Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosikletimi Yeni Aldım. Yardım lütfen

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Ekim 2013
    Şehir
    Şanlıurfa
    Motosikleti
    Kuba XCG 150
    Öncelikle Merhaba arkadaşlar;
    Aranıza yeni katıldım uzun süredir motosiklet almak istiyordum ve dün almak kısmet oldu.Kuba'nın XCG 150 modelini aldım ama motosiklet hakkında pek bir bilgim yok.Soracağım sorulara cevap verirseniz çok memnun kalırım.

    1.Debriyajı çok kullanmak ne gibi sıkıntılar yaratır? Ben yeniyim diye debriyajı çok kullanıyorum.

    2.Motosikletimi nasıl temizlemeliyim ve temizlerken neler kullanmalıyım?

    3.Benzinimin daha uzun süreli gitmesi için ne yapmalıyım?

    4.Yokuş aşağı yerlerde boş viteste gitmenin herhangi bir tehlikesi olurmu?

    5.Benzini nereden almalıyım? Ben Shell düşünüyorum ama sizlerinde fikrini almak istedim.

    6.Ayrıca şehir içinde ortalama kaçıncı viteste gitmeliyim ?

    Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür eder,hepimizin kazasız belasız yolculuk yapmasını Rabbimden temenni ederim.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    emocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    1) hