Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Araçtan motosiklete akü takviyesi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    rterzi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Arkadaşlar merhaba.

    Malum kış geldi. Motosikleti oturduğum sitenin blokları arasındaki boşluğa koydum. Ankara'da yaşıyorum (ayazı meşhurdur bilmeyenler için) ve motosikletin durduğu yere neredeyse hiç güneş ışığı gitmiyor (kısaca son 3 haftadır sürekli -10, 0 derece arasında bir mekanda kaldı).
    Geçen haftasonu motosikleti yıkatmaya götüreyim dedim. Fakat motosikletin alarmını deaktif etme tuşuna bastığım anda akünün son nefesini verdiğini hissettim. Çalıştıramadım motoru. Akü daha yeni bu yaz ortasında almıştım. Alarm sistemi aküyü bitirmiş olabilir diye düşünüyorum. Vurdurmaya çalıştım fakat yediremedim. Çalışacak gibi oluyor ama çalışmıyor (2-3 kez ard arda denedim yokuş aşağı).
    Motosikletim 2006 model Honda CBR 600 F. Önümüzdeki hafta sonu 2001 model Megane Coupe aracımın aküsüyle takviye yapmayı düşünüyorum. Yaptığım araştırmalarda voltlar aynı olduktan sonra bir sorun olmayacağını öğrendim.

    Tecrübesi olan arkadaşlardan fikir almak istedim. Durumu olabildiğince tam olarak açıkladım. Eklemek istediğiniz, yapma-etme şöyle yap - böyle yap diyeceğiniz bir nokta var mıdır? Ek olarak motoru çalıştırıp temizlettikten sonra kış uykusuna yatırmadan önce akü kutup başlarını sökmemi önerir misiniz? Haftada 1-2 müsait oldukça çalıştıracağım bundan sonra..

    Okuyan ve yardım edenlere şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    kontaklar kapılı iken kutup başlarını dogru şekilde bagla sonraarabayı önce çalıştır biraz motorun aküsü şarj etsin bir 5 dakika sonra motorun marşına bas çalışşın biraz baglı çalışşınlar sonra takviyeyi ayır .Alarmın çalışmasına gerek yoksa aküyü baglama motora yatıracaksan yıkmaya gerek yok benzin deposuni fulleki pas yapmasın. mümkünse orta sehbada bırak veta ortadan motoru kaldır lastikler yere basmazsa daha iyi olur.Başka imkan yoksa ayda bir lastiklerin yere basan kısmını değiştir.Akü boştada olsa ayda bir ufak bir adabtörle şarj et.

  3. #3
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Motorunuz enjeksiyonlu ise vurdurma yöntemi ile çalışmaz.
    Araç aküsü olarak binek araç aküleri 12 volt olarak elbette denk gelir.
    Takviye yapacağınız kablolar sağlam olsun, araç çalışırken kabloları kendi akünüze bağlayıp motordan marş basabilirsiniz.
    Özel takviye kablolarından temin ederseniz daha güzel olur.
    (kırmızılar artı siyahlar eksi - kırmızı kırmızıya siyah siyaha)
    Motoru uzun süre kullanmayıp arada bir çalıştıracağınız zaman akünün kutup başlarını bağlayıp sökmek zor değilse sökülü olarak bırakabilirsiniz.
    Lastiklerin altına tahta koy mümkünse.
    Depo tam dolu olsun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:42 ----------

    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kontaklar kapılı iken kutup başlarını dogru şekilde bagla sonraarabayı önce çalıştır biraz motorun aküsü şarj etsin bir 5 dakika sonra motorun marşına bas çalışşın biraz baglı çalışşınlar sonra takviyeyi ayır .Alarmın çalışmasına gerek yoksa aküyü baglama motora yatıracaksan yıkmaya gerek yok benzin deposuni fulleki pas yapmasın. mümkünse orta sehbada bırak veta ortadan motoru kaldır lastikler yere basmazsa daha iyi olur.Başka imkan yoksa ayda bir lastiklerin yere basan kısmını değiştir.Akü boştada olsa ayda bir ufak bir adabtörle şarj et.
    Ufak adaptörler kondansatör içerdiği için şarj işleminde kullanılmazlar. En güzeli Bilgisayar ups cihazlarının tek akülüsünden faydalanmak...
    !!! Hepimize Kazasız Belasız Keyifli Sürüşler !!!

  4. #4
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı muhahha306 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunuz enjeksiyonlu ise vurdurma yöntemi ile çalışmaz.
    Araç aküsü olarak binek araç aküleri 12 volt olarak elbette denk gelir.
    Takviye yapacağınız kablolar sağlam olsun, araç çalışırken kabloları kendi akünüze bağlayıp motordan marş basabilirsiniz.
    Özel takviye kablolarından temin ederseniz daha güzel olur.
    (kırmızılar artı siyahlar eksi - kırmızı kırmızıya siyah siyaha)
    Motoru uzun süre kullanmayıp arada bir çalıştıracağınız zaman akünün kutup başlarını bağlayıp sökmek zor değilse sökülü olarak bırakabilirsiniz.
    Lastiklerin altına tahta koy mümkünse.
    Depo tam dolu olsun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:42 ----------



    Ufak adaptörler kondansatör içerdiği için şarj işleminde kullanılmazlar. En güzeli Bilgisayar ups cihazlarının tek akülüsünden faydalanmak...
    Kim demiş enjeksiyonlu makineler çalışmaz diye ? 600RR-Hyo gt250r-er6 gayet yokuş aşağı 2.viteste vurdurarak çalıştırıyorum... Yanlış yönlendirmeyiniz insanları lütfen
    Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.

  5. #5
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Çalışır fakat CDI'larda veya konjektörde sorun olma ihtimali var.

  6. #6
    rterzi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Çok teşekkürler arkadaşlar cevap ve önerileriniz için. Önerilerinizi dikkate alacağım. Akü takviye işleminden sonra sonucu yazarım buraya ben de.

    Ek olarak enjeksiyonlu makinalar çalışmaz lafını "Altın elbiseli adam"ın bir videosunda görmüştüm. Yeni nesil enjeksiyon varsa değil yokuş aşağı, ağrı dağından aşağı salsanız çalışmaz diyodu. Buyrun video:

    Ben zamanında vurdurarak çalıştırmıştım motoru, fakat akü tam bitik değildi en azından göstergeler çalışıyordu. Şimdi hiçbirşey yok...

  7. #7
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çalışır fakat CDI'larda veya konjektörde sorun olma ihtimali var.
    Enjeksiyonlu araçlarda sakıncalıdır vurdurarak çalıştırmak. Arkadaş demişki; Vurdurarak çalışmaz... Bende diyorumki; Çalışır, nasıl çalılmaz... Bal gibide çalıştırdım onlarca kez.

    Fakat dediğiniz gibi enjeksiyonlu araçlarda vurdurarak çalıştırmak çok sakıncalıdır. Büyük sorunlara yol açma ihtimali vardır... Mecbur kalmadığınız durumlarda kesinlikle vurdurmaya çalışmayın.

    Alıntı rterzi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkürler arkadaşlar cevap ve önerileriniz için. Önerilerinizi dikkate alacağım. Akü takviye işleminden sonra sonucu yazarım buraya ben de.

    Ek olarak enjeksiyonlu makinalar çalışmaz lafını "Altın elbiseli adam"ın bir videosunda görmüştüm. Yeni nesil enjeksiyon varsa değil yokuş aşağı, ağrı dağından aşağı salsanız çalışmaz diyodu. Buyrun video:
    http://www.youtube.com/watch?v=xY4tDpJRIz0
    Ben zamanında vurdurarak çalıştırmıştım motoru, fakat akü tam bitik değildi en azından göstergeler çalışıyordu. Şimdi hiçbirşey yok...
    Onu bunu bilmem. 2012 HYOSUNG GT250R- 2006 600RR- 2009 ER6'DA çalışıyor Mecbur değilseniz sakın vurdurmaya çalışmayın...
    Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.

  8. #8
    çelikatlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    ist..
    Bu çocuk işi biliyo

  9. #9
    metanecho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2009
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    F650GS K4, DL650 K5 - 93 323 HB
    Volt un yanında amper değeride önemlidir. F650gs motosikletime geçen sene arabamdan takviye yapmıştım. Sonuç göstergem arızalandı ve değişim için 800 lira ödedim! Gösterge arızasında servis direk arabadan takviyemi yaptınız diye sordu. Özetle bi daha düşünün

  10. #10

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı muhahha306 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunuz enjeksiyonlu ise vurdurma yöntemi ile çalışmaz.
    Araç aküsü olarak binek araç aküleri 12 volt olarak elbette denk gelir.
    Takviye yapacağınız kablolar sağlam olsun, araç çalışırken kabloları kendi akünüze bağlayıp motordan marş basabilirsiniz.
    Özel takviye kablolarından temin ederseniz daha güzel olur.
    (kırmızılar artı siyahlar eksi - kırmızı kırmızıya siyah siyaha)
    Motoru uzun süre kullanmayıp arada bir çalıştıracağınız zaman akünün kutup başlarını bağlayıp sökmek zor değilse sökülü olarak bırakabilirsiniz.
    Lastiklerin altına tahta koy mümkünse.
    Depo tam dolu olsun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:42 ----------



    Ufak adaptörler kondansatör içerdiği için şarj işleminde kullanılmazlar. En güzeli Bilgisayar ups cihazlarının tek akülüsünden faydalanmak...
    Enjeksiyonlu motosiklet vurdurarak çalışmadığına EMİNMİSİN ???...

    ---------- Post added at 22:35 ---------- Previous post was at 22:33 ----------

    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyonlu araçlarda sakıncalıdır vurdurarak çalıştırmak. Arkadaş demişki; Vurdurarak çalışmaz... Bende diyorumki; Çalışır, nasıl çalılmaz... Bal gibide çalıştırdım onlarca kez.

    Fakat dediğiniz gibi enjeksiyonlu araçlarda vurdurarak çalıştırmak çok sakıncalıdır. Büyük sorunlara yol açma ihtimali vardır... Mecbur kalmadığınız durumlarda kesinlikle vurdurmaya çalışmayın.



    Onu bunu bilmem. 2012 HYOSUNG GT250R- 2006 600RR- 2009 ER6'DA çalışıyor Mecbur değilseniz sakın vurdurmaya çalışmayın...
    2006 gsxr 1000 de vurdurma yönt. çalıştırmışım...
    The Power of The Dreams.

  11. #11
    çelikatlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    ist..
    burda önemli olan dikkat edilmesi gereken şey otomobilin çalışmıyor olması. oto çalıştırılmadan takviye yapılırsa hiçbir problem olmaz.
    Alıntı metanecho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Volt un yanında amper değeride önemlidir. F650gs motosikletime geçen sene arabamdan takviye yapmıştım. Sonuç göstergem arızalandı ve değişim için 800 lira ödedim! Gösterge arızasında servis direk arabadan takviyemi yaptınız diye sordu. Özetle bi daha düşünün

  12. #12
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı dyavol-77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyonlu motosiklet vurdurarak çalışmadığına EMİNMİSİN ???...

    ---------- Post added at 22:35 ---------- Previous post was at 22:33 ----------



    2006 gsxr 1000 de vurdurma yönt. çalıştırmışım...
    Listeye bir tane daha ekledindi. Yokmu arttıran
    Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.

  13. #13
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    bana yazacak bişey kalmamış...boşu boşuna kutupları doğru bağlayarak,elimdeki motosiklet-le-ri defalarca bu şekilde çalıştırdığımı yazıpta satır kirliliği yapmamayım bari...

  14. #14
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Hiç birşey olmaz,
    Ver odunu gitsin.

  15. #15
    metanecho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2009
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    F650GS K4, DL650 K5 - 93 323 HB
    Alıntı çelikatlı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    burda önemli olan dikkat edilmesi gereken şey otomobilin çalışmıyor olması. oto çalıştırılmadan takviye yapılırsa hiçbir problem olmaz.
    800 lira ödedikten sonra artık hiç bi şekilde 2tekerden fazlasından takviye yapmıyorum )
    B rh(+)
    Aynada Herkesin Baktığı Yabancı

  16. #16
    hasanfuat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2009
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    ybr .13
    Tamamen bosalmis aku sarj motosikleti uzarinde sarj olmaya biliyor . Aku cop degil ama sarj cihazi ile sarj edilmesi gerekli

  17. #17
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyonlu araçlarda sakıncalıdır vurdurarak çalıştırmak. Arkadaş demişki; Vurdurarak çalışmaz... Bende diyorumki; Çalışır, nasıl çalılmaz... Bal gibide çalıştırdım onlarca kez.

    Fakat dediğiniz gibi enjeksiyonlu araçlarda vurdurarak çalıştırmak çok sakıncalıdır. Büyük sorunlara yol açma ihtimali vardır... Mecbur kalmadığınız durumlarda kesinlikle vurdurmaya çalışmayın.



    Onu bunu bilmem. 2012 HYOSUNG GT250R- 2006 600RR- 2009 ER6'DA çalışıyor Mecbur değilseniz sakın vurdurmaya çalışmayın...
    Kontağı açtığında benzin pompası çalışıyorsa vurdurunca çalışır....
    Ama açtığında motor ölmüş , nüfustan düşmeyi unutmuşlar gibi ise nafile...
    Az da olsa aküde can olması lazım...
    Benim fazeri de çok kez vurdurarak çalıştırmıştım....
    vurdururken de marş düğmesini tıklamakta fayda var...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  18. #18
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontağı açtığında benzin pompası çalışıyorsa vurdurunca çalışır....
    Ama açtığında motor ölmüş , nüfustan düşmeyi unutmuşlar gibi ise nafile...
    Az da olsa aküde can olması lazım...
    Benim fazeri de çok kez vurdurarak çalıştırmıştım....
    vurdururken de marş düğmesini tıklamakta fayda var...
    Aküyü sonuna kadar öldürüpte denemedim hiç. Klasik yöntem 2.viteste biraz depikleyerek aldırdım genelde.
    Ev tipi şarz cihazları çok çok ucuzladı. Aslında aracı olan her kişi için temel ihtiyaç gibi bir şey. Yeni motor alınca edinmeyi düşünüyorum. Arada akü ölünce can veririz, suni tenefüs bazen zarar verebiliyor
    alp_tunay bunu beğendi.
    Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.

  19. #19
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aküyü sonuna kadar öldürüpte denemedim hiç. Klasik yöntem 2.viteste biraz depikleyerek aldırdım genelde.
    Ev tipi şarz cihazları çok çok ucuzladı. Aslında aracı olan her kişi için temel ihtiyaç gibi bir şey. Yeni motor alınca edinmeyi düşünüyorum. Arada akü ölünce can veririz, suni tenefüs bazen zarar verebiliyor
    Evlerde kullandığınız ışıldaklar kullanılmaz hale gelince şarz üniteleri işe yarıyor...
    Normalde akü şarz cihazında 7-8 saat kalması gerekirken ışıldak şarzında 1 günde tam olmasada topluyor....
    Hiç yoktan iş görüyor...
    Bu da akşam kıyağı olsun...
    tr_select ve cenkito bunu beğendiler.
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  20. #20
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evlerde kullandığınız ışıldaklar kullanılmaz hale gelince şarz üniteleri işe yarıyor...
    Normalde akü şarz cihazında 7-8 saat kalması gerekirken ışıldak şarzında 1 günde tam olmasada topluyor....
    Hiç yoktan iş görüyor...
    Bu da akşam kıyağı olsun...
    Teşekkür ettim, beli bir gün çöl ortasında kalırsam hayatım kurtulabilir
    Egzantirik şeyler ile ciddi manada hayat kurtulabiliyor. Tuz ruhu-mutfak folyosu-şişe ile ses bombası yapılabildiği gibi
    Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler