelecek ve sonra yeniden düşüp düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur.(Diyelim vidayı 6 tam tur çevirdin)

    5. Bu iki nokta arasında vidayı kaç tur döndürdüysen yarısı kadar sık. (Bu örnekte vidayı 3 tam tur sıkacaksın)

    6. Rölanti ayar vidasıyla yeniden rölantini ayarla.

    Hayırlı olsun, karbüratörünü ustalara elletme
    cenkito, blamir, KIYMAZ76 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratörlerde iki adet ayar vidası bulunur. Birisi rölanti ayar vidası (ki kendisinin gaz kelebeğinin açıklığını değiştirmekten başka bir numarası yoktur) diğeri de CO ayar (ya da herkesin bildiği şekliyle hava ayar) vidası. CO ayar vidası rölantiden itibaren düşük devirlere kadarki (yaklaşık 2000 RPM) hava-yakıt karışımını ayarlamaya yarar. Bu devirlerden sonra pilot meme ve ana meme devreye girer ve CO ayar vidasının etkisi azalır.

    CO ayarı çok kabaca şöyle yapılabilir:

    1. CO ayar vidasını (ki bu vida genelde karbüratör üzerinde ulaşılması zor bir yerdedir ve bu vidayla oynamak için özel uzun tornavida benzeri aletler kullanılır. Senin motorunda nasıldır bilemiyorum) önce sonuna kadar sık.

    2. Sonra yaklaşık 2.5 tur kadar aç.

    3. Motoru çalıştır ve normal çalışma sıcaklığına getir. Rölanti ayar vidasıyla rölantisini ayarla.

    4. CO ayar vidasını yavaşça sıkmaya başla. Bir noktada rölanti düşmeye ve düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur ve ayar vidasını saat istikametinin tersi yönünde bu sefer turları sayarak gevşetmeye başla. Rölanti önce düzelecek ve sonra yeniden düşüp düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur.(Diyelim vidayı 6 tam tur çevirdin)

    5. Bu iki nokta arasında vidayı kaç tur döndürdüysen yarısı kadar sık. (Bu örnekte vidayı 3 tam tur sıkacaksın)

    6. Rölanti ayar vidasıyla yeniden rölantini ayarla.

    Hayırlı olsun, karbüratörünü ustalara elletme
    karbüratör hava ayar vidasini tamamen sıktım
    6 tur açınca tık motor stop etti turkcesi durdu
    demek ki 3 tur mu açıyorum?

    yoksa


    iyice sıkıp 2.5 tur açtıktan sonra
    azar azar sıkarken rolanti duzensizlesmeye baslayinca mı turları sayarak vidayi açmaya başlayacağım?
    tekrar duzensizlesmeye baslayinca
    kac tur actiysam yarısı kadar geri mi sıkmak gerekecek?

  6. #6
    brtvrdrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2011
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR150
    Kardes klasik hava ayari tutturma olayini anlatayim. Vidayi tam sik 2.5 tur gevset. Sonra motoru calistir ve vidayi yavas yavas sik motor duzensiz calismaya basladigi an vidanin kac tur cevrilmis oldugunu kaydet. Daha sonra gevsetmeye basla, motorun tekrardan duzensiz calismaya basladigi konumu kaydet. Sonra iki degeri topla 2 ye bol. Senin yapabilecegin hava ayari bu. ama ayar tam olarak bu degil. Artik deneye deneye ceyrek tur acip motorun gidisine bakacan begenmedinmi yarim tur sikip deneyecen oyle oyle en iyi ayari yakalamaya calisacan. Daha iyisi gorurup alete sokup motordan cikan gazi analiz ettirip hava ayari yaptirman..

  7. #7
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratörlerde iki adet ayar vidası bulunur. Birisi rölanti ayar vidası (ki kendisinin gaz kelebeğinin açıklığını değiştirmekten başka bir numarası yoktur) diğeri de CO ayar (ya da herkesin bildiği şekliyle hava ayar) vidası. CO ayar vidası rölantiden itibaren düşük devirlere kadarki (yaklaşık 2000 RPM) hava-yakıt karışımını ayarlamaya yarar. Bu devirlerden sonra pilot meme ve ana meme devreye girer ve CO ayar vidasının etkisi azalır.

    CO ayarı çok kabaca şöyle yapılabilir:

    1. CO ayar vidasını (ki bu vida genelde karbüratör üzerinde ulaşılması zor bir yerdedir ve bu vidayla oynamak için özel uzun tornavida benzeri aletler kullanılır. Senin motorunda nasıldır bilemiyorum) önce sonuna kadar sık.

    2. Sonra yaklaşık 2.5 tur kadar aç.

    3. Motoru çalıştır ve normal çalışma sıcaklığına getir. Rölanti ayar vidasıyla rölantisini ayarla.

    4. CO ayar vidasını yavaşça sıkmaya başla. Bir noktada rölanti düşmeye ve düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur ve ayar vidasını saat istikametinin tersi yönünde bu sefer turları sayarak gevşetmeye başla. Rölanti önce düzelecek ve sonra yeniden düşüp düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur.(Diyelim vidayı 6 tam tur çevirdin)

    5. Bu iki nokta arasında vidayı kaç tur döndürdüysen yarısı kadar sık. (Bu örnekte vidayı 3 tam tur sıkacaksın)

    6. Rölanti ayar vidasıyla yeniden rölantini ayarla.

    Hayırlı olsun, karbüratörünü ustalara elletme
    Süper anlatmışsınız, ellerinize sağlık. Ben de ufak bişey eklemek istiyorum, belki faydası olur;

    Motora farklı bir karbüratör yada karbüratörünüze farklı jetler uyguluyorken motora uygun pilot jetin bulunması için,

    Shibuminin anlattığı gibi 3. kısma kadar yapın.

    4. CO ayar vidasını yavaşça sıkmaya başla. Bir noktada rölanti düşmeye ve düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur ve ayar vidasını saat istikametinin tersi yönünde(yani gevşetin) bu sefer turları sayarak gevşetmeye başla. Rölanti önce düzelecek...

    Eğer ayar vidasını gevşetirken "1 TAM TUR" öncesinde rölanti düzeliyorsa piloj jetimiz büyük demektir, daha küçük bir pilot jete ihtiyacımız var. Eğer "2,5 yada 3 TAM TUR" civarında rölanti düzeliyorsa pilot jetimiz küçük kalmış demektir, daha büyük pilot jete ihtiyacımız var demektir.

    Pilot jet sağlıklı bir rölanti ve "1/4 gaz" aralığındaki perfomansı etkiler.
    #sürenadam

  8. #8
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    hava ayar vidasini ilk defa sıkarken orijinal ayarı 2.25 tur olarak aklımda kalmıştı

    orijinal hava ayarını prince kullananlar forumundaki arkadaşlardan rica edebilirim
    veya sıfır satan bayideki princeyi inceleyip bulabilirim
    veya servise sorabiliriz

    cevaplar için hepinize teşekkürler


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)