Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

üst kapaktan gelen patlama sorunu ve silindir contasını nasıl değiştirilir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800

    merhabalar
    marmaristen eskişehire 3 defa 1 ayda gidip gelince doğal olarak aşırı zorlanmadan dolayı vidalar gevşedi bi patlama sesi geliyordu ani gaz verince ben de egzoz contasından sanıp değiştirdim fakat sorun orda değilmiş.elimi silindirin oralarda gezdirirken, aniden gaz verince patlama yapan yeri buldum ve bildiğiniz hava üflüyor.




    motorun alt silindir contasından yağ kaçıyor değiştirmem gerekiyor fakat piston segman takabilirmiyim emin değilim. hadi söktük taktık üst kapağı takarken sübabları doğru nasıl takarım? bunları detaylı şekilde anlatabilirmisiniz? lütfen tamirciye gidin demeyin adamlar en az 150 istedi bi conta değiştirmeye ve biriside çok normalmiş gibi 250 istedi. elim anahtar tutuyor.elimde her türlü anahtarlarım araçgercim var genelde rico ve izeltaş. pahalılar ama en azından hakediyyorlar.her ne kadar kendim almasamda babam sağolsun tüm erdavatları dizmiş eve. tamirciye git tavsiyesini lütfen vermeyin. öğrenciyim benzin parası lazım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Bunu görünce benim eski mondial 150 zat geldi aklıma,silindir kapağını evde komple söküp yenisi ile değiştirmiş,sadece sübap ayarını 10 liraya ustaya yaptırmıştım.
    rm125 bunu beğendi.

  3. #3
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    cok kolay halledersin sadece seni subab ayarı zorlar
    daha düne kadar fethiyede idim gelseydin yardımcı olurdum
    rm125 bunu beğendi.

  4. #4
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    elimde filler çakısı var onunla subabları ayarlamayı planlıyorum ama gel gelim egzoz la emme kaç onu bi türlü bulamadım.tamircilere soruyorum bız elle yapıyoruz diyorlar

  5. #5
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    dostum cok basıt aslında,
    tabı bıldıkten sonra hersey basıttır zaten,
    rm125 bunu beğendi.

  6. #6
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    sıkı gecme 0.10 mm ayarla olsun
    rm125 bunu beğendi.

  7. #7
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum cok basıt aslında,
    tabı bıldıkten sonra hersey basıttır zaten,
    abi bana biraz ayrıntılı anlatabilirmisin? nelere dikkat etmem gerekiyor püf noktası nedir? piston üst ölü nokta mı olacak silindiri takarken(subabta öyleydi sanırım.)

  8. #8
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Motorun hangi model, profilinde 2 tane var. Üstten egzantriklimi cg tipmi. Silindir alt contası egerki aşırı kaçırmıyorsa değiştirme. Külbütörü sök, patlak olan contayı değiştir. Topladıktan sonrada sentil cakın varsa 0,08 yada 0,10 olanla her ikisinide ayarla. Emmeyide egsozuda aynı yap. Dikkat etmen gereken külbütör altındaki somunları karşılıklı boşluklarını alarak sıkman. Belki zor gelecek ama 50 - 100 km sonra aynı somunları tekrar yokla. Isıdan dolayı yeni taktığın conta incelecek, alt silindirdeki yağ kaçağı devam edecek. Dediğim gibi sonunları tekrar yoklaman zahmetli, külbütörü sök, sübap ayarı yap falan ama emin ol daha sağlıklı olur. Hadi kolay gele.
    rm125 bunu beğendi.

  9. #9
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    Alıntı search16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun hangi model, profilinde 2 tane var. Üstten egzantriklimi cg tipmi. Silindir alt contası egerki aşırı kaçırmıyorsa değiştirme. Külbütörü sök, patlak olan contayı değiştir. Topladıktan sonrada sentil cakın varsa 0,08 yada 0,10 olanla her ikisinide ayarla. Emmeyide egsozuda aynı yap. Dikkat etmen gereken külbütör altındaki somunları karşılıklı boşluklarını alarak sıkman. Belki zor gelecek ama 50 - 100 km sonra aynı somunları tekrar yokla. Isıdan dolayı yeni taktığın conta incelecek, alt silindirdeki yağ kaçağı devam edecek. Dediğim gibi sonunları tekrar yoklaman zahmetli, külbütörü sök, sübap ayarı yap falan ama emin ol daha sağlıklı olur. Hadi kolay gele.
    kanuni caracal 2010 alttan egzantirik. malesef çok fazla kaçırıyor.benim için tam aksine zevk haline geldi. her gün bi yerini söküp takasım geliyor.

  10. #10
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Alıntı rm125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kanuni caracal 2010 alttan egzantirik. malesef çok fazla kaçırıyor.benim için tam aksine zevk haline geldi. her gün bi yerini söküp takasım geliyor.
    Bence dediğim gibi yap. Alttaki yağ kaçağı üst saplamaların gevşemesinden kaynaklanıyor. Aynı durumu ben yaşadım. Külbütörü söküp somunları torklayınca yağ kaçagı falan kalmadı.
    rm125 ve cenkito bunu beğendiler.
    Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.

  11. #11
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    dostum en ust kapagı acan anahtar 10 numara,
    subap ayarı yapılan anahtar yıne 10 numara,
    subap piyanolarını soken anahtar 12 numara,
    ve sılındır ust kapağı söken anahtar yıne 12 numara,

    Fakat lokma takımı gerekıyor sana,
    motoru sokerken PİSTON UST ÖLÜ NOKTADA OLSUN,
    ve takarken yıne aynı yerde olsun,
    zaten sılındırı sokmeyeceksın sanıyorum,

    o sebepten gayet basıttır,
    sökerken subap aralıklarını jilet ıle ölç ve yıne o olcude olsun takarken,
    çok sıkı olursa calısmaz,
    gevsek olursa ses yapar,,,

    Takıldıgın yerde ara yardımcı olurum dostum,,

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...tor-yarma.html
    cenkito ve rm125 bunu beğendiler.

  12. #12
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum en ust kapagı acan anahtar 10 numara,
    subap ayarı yapılan anahtar yıne 10 numara,
    subap piyanolarını soken anahtar 12 numara,
    ve sılındır ust kapağı söken anahtar yıne 12 numara,

    Fakat lokma takımı gerekıyor sana,
    motoru sokerken PİSTON UST ÖLÜ NOKTADA OLSUN,
    ve takarken yıne aynı yerde olsun,
    zaten sılındırı sokmeyeceksın sanıyorum,

    o sebepten gayet basıttır,
    sökerken subap aralıklarını jilet ıle ölç ve yıne o olcude olsun takarken,
    çok sıkı olursa calısmaz,
    gevsek olursa ses yapar,,,

    Takıldıgın yerde ara yardımcı olurum dostum,,

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...tor-yarma.html



    sentildeki 0,80 ile mi yoksa 0,10 yada 0,010 la mı yapmalıyım

  13. #13
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum en ust kapagı acan anahtar 10 numara,
    subap ayarı yapılan anahtar yıne 10 numara,
    subap piyanolarını soken anahtar 12 numara,
    ve sılındır ust kapağı söken anahtar yıne 12 numara,

    Fakat lokma takımı gerekıyor sana,
    motoru sokerken PİSTON UST ÖLÜ NOKTADA OLSUN,
    ve takarken yıne aynı yerde olsun,
    zaten sılındırı sokmeyeceksın sanıyorum,

    o sebepten gayet basıttır,
    sökerken subap aralıklarını jilet ıle ölç ve yıne o olcude olsun takarken,
    çok sıkı olursa calısmaz,
    gevsek olursa ses yapar,,,

    Takıldıgın yerde ara yardımcı olurum dostum,,

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...tor-yarma.html
    Alıntı rm125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://k1310.hizliresim.com/1g/q/tu101.jpg sentildeki 0,80 ile mi yoksa 0,10 yada 0,010 la mı yapmalıyım
    çok pis cevap yazmış utanmadan...

    tahmin ediyorum 4 zamanlı 125 cc mz motoru sökeceksin..ve silindir üst kapak contası ile bereber alt contayıda değiştirmen gerekiyor..onda zircir yok..titanlarla aynı motor var...
    sişleri takarken düşürme,alt yuvasına oturduğundan emin ol.pistonu takarken segman ağızlarının konumuna dikkat et...... sıkıntı olmaz...
    rm125 ve serkanADH13 bunu beğendiler.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  14. #14
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    teşekkürler birazdan sökeceğim inşallah beceririm :D

  15. #15
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok pis cevap yazmış utanmadan...

    tahmin ediyorum 4 zamanlı 125 cc mz motoru sökeceksin..ve silindir üst kapak contası ile bereber alt contayıda değiştirmen gerekiyor..onda zircir yok..titanlarla aynı motor var...
    sişleri takarken düşürme,alt yuvasına oturduğundan emin ol.pistonu takarken segman ağızlarının konumuna dikkat et...... sıkıntı olmaz...
    Abi benim dedemden kalma 3 silindir 55 cc 3 zamanlı bir haze motur vr,
    acaba bunu nasıl hayal kurabilirim bir ruyama gelebilirmisin ABİ bir gün öğle paydosunda
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  16. #16
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı rm125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://k1310.hizliresim.com/1g/q/tu101.jpg sentildeki 0,80 ile mi yoksa 0,10 yada 0,010 la mı yapmalıyım
    sentilinin mm oldugunu varsayarak cevaplayayım 0,10 mm olanı kullanacaksın. ama sentilinde varsa 0.08 mm de olur

    tr piyasasında 0.05 den baslayıp 0.05 artarak ilerleyenler mevcut.

    paylastıgın resimdekiler gibi. ama ebay da filan benim gibi 0.08 degerinide bulabilirsin
    rm125 bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  17. #17
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sentilinin mm oldugunu varsayarak cevaplayayım 0,10 mm olanı kullanacaksın. ama sentilinde varsa 0.08 mm de olur

    tr piyasasında 0.05 den baslayıp 0.05 artarak ilerleyenler mevcut.

    paylastıgın resimdekiler gibi. ama ebay da filan benim gibi 0.08 degerinide bulabilirsin

    çok teşekkürler şimdi anladım.
    cenkito bunu beğendi.

  18. #18
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi benim dedemden kalma 3 silindir 55 cc 3 zamanlı bir haze motur vr,
    acaba bunu nasıl hayal kurabilirim bir ruyama gelebilirmisin ABİ bir gün öğle paydosunda
    49 yada 50 cc olaydı iyiydi ama..

    55 cc olunca beni aşar usta...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  19. #19
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    125lik dört zamanlı MZ benim, buyrun...

  20. #20
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    motor görüldüğü gibi deli yağ boşaltıyordu. her durduğum yerde böyle iz bırakıp gidiyorum.aldığım conta seti buydu.sonradan yavaş yavaş sökmeye başladım.Silindiri tuatan saplamalardan biri sökmeden elime geldi yalama olmus.













    son resimdeki saplamayı takmadım çünkü boşa geliyor.topladım ama calıştıramadım. bu arada gürcan(serkanadh13) abime ilgilendiği için çok teşekkür edrim. neden çalışmadı acaba ya moralim çok bozuldu.
    cenkito bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)