Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

XT600e egzos patlaması sonucu Bujinin yerinden çıkması vsvs...Sorunlar silsilesi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    Slm arkadaşlar, Cuma günü sabah Motoru çalıştırdım 5-10 dk ısıttıktan sonra yola çıktım.Yaklaşık 5km sonra Egzos dan çok fazla gürültüyle patlamalar başladı, 3-4 sefer patladı.Hızım 80-90 civarıydı.O esnada motor gaz yemiyordu,sağa yanaştım rölantide stop etti,Motor sıcak jikle çekili değil tekrar marşa bastım çalıştı ancak rölantide durmadı stop etti,tekrar marşa basıncada çalışacak gibi oluyordu ama çalışmıyordu,pof pof pof edip susuyor.Mesaiye yetişmek için itekleyerek otoparka bıraktım.Sorun nedir diye kontrol ederken buji kablosunu çıkardım, buji yerinden çıkmış sağa sola doğru oynuyordu...
    Bujiyi çıkardım uç kısmı kapkara olmuş,yeni buji alıp taktım.Ancak motor yine çalışmadı.Aralıklarla 10-15 sefer marşa bastım,yok çalışmıyor.Çalışacak gibi oluyor çalışmıyor.
    Çalıştırmak için şunları denedim;
    Buji kablosundan elektrik geliyor,şaseye tuttum akım var
    Akü yeni sıfırdı zaten,marşı çok güçlü basıyor
    Tüm elektrik tesisatı far-sinyal vsvs çalışıyor
    Depodan benzin akıyor hortumu çıkarınca çeşme gibi akıyor
    İşyerinin otoparkında dik bir yokuş var;jikleyi çekmeden veya çekerek vurdurdum yine çalışmıyor pof pof pof ediyor ancak tık yok :(.. Müdürler şefler bana bakıyor iyice rezil oldum.Yorgunluktan artık nefesim tükendi.Öylece bıraktım orda..
    Akşam üzeri tekrar marşa bas vurdur yok Allah yok,çalışmıyor...
    Jikleyi çekip marşa basınca bu seferde egzos patlıyor tabi yine çalışmıyor..Bu arada aküyüde bitirdik,marşa basmaktan
    Normalde sabah soğuk olsa bile en ufak marşa basmada veya vurdurmada çalışırdı,Acaba buji gevşeyince biyerlere bi zararı olmuşmudur ?

    Durum böyle dostlar yarın kamyonete atıp motoru götüreceğim tamirciye.Şimdiden teşekkür ederim herkese..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    elantronikçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2013
    Şehir
    Bolu, İzmit, İstanbul
    Motosikleti
    Mondial 125 Mh Drift
    Depodan benzin akıyorda, karbüratörden motora gidiyor mu acaba? Karbüratöre pislik ya da depo dibindeki kurum falan gittiyse belki ondan yapıyordur. Karbüratöre bi bakıver bence. Egzozdanda atıyor mu acaba bir de o var? Ya içerden tıkalıysa ya da az gönderiyorsa ?

  3. #3
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    buji yerinden nasıl çıkmış arkadaş yeni bujiyi takınca diş sıyırmadan yerine oturdumu?
    herşey normal bi tek karbüratöre bakmamışsın peki marşa basıp basıp bujiyi çıkarınca bujide benzin oluyormu?

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    buji nasıl gevşedi bilmiyorum,eski bujiyi çıkardım ıslaklık yoktu sadece paslı gibiydi. Ancak bujinin etrafı çamurlu pislik içindeydi o çamur pislikler bujinin yuvasından içeri doğru düşmüş olabilir mi ?
    Evet yeni bujiyi taktım diş sıyırmadı sıkıca tuttu,eskisinide sıktım sıkıca tutuyor.
    Bujiyi taktıktan sonra bidaha da çıkarmadım o yüzden benzin ıslatıyomu bilmiyorum,Jikle çekip marşa basınca egzostan patlama sesi geliyor egzosu koklayıncada benzin kokusu gelmekte.Egzos patlaması sadece jikle çekince oluyor
    Karbüratörden silindire benzin gidip gitmediğine bakamadım, Karbüratörle ilgili olarak alttaki 2 tane yerden pislik vidalarını gevşettim içindeki benzini akıttım..
    Dün akşam marşa basmaktan akü zayıfladı,takviye yaptık...Marşa bas bas bas marş motoruda cortladı kömürü bitmiş olabilir, Buda ayrı bi sorun oldu

  5. #5
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı merianne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buji nasıl gevşedi bilmiyorum,eski bujiyi çıkardım ıslaklık yoktu sadece paslı gibiydi. Ancak bujinin etrafı çamurlu pislik içindeydi o çamur pislikler bujinin yuvasından içeri doğru düşmüş olabilir mi ?
    Evet yeni bujiyi taktım diş sıyırmadı sıkıca tuttu,eskisinide sıktım sıkıca tutuyor.
    Bujiyi taktıktan sonra bidaha da çıkarmadım o yüzden benzin ıslatıyomu bilmiyorum,Jikle çekip marşa basınca egzostan patlama sesi geliyor egzosu koklayıncada benzin kokusu gelmekte.Egzos patlaması sadece jikle çekince oluyor
    Karbüratörden silindire benzin gidip gitmediğine bakamadım, Karbüratörle ilgili olarak alttaki 2 tane yerden pislik vidalarını gevşettim içindeki benzini akıttım..
    Dün akşam marşa basmaktan akü zayıfladı,takviye yaptık...Marşa bas bas bas marş motoruda cortladı kömürü bitmiş olabilir, Buda ayrı bi sorun oldu
    seninde başına gelmeyen kalmamış sen git bi yıkan bence sonra motoru yıkarsın.
    bilemiyorum en temizi zaten ustaya götüreceksin sorun neymiş bizede yazarsın.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    tabi burdan sorunu,sonucu,süreci yazarım, Vallahi cuma günü bir uğursuzluk vardı üstümde hayırlısı olsun artık

  7. #7
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    sen yinede yeni bujiyide çıkar ve ıslaklık olup olmadığını kontrol et.yoksa karbüratör memeleri tıkanmış pislik gelmiş olabilir ki,inşallah öyledir..
    çamur pislik dediğin şeyler bujinin porselen tarafında ise sıkıntı yok..altı köşe anahtar ağzından sonra buji tırnağında ise o zaman sorun...
    egzantrik zincirin ne durumdaydı? bilgin varmı? değişimi gelmişmiydi? zor ama iyice aşınmış diş atlayıp sente kaçırmış olma şansı varmıdır acaba?inşallah yoktur...
    bujiyi çıkarınca buji deliğine parmağınla basıp kapatabilme şansın varsa parmağınla deliği tıka ve marşa bas,bakalım deliği kapatmaya devam edebiliyormusun yoksa mümkün değilmi? dua et kapamayacak kadar basınç olsun ve parmağının kenarlarından hava çıksın.
    eğer kapatabiliyorsan kompresör kalmamış demektir.en iyi ihtimalle piston segman belki gömlek gidik olabilir,sente kaçmış yanlış zamanlama sonucu kompresör kaçağın olabilir,su soğutmalıysa üst kapak contasını yakmış olabilirsin..

    inşallah çok basit ve kolayca çözülecek bir sorundur..

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    pislik porselen tarafında,anahtardan sonraki klavuzlarda bişey yok
    hava-yağ soğutmalı,egzantirik zinciri hakkında hiç bilgim yok
    Son 2-3 gündür 1.viteste ilk kalkarken hafif gaz verdiğimde veya diğer viteslerde hafif gaz verdiğimde stop edecek duruma gelmesi vardı, ancak stop edecek durumdayken( hık dergibi oluyor) gazı sertçe verince düzeliyordu,bunu sadece hafif olarak ilk gaz verişte yapmaya başladı. Sabit giderken,veya sabit giderken bir anda gaz verince sıkıntısız bişekilde uzuyor...

  9. #9
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Hava filtreniz ne alemde? XT biraz hassas hava filtresinde.

  10. #10
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Tahminim karbüratör'LER olduğu yönünde.

    Sanırım XT'de iki tane karbüratör var. Bence bir tanesinde mutlaka tıkanıklık var. Kontrol edilmeli. Ayrıca.

    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    s
    bujiyi çıkarınca buji deliğine parmağınla basıp kapatabilme şansın varsa parmağınla deliği tıka ve marşa bas,bakalım deliği kapatmaya devam edebiliyormusun yoksa mümkün değilmi? dua et kapamayacak kadar basınç olsun ve parmağının kenarlarından hava çıksın.
    eğer kapatabiliyorsan kompresör kalmamış demektir.en iyi ihtimalle piston segman belki gömlek gidik olabilir,sente kaçmış yanlış zamanlama sonucu kompresör kaçağın olabilir,su soğutmalıysa üst kapak contasını yakmış olabilirsin..

    inşallah çok basit ve kolayca çözülecek bir sorundur..

