Karbüratörlerde iki adet ayar vidası bulunur. Birisi rölanti ayar vidası (ki kendisinin gaz kelebeğinin açıklığını değiştirmekten başka bir numarası yoktur) diğeri de CO ayar (ya da herkesin bildiği şekliyle hava ayar) vidası. CO ayar vidası rölantiden itibaren düşük devirlere kadarki (yaklaşık 2000 RPM) hava-yakıt karışımını ayarlamaya yarar. Bu devirlerden sonra pilot meme ve ana meme devreye girer ve CO ayar vidasının etkisi azalır.
CO ayarı çok kabaca şöyle yapılabilir:
1. CO ayar vidasını (ki bu vida genelde karbüratör üzerinde ulaşılması zor bir yerdedir ve bu vidayla oynamak için özel uzun tornavida benzeri aletler kullanılır. Senin motorunda nasıldır bilemiyorum) önce sonuna kadar sık.
2. Sonra yaklaşık 2.5 tur kadar aç.
3. Motoru çalıştır ve normal çalışma sıcaklığına getir. Rölanti ayar vidasıyla rölantisini ayarla.
4. CO ayar vidasını yavaşça sıkmaya başla. Bir noktada rölanti düşmeye ve düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur ve ayar vidasını saat istikametinin tersi yönünde bu sefer turları sayarak gevşetmeye başla. Rölanti önce düzelecek ve sonra yeniden düşüp düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur.(Diyelim vidayı 6 tam tur çevirdin)
5. Bu iki nokta arasında vidayı kaç tur döndürdüysen yarısı kadar sık. (Bu örnekte vidayı 3 tam tur sıkacaksın)
6. Rölanti ayar vidasıyla yeniden rölantini ayarla.
Hayırlı olsun, karbüratörünü ustalara elletme