Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

scooter arka varyatör

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Aralık 2013
    Şehir
    arnavutköy
    Motosikleti
    kuba apricot 125
    Merhaba arkadaslar ben kuba apricot 125 lik bi motora sahibim motorumun bakimlarini ben yapmaktayim orta derecede mekanik bilgim var fakat size bi kac soru sormak istiyorum

    1. Arka varyator olculeri sabit midir 150 lik taksam uyar mi cunku yedek parca aramalarimda hep 150 lik gormekteyim olurda bi sikinti olursa degistirmek icin

    2.orta ön tarafa ayak koydugumuz kisima maxi scooter gibi bi konsol uydurula bilinir mi ufak bi bagaj icin

    3.sabah motoru calistirdigimda vuruntulu kalkis yapiyor fakat 1 2 dk yol gittigimde durdurup tekrar kalkista vuruntu kayboluyor viz diye gidiyo bu sikinti midir

    4 scooter iki farli biri kisa biri uzun bunlarin uzun yananini iptal edip kisa yanandan kopru atipta paralel baglantiyla kisa yapabilir miyiz ikis birden yansin diye ve iptal ettigimiz uzun farin kaplularindan yeni bir far alip monte edersek uzun yanar mi bilgilendirirseniz sevinirim ii günler dilerim

    Scooterin altina bakinca siyah bi kutu var hemen motorun yaninda karbüratör kismindan bakinca tahliye borusun altinda o nedir anlayamadim (hava filtresi degil)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Aralık 2013
    Şehir
    arnavutköy
    Motosikleti
    kuba apricot 125
    Yardimci olacak kimse yok sanirim caniniz sagolsun

  3. #3
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    hocam sende hep ahiret sorusu sormuşsun
    bitek 4 ü yanıtlayayım.2 ampul varsa 1i kısa öteki uzunsa h7 dir senin dediğini yapmak için h4 olması lazım.
    h4lerde uzunda kısada tek ampuldedir.sen tek fardan ötekine bağlayınca h4le 2side kısa yanar uzunlarda 2side uzun yanar.ama h7lerde köprü yaparsan 1kısa 1 uzun olur ne sellektör yapabilirsin nede akşam yolda karşıdan gelenlerin gözünü alırsın.

  4. #4
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    arka varyatöre cevap vereyim uymaz olsa ben scooterıma uygulardım ps150 lerin kalkışları ses yapıyor aldığımdan beri cagur cugur ötüyor ve hiç bir usta başka motorun varyatörüyle değiştiremedi

  5. #5

    Üyelik
    02 Aralık 2013
    Şehir
    arnavutköy
    Motosikleti
    kuba apricot 125
    Eyvallah arkadaslar sagolun bu far konusuna anladim yani demek istedigim ikisi kisa yansin ve ondan sonra ayriyetten ybr yuvarlak far alip monte edecegim o sadece uzun yansin diye

    O varyatör konusunda anlamis degilim ama ikiside ayni capta illaki 125 lik mi olmasi gerekiyor

    Sagolun arkadaslar

  6. #6
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    ilk olarak tüm çin malı scooter'lar standart debriyaj yani arka varyatöre sahiptir,
    yani 125 cc olanlar 150 cc modellerede uyumludur,

    aynı zamanda 125cc ve 150 cc arka varyatörler aynı zamanda KYMCO AGİLİTY modelinede uymaktadır,

    ve sanıyorum senın motorun uzun ve kısa far ampullerı biri kısayı dieri uzun farı patlatmış,

    normalde uzundada 2 kısadada 2'si yanmalıdır,

    ayak koyduğun yere her ne uydurabılırsen olur neden olmasın,
    ayaklarını koyaca yer ayarla isterse römork koy o boşluğa karar senin

    motorun soğukken ilk hareketlerde sesli hareket edebilir bu olağan bişiydir,
    önemli olan devamlılığı olmamasıdır,,,
    cenkito bunu beğendi.