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    hava filtresi eski biraz enson 1500 km önce temizlemiştim
    unutmadan jikle çekili iken marşa basınca egzos patlıyor
    karbüratör 2 kafalı,bunların alttaki vidalarını gevşettim boşalttım pislik yok gibiydi ama içi nasıl bilmiyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:53 ----------

    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen yinede yeni bujiyide çıkar ve ıslaklık olup olmadığını kontrol et.yoksa karbüratör memeleri tıkanmış pislik gelmiş olabilir ki,inşallah öyledir..
    çamur pislik dediğin şeyler bujinin porselen tarafında ise sıkıntı yok..altı köşe anahtar ağzından sonra buji tırnağında ise o zaman sorun...
    egzantrik zincirin ne durumdaydı? bilgin varmı? değişimi gelmişmiydi? zor ama iyice aşınmış diş atlayıp sente kaçırmış olma şansı varmıdır acaba?inşallah yoktur...
    bujiyi çıkarınca buji deliğine parmağınla basıp kapatabilme şansın varsa parmağınla deliği tıka ve marşa bas,bakalım deliği kapatmaya devam edebiliyormusun yoksa mümkün değilmi? dua et kapamayacak kadar basınç olsun ve parmağının kenarlarından hava çıksın.
    eğer kapatabiliyorsan kompresör kalmamış demektir.en iyi ihtimalle piston segman belki gömlek gidik olabilir,sente kaçmış yanlış zamanlama sonucu kompresör kaçağın olabilir,su soğutmalıysa üst kapak contasını yakmış olabilirsin..

    inşallah çok basit ve kolayca çözülecek bir sorundur..
    inşallah hocam,

  12. #12
    fromghetto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul sultangazi
    Motosikleti
    TDM 850, Tiger 250
    hacım büyük ihtimalle dikkat etmişsindir de ben yinede bi hatırlatayım yeni aldıdğın bujinin tırnak aralığı uygun mudur yani aynı kodla mı aldın.

  13. #13
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Filtreyi söküp basmayı deneyin birde öyleyse. Karbüratör diyaframı yırtılmış olup sağlıklı çalışmıyor olabilir. Bir açılıp aniden kapanıyordur falan.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    Buji öncekinin birebir aynı kodlu olanından aldım
    ero, burda yazdığınız herşeyi tamirciye aktarmaya çalışcam

    Bu durum olmadan önceki akşam,zinciri gazyağı ile temizledim, fırçayla karbüratörüde yüzünden sağını solunu gazyağı ile temizledim,bunla alakalı olmaz heralde

  15. #15
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Yok canım onunla alakası olamaz. Egzoz kaç senelik? Orjinal egzoz ise içerisinde amyant vb. madde yok. Odacıklar var. Odalardan biri kopup çıkışı falan dahi tıkamış olabilir. Yani işi teoriye dökersek sorun çok çıkar.

  16. #16
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Aynı sorun ybr 125 imdede oldu..bujinn dip kısmı porselen kısmından kırıldı resmen yuvada herhangi bir sorun yoktu

    söküp yenisini taktığımda tekseferde çalıştı..O olaydan sonra çin malı bujiye tövbe ettim

  17. #17
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    sonuçtan haberi olan varmı ?

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    slm arkadaşlar,
    Motoru kamyonetle tamirciye götürdüm, ankara Gimat tarafında kızıltepe motor...
    Usta marşa bastı, motorda kompresör yok diyor,anlamadım ben bu işi...kompresör olup olmamasını nasıl anladı ? Yarın söküp bakacakmış..Bende iş çıkışı giderim yanına...oooff ooooff
    Bujinin kılavuzundan içeri pislikde girmiş olabilir dedi,üst taraf sökülmeden anlaşılmaz dedi. Motoru bıraktık oraya

  19. #19
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    eğer normaldan çok iyi marş basıyorsa sangi buji yerinde yokmuş gibi en kolay öyle anlaşılır yada bujiyi söküp parmağını tıkayıp marşa basınca parmağını geri itmiyorsa hava segmanlar artık gitmiştir.piston segman atmadan bırakmaz usta seni
    neyse geçmiş olsun fazla masraf çıkarmaz umarım.

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    Aslında şöyle bi sorun var; motora takviye yaptığımızı söylemiştim, marşa çok çok ve 8-10 sn arasında basılı tuttuğumuzda olmuştu..Tekrar marşa basarken artık marş motorundan tamamıyle farklı sesler geldi..Marş motoru çok ince bir ses çıkarıyor sanki boşa dönme gibi...Yani marş motorunda kesin bir sorun var.Şuanda normal marş yok, Ancak Usta bu haliyle kompresyon yok dedi. eee marş çevirmiyoki motoru, nasıl anladı kompresyon olmadığını ? Vallahi şaştım kaldım...


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)