Araçtan motosiklete akü takviyesi
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba.
Malum kış geldi. Motosikleti oturduğum sitenin blokları arasındaki boşluğa koydum. Ankara'da yaşıyorum (ayazı meşhurdur bilmeyenler için) ve motosikletin durduğu yere neredeyse hiç güneş ışığı gitmiyor (kısaca son 3 haftadır sürekli -10, 0 derece arasında bir mekanda kaldı).
Geçen haftasonu motosikleti yıkatmaya götüreyim dedim. Fakat motosikletin alarmını deaktif etme tuşuna bastığım anda akünün son nefesini verdiğini hissettim. Çalıştıramadım motoru. Akü daha yeni bu yaz ortasında almıştım. Alarm sistemi aküyü bitirmiş olabilir diye düşünüyorum. Vurdurmaya çalıştım fakat yediremedim. Çalışacak gibi oluyor ama çalışmıyor (2-3 kez ard arda denedim yokuş aşağı).
Motosikletim 2006 model Honda CBR 600 F. Önümüzdeki hafta sonu 2001 model Megane Coupe aracımın aküsüyle takviye yapmayı düşünüyorum. Yaptığım araştırmalarda voltlar aynı olduktan sonra bir sorun olmayacağını öğrendim.
Tecrübesi olan arkadaşlardan fikir almak istedim. Durumu olabildiğince tam olarak açıkladım. Eklemek istediğiniz, yapma-etme şöyle yap - böyle yap diyeceğiniz bir nokta var mıdır? Ek olarak motoru çalıştırıp temizlettikten sonra kış uykusuna yatırmadan önce akü kutup başlarını sökmemi önerir misiniz? Haftada 1-2 müsait oldukça çalıştıracağım bundan sonra..
Okuyan ve yardım edenlere şimdiden teşekkür ederim.
Reklamlar
-
kontaklar kapılı iken kutup başlarını dogru şekilde bagla sonraarabayı önce çalıştır biraz motorun aküsü şarj etsin bir 5 dakika sonra motorun marşına bas çalışşın biraz baglı çalışşınlar sonra takviyeyi ayır .Alarmın çalışmasına gerek yoksa aküyü baglama motora yatıracaksan yıkmaya gerek yok benzin deposuni fulleki pas yapmasın. mümkünse orta sehbada bırak veta ortadan motoru kaldır lastikler yere basmazsa daha iyi olur.Başka imkan yoksa ayda bir lastiklerin yere basan kısmını değiştir.Akü boştada olsa ayda bir ufak bir adabtörle şarj et.
-
Motorunuz enjeksiyonlu ise vurdurma yöntemi ile çalışmaz.
Araç aküsü olarak binek araç aküleri 12 volt olarak elbette denk gelir.
Takviye yapacağınız kablolar sağlam olsun, araç çalışırken kabloları kendi akünüze bağlayıp motordan marş basabilirsiniz.
Özel takviye kablolarından temin ederseniz daha güzel olur.
(kırmızılar artı siyahlar eksi - kırmızı kırmızıya siyah siyaha)
Motoru uzun süre kullanmayıp arada bir çalıştıracağınız zaman akünün kutup başlarını bağlayıp sökmek zor değilse sökülü olarak bırakabilirsiniz.
Lastiklerin altına tahta koy mümkünse.
Depo tam dolu olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:42 ----------
gv650i adlı üyeden alıntı
kontaklar kapılı iken kutup başlarını dogru şekilde bagla sonraarabayı önce çalıştır biraz motorun aküsü şarj etsin bir 5 dakika sonra motorun marşına bas çalışşın biraz baglı çalışşınlar sonra takviyeyi ayır .Alarmın çalışmasına gerek yoksa aküyü baglama motora yatıracaksan yıkmaya gerek yok benzin deposuni fulleki pas yapmasın. mümkünse orta sehbada bırak veta ortadan motoru kaldır lastikler yere basmazsa daha iyi olur.Başka imkan yoksa ayda bir lastiklerin yere basan kısmını değiştir.Akü boştada olsa ayda bir ufak bir adabtörle şarj et.
Ufak adaptörler kondansatör içerdiği için şarj işleminde kullanılmazlar. En güzeli Bilgisayar ups cihazlarının tek akülüsünden faydalanmak...
!!! Hepimize Kazasız Belasız Keyifli Sürüşler !!!
-
muhahha306 adlı üyeden alıntı
Motorunuz enjeksiyonlu ise vurdurma yöntemi ile çalışmaz.
Araç aküsü olarak binek araç aküleri 12 volt olarak elbette denk gelir.
Takviye yapacağınız kablolar sağlam olsun, araç çalışırken kabloları kendi akünüze bağlayıp motordan marş basabilirsiniz.
Özel takviye kablolarından temin ederseniz daha güzel olur.
(kırmızılar artı siyahlar eksi - kırmızı kırmızıya siyah siyaha)
Motoru uzun süre kullanmayıp arada bir çalıştıracağınız zaman akünün kutup başlarını bağlayıp sökmek zor değilse sökülü olarak bırakabilirsiniz.
Lastiklerin altına tahta koy mümkünse.
Depo tam dolu olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:42 ----------
Ufak adaptörler kondansatör içerdiği için şarj işleminde kullanılmazlar. En güzeli Bilgisayar ups cihazlarının tek akülüsünden faydalanmak...
Kim demiş enjeksiyonlu makineler çalışmaz diye ? 600RR-Hyo gt250r-er6 gayet yokuş aşağı 2.viteste vurdurarak çalıştırıyorum... Yanlış yönlendirmeyiniz insanları lütfen
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
-
Çalışır fakat CDI'larda veya konjektörde sorun olma ihtimali var.
-
Çok teşekkürler arkadaşlar cevap ve önerileriniz için. Önerilerinizi dikkate alacağım. Akü takviye işleminden sonra sonucu yazarım buraya ben de.
Ek olarak enjeksiyonlu makinalar çalışmaz lafını "Altın elbiseli adam"ın bir videosunda görmüştüm. Yeni nesil enjeksiyon varsa değil yokuş aşağı, ağrı dağından aşağı salsanız çalışmaz diyodu. Buyrun video:
Ben zamanında vurdurarak çalıştırmıştım motoru, fakat akü tam bitik değildi en azından göstergeler çalışıyordu. Şimdi hiçbirşey yok...
-
UNdocab adlı üyeden alıntı
Çalışır fakat CDI'larda veya konjektörde sorun olma ihtimali var.
Enjeksiyonlu araçlarda sakıncalıdır vurdurarak çalıştırmak. Arkadaş demişki; Vurdurarak çalışmaz... Bende diyorumki; Çalışır, nasıl çalılmaz... Bal gibide çalıştırdım onlarca kez.
Fakat dediğiniz gibi enjeksiyonlu araçlarda vurdurarak çalıştırmak çok sakıncalıdır. Büyük sorunlara yol açma ihtimali vardır... Mecbur kalmadığınız durumlarda kesinlikle vurdurmaya çalışmayın.
rterzi adlı üyeden alıntı
Çok teşekkürler arkadaşlar cevap ve önerileriniz için. Önerilerinizi dikkate alacağım. Akü takviye işleminden sonra sonucu yazarım buraya ben de.
Ek olarak enjeksiyonlu makinalar çalışmaz lafını "Altın elbiseli adam"ın bir videosunda görmüştüm. Yeni nesil enjeksiyon varsa değil yokuş aşağı, ağrı dağından aşağı salsanız çalışmaz diyodu. Buyrun video:
http://www.youtube.com/watch?v=xY4tDpJRIz0
Ben zamanında vurdurarak çalıştırmıştım motoru, fakat akü tam bitik değildi en azından göstergeler çalışıyordu. Şimdi hiçbirşey yok...
Onu bunu bilmem. 2012 HYOSUNG GT250R- 2006 600RR- 2009 ER6'DA çalışıyor Mecbur değilseniz sakın vurdurmaya çalışmayın...
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
-
Bu çocuk işi biliyo
-
Volt un yanında amper değeride önemlidir. F650gs motosikletime geçen sene arabamdan takviye yapmıştım. Sonuç göstergem arızalandı ve değişim için 800 lira ödedim! Gösterge arızasında servis direk arabadan takviyemi yaptınız diye sordu. Özetle bi daha düşünün
-
18 Aralık 2013, 00:35
#10
muhahha306 adlı üyeden alıntı
Motorunuz enjeksiyonlu ise vurdurma yöntemi ile çalışmaz.
Araç aküsü olarak binek araç aküleri 12 volt olarak elbette denk gelir.
Takviye yapacağınız kablolar sağlam olsun, araç çalışırken kabloları kendi akünüze bağlayıp motordan marş basabilirsiniz.
Özel takviye kablolarından temin ederseniz daha güzel olur.
(kırmızılar artı siyahlar eksi - kırmızı kırmızıya siyah siyaha)
Motoru uzun süre kullanmayıp arada bir çalıştıracağınız zaman akünün kutup başlarını bağlayıp sökmek zor değilse sökülü olarak bırakabilirsiniz.
Lastiklerin altına tahta koy mümkünse.
Depo tam dolu olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:42 ----------
Ufak adaptörler kondansatör içerdiği için şarj işleminde kullanılmazlar. En güzeli Bilgisayar ups cihazlarının tek akülüsünden faydalanmak...
Enjeksiyonlu motosiklet vurdurarak çalışmadığına EMİNMİSİN ???...
---------- Post added at 22:35 ---------- Previous post was at 22:33 ----------
tr_select adlı üyeden alıntı
Enjeksiyonlu araçlarda sakıncalıdır vurdurarak çalıştırmak. Arkadaş demişki; Vurdurarak çalışmaz... Bende diyorumki; Çalışır, nasıl çalılmaz... Bal gibide çalıştırdım onlarca kez.
Fakat dediğiniz gibi enjeksiyonlu araçlarda vurdurarak çalıştırmak çok sakıncalıdır. Büyük sorunlara yol açma ihtimali vardır... Mecbur kalmadığınız durumlarda kesinlikle vurdurmaya çalışmayın.
Onu bunu bilmem. 2012 HYOSUNG GT250R- 2006 600RR- 2009 ER6'DA çalışıyor
Mecbur değilseniz sakın vurdurmaya çalışmayın...
2006 gsxr 1000 de vurdurma yönt. çalıştırmışım...
-
18 Aralık 2013, 00:49
#11
burda önemli olan dikkat edilmesi gereken şey otomobilin çalışmıyor olması. oto çalıştırılmadan takviye yapılırsa hiçbir problem olmaz.
metanecho adlı üyeden alıntı
Volt un yanında amper değeride önemlidir. F650gs motosikletime geçen sene arabamdan takviye yapmıştım. Sonuç göstergem arızalandı ve değişim için 800 lira ödedim! Gösterge arızasında servis direk arabadan takviyemi yaptınız diye sordu. Özetle bi daha düşünün
-
18 Aralık 2013, 00:52
#12
dyavol-77 adlı üyeden alıntı
Enjeksiyonlu motosiklet vurdurarak çalışmadığına EMİNMİSİN ???...
---------- Post added at 22:35 ---------- Previous post was at 22:33 ----------
2006 gsxr 1000 de vurdurma yönt. çalıştırmışım...
Listeye bir tane daha ekledindi. Yokmu arttıran
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
-
18 Aralık 2013, 00:55
#13
bana yazacak bişey kalmamış...boşu boşuna kutupları doğru bağlayarak,elimdeki motosiklet-le-ri defalarca bu şekilde çalıştırdığımı yazıpta satır kirliliği yapmamayım bari...
-
18 Aralık 2013, 01:14
#14
Hiç birşey olmaz,
Ver odunu gitsin.
-
18 Aralık 2013, 02:33
#15
çelikatlı adlı üyeden alıntı
burda önemli olan dikkat edilmesi gereken şey otomobilin çalışmıyor olması. oto çalıştırılmadan takviye yapılırsa hiçbir problem olmaz.
800 lira ödedikten sonra artık hiç bi şekilde 2tekerden fazlasından takviye yapmıyorum )
B rh(+)
Aynada Herkesin Baktığı Yabancı
-
18 Aralık 2013, 02:40
#16
Tamamen bosalmis aku sarj motosikleti uzarinde sarj olmaya biliyor . Aku cop degil ama sarj cihazi ile sarj edilmesi gerekli
-
18 Aralık 2013, 03:02
#17
tr_select adlı üyeden alıntı
Enjeksiyonlu araçlarda sakıncalıdır vurdurarak çalıştırmak. Arkadaş demişki; Vurdurarak çalışmaz... Bende diyorumki; Çalışır, nasıl çalılmaz... Bal gibide çalıştırdım onlarca kez.
Fakat dediğiniz gibi enjeksiyonlu araçlarda vurdurarak çalıştırmak çok sakıncalıdır. Büyük sorunlara yol açma ihtimali vardır... Mecbur kalmadığınız durumlarda kesinlikle vurdurmaya çalışmayın.
Onu bunu bilmem. 2012 HYOSUNG GT250R- 2006 600RR- 2009 ER6'DA çalışıyor
Mecbur değilseniz sakın vurdurmaya çalışmayın...
Kontağı açtığında benzin pompası çalışıyorsa vurdurunca çalışır....
Ama açtığında motor ölmüş , nüfustan düşmeyi unutmuşlar gibi ise nafile...
Az da olsa aküde can olması lazım...
Benim fazeri de çok kez vurdurarak çalıştırmıştım....
vurdururken de marş düğmesini tıklamakta fayda var...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
18 Aralık 2013, 03:11
#18
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Kontağı açtığında benzin pompası çalışıyorsa vurdurunca çalışır....
Ama açtığında motor ölmüş , nüfustan düşmeyi unutmuşlar gibi ise nafile...
Az da olsa aküde can olması lazım...
Benim fazeri de çok kez vurdurarak çalıştırmıştım....
vurdururken de marş düğmesini tıklamakta fayda var...
Aküyü sonuna kadar öldürüpte denemedim hiç. Klasik yöntem 2.viteste biraz depikleyerek aldırdım genelde.
Ev tipi şarz cihazları çok çok ucuzladı. Aslında aracı olan her kişi için temel ihtiyaç gibi bir şey. Yeni motor alınca edinmeyi düşünüyorum. Arada akü ölünce can veririz, suni tenefüs bazen zarar verebiliyor
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
-
18 Aralık 2013, 03:14
#19
tr_select adlı üyeden alıntı
Aküyü sonuna kadar öldürüpte denemedim hiç. Klasik yöntem 2.viteste biraz depikleyerek aldırdım genelde.
Ev tipi şarz cihazları çok çok ucuzladı. Aslında aracı olan her kişi için temel ihtiyaç gibi bir şey. Yeni motor alınca edinmeyi düşünüyorum. Arada akü ölünce can veririz, suni tenefüs bazen zarar verebiliyor
Evlerde kullandığınız ışıldaklar kullanılmaz hale gelince şarz üniteleri işe yarıyor...
Normalde akü şarz cihazında 7-8 saat kalması gerekirken ışıldak şarzında 1 günde tam olmasada topluyor....
Hiç yoktan iş görüyor...
Bu da akşam kıyağı olsun...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
18 Aralık 2013, 03:19
#20
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Evlerde kullandığınız ışıldaklar kullanılmaz hale gelince şarz üniteleri işe yarıyor...
Normalde akü şarz cihazında 7-8 saat kalması gerekirken ışıldak şarzında 1 günde tam olmasada topluyor....
Hiç yoktan iş görüyor...
Bu da akşam kıyağı olsun...
Teşekkür ettim, beli bir gün çöl ortasında kalırsam hayatım kurtulabilir
Egzantirik şeyler ile ciddi manada hayat kurtulabiliyor. Tuz ruhu-mutfak folyosu-şişe ile ses bombası yapılabildiği gibi
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler