Debriyaj Balata Sıyırması / Kavrama
Reklamlar
-
arkadaşlar günaydın,
sabah işe gelirken tam şirketin olduğu sokağa girdiğimde tak diye bir ses geldi, gazı yemedi ve motor yavaşlamaya başladı. vites küçültüp yine gaz verdim ama tık yok. sonra yoldan mı motordan mı geldiğini anlamadığım bir sesten sonra kenara çekip durdum. bunların hepsi 2-3 saniyede oldu.
önce zincirimin koptuğunu sandım ama motoru da inceleyince görünürde bir şey olmadığını fark ettim. motor çalışıyor ancak viteste olmasına rağmen debriyajı bırakınca boştaymışsınız gibi kalıyor. vites değiştirirken yükseltmelerde normal çalışıyor gibi ama vites düşürürken pek vites geçiş hissi yok.
galiba balata yandı, sıyırdı ya da sanırım plakaları tutan vida varmış o koptu. debriyaj kolu normal bir şekilde sıkılıyor gibi ama motora giden bağlantıyı henüz kontrol etmedim. sanmıyorum ki bir kopukluk olsun.
motoru tamirciye götürmeden önce kontrol edilmesi gereken, atladığım bir şeyler var mı? motor yürümezse tamirciye kadar itmek zorunda kalacağım ki buralar tepe olduğundan kara kara düşündürüyor.
Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
https://www.facebook.com/BoutiqueMoto
Reklamlar
-
inşallah balatalardandır...çünkü ben hiç hemen biranda balata biten görmedim illaki öncede haber verirdi.
-
önceden haber vermesi nasıl bir durumdur? belki de veriyordu ama ben hep öyle sanıyordum :( teknik bilgim pek olmadığı için anlayabilir miydim bilmiyorum ama debriyaj kolu ile ilgili hep bir şüphem vardı. nasıl anlatsam; debriyaj kolu, bir araba debriyajı gibi ya da fren manetim gibi akıcı, pürüzsüz (ingilizce smooth kelimesi daha çok açıklıyor değildi. bir boşluk hissi vardı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------
şimdi kontrol ettim, debriyaj telinin motorlar birleştiği kısımda her hangi bir sorun yok. ama kavrama da yok. vitesten attığı zamanlar oluyordu ama motoru aldığımdan beri zaman zaman böyle yaptığı için pek önemsemiyordum. serviste vitesten attığını söylediğimde iyi atamıyorsundur falan demişti o zamanlar km düşüktü. bir de hyosunglaron bir çoğunda vitesle ilgili genel bir problem olduğunu duymuştum. bu sebeplerden bugüne kadar geldik işte.
zincirlikuyu civarlarında tamirci lazım. buradan dereye inersem bir kaç motorcu var bildiğim kadarıyla ama tanıdık yok. gidipte öpülmek istemiyorum. tavsiye edilecek var mıdır? mecidiyeköy, gülbağ, dere vs taraflarda?
-
mesela düz yolda gidiyorsun 2 3 4. vitestesin birden gaz verdiğinde motor bağırıp devir saati artıp ama motor gitmek istemiyor gibiyse balataların değişmesi lazım.ama aynı şekil gaz verdiğinde motor direk bağarmadan gidiyorsa bi sorun yoktur.
-
yok öyle hiç olmadı. motora güç verdiğimde vites attı hep 2 deyse boşa atması daha sık oluyordu.
bahsettiğin sıyırma sanırım. güç kaybı gibi, ama bende hiç olmadı. tak diye ses çıkar ve vites düşüyordu.
-
Yakın zamanda motorun debriyaj teli ile oynandı mı?
Bir gün motorla tam garajdan çıkarken tak dedi debriyaj boşa çıktı. Sıkıyorsunuz normalden çok çok az bir sıkma hissi var. Ben önce büyü bir arıza diye yan kapak falan kontrol ettim.
Sorun yoktu.Sonra debriyaj telini kontrol ettim.
Motorumun debriyaj telini servis değiştirmişti. Debriyajı çektiğinizde motor bloğu üzerindeki minik bir kolu çeker. O kolun vidasını gevşek bırakmışlardı.Motoru servisten aldım 40-50km den fazl yol yaptım.
bahsettiğim kolu var ile yok arasında çok az hareket ettiriyordu. Dolayısıyle debriyajı ayırmıyor ve vites geçmiyordu
Tamamen servisin hataasıydı.Kolun gerginliğini tekrar ayarlayınca düzeldi.
Zincirli kuyu civarındasın 4 Leventte olan Yetkili Hyosung Servisi Kayalar Motora git. Diğerleri bu motordan pek anlamaz abidik gubidik işler yaparlar.
---------- Post added at 11:33 ---------- Previous post was at 11:31 ----------
Birde bir ihtimal aklıma geldi.
Motor hareket ediyor mu? Yoksa olduğu yerde devir artıyor hareket etmiyor mu
Eğer dediğim gibiyse ön dişliyi tutan somun gevşemiş ve ön dişli yerinden çıkmış olabilir mi?
---------- Post added at 11:35 ---------- Previous post was at 11:33 ----------
Eğer yönün 4 levente göre ters ise M.Köyde "Merkez Yedek Parça" var Trump'ın yanında
-
Bu anlattıkların debriyaj sıyırmasına hiç benzemiyor. Ya debriyajda başka bir sorun oldu yada Undocab'ın dediği gibi saçma birşey oldu ve debriyaj teli boşa düştü diye düşünüyorum.
-
verdiğiniz cevaplar için teşekkürler, hemen kontrol edeceğim. ön dişli çevirmiyor hissine kapılmıştım öyle bi saniye falan aklıma geldi ama kontrol etmedim. tel ile de yakın bir zamanda ayar yapmaya çalışmıştım. gazı verdiğimde motor hareket etmiyor, devir yükseliyor muydu hmm boşta gibiydi ama ben bi uğraşayım bakayım.
-
dockerengin adlı üyeden alıntı
Bu anlattıkların debriyaj sıyırmasına hiç benzemiyor. Ya debriyajda başka bir sorun oldu yada Undocab'ın dediği gibi saçma birşey oldu ve debriyaj teli boşa düştü diye düşünüyorum.
debriyaj teli bosa düşse vites değiştirirken belli ederdi.
insallah içerde dişli filan kırılmamıstır
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
20 Aralık 2013, 16:02
#10
Ön dişli çıkıyor çin malı motorlarda, zincirin ön tarafına bi bak orda olduğundan emin ol.
-
20 Aralık 2013, 16:08
#11
canerol adlı üyeden alıntı
mesela düz yolda gidiyorsun 2 3 4. vitestesin birden gaz verdiğinde motor bağırıp devir saati artıp ama motor gitmek istemiyor gibiyse balataların değişmesi lazım.ama aynı şekil gaz verdiğinde motor direk bağarmadan gidiyorsa bi sorun yoktur.
öğrenmem iyi oldu en azından tecrübe ederiz
-
20 Aralık 2013, 16:29
#12
valla hiçbiri değil. vitesi beşe atıyorum debriyajı bırakıyorum devirde bir değişiklik yok (devir saati yok, yalnız motor sesinde de değişiklik olmuyor)
öte yandan şöyle bir şey oluyor. vitesi atıyorum 2 ye boştaymış gibi ileri itebiliyorum. ancak motoru geri geri itmek istediğimde takılıyor. yavaş yavaş zorlayınca sanki bi sıyırma sesi geliyor az bi şey. sert ittiğimde tık edip motor geri geliyor (viteste) ya da debriyajı çekince.
bunların hiçbiri ileri iterken olmuyor. kırdım galiba bir şeyleri...
bu arada motor çinli değil koreli
-
20 Aralık 2013, 16:34
#13
geri gitmemesi mar rublesi, kavraması yada debriyajı denen tek yönlü dönen parcadandır geri geri fazla zorlarsan oda pes edebilir dikkat et
debriyaj kapagını söküp bakabilirsin duruma, umarım debriyaj göbegi ile krankı baglayan dişliye bişey olmamısıtr.
olduysa sayet sanzıman sorunundan daha iyidir değişimi kolaydır
-
20 Aralık 2013, 17:01
#14
evin orada olsa bi operasyona girecektim ama burada bir tamirciye götürmem gerekiyor. fazla zorlamadan.
-
20 Aralık 2013, 17:31
#15
Motoru tanımayan tamircilere götürürsen onlar anlayana kadar canın çok sıkılır. Motoru tanıyan bir yere git.Kesinlikle tavsiyem Kayalar motor'a götürmen.
Şuanda gözüne çok gelebilir fakat.Motoru çekici veya bir tanıdık arabasıyla servise götür.
Sonra tüh keşke demek istemiyorsan tavsiyeme uy ;)
---------- Post added at 15:31 ---------- Previous post was at 15:29 ----------
kefeeee adlı üyeden alıntı
Ön dişli çıkıyor çin malı motorlarda, zincirin ön tarafına bi bak orda olduğundan emin ol.
Şimdiye kadar Hyosung markasını ve menşeini duymamış olma ihtimalini düşünmüyorum.Gerek yok bu tarz hareketlere
ver gazı... ver çoşkuyu
-
21 Aralık 2013, 01:08
#16
kayalar ya da merkez servis e götürebilirim. kayalar kaçta açılıyordur? sabah arayayım. acaba motoru alabilirler mi...
-
21 Aralık 2013, 01:29
#17
hacı vitese attıgında zincirin döndüğünü görebiliyor musun?
-
21 Aralık 2013, 03:45
#18
zincir dönse motorda hareket eder,
vitesde gaz vermesine ragmen, hareket yokmus
-
21 Aralık 2013, 19:43
#19
cenkito adlı üyeden alıntı
zincir dönse motorda hareket eder,
vitesde gaz vermesine ragmen, hareket yokmus
arka tekerdeki takozlara bunun gibi vidalar takılır... benim motorumda bunlar var...
zamanla vidalar tek tek kopuyor...ama sen anlayamıyorsun... en sonuncu da koptugunda dişli teker üzerinde boş boş dönüyor...
başıma geldiği için biliyorum... arkadaşa da bu yüzden sordum...
http://www.rialli.com/static/images/watermarked/930eccf1075ee2787df445db65407727c698da8e.jpg
4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...
-
22 Aralık 2013, 00:02
#20
bugün çekici ile motoru kayalara götürdüm bakalım ne diyecekler. bu arada çekici gidondan bağladı motoru. ön sol amortisörden sanki sıvı geldi gibi. keçesi yırtılmış falan olabilir mi acaba?
motoru açınca arayacaklar bakalım sorun ne. bakımını da yaptıracağım. fatura umarım boyumuzu aşmaz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)