Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Debriyaj Balata Sıyırması / Kavrama

    REKLAM ALANI
  1. #1
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    arkadaşlar günaydın,

    sabah işe gelirken tam şirketin olduğu sokağa girdiğimde tak diye bir ses geldi, gazı yemedi ve motor yavaşlamaya başladı. vites küçültüp yine gaz verdim ama tık yok. sonra yoldan mı motordan mı geldiğini anlamadığım bir sesten sonra kenara çekip durdum. bunların hepsi 2-3 saniyede oldu.

    önce zincirimin koptuğunu sandım ama motoru da inceleyince görünürde bir şey olmadığını fark ettim. motor çalışıyor ancak viteste olmasına rağmen debriyajı bırakınca boştaymışsınız gibi kalıyor. vites değiştirirken yükseltmelerde normal çalışıyor gibi ama vites düşürürken pek vites geçiş hissi yok.

    galiba balata yandı, sıyırdı ya da sanırım plakaları tutan vida varmış o koptu. debriyaj kolu normal bir şekilde sıkılıyor gibi ama motora giden bağlantıyı henüz kontrol etmedim. sanmıyorum ki bir kopukluk olsun.

    motoru tamirciye götürmeden önce kontrol edilmesi gereken, atladığım bir şeyler var mı? motor yürümezse tamirciye kadar itmek zorunda kalacağım ki buralar tepe olduğundan kara kara düşündürüyor.
    Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
    https://www.facebook.com/BoutiqueMoto


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    inşallah balatalardandır...çünkü ben hiç hemen biranda balata biten görmedim illaki öncede haber verirdi.
    Sinan Aksu, dockerengin ve cenkito bunu beğendiler.

  3. #3
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    önceden haber vermesi nasıl bir durumdur? belki de veriyordu ama ben hep öyle sanıyordum :( teknik bilgim pek olmadığı için anlayabilir miydim bilmiyorum ama debriyaj kolu ile ilgili hep bir şüphem vardı. nasıl anlatsam; debriyaj kolu, bir araba debriyajı gibi ya da fren manetim gibi akıcı, pürüzsüz (ingilizce smooth kelimesi daha çok açıklıyor değildi. bir boşluk hissi vardı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------

    şimdi kontrol ettim, debriyaj telinin motorlar birleştiği kısımda her hangi bir sorun yok. ama kavrama da yok. vitesten attığı zamanlar oluyordu ama motoru aldığımdan beri zaman zaman böyle yaptığı için pek önemsemiyordum. serviste vitesten attığını söylediğimde iyi atamıyorsundur falan demişti o zamanlar km düşüktü. bir de hyosunglaron bir çoğunda vitesle ilgili genel bir problem olduğunu duymuştum. bu sebeplerden bugüne kadar geldik işte.

    zincirlikuyu civarlarında tamirci lazım. buradan dereye inersem bir kaç motorcu var bildiğim kadarıyla ama tanıdık yok. gidipte öpülmek istemiyorum. tavsiye edilecek var mıdır? mecidiyeköy, gülbağ, dere vs taraflarda?

  4. #4
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    mesela düz yolda gidiyorsun 2 3 4. vitestesin birden gaz verdiğinde motor bağırıp devir saati artıp ama motor gitmek istemiyor gibiyse balataların değişmesi lazım.ama aynı şekil gaz verdiğinde motor direk bağarmadan gidiyorsa bi sorun yoktur.
    cenkito bunu beğendi.

  5. #5
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    yok öyle hiç olmadı. motora güç verdiğimde vites attı hep 2 deyse boşa atması daha sık oluyordu.

    bahsettiğin sıyırma sanırım. güç kaybı gibi, ama bende hiç olmadı. tak diye ses çıkar ve vites düşüyordu.

  6. #6
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Yakın zamanda motorun debriyaj teli ile oynandı mı?
    Bir gün motorla tam garajdan çıkarken tak dedi debriyaj boşa çıktı. Sıkıyorsunuz normalden çok çok az bir sıkma hissi var. Ben önce büyü bir arıza diye yan kapak falan kontrol ettim.
    Sorun yoktu.Sonra debriyaj telini kontrol ettim.
    Motorumun debriyaj telini servis değiştirmişti. Debriyajı çektiğinizde motor bloğu üzerindeki minik bir kolu çeker. O kolun vidasını gevşek bırakmışlardı.Motoru servisten aldım 40-50km den fazl yol yaptım.
    bahsettiğim kolu var ile yok arasında çok az hareket ettiriyordu. Dolayısıyle debriyajı ayırmıyor ve vites geçmiyordu
    Tamamen servisin hataasıydı.Kolun gerginliğini tekrar ayarlayınca düzeldi.

    Zincirli kuyu civarındasın 4 Leventte olan Yetkili Hyosung Servisi Kayalar Motora git. Diğerleri bu motordan pek anlamaz abidik gubidik işler yaparlar.

    ---------- Post added at 11:33 ---------- Previous post was at 11:31 ----------

    Birde bir ihtimal aklıma geldi.
    Motor hareket ediyor mu? Yoksa olduğu yerde devir artıyor hareket etmiyor mu
    Eğer dediğim gibiyse ön dişliyi tutan somun gevşemiş ve ön dişli yerinden çıkmış olabilir mi?

    ---------- Post added at 11:35 ---------- Previous post was at 11:33 ----------

    Eğer yönün 4 levente göre ters ise M.Köyde "Merkez Yedek Parça" var Trump'ın yanında
    dockerengin bunu beğendi.

  7. #7
    dockerengin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul - youtube.com/user/dockerengin
    Motosikleti
    YBR125 > CBF150 > CRF250L > XZ250R 4V > ?
    Bu anlattıkların debriyaj sıyırmasına hiç benzemiyor. Ya debriyajda başka bir sorun oldu yada Undocab'ın dediği gibi saçma birşey oldu ve debriyaj teli boşa düştü diye düşünüyorum.
    cenkito bunu beğendi.

  8. #8
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    verdiğiniz cevaplar için teşekkürler, hemen kontrol edeceğim. ön dişli çevirmiyor hissine kapılmıştım öyle bi saniye falan aklıma geldi ama kontrol etmedim. tel ile de yakın bir zamanda ayar yapmaya çalışmıştım. gazı verdiğimde motor hareket etmiyor, devir yükseliyor muydu hmm boşta gibiydi ama ben bi uğraşayım bakayım.

  9. #9
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı dockerengin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu anlattıkların debriyaj sıyırmasına hiç benzemiyor. Ya debriyajda başka bir sorun oldu yada Undocab'ın dediği gibi saçma birşey oldu ve debriyaj teli boşa düştü diye düşünüyorum.
    debriyaj teli bosa düşse vites değiştirirken belli ederdi.
    insallah içerde dişli filan kırılmamıstır
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  10. #10
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Ön dişli çıkıyor çin malı motorlarda, zincirin ön tarafına bi bak orda olduğundan emin ol.
    cenkito bunu beğendi.

  11. #11
    arslan26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Honda NC700XA
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mesela düz yolda gidiyorsun 2 3 4. vitestesin birden gaz verdiğinde motor bağırıp devir saati artıp ama motor gitmek istemiyor gibiyse balataların değişmesi lazım.ama aynı şekil gaz verdiğinde motor direk bağarmadan gidiyorsa bi sorun yoktur.
    öğrenmem iyi oldu en azından tecrübe ederiz

  12. #12
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    valla hiçbiri değil. vitesi beşe atıyorum debriyajı bırakıyorum devirde bir değişiklik yok (devir saati yok, yalnız motor sesinde de değişiklik olmuyor)

    öte yandan şöyle bir şey oluyor. vitesi atıyorum 2 ye boştaymış gibi ileri itebiliyorum. ancak motoru geri geri itmek istediğimde takılıyor. yavaş yavaş zorlayınca sanki bi sıyırma sesi geliyor az bi şey. sert ittiğimde tık edip motor geri geliyor (viteste) ya da debriyajı çekince.

    bunların hiçbiri ileri iterken olmuyor. kırdım galiba bir şeyleri...

    bu arada motor çinli değil koreli

  13. #13
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    geri gitmemesi mar rublesi, kavraması yada debriyajı denen tek yönlü dönen parcadandır geri geri fazla zorlarsan oda pes edebilir dikkat et

    debriyaj kapagını söküp bakabilirsin duruma, umarım debriyaj göbegi ile krankı baglayan dişliye bişey olmamısıtr.

    olduysa sayet sanzıman sorunundan daha iyidir değişimi kolaydır

  14. #14
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    evin orada olsa bi operasyona girecektim ama burada bir tamirciye götürmem gerekiyor. fazla zorlamadan.

  15. #15
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Motoru tanımayan tamircilere götürürsen onlar anlayana kadar canın çok sıkılır. Motoru tanıyan bir yere git.Kesinlikle tavsiyem Kayalar motor'a götürmen.
    Şuanda gözüne çok gelebilir fakat.Motoru çekici veya bir tanıdık arabasıyla servise götür.
    Sonra tüh keşke demek istemiyorsan tavsiyeme uy ;)

    ---------- Post added at 15:31 ---------- Previous post was at 15:29 ----------

    Alıntı kefeeee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön dişli çıkıyor çin malı motorlarda, zincirin ön tarafına bi bak orda olduğundan emin ol.
    Şimdiye kadar Hyosung markasını ve menşeini duymamış olma ihtimalini düşünmüyorum.Gerek yok bu tarz hareketlere
    ver gazı... ver çoşkuyu

  16. #16
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    kayalar ya da merkez servis e götürebilirim. kayalar kaçta açılıyordur? sabah arayayım. acaba motoru alabilirler mi...
    ferhatkars bunu beğendi.

  17. #17
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    hacı vitese attıgında zincirin döndüğünü görebiliyor musun?

  18. #18
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    zincir dönse motorda hareket eder,
    vitesde gaz vermesine ragmen, hareket yokmus
    phradrel bunu beğendi.

  19. #19
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincir dönse motorda hareket eder,
    vitesde gaz vermesine ragmen, hareket yokmus
    arka tekerdeki takozlara bunun gibi vidalar takılır... benim motorumda bunlar var...
    zamanla vidalar tek tek kopuyor...ama sen anlayamıyorsun... en sonuncu da koptugunda dişli teker üzerinde boş boş dönüyor...
    başıma geldiği için biliyorum... arkadaşa da bu yüzden sordum...
    http://www.rialli.com/static/images/watermarked/930eccf1075ee2787df445db65407727c698da8e.jpg
    phradrel bunu beğendi.
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  20. #20
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    bugün çekici ile motoru kayalara götürdüm bakalım ne diyecekler. bu arada çekici gidondan bağladı motoru. ön sol amortisörden sanki sıvı geldi gibi. keçesi yırtılmış falan olabilir mi acaba?

    motoru açınca arayacaklar bakalım sorun ne. bakımını da yaptıracağım. fatura umarım boyumuzu aşmaz.
    UNdocab bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)