Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motor 3 saniye sonra ateşlemeyi kesiyor. YARDIM!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Merhabalar,
    Kawasaki KLX250 motorum var. En son 1 hafta önce yıkattım.
    Dün motoru sıkıntısız şekilde garaja koydum. Hiç bir sorunu yoktu.

    Bu gün ilk çalıştırmada 3-4 saniye olması gerektiği gibi çalıştı ve sonrasında aniden elektriği kesti. Sonra tekrar çalıştırmayı denedim fakat yine aynı. Çalıştırdım ve gaz verdim yine 3-4 saniye sonra gazı kesti, gazı hiç bırakmadım. Marş alıyor çalışıyor, boğulma tıksırma yada devirde bir düşme de yok, bir anda elektriği kesiyor. Bu sorunu çözmeye çalışırken akü zayıfladı şu anda şarja taktım. Evet bunun sebebi sizne ne olabilir?

    Denediklerimi yazayım.
    Buji değiştirdim, olmadı
    Motorun ön ve arka yan kapaklarını söktüm, kopma kesilme varmı diye elektrik tesisatını inceledim gördüğüm kadarı ile sorun yok.
    Tüm soketleri kontrol ettim hepsi yerinde ve sorun yok.
    Ön kafa grenajını söktüm oradaki tesisatı kontrol ettim.
    Akü bağlantılarını kontrol ettim.
    Sağ kütüğü söktüm temizledim yine olmadı.

    Benim aklıma gelenler bunlar. Önerebileceğiniz bir şey var mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Ağustos 2013
    Şehir
    iskenderun
    Motosikleti
    rks 150
    abi elektirikte arıza olsa çalışmaz motor soguktur ilk çalışmada yapar zaten

  3. #3
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Alıntı sinadra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi elektirikte arıza olsa çalışmaz motor soguktur ilk çalışmada yapar zaten
    Soğukta çalışma olayı değil. Aküyü şarj ettim taktım şimdi hiç ateşleme yok. Servis yolu göründü sanırım.

  4. #4
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı blamir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soğukta çalışma olayı değil. Aküyü şarj ettim taktım şimdi hiç ateşleme yok. Servis yolu göründü sanırım.
    ateşleme yok derken hiçmi basmıyor
    yoksa marş motoru dönüyor bujidemi ateşleme yok
    sigorta kutusuna marş otomatiğindeki ana sigortaya baktınızmı.

  5. #5
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ateşleme yok derken hiçmi basmıyor
    yoksa marş motoru dönüyor bujidemi ateşleme yok
    sigorta kutusuna marş otomatiğindeki ana sigortaya baktınızmı.
    Herşey çalşıyor, farlar sinyaller, marş motoru dönüyor fakat bujide ateşleme yok. KLX in benim gördüğüm iki tane sigorta kutusu var. Kontrol ettim sağlamlar.

  6. #6
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Yokmu ustalar bir fikriniz?

  7. #7
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    hocam ben tam anlayamadım sizin probleminizi.

    şimdi 1 hafta önce yıkattınız motoru tamamdır ardından 1 hafta geçmiş motoru hiç sürmedinizmi yoksa motoru sürüp daha sonra arızamı verdi.

    eger böyle ise motoru yıkatmanızla bi alakası olacagını düşünmüyorum..

    eger motoru yıkattıktan sonra motoru hiç sürmeyip garaja koyup daha sonra denemek için sürdügünüzde problem olduysa bi nevi oda.

    statör ve konjektörü öltçünüz sanırım ?

    klx 250 hakkınad pek tecrübem yok fakat

    1- beyin arızası

    2- hava filtresi ıslanmış dicem 1 hafta geçmiş..

    3- depoya su kaçmış

    bu seçeneklerde başka aklıma birşey gelmiyor.

  8. #8
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Alıntı CEM. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam ben tam anlayamadım sizin probleminizi.

    şimdi 1 hafta önce yıkattınız motoru tamamdır ardından 1 hafta geçmiş motoru hiç sürmedinizmi yoksa motoru sürüp daha sonra arızamı verdi.

    eger böyle ise motoru yıkatmanızla bi alakası olacagını düşünmüyorum..

    eger motoru yıkattıktan sonra motoru hiç sürmeyip garaja koyup daha sonra denemek için sürdügünüzde problem olduysa bi nevi oda.

    statör ve konjektörü öltçünüz sanırım ?

    klx 250 hakkınad pek tecrübem yok fakat

    1- beyin arızası

    2- hava filtresi ıslanmış dicem 1 hafta geçmiş..

    3- depoya su kaçmış

    bu seçeneklerde başka aklıma birşey gelmiyor.

    Bir hafta öncesinden başyalayım dedim anlatmaya. Hani yaptığım tek şey 1 hafta önce yıkatmaktı. Ondan sonra kısa mesafelere sürüş yaptım. 3-5KM gibi kuru havada. Hiç bir sıkıntı yoktu. Dün de sürdüm hatta sıkıntı yoktu, ne olduysa bu gün bir anda oldu. Marşa bastım 3-4 saniye kadar çalıştı sonra aniden elektriği kesti. 15-20 Kere denedim bunu aynısını yaptı. Aküyü şarja taktım iyice doldurduktan sonra tekrar denedim bu sefer motor hiç çalışmadı ateşleme hiç yok. Benim yapabileceğim ne var? Onun dışında bu problem için oto elektrikçiye gitsem olur mu?

  9. #9
    çelikatlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    ist..
    ayaklık müşürü vs gibi elektrik kesen parçalara yönel.

  10. #10
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    bence buji kablosundan veya pipo dan
    komple buji kablosunu ve pipoyu değiştir öyle dene birde
    düzeleceğini tahmin ediyorum...

  11. #11
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Alıntı çelikatlı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayaklık müşürü vs gibi elektrik kesen parçalara yönel.
    İlk onları kontrol ettim. Ayaklık açık olduğunda hiç marş basmıyor. Benim sorunum marş basıyor fakat ateşleme yok.


    Alıntı selo9115 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence buji kablosundan veya pipo dan
    komple buji kablosunu ve pipoyu değiştir öyle dene birde
    düzeleceğini tahmin ediyorum...
    İnşallah düzelir. Bobinde yada beyinde sorun yoktur diye umuyorum.

  12. #12
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı çelikatlı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayaklık müşürü vs gibi elektrik kesen parçalara yönel.
    mantıklı gibi geldi.

    debriyaj ve ayaklık müşiri, birde stop devresi düğmesi aklıma geliyor kontrol için.

    birde vites bos lambası benim motorda yanmazken, arızalı oldugunda debriyaj müşiride yerinden gevsemişti mars basmıyordu o zamanda
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  13. #13

    Üyelik
    25 Nisan 2010
    bujiyi söküp ateşleme yapıyormu kontrol ettinizmi.

  14. #14
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Alıntı cool113 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bujiyi söküp ateşleme yapıyormu kontrol ettinizmi.
    Ettim ateşleme yok. İlk vardı sonrasında tamamen gitti.

  15. #15
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    kapsamlı bir bakmayla oluşacaktır sonuç... ben sırasıyla şöyle yaparım genelde .... önce kuvvetli bir akü elimde bulunacak sonrasında ateşleme bobinine gelen elektirik kontrol edilecek.. sıkıntı büyük ihtimal ordan olmayacak çünkü bobin çok zor arıza yapar... arıza var yada yok ayaklık müşürünün soketi çıkarılır eğer soket yok ise bir şekilde ayrılır.. stop düğmesi şayet var ise gidonda kırmızı olan oraya gelen soket ayrılır çünkü en çok arızayı ayaklık müşürü ve stop düğmesi yapar . sonra wd 40 ile kontak içi yağlanaıp en az 20 -30 sefer açılıp kapanır ve tekrar marş yapılır.. akabinde çalışmadı ise sorun okuyucu beyin statör de olabilir... ama bu burdan yazmakla olmaz direk işleme tabi olmak ve takım alet ile olur...ama kesik kesik gelen ateşleme bu güne kadar hep 2 sonuç a götürmüştür beni.. ya ayaklık müşürü yada stop düğmesi.... bide kontak içi oksitlenmesi...
    otopsici bunu beğendi.

  16. #16
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Alıntı Ramazan Can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kapsamlı bir bakmayla oluşacaktır sonuç... ben sırasıyla şöyle yaparım genelde .... önce kuvvetli bir akü elimde bulunacak sonrasında ateşleme bobinine gelen elektirik kontrol edilecek.. sıkıntı büyük ihtimal ordan olmayacak çünkü bobin çok zor arıza yapar... arıza var yada yok ayaklık müşürünün soketi çıkarılır eğer soket yok ise bir şekilde ayrılır.. stop düğmesi şayet var ise gidonda kırmızı olan oraya gelen soket ayrılır çünkü en çok arızayı ayaklık müşürü ve stop düğmesi yapar . sonra wd 40 ile kontak içi yağlanaıp en az 20 -30 sefer açılıp kapanır ve tekrar marş yapılır.. akabinde çalışmadı ise sorun okuyucu beyin statör de olabilir... ama bu burdan yazmakla olmaz direk işleme tabi olmak ve takım alet ile olur...ama kesik kesik gelen ateşleme bu güne kadar hep 2 sonuç a götürmüştür beni.. ya ayaklık müşürü yada stop düğmesi.... bide kontak içi oksitlenmesi...
    Ramazan cevap için teşekkürler. Kesik kesikti artık ateşleme tamamen yok. Aküyü ayırıp gücelce şarj edeyim öyle test ederim dedim. Şuanda hiç ateşlemiyor.

  17. #17
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    stop düğmesine odaklan önce... sonra ayakmüşürü ve kontak sonrası zaten sıkıntılı bir durum ama sen bu 3. den emin ol...

  18. #18
    Emodog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SUZUKİ DL-1000 V-STROM
    aynı sorun benim tay'da vardı statör değişti düzeldi. Sağlam bir ustaya statörünü ölçtür.Benimkinin okuyucusu bozuktu.

  19. #19

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Buji'nin kendisini değiş, sanki sıcakken su yemiş seramik çatlamış/açılmış, idare etmiş, ısınıp soğuyunca tamamen ölmüş gibi, sadece bir fikir.

  20. #20

    Üyelik
    10 Haziran 2012
    Şehir
    Burdur-Tefenni
    Motosikleti
    Mondial Sentör 150
    kontak anahtarındanda olabilirmi


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)