Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ön çatal yay değişimi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Nisan 2012
    Şehir
    İzmiR
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660Z
    Selam arkadaşlar motorsikletime uyguladığım ön çatal yay değişimini uygulamasını video,görsel ve metin halinde detaylı olarak aktardım. Merak edenlere bir fikir verme açısından paylaşıyorum.

    http://tenerext660z.blogspot.com/


    Aklın Yolu Bir .

    Dört Teker Bedenini, İki Teker Ruhunu Hareketlendirir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oyunageldim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda Wave 110i
    Piyasada satılan belli başlı marka yaylar öhlins, hyper-pro, touratech vb.. Bunlardan öhlins çatal yaya ait montaj konumuzu aktarmak istiyorum.Siparişlerini verdiğim öhlins ön yaylar geldi ve Moto-moto garaj Mehmet ile montaj işlemine başladık.Fakat montaj aşamasında gözümüze çarpan birkaç konu oldu. Ardından iyi bir araştırma sonucu tenere motorsikletlerimize ait her yerde bulamayacağınız bu bilgileri tespit ettik. Özetlemek gerekirse.
    Tenere 2008 .....2012 / 2012 ve sonrasını. Şase vb tüm elementleri aynı ama yay ve kovan üst kapak ayar mekanizmaları arasındaki farkı tespit ettik. Keşke bu farkları yamaha web sitesinde yayınlasada bizlerde önceden biliyor olsak.

    Direksiyon kısmına bakınca kovan kapakları arasındaki 2 fark göz önüne çarpıyor.
    * 2008-2012 yılları arasındaki tenerelerin orjinal çatal yayları 60 cm - spacer uzunluğu ise 5 cm - kovan kapakları ayarlı alyan
    * 2012 yılından sonraki tenerelerin orjinal çatal yayları 44 cm - spacer uzunluğu ise 20 cm - kovan kapakları milli yapıya sahip










    2008-2012 yılları arasındaki tenerelerin ön çatal yaylarını ayarlamada kullanılan kovan kapak mekanizması alyan ile yaklaşık 2-3 cm lik bir mesafe iken, 2012 modelden sonrası içe giden bir mil ve yaklaşık 5-6 cm bir ayar mesafesi bulunuyor. ( sertlik yumuşaklık )




    Konuyu buradan ele alırsak 2012 model öncesi tenerelerin orjinal yaylarıda uzun olduğu ve içinde çıkan spacer kısa oluşundan dolayı şuan piyasada satışlan yayların montajı için herhangi bir revize yapmalarına gerek olmadığını farz ediyoruz.

    Fakat 2012 den sonraki tenerelerde ön yayların kısa oluşu ve içine konulan spacer parçasının uzun oluşu, yeni gelen yayın 60 cm oluşu montaj aşamasında spacer parçasının kısaltılmasına ihtiyaç duyuluyor. Tabiki bu öhlins marka yayda görülen bir durum. Diğer marka satışta olan yayların uzunluğu kısalığı hakkında net bir bilgiye sahip değilim.

    Bu gibi durumla karşılaşan arkadaşlar öncelikle motorsikletimizin kovanından çıkan 20 cm lik spacer yerine 5 cm lik spacer koymaları sorunlarını çözecektir. Ayrıca 2012 sonrası tenerelerin kovan kapakları ayarlı olduğu için + 5 - 6 cm gibi bir sertleştirme payına daha sahip olacaklardır.




    Şimdi aramızda neden farklı yay takacağız mevcut bize yeter diyenleriniz olacaktır. Tabiki bu kavram kullanıcıdan kullanıcıya göre değişecektir. Bu tamamen kullanıcının sürüş yerine, amacına yönelik bir uygulamadır.

    Orjinal ve ohlins yay arasındaki ilk izlenim orjinal yayın daha yumuşak bir yay ivmelenmesine sahip olduğunu, ohlins'in ise daha sert mukavemete sahip olduğunu göreceksiniz.



    Öhlins amortisör montaj ; 14/12/2013

    Evet arkadaşlar yol hazırlıklarım için Tenereye Öhlins amortisör takmaya karar verdim. Bunları kolay kolay her blog sitesinde bulamassınız Montajı yakın arkadaşım olan moto-moto garage Mehmet Çakaloğlu ile yapacağız. Kendisi bana teknik her konuda yardımcı oluyor aynı zamanda öğretiyor. Öncelik motorsikletimizin yanda bulunan hava filitresinin kapaklarını sökerek işleme başladık.





    Çok önemli bir not : 2013 model öncesinde hava filitresi söküldüğünde içte bir plastik tapa bulunuyor bu tapayı çıkarttığınızda amortisörün vida kısmına ulaşabiliyorsunuz. Fakat 2013 modelde bu tapa iptal edilmiş. Bundan dolayı amortisör başında bulunan vidaya ulaşım iptal olmuş. Bu vidaya ulaşmak için ya depoyu sökeceksiniz yada egzozu sökeceksiniz. Biz egzosu sökme kararı aldık.



    Önce boğazı 2 tane vida yardımı ile ayırıyorsunuz. Ardından egzosları çıkarmak için kuyruğu sökmeniz gerekiyor Kuyruk vidalarını açtıktan sonra egzosu geriye çekerek tırnağından ayırıyorusunuz ve mutlu son. Artık amortisörün oradaki vidaya ulaşabiliyorsunuz. Vidanın söküm işleminden sonra alt amortisör vidasınıda çıkartıp eski amortisör artık motorsikletinizden çıkacak duruma geliyor.



    Ardından yeni aldığımız Öhlins amortisörü yerine takıp ayarlarını yapıp işlemi tamamlıyoruz. Sırasıyla egzoz montajı, kuyruk montajı ve hava filitrelerinin kapaklarını taktığımızda amortisör değiştim işlemini tamamlamış oluyoruz. Sıkma işlemi manuelinde belirtilen değerlerde tork anahtarları yardımı ile yapıyoruz.




    Şimdi aranızda bu amortisörlerin özelliklerini bilmeyen ve neden böyle bir ürün takmaya ihtiyaç duyuyorsun yada ürünler neden pahalı diyenleriniz olacaktır. Olayı kısaca açıklamakta fayda görüyorum.




    Tenerenin üzerinde bulunan default amortisör belirli bir esneme payına belirli bir kiloya endeksli takılıyor. Fakat bu gibi extrem ürünlerde işler değişiyor. Örnek uzun yola çıkacaksınız siz, artıçınız, çantalarınız, yükünüz hepsi default bulunan amortisöre belirli bir güç uygulayacak motorunuz yere çökecek esneme belirli bir açı ile olacak.
    Fakat bu gibi ayarlı ürünlerde ise sertlik,yumuşaklık,geri salınım gibi sürüşünüzü önemli derecede etkileyecek faktörleri ayarlayabiliyorsunuz. Böylece yüke endeksli araziye endeksli faktörlere karşı motorsikletinizin süspansiyon değerleri ile oynayabiliyorsunuz. Buda size yolda güzel bir sürüş, süspansiyon sağlıyor. Olay illa arazideki tepkimesi değil asfalt sürüşü, viraj tepkimesi gibi durumlara da otomatik yansıyor. Genelde Dakar yarışlarına giren motorsikletlere böyle bir uygulama yapılıyor. Erdem Önen sen nereye gidiyorsun diyorsanız yakında..

    Taktıktan sonra birkaç deneme yaptık Öhlins candır diyorum. Sıra geldi ön yaylara. Bu konuda da çözüme ulaştığımda motorsiklette bulunan yay konusunu kapatıyoruz Sonraki yazımda görüşmek üzere.








  3. #3
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Eminim birilerinin işine yarayacaktır. Paylaşım için teşekkürler.

  4. #4
    anılgan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2013
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    honda titan 1996- java 1969-haojin 2005
    işte böyle bilgiler olması esas fadayı getiryor , ben de böyle yapacağım ama resimleri de nasıl koyacağımı daha öğrenemedim , ona da bir başlık açarsanı bence daha çok kişiye yatdalı olucaksınız .. saygı duyuyorum ...!!!!

  5. #5
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Çok yararlı bir konu. Daha sonra ayrıntılı şekilde inceleyeceğim, mesajım bulunsun...

    Teşekkürler aynı zamanda.

  6. #6
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    ÇOK GÜZEL VE YARARLI Bİ KONU OLMUŞ ELLERİNİZE EMEĞİNİZE SAĞLIK.

  7. #7
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Güzel bi uygulama olmuş


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)