Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ücretsiz CBF 150 Buji

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Ekim 2013
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Merhabalar

    Biraz işgüzarlıktan biraz da motorla uğraşmakatan hoşlandığımdan 6500 kmde cpr8ea9 bujimi ngk cpr9ea9 (kitapçıkta uzun yollar için yazan) ile değiştirdim. Bu bujinin bana daha ömrü var gibi geliyor ama ben çokta anlamam. Bilen ve benim işimi görür diyen bir arkadaşa kargo alıcıya ait olmak üzere gönderebilirim.





    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Biraz daha ömrü var diyelim buji için. Kargo parasıyla kalan buji ömrü düşünüldüğünde bir + sı olmuyor zaten. Piyasada 4 lirayada buji bulmak mümkün. NGK olması bir artı ama ama;

    Birde buji bana çakma NGK gibi geldi... Hatta %80 çakma ngk diyebilirim.

    İnce bir düşünce, teşekkür etmek istedim

    Dipnot: 20 lira altı NGK bujilerin %80i çakmadır.

  3. #3
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    iyi niyetli bir paylaşım.
    ama 15 liralık ortalama fiyatı olan bu malzemeyi kargoyu falan karıştırmadan yakın civardaki ihtiyacı olabilecek bir arkadaşa vermek - veya yol da kalmalarda kullanılmak üzere avadanlık ta yedek durması daha verimli olur gibi geldi bana.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------

    yazdığına göre motorun 6500 bakımında değiştirmiş. büyük bir ihtimal üzerinden çıkan buji ki bu çakma olma ihtimalini azaltıyor.

  4. #4

    Üyelik
    09 Ekim 2013
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz daha ömrü var diyelim buji için. Kargo parasıyla kalan buji ömrü düşünüldüğünde bir + sı olmuyor zaten. Piyasada 4 lirayada buji bulmak mümkün. NGK olması bir artı ama ama;

    Birde buji bana çakma NGK gibi geldi... Hatta %80 çakma ngk diyebilirim.

    İnce bir düşünce, teşekkür etmek istedim

    Dipnot: 20 lira altı NGK bujilerin %80i çakmadır.
    Dostum buji motorun üzerinde gelen buji, ben kendim değiştirdim. Eğer çakma ise hondaya danışmak lazım

    Aslında ben kullanılmış bujiyi kimseye önermek istemem ama belki birinin işine yarar diye atmaya da kıyamadım

  5. #5
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Hüso bey, yedek olarak elinizin altında durmasını öneririm. Ne olur, ne olmaz

    Çok bilmiş arkadaşlar çıkacaktır elbet . Sahte-orjinal olayı ile ilgili...

    Şu şekilde orjinalliğini doğrulayabilirsiniz.




    1- Orijinal NGK bujilerinde marka ismi tam ortaya basılmıştır. Sahtelerinde ise genelde orantısız durur(ya yukarda ya aşağıda).

    2- Orijinal NGK bujilerinde, somun kısmında 4 haneli ürün numarası basılıdır(sanırım bir de orijinallerinde bu somun kısmı biraz daha uzun ve kalın oluyor. Sahtelerinde bu kısım daha ince). Sizdeki bujiler de kalın olanlardan.

    3- Ortadaki resimlerde gövde kısmındaki kaplama farklarını gösteriyor(sağ tarafta ortadaki ikinci resim eski sahte ürünleri gösteriyor. Yeni kopyalar üstteki gibiymiş.)

    4- Orijinal NGK bujilerinde metal conta sağlam ve güvenli bir şekilde yerinde dururken, sahte bujilerde ise gevşek olur ve kolayca yerinden çıkabilir.

  6. #6
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hüso bey, yedek olarak elinizin altında durmasını öneririm. Ne olur, ne olmaz

    Çok bilmiş arkadaşlar çıkacaktır elbet . Sahte-orjinal olayı ile ilgili...

    Şu şekilde orjinalliğini doğrulayabilirsiniz.

    http://www.ngk-sparkplugs.jp/english...ges/photo7.jpg
    http://www.youtube.com/watch?v=cD1rgG8-1e8

    1- Orijinal NGK bujilerinde marka ismi tam ortaya basılmıştır. Sahtelerinde ise genelde orantısız durur(ya yukarda ya aşağıda).

    2- Orijinal NGK bujilerinde, somun kısmında 4 haneli ürün numarası basılıdır(sanırım bir de orijinallerinde bu somun kısmı biraz daha uzun ve kalın oluyor. Sahtelerinde bu kısım daha ince). Sizdeki bujiler de kalın olanlardan.

    3- Ortadaki resimlerde gövde kısmındaki kaplama farklarını gösteriyor(sağ tarafta ortadaki ikinci resim eski sahte ürünleri gösteriyor. Yeni kopyalar üstteki gibiymiş.)

    4- Orijinal NGK bujilerinde metal conta sağlam ve güvenli bir şekilde yerinde dururken, sahte bujilerde ise gevşek olur ve kolayca yerinden çıkabilir.
    Peki bu nasıl oluyor bu iş?
    Ben de eskiden bayiiden değil de sirkeci'den ordan burdan alırdım GV250 için ve hep 20 TL civarı rakamlar ödedim.

