çocukluğumdan beri honda honda derdim artık bana ve çevremin yediği kazıktan dolayı hondadan nefret ediyorum
çocukluğumdan beri honda honda derdim artık bana ve çevremin yediği kazıktan dolayı hondadan nefret ediyorum
evliler de sevebilir diye bi laf var tabii anlayana...
Öncelikle geçmiş olsun , buna benzer sorunu Honda'da iki kez bizzat yaşadım. Sıfır Cbf aldım geçen sene Nisan civarıydı sanırım , üst kapakta çatlak çıktı daha 10 kusur km de fark ettim yağ akıttığı için , garantiden değiştirdiler tabii ben bu aşamada epey soğuduğum için onarım yapıldıktan sonra sattım.
Sonrasında ps150 aldım yine sıfır motosiklet gaz yemeye başladı ve zor çalışma sorunları baş gösterdi. Servise gittim benzinden olduğu söyledi , Opetten 97 oktan aldım içinde ki benzini boşaltıktan sonra 3-4 depo sonra epeyce düzeldi ama kalkışlarda gaz tepkime süresi düzelmedi , servis sorun yok dedi sinirlendim sattım.
Satın alan kişi biner binmez fark etti ve birkaç gün sonra da o da sattı. Şuana kadar 4-5 el değiştirdi motosiklet ve şuan yine satılık vaziyette Antalya da motosiklet mağazasında 4000 kusur km olmuş...
Sonrasında 1400 km de yeni Cbf aldım bunda da 4 den 5'e atarken vites düşüyor. Servis ve ustalar debriyaj balatası diyor , bana göre şanzuman gibi daha konuyu çözemedik. Servis balata garantiye girmez diyor. Usta ise bayat çıkma ihtimali var diyor ne iş anlam veremedim ve gerçekten artık yoruldum... Aprilla alırım sorun , yamaha alırım sorun , Honda alırım sorun yani bu meseleler şans işi arkadaş...
Kimse markaya bok atmasın olabiliyor benim başıma defalarca kez geldi sorun değil olabilir diyorum... Servis sorun varsa hallederiz diyor yani malının her zaman arkasında. Nasip olursa Honda Sh300 almayı düşünüyorum inşallah onda da bir aksilik çıkmaz
Son olarak , motosikletinde sorun büyük olursa motor kısmının komple değişimini talep edersen isteğini yerine getirmek zorundalar ki , 4077 sayılı kanun gereği de yasal haklarını kullanabilirsin. Tekrar'dan geçmiş olsun ...
Yapilan her islem icin imzali kaşeli belge al,tarihli olsun. Ilerde bi sorun yaşarsan kanunlar senin yada servisin lafina bakmaz belgeye bakar. Mutlaka ve mutlaka buna dikkat et.
Yan ayak switch'i arızalı çıkarsa şaşırmayın...
yok kardeşim servis arkasında filan değil türkiyede de işler nasıl yuruyor bilmiyormuş gibi konuşma bu forumda teklemeden tut ta yağ yakma debriyaj balata sesi problemlerinden kim haklı çıkıpta istediğini alabildi.en basiti acemi adlı kullanıcının yazdığını okuyun adamın alırken benzin deposu darbeliymiş bide değişicek 2 aya diye sözleşme senet filan imzaladıkları halde 6 ay sonra paketin içinde yamuk yumuk gene depo göndermişler.0 motor alıpta 2.el gibi sürmek adama ne koyar sen biliyon mu
arkadaşımızın yaşadığı problem cb age sayfasından alıntı ettim
birde bunca sorun yaşayıp bu kadar pozitif olman çok enterasan doğrusu ,neyse bakalım benim şahsi fikrimde böyle=)
Son motorumu almadan shadow mu dragstarmı diye araştırırken Kadıköy hondada bi shadow
gösterdiler. Bunu al sıfır sayılır diye. Sıfırdan 3bin lira daha uygundu yanlış hatırlamıyorsam.
Hikayesi ne dedim. Sahibi almış mağazadan 3. kmde motor kitlenmiş. Fabrikaya gönderip motoru
değişmişler. Sahibi iade etmiş. Almaktan vazgeçmiştim. Yani 3km de bozulan Honda da varmış.
Büyük geçmiş olsun.
Servis ve kişiden kişiye değişen sonuclar bunlar... A yada B marka kıyaslamasına girmek saçma oluyor ki tüm markalarda yaşanabilecek sorunlar. Honda cok fazla motosiklet satışı yaptıgı icin epey fazla duyuyoruz o ayrı konu... Bahsettigin konu , aman aman bir sorun degil. Deposu yamuk olan motosikleti satın alıyorsan sonuclarına katlanacaksin. Bu tarz konular sinir bozar , insanı nefret ettirir. Servis gerekeni çözer , hep olumsuzluk üzerine konuşmak saçma ve gereksiz. Elektronik işi ne kadar şans işi ise bu olayda şans işi. Servisten daha Ariza neticesinde herhangi bir açıklama gelmemiş daha belki ufak bir ariza vardır..
Bu kadar olaydan sonra pozitif olma konusu , epeyce markada benzer sorunları yaşadığım icin ve ayrıca servis müdürleri olsun , ustalar olsun vs vs... Belki de yaş 30'u geçtiği icin ve esnafligim sürece buna benzer sorunlarla hep uğraştığım icin olabilir...
Hassas ve titiz musteri bilgisayar ister ve satın almadan önce baslar insallah arızası çıkmaz yada birkaç ay sonra bozulmaz gibisinden birkaç ay sonra servise gelir tartışmaya... Ne demek istediğimi anlamissindir umarım..
Ne kadar cahil adamlar varmis la forumda. Pire yuzunden yorgan yakmislar, saydirmislar...
Olabilir arkadaş. Tabikide ariza cikartabilir.. Kul yapisi sonuçta, şans işi...
Önemli olan markanin, ürünun arkasinda durmasidir. Konu sahibi arkadaş'ta gelişmelerden haberdar eder bizleri zaten...
Bu ülkede honda gibi işini doğru düzgun yapan kac firma var ?.. Hayatinda bir motor sahibi olmus kisilerin burada atip tutmasi ilginç. Soldan sağdan okuduklarinizla yaziyorsunuz...
Çin firmalari gibi baştan sağmasiniz....
hadi diyelim adam deposu yamuk kabul etmiş ne yasal değişim sürecini uygulamışlar nede 2011 modellerde tekleme sorununu çözmüşler o dönemde .adam motoru satmışta kurtulmuş.benimde canım yandı ps 150 konusunda illahi mahkemeye dava acıp aylar seneler bekliceksem olmasın öyle iş .başlıktaki durum elbetteki şans işi binde bir belki gelir ama hondanın özellikle ps150lerde debriyaj kavrama sesi ,fı işığı ,cbf150 lerde hala yağ yakma muhabbeti ,honda todaylerde marş motorunun ilk harekette takılıp hayvan gibi çalışması gibi bir sürü kronik sorunları varsa o marka şans işinden öteye geçmiştir.ah nedir bizim ülkemiz onca muhendisler teknisyenler universitelerde okuyupta sonra simit mi sattığındandır yoksa nitelikli eğitim alamadığındanmıdır bir köprü yapılacağında japonlar ,askeri techizat alınacağında israil ,sarımsak alınacağında çin , vasıta alınacağında ise bütün milletlerin pazarı haline gelmiş bir ülkeyiz şu bizlere satılan dandik başlangıç motorlarını bari biz yapsakta canımız bu kadar acımasa
Durum nedir merak ettim doğrusu
2006-2007 senelerinde 19.000km civarındaki Cbr125'imde anlaşılamayan bir sorun vardı.
Motor yolda giderken bayılır bir daha çalışmazdı.
Bu sorun yüzünden defalarca yolda kaldım.
Önce Honda servisleri çözmeye çalıştı.
Motorun elektrik sistemi dahil neredeyse bütün parçaları garantiden değişti.
Sorun çözülmedi, anlaşılamadı bile.
Motor Honda fabrikasına geri gönderildi.
Silindir ölçümleri yapıldı, sorun çözüldüğü söylendi.
Bir süre sonra yeniden yolda kaldım.
Bu sefer Çanakkale'den dönerken gece köyün tekinde.
Köyün ahırdan bozma misafirhanesinde yattım.
Ertesi akşam motoru otobüse yükleyerek Esenlere getirttim, orada emanetçiye bıraktım.
Oradan ertesi gün çekiciyle servise çektirttim.
Dünya kadar masraf etmiştim.
Otobüs biletim dahil hepsi tek tek Honda tarafından bana ödendi.
Garantisi garantide geçirdiği süre dolayısıyla uzadı.
Tekrar tamir etmeye çalıştılar.
Her uzun periyodlu tamir döneminde bana cbf150 tahsis ettiler.
Daha sonra motor düzelir gibi oldu, sattım.
Psikolojik olarak yıpransamda maddi olarak bir kaybım olmadı.
Her ne kadar zamanında sitem etsem de Cbr125'ler arasındaki tek bu problemi yaşayan motorun benimki olduğundan şanssızlık diyip geçtim...
Sonuçta insan yapısı, Ducati de olsa, Agusta da olsa, Bugatti de olsa insan yapısı.
Markanın güvenilirliği, sağlamlığı yıllar içerisinde oluşur.
Arada sorunlu motorların çıkabilme olasılığı gayet normaldir.
Geçmiş olsun.
Sorun fabrika montajı sırasında meydana gelmiş bir hata veyahutta elektriksel olabilir.
Önemli olan bundan sonra nasıl bir yol izleneceği.
Sana tavsiyem eğer küçük bir sorun değil ise değişim istemen.
Fakat bir kere iste. Eğer kabul edilmezse tüketici haklarına başvur.
Her beklediğin gün değiştirme şansın azalacaktır.
İyi sürüşler.
Çok geçmiş olsun.İnşallah sorun küçüktür ve en kısa sürede çözülebilir.
Bu ve benzeri arızalar otomobillerde kötü yakıt veya akü şarzının yetersiz olması durumlarında da görülebiliyor.
Belki sizin motosiklette de buna benzer bir arıza sözkonusudur.
İşte ikinci el özellikle daha km si yeni motor alırken bunları hesaba katın bence
Muhtemelen çok basit bir nedenle yolda kaldınız, gevşek buji, ıslak BENZİN ya da çıkık hava filtiresi hortumu gibi bir nedenle..
vardır bir hayır sıkma canını. Allah kaza bela göstermesin yeter ki
Sıfır motorda arızayı ben iki motorumdada yaşadım. Biri Piaggio xevo400 idi, sadece bi müşürünün oksitlenmesi sonucu 2 defa yolda kalmıştım. 100km yi daha geçmemiştim bile. Netekim oluoyor böyle seyler. Canınızı sıkmayın. İnanın hersey olacağına varıyor, saç baş yolsakta bu oyuncaklar nazından hic geri kalmıyor. Bozuldukca yapıcaz, yaptıkca binicez. Bunun keyfini sürün
10 gun once aldigim motorda beni ilk 50 kilometrede yolda birakti.. sebebini biliyordum karburator temuzligi yapin demistim bu yuzden motoru teslim almaya gitmeden once ana malumunyz yapmamuslar. Karburatoru temizlettim bi sikitisi kalmadi
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)