Motor 3 saniye sonra ateşlemeyi kesiyor. YARDIM!!!
-
Merhabalar,
Kawasaki KLX250 motorum var. En son 1 hafta önce yıkattım.
Dün motoru sıkıntısız şekilde garaja koydum. Hiç bir sorunu yoktu.
Bu gün ilk çalıştırmada 3-4 saniye olması gerektiği gibi çalıştı ve sonrasında aniden elektriği kesti. Sonra tekrar çalıştırmayı denedim fakat yine aynı. Çalıştırdım ve gaz verdim yine 3-4 saniye sonra gazı kesti, gazı hiç bırakmadım. Marş alıyor çalışıyor, boğulma tıksırma yada devirde bir düşme de yok, bir anda elektriği kesiyor. Bu sorunu çözmeye çalışırken akü zayıfladı şu anda şarja taktım. Evet bunun sebebi sizne ne olabilir?
Denediklerimi yazayım.
Buji değiştirdim, olmadı
Motorun ön ve arka yan kapaklarını söktüm, kopma kesilme varmı diye elektrik tesisatını inceledim gördüğüm kadarı ile sorun yok.
Tüm soketleri kontrol ettim hepsi yerinde ve sorun yok.
Ön kafa grenajını söktüm oradaki tesisatı kontrol ettim.
Akü bağlantılarını kontrol ettim.
Sağ kütüğü söktüm temizledim yine olmadı.
Benim aklıma gelenler bunlar. Önerebileceğiniz bir şey var mı?
Reklamlar
-
abi elektirikte arıza olsa çalışmaz motor soguktur ilk çalışmada yapar zaten
-
sinadra adlı üyeden alıntı
abi elektirikte arıza olsa çalışmaz motor soguktur ilk çalışmada yapar zaten
Soğukta çalışma olayı değil. Aküyü şarj ettim taktım şimdi hiç ateşleme yok. Servis yolu göründü sanırım.
-
blamir adlı üyeden alıntı
Soğukta çalışma olayı değil. Aküyü şarj ettim taktım şimdi hiç ateşleme yok. Servis yolu göründü sanırım.
ateşleme yok derken hiçmi basmıyor
yoksa marş motoru dönüyor bujidemi ateşleme yok
sigorta kutusuna marş otomatiğindeki ana sigortaya baktınızmı.
-
canerol adlı üyeden alıntı
ateşleme yok derken hiçmi basmıyor
yoksa marş motoru dönüyor bujidemi ateşleme yok
sigorta kutusuna marş otomatiğindeki ana sigortaya baktınızmı.
Herşey çalşıyor, farlar sinyaller, marş motoru dönüyor fakat bujide ateşleme yok. KLX in benim gördüğüm iki tane sigorta kutusu var. Kontrol ettim sağlamlar.
-
Yokmu ustalar bir fikriniz?
-
İzmir İl Temsilcisi
hocam ben tam anlayamadım sizin probleminizi.
şimdi 1 hafta önce yıkattınız motoru tamamdır ardından 1 hafta geçmiş motoru hiç sürmedinizmi yoksa motoru sürüp daha sonra arızamı verdi.
eger böyle ise motoru yıkatmanızla bi alakası olacagını düşünmüyorum..
eger motoru yıkattıktan sonra motoru hiç sürmeyip garaja koyup daha sonra denemek için sürdügünüzde problem olduysa bi nevi oda.
statör ve konjektörü öltçünüz sanırım ?
klx 250 hakkınad pek tecrübem yok fakat
1- beyin arızası
2- hava filtresi ıslanmış dicem 1 hafta geçmiş..
3- depoya su kaçmış
bu seçeneklerde başka aklıma birşey gelmiyor.
-
CEM. adlı üyeden alıntı
hocam ben tam anlayamadım sizin probleminizi.
şimdi 1 hafta önce yıkattınız motoru tamamdır ardından 1 hafta geçmiş motoru hiç sürmedinizmi yoksa motoru sürüp daha sonra arızamı verdi.
eger böyle ise motoru yıkatmanızla bi alakası olacagını düşünmüyorum..
eger motoru yıkattıktan sonra motoru hiç sürmeyip garaja koyup daha sonra denemek için sürdügünüzde problem olduysa bi nevi oda.
statör ve konjektörü öltçünüz sanırım ?
klx 250 hakkınad pek tecrübem yok fakat
1- beyin arızası
2- hava filtresi ıslanmış dicem 1 hafta geçmiş..
3- depoya su kaçmış
bu seçeneklerde başka aklıma birşey gelmiyor.
Bir hafta öncesinden başyalayım dedim anlatmaya. Hani yaptığım tek şey 1 hafta önce yıkatmaktı. Ondan sonra kısa mesafelere sürüş yaptım. 3-5KM gibi kuru havada. Hiç bir sıkıntı yoktu. Dün de sürdüm hatta sıkıntı yoktu, ne olduysa bu gün bir anda oldu. Marşa bastım 3-4 saniye kadar çalıştı sonra aniden elektriği kesti. 15-20 Kere denedim bunu aynısını yaptı. Aküyü şarja taktım iyice doldurduktan sonra tekrar denedim bu sefer motor hiç çalışmadı ateşleme hiç yok. Benim yapabileceğim ne var? Onun dışında bu problem için oto elektrikçiye gitsem olur mu?
-
ayaklık müşürü vs gibi elektrik kesen parçalara yönel.
-
02 Aralık 2013, 00:11
#10
bence buji kablosundan veya pipo dan
komple buji kablosunu ve pipoyu değiştir öyle dene birde
düzeleceğini tahmin ediyorum...
-
02 Aralık 2013, 00:20
#11
çelikatlı adlı üyeden alıntı
ayaklık müşürü vs gibi elektrik kesen parçalara yönel.
İlk onları kontrol ettim. Ayaklık açık olduğunda hiç marş basmıyor. Benim sorunum marş basıyor fakat ateşleme yok.
selo9115 adlı üyeden alıntı
bence buji kablosundan veya pipo dan
komple buji kablosunu ve pipoyu değiştir öyle dene birde
düzeleceğini tahmin ediyorum...
İnşallah düzelir. Bobinde yada beyinde sorun yoktur diye umuyorum.
-
02 Aralık 2013, 00:33
#12
çelikatlı adlı üyeden alıntı
ayaklık müşürü vs gibi elektrik kesen parçalara yönel.
mantıklı gibi geldi.
debriyaj ve ayaklık müşiri, birde stop devresi düğmesi aklıma geliyor kontrol için.
birde vites bos lambası benim motorda yanmazken, arızalı oldugunda debriyaj müşiride yerinden gevsemişti mars basmıyordu o zamanda
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
02 Aralık 2013, 00:44
#13
bujiyi söküp ateşleme yapıyormu kontrol ettinizmi.
-
02 Aralık 2013, 01:12
#14
cool113 adlı üyeden alıntı
bujiyi söküp ateşleme yapıyormu kontrol ettinizmi.
Ettim ateşleme yok. İlk vardı sonrasında tamamen gitti.
-
02 Aralık 2013, 01:15
#15
kapsamlı bir bakmayla oluşacaktır sonuç... ben sırasıyla şöyle yaparım genelde .... önce kuvvetli bir akü elimde bulunacak sonrasında ateşleme bobinine gelen elektirik kontrol edilecek.. sıkıntı büyük ihtimal ordan olmayacak çünkü bobin çok zor arıza yapar... arıza var yada yok ayaklık müşürünün soketi çıkarılır eğer soket yok ise bir şekilde ayrılır.. stop düğmesi şayet var ise gidonda kırmızı olan oraya gelen soket ayrılır çünkü en çok arızayı ayaklık müşürü ve stop düğmesi yapar . sonra wd 40 ile kontak içi yağlanaıp en az 20 -30 sefer açılıp kapanır ve tekrar marş yapılır.. akabinde çalışmadı ise sorun okuyucu beyin statör de olabilir... ama bu burdan yazmakla olmaz direk işleme tabi olmak ve takım alet ile olur...ama kesik kesik gelen ateşleme bu güne kadar hep 2 sonuç a götürmüştür beni.. ya ayaklık müşürü yada stop düğmesi.... bide kontak içi oksitlenmesi...
-
02 Aralık 2013, 01:30
#16
Ramazan Can adlı üyeden alıntı
kapsamlı bir bakmayla oluşacaktır sonuç... ben sırasıyla şöyle yaparım genelde .... önce kuvvetli bir akü elimde bulunacak sonrasında ateşleme bobinine gelen elektirik kontrol edilecek.. sıkıntı büyük ihtimal ordan olmayacak çünkü bobin çok zor arıza yapar... arıza var yada yok ayaklık müşürünün soketi çıkarılır eğer soket yok ise bir şekilde ayrılır.. stop düğmesi şayet var ise gidonda kırmızı olan oraya gelen soket ayrılır çünkü en çok arızayı ayaklık müşürü ve stop düğmesi yapar . sonra wd 40 ile kontak içi yağlanaıp en az 20 -30 sefer açılıp kapanır ve tekrar marş yapılır.. akabinde çalışmadı ise sorun okuyucu beyin statör de olabilir... ama bu burdan yazmakla olmaz direk işleme tabi olmak ve takım alet ile olur...ama kesik kesik gelen ateşleme bu güne kadar hep 2 sonuç a götürmüştür beni.. ya ayaklık müşürü yada stop düğmesi.... bide kontak içi oksitlenmesi...
Ramazan cevap için teşekkürler. Kesik kesikti artık ateşleme tamamen yok. Aküyü ayırıp gücelce şarj edeyim öyle test ederim dedim. Şuanda hiç ateşlemiyor.
-
02 Aralık 2013, 01:36
#17
stop düğmesine odaklan önce... sonra ayakmüşürü ve kontak sonrası zaten sıkıntılı bir durum ama sen bu 3. den emin ol...
-
02 Aralık 2013, 03:26
#18
aynı sorun benim tay'da vardı statör değişti düzeldi. Sağlam bir ustaya statörünü ölçtür.Benimkinin okuyucusu bozuktu.
-
02 Aralık 2013, 03:39
#19
Buji'nin kendisini değiş, sanki sıcakken su yemiş seramik çatlamış/açılmış, idare etmiş, ısınıp soğuyunca tamamen ölmüş gibi, sadece bir fikir.
-
02 Aralık 2013, 08:00
#20
kontak anahtarındanda olabilirmi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)