    Ancak http://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9729
    Honda bayiinden 9 TL civarı bir rakama linkteki NGK bujinin aynısını aldım.
    Linkte de zaten 3,1 dolar.
    E gönderdiğin videodaki kutuyla elimdeki kutuyu karşılaştırıyorum şu anda, orjinal kutuyla elimdeki kutu aynı.
    Şimdi anlamadığım, önceden kazık mı yiyordum, yoksa honda bayii orjinal bujiyi çakma fiyatına bana mı verdi ?
    Yada honda bayii orjinalinin birebir aynı olan çakma NGK mı satıyor ?
    Veya ... ?
    Motosikletli Kaplumbağa...

  7. #7
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Moto kafa,

    Ne yazıkki buji olayındada çok çeşitli dalavereler dönüyor.
    Dudulluda bir toptancıdan 3 liraya NGK buji aldığımı söylesem ve kutu olarak birebir aynısını yapmış olduklarını söylesem ?
    Seri numarasından tutun, buji başlığına kadar birebir fotokopi

    Aynı şey motosiklet kayış-karbüratör-piston-elcik-ayna.... Laptop donanım parçaları-Telefon parça ve aksesuarları-araba parçalarının büyük çoğunluğu-Ampüller- Hatta zippo taşına kadar bir çok çakma ürün var piyasada.



    NGK'nın kendi sitesindeki açıklamanın özeti;

    - Orijinal NGK'da tepedeki bağlantı dişleri pürüzsüz(çapak vs. yok) ve metrik 4 standartındadır. Sahtelerinin ise pürüzlü bir yapısı vardır(kalitesiz işçilik). Ayrıca bu kısım orijinal NGK'da Nikel'den imal edildiği için koyu renktedir. Sahteleri ise normal demirden yapılmıştır ve parlaktır.

    - Ortadaki yalıtkan kısım ise; Yakut'a denk kalitede olan ve çelik malzeme kesimlerinde yaygın kullanılan Alüminyum Oxit'ten imal edildiği için fildişi rengindedir. Sahte ürünler ise tabak yüzeylerini kaplamada kullanılan Porselen'den üretildikleri için bembeyazdır.

    - Buji modelinin yazıldığı yerdeki yazı ortalanmamıştır de harfler arası boşluklar da nizami değildir.

    - Ayrıca genel yüzey kaplaması olarak sahte ürünler parlak ve beyaz yapıdadır. Orijinaller ise Trivalent CR3+(özel bir krom kaplama) ile kaplandığı için daha tok bir rengi vardır.






    SAHTE BUJİNİN SONUCU





    Not: Baktım kimselere güvenemiyorum, bosh buji kullanmaya başlamıştım motosiklette. Yanlışım var ise düzeltin, bujiyi bulan firma bosh diye biliyorum.
    Hiç bir sorun ile karşılaşmadım bu zamana kadar

  8. #8
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Bosch'un çakma olmadığını ne biliyorsun

  9. #9
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bosch'un çakma olmadığını ne biliyorsun
    Bu kadar bilgiye sahibim, bırakta bileyim. Demekki dötü sağlam yere koyuyoruz değil mi ?

    Dayımın bosch servisi var...
    Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.

  10. #10
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Ben sürekli 5 liraya ngk alıyorum. Bir sefer de 3 liraya bosch aldım. Hiçbirinde bir problem yaşamadım.
    Sahte mahte, iş görüyorsa problem yok.
    cenkito bunu beğendi.

  11. #11
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı rs_guven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sürekli 5 liraya ngk alıyorum. Bir sefer de 3 liraya bosch aldım. Hiçbirinde bir problem yaşamadım.
    Sahte mahte, iş görüyorsa problem yok.
    elimde fazla ngk bujim var videoya göre de orjınalmiş
    10 liraya almıstım ama orjınal oldugundan sana 25 liraya satabilirim
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  12. #12
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elimde fazla ngk bujim var videoya göre de orjınalmiş
    10 liraya almıstım ama orjınal oldugundan sana 25 liraya satabilirim
    Bize de mi abi?
    cenkito bunu beğendi.

  13. #13
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    değil tabi şakasına alınma hemen

  14. #14
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz daha ömrü var diyelim buji için. Kargo parasıyla kalan buji ömrü düşünüldüğünde bir + sı olmuyor zaten. Piyasada 4 lirayada buji bulmak mümkün. NGK olması bir artı ama ama;

    Birde buji bana çakma NGK gibi geldi... Hatta %80 çakma ngk diyebilirim.

    İnce bir düşünce, teşekkür etmek istedim

    Dipnot: 20 lira altı NGK bujilerin %80i çakmadır.
    cr6hsa NGK bujiyi, distribitöründen 8 liraya mı ne almıştım geçen yıl...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  15. #15
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cr6hsa NGK bujiyi, distribitöründen 8 liraya mı ne almıştım geçen yıl...
    İridium bujiden bahsediyorum dostum. Hani şu litrelik motorlara taktığımız, 2-3 hp daha fazla alıcağız diye bir yerlerimi paraladığımız, 35-50 lira arası değişen piyasası olan bujiler.
    Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.

  16. #16

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Buji extra güç vermez.
    iridyum buji daha uzun ömürlüdür sadece.
    CPR8EA9 bujinin honda oem nosu; 31916-KRM-841
    Servis Fiyatı 17.18 tl dir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)