vites geçişlerinde sertleşme
Reklamlar
-
arkadaşlar rialli dragon 125 motorum var 150cc yaptırdım bende uzun zamandır vites geçişlerinde sertleşme sorunu var.motor soğukken sorun yok ama yarım saat çalışınca vites pedalı beton gibi oluyor.debriyajı sıkıp bırakınca anca zar zor geçiyor.kalın yağ koydum 20-50 ama düzelmedi.adanada hiç bir motorcu buna çözüm getiremedi allah rızası için yardım edin bi çözüm söyleyin bana.
Reklamlar
-
Yağ değiştirin. Castrol Power1 10-50 tavsiye ederim.
-
İmportant adlı üyeden alıntı
Yağ değiştirin. Castrol Power1 10-50 tavsiye ederim.
1. numaralı yağ.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
zann01 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar rialli dragon 125 motorum var 150cc yaptırdım bende uzun zamandır vites geçişlerinde sertleşme sorunu var.motor soğukken sorun yok ama yarım saat çalışınca vites pedalı beton gibi oluyor.debriyajı sıkıp bırakınca anca zar zor geçiyor.kalın yağ koydum 20-50 ama düzelmedi.adanada hiç bir motorcu buna çözüm getiremedi allah rızası için yardım edin bi çözüm söyleyin bana.
yagdan, balatalardan olabilir ve önce tel gerginliğini ayarla
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
bunu koysam kesin bitermi bu problem yoksa gerçekten yakacam motoru
-
zann01 adlı üyeden alıntı
bunu koysam kesin bitermi bu problem yoksa gerçekten yakacam motoru
Yağ vites geçişlerini bir miktar düzeltir ancak debriyaj ayarı ve tellerede bakmak lazım.
-
anladım peki adanada çukurova bölgesinde adam akıllı sağlam bi motorcu varmı bildiğiniz.gittiklerimden bi halt olmaz da
-
20-50 ile iyice sertleşir vites geçişlerin. 10-40 kullan ve debriyaj ayarı ile düzelir sorunun bence...
-
kardeş 10-40 kullanıyordum ama ince geldiği için ısınınca iyice inceliyor die kalın yaptık.bilmiyorum ilk çalıştırmada sorun yok ama yarım saat falan çalışsın ısınınca pedalla resmen kavga ediyorum yolda.kontağı kapatınca geçiyor yada biraz soğuyunca rahatlıyor ama ısınınca taşa dönüyor
-
14 Aralık 2013, 01:48
#10
motorcudan bol bişey yok cukurovada,
senin kartel acıldı mı, debriyaj balatarı son zamanlarda değiştin mi?
-
14 Aralık 2013, 08:22
#11
benim karter iyi durumda balatalarda 150 yaptırırken değişmişti yaklaşık 3 ay oldu.
-
14 Aralık 2013, 11:21
#12
ben yazayım siz ne kadar hesaba alırsınız orasını bilmem.
1. sıcak memlekettesin ve motor hacmini yükseltiğin için haliyle motorun daha çok ısınıyor. çok ısınınca incelen kalitesiz yağ ve genleşen parçalar, şanzumandaki bir takım hareketli parçaları sıkıştırıyor, bu da sana daha sert vites geçişi olarak yansıyor.
-sebeblerinin en başında motosikletinin motorunda kullanılan metal materyal kalitesinin düşüklüğü geliyor. başta tabiki hassas montaj ve hesaplar olmaması..
-mümkünse aldığın yağ motosiklet yağı olsun. her yağ motosiklet yağı değildir. motosikletler içinde kullanılan yağ şanzuman-motor-debriyaj üçlüsünü yağlayıp soğuttuğu için otomobiller için üretilen yağdan daha farklı ve katkılıdırlar.
-vites geçişlerin için kalınlaştırdığın yağ, yağlamanı daha da zorlaştırıp, cam mili egzantrik gibi yukarıda bulunan parçalara yağ pompalanmasını ve yağlanmasını zorlaştıracaktır. buda motor ömrünü kısaltıp, ısınma ile birlikte performans düşüklüğü yaratır.
sen bu sert geçişleri fazla kafana takma motoruna bir zararı olmaz. motoruna 10w-40 motosiklet yağı al, özellikle motul marka olanı tavsiye ederim. ben şahsen yıllardır herkesin ilk aklına gelen sana yağı gibi çok bildiği castrol ü pek sevemedim.
motul bulursan al bulamazsan internetten sipariş etmek zor değil.
bu arada adanada usta illaki vardır kardeşim.
-
14 Aralık 2013, 11:55
#13
saolun arkadaşlarda şmdi motorcu kalın yağ daha iyi diyor çnkü mtor ısındığndan dolayı yağ daha çok incelir ve yağlama tam olmaz dedi.ve şunu merak ettm 20-50 daha dayanıklı değlmi sıcağa karşı.vites sertleşmesi mtora zarar vermez ama pedalı kırıyorum basmaktan bu 3.pedal kırışım siz tahmin edin artık sertleşmenin derecesini
-
14 Aralık 2013, 11:58
#14
zann01 adlı üyeden alıntı
saolun arkadaşlarda şmdi motorcu kalın yağ daha iyi diyor çnkü mtor ısındığndan dolayı yağ daha çok incelir ve yağlama tam olmaz dedi.ve şunu merak ettm 20-50 daha dayanıklı değlmi sıcağa karşı.vites sertleşmesi mtora zarar vermez ama pedalı kırıyorum basmaktan bu 3.pedal kırışım siz tahmin edin artık sertleşmenin derecesini
yukarıda yazdıklarımı yazmadım say çünkü silemiyorum.
o zaman senin motorda başka bir sorun var. kalın yağ değil 75w-90 şanzuman yağı koysanda birşey değişmez.
vistes kolunun kırıldığını ilk defa duyuyorum
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
14 Aralık 2013, 12:33
#15
sen balataları değişirken orjınalden kalın balata takmıs olabilirler.
birde parca kalitesinden dolayı bazı balatalar ısınınca şişer o zaman da vites sertleşir.
bence telden biraz daha germeyi dene
zann01 adlı üyeden alıntı
benim karter iyi durumda balatalarda 150 yaptırırken değişmişti yaklaşık 3 ay oldu.
karteli sormamdaki sebeb toplanırken hata olabileceginden sormustum
-
14 Aralık 2013, 21:37
#16
peki arkadaşlar son çare olarak şanzımanı komple değiştirsem cg şanzımanı falan taktırsam dişli falan nasıl olur pamuk gibi olmazmı.yalnız benimki ileri şanzıman cg ler öyle değil sanırım ileri olanlar varmı hangileri
-
14 Aralık 2013, 22:29
#17
debriyaj taşında balans varsada yapar bu sıkıntıyı benimde motorumda hafif balans var braz sert o yuzden ama durduğu yerde hepsine geçiyo debriyaj telini fazla dolaştırmadan tak mumkunse direk tak aralara sokmadan ozaman daha yumuşak olur ve yağla .
-
14 Aralık 2013, 22:41
#18
zann01 adlı üyeden alıntı
peki arkadaşlar son çare olarak şanzımanı komple değiştirsem cg şanzımanı falan taktırsam dişli falan nasıl olur pamuk gibi olmazmı.yalnız benimki ileri şanzıman cg ler öyle değil sanırım ileri olanlar varmı hangileri
döner sanzıman yani. sorunun ne oldugu bulunmalı, direk sorun sanzımanda denilemez.
belkide cok basit bişeydir gözden kacıyordur
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
14 Aralık 2013, 23:21
#19
valla abicim bugün motor yine aynısı oldu pedal taş gibiydi ama debiyajı sıkıp bırakınca öyle geçiyor sadece yolda.motorcu savaş var 100.yılda ona götürdüm şanzımanı değişsek aslında olur bidada yapmaz dedi.cg şanzımanı yapalım falan dedi.ama yeniden sökmek gerekiyor tabiki.yani her gidişim 100 tl den aşaya inmiyor bitsin artık bu çilem ya
-
15 Aralık 2013, 00:18
#20
zann01 adlı üyeden alıntı
valla abicim bugün motor yine aynısı oldu pedal taş gibiydi ama debiyajı sıkıp bırakınca öyle geçiyor sadece yolda.motorcu savaş var 100.yılda ona götürdüm şanzımanı değişsek aslında olur bidada yapmaz dedi.cg şanzımanı yapalım falan dedi.ama yeniden sökmek gerekiyor tabiki.yani her gidişim 100 tl den aşaya inmiyor bitsin artık bu çilem ya
özelden msj attım
ev nerede senin
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)