  7. #7
    umurcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    Hocam şunu bi izle istersen, varyatör mevzuuna orada dokunuyorlar biraz da bana çok yabancı kavramlar olduğu için hangisi işine yarar bilemedim


  8. #8

    Üyelik
    02 Aralık 2013
    Şehir
    arnavutköy
    Motosikleti
    kuba apricot 125
    Cok tesekkur ederim bilgileriniz icin benim icin cok faydali oldu

  9. #9

    Üyelik
    02 Aralık 2013
    Şehir
    arnavutköy
    Motosikleti
    kuba apricot 125
    Iyi aksamlar arkadaslar bu far katoluguna baktim ingiliceydi orjinali oyleymis sol kisa sag uzun kisadan uzuna gecince kisa kapaniyor uzundan kisaya gecincede uzun kapaniyor kisa yaniyor selektor yapinca ikisi bir yaniyor sellektor yapinca uzun yanip kapaniyor sistem bu

    Fakat bu sistemi degistirmeyi düşünüyorum ekstradan ybr yuvarlak far alacagim ve gidondan uzun bi demir bi cubuk var oraya dogramacida yaptiracagim far apari yaptirip tam iki farin ortasina takacagim simdi gelelim isleme sagdaki uzun farin tesisatini aldigimiz ybr farina takmak ve ampulunude icine takacagiz o sadece uzun yanacak ve iptal ettigimiz uzunun yerine soldaki kisadan parelel baglantiyla kopru atip ve kisa ampul alip takacagiz sonucta iki kisa far yanacak ve uzunu actigimizda monta ettigimiz far yanacak boyle bir sey düşünüyorum sizce olabilir mi Teşekkürler

  10. #10

    Üyelik
    02 Aralık 2013
    Şehir
    arnavutköy
    Motosikleti
    kuba apricot 125
    Cevap verebilecek arkadasimiz varmi ¿

  11. #11

    Üyelik
    02 Aralık 2013
    Şehir
    arnavutköy
    Motosikleti
    kuba apricot 125
    Arkadaslar bugun on grenaji cikardim sag uzun solda kisa yaniyorduya baktim ambullere zaten ikiside h4 mus uzun kisali yanliz baglanti yapmamislar neden oldugunu anlamadim neyse bende kisa dan köprü yaptim uzun yanan ampula bagladim .. uzundan da kopru alip kisa ampule bagladim simdi baktim ikisi kisa ikisi uzun oldu selektorde yapiyorum iyi oldu tesekkurler

  12. #12

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    merhaba

    1-2-4 nolu soruları bilmiyorum ama 3. soruya bildiğimce cevap vermeye çalışayım:

    havalar malum biraz! soğuk .

    sabahları 2-3 dk motoru ısıtmak gerek. ben de pcx var. 125cc ve enjeksiyona rağmen ilk 5-10 sn motor titriyor. sonra düzeliyor. malum ilk çalıştığında bir miktar yüksek oluyor. rölantini normale düşerken ben de kaskı eldivenleri giyiyorum. bagajı kapatıyorum. işte 2-3 dk sonra binip gazlıyorum. valla ilk kalkışta hafif titreme oluyor ama, kalkışta titreme AZ ya da ÇOK skuterlerin hepsinde mevcut. biraz gidince düzeliyor. ama süre ne kadar dersen 1-2 dk falan herhalde. Bunu sistemde çalışan parçaların çalışma sıcaklığına ulaşmasına bağlıyorum. Sehpada 1-2dk gaz versek sonra hop otursak titremenin daha az olacağını düşünüyorum. denemek gerek sonuçta aktarma bir kayışla oluyor o kayış bile aslında ısınıyor. dolayısı ile belki daha kolay şekil değiştirir hale daha kolay dönebilir hale geliyor. keşke mühendisler açıklasalar
    Geçenlerde 24000km bakımında şanzımanın içi (varyatör)ve aks neredeyse tamamen değişti. Aşınan parçalar vardı. ses yapanlar vardı. (yollarımız kaymak ya ondan ) neyse biraz tuzlu oldu ama motorun titreşimi azaldı. yeni daha bir iyiy oluyor galiba

    selamlar.

  13. #13

    Üyelik
    02 Aralık 2013
    Şehir
    arnavutköy
    Motosikleti
    kuba apricot 125
    Bilgileriniz icin tesekkurler


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler