Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Limitör Nerde?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    EmreSS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    r6
    Herhangi bir motosikletin yada belli bir motosikletin motorunun hangi devirde limitörü devreye soktuğunu nereden öğrenebiliriz?
    göstergeden görürsün demeyin. göstergede 16.000 yazıyor devir kestiği yerde. ama mantıklı olursak 16.000 çevirmesi olanaksız. 15.500 okumuştum önceden ama oda biraz fazla geldi.
    sonuç olarak 600lük ve 1000lik yarış motorlarının tam olarak ne kadar yaptığını öğrenmek istiyorum.
    ek olarak yamaha r6 2006 modelinde 17.500 redline veriyor ama kendi sitesinden yaptığı açıklamada bunun 16.000 civarında olduğunu duyurdu.
    benimkide aynı hesap. gösterge yanıltır. peki gerçeği nedir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    HAYALBUYSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2005
    Motosikleti
    YZF - R6
    okuduğun doğru 15,500 d\dak
    FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......

  3. #3
    saykoshey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-12R, Hayane?
    Dyno ustune cikarip ogrenebilirsin.
    HER TÜRK ASKER DOĞAR

  4. #4
    EmreSS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    r6
    Alıntı HAYALBUYSA adlı üyeden alıntı
    okuduğun doğru 15,500 d\dak
    açıkçası ben kendim dinamoya çıkarmadım fırsatım olduğunda görücem. ama dinamometre sonuçlarını inceleyince 15.000 filan çevirdiğini görüyorum hatta 14.500-14.750 civarı. göstergede ise 16.000de kesiyor deviri. gösterge hatalı biliyorum. ama bir hesap yapabilmek içinde net rakamları bilmek gerekir.

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Devir 20000 de kesse eline ne geçecek !

  6. #6
    EmreSS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    r6
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı
    Devir 20000 de kesse eline ne geçecek !
    formülasyonla herhangi bir devirde ve viteste kaç yapabileceğini biliyorum. merak ettiğim örneğin 1.viteste devir limitörü devreye girdiği anda göstergenin gösterdiği ile gerçekte ulaşılan sürat arasındaki fark. burdanda aslında yüksek süratlerde göstergenin gösterdiğini değilde aslında yaptığım hızı öğrenmek.

    20000de devir kesse elime hiçbişey geçmicek ama konuyu anlamadığın için ve sadece kullanıcı olduğun için böyle bi yorum yaptın diye düşünüyorum (.)

  7. #7
    saykoshey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-12R, Hayane?
    Senin R6 kac model?
    HER TÜRK ASKER DOĞAR

  8. #8
    EmreSS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    r6
    Alıntı saykoshey adlı üyeden alıntı
    Senin R6 kac model?
    2004 model

  9. #9
    saykoshey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-12R, Hayane?
    Limitor 15000 devirde.
    HER TÜRK ASKER DOĞAR

  10. #10
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı EmreSS adlı üyeden alıntı
    formülasyonla herhangi bir devirde ve viteste kaç yapabileceğini biliyorum. merak ettiğim örneğin 1.viteste devir limitörü devreye girdiği anda göstergenin gösterdiği ile gerçekte ulaşılan sürat arasındaki fark. burdanda aslında yüksek süratlerde göstergenin gösterdiğini değilde aslında yaptığım hızı öğrenmek.

    20000de devir kesse elime hiçbişey geçmicek ama konuyu anlamadığın için ve sadece kullanıcı olduğun için böyle bi yorum yaptın diye düşünüyorum (.)
    Amacın gerçek hızını ölçmekse bisikletçilerde 20-25 liraya dijital pilli mini km cihazları var. lastik ölçüsünü tuşları ile giriyorsun o kadar,içinde montaj talimatı var çoook basit.+averaj+toplam yapılan yol+saati gösteriyor.tek dezavantajı 99.9 km'den sonra 0 lanıyor fakat 130 da 30 diye devam ediyor.otomobillerimde ve motorda test ettim yol kenarındaki kara yolu tabelası ile.araçların km sayaçları %10 a varan hatalı ölçümler verebiliyor.o yüzden trafik radarı hız sınırını 77-88-99 otoyolda120+12=132 olarak uyguluyor

  11. #11
    aliberkay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2004
    Şehir
    Beşiktaş/İSTANBUL
    Motosikleti
    Z750S
    16000d/d olanaksız demişsin ama ben anlamadım neden olanaksız??
    Chip tuning gibi beyin modifiyesi işlemlerinde devir kesicinin limitiyle oynayabilmek için motora bir aparat takılıyor. Bu sayede daha yüksek devirlere cıkabiliyorsun.
    Gösterge hatasını ölçmek için kesin çözüm dyno hem arka tekerlekteki gücü de öğrenmiş olursun
    06 AB 3263
    0 Rh+
    Bugün kaç motorcuya selam verdin?

  12. #12
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Bence dyno ya çıkmak gereksiz, herkes kendininkini yeniden mi keşfetçek, motor seri üretim değil mi, herkesinki 3 aşşağı 5 yukarı aynı yani.araştır internetten bulursun garanti.
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  13. #13
    saykoshey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-12R, Hayane?
    Olayi daha net olarak burada okuyabilirsiniz:
    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=8928
    HER TÜRK ASKER DOĞAR

  14. #14
    EmreSS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    r6
    aliberkay
    olanaksız derken şunu kastetmiştim, gösterge hatalı gösteriyor ve 16k görüyorsam mutlaka daha aşağıda bir devir çeviriyordur. standart motor içindi söylediğim. kesinlikle modifiyeyle üstünü çevirebilirsin.

    danger0
    dynoya çıkmak gerekli bişey. arka arkaya banttan çıkan iki motorun bile güçleri eşit değilken ve fabrikalar tolerans tanımlamışken 100 beygir gerçekten 100 müdür? piston toleransı en altta ve silindir toleransı en üstten olan bir motor ile tam tersi bir motor aynı mıdır? iki standart araç farklı gidiyorsa ve farklı güç üretiyorsa fabrika bunu demiş öyledir diye gözümüzü kapatmak doğru mu?
    ayrıca internetten araştırdım merak etme ama değişik rakamlar buldum hep oyüzden birde buraya yazdım.

    saykoshey
    bende o haberi okuduktan sonra şüphelenmeye başladım. yoksa kırmızı bölgenin başlangıcı olan 15,5k max devir diye inanıyordum. gösterge 16k gösterdiğine görede 500dd sapma yapıyor diyordum.
    15k yı birkaç yerde daha okudum. bir tanede dyno sonucunda gördüm. sanırım 15k.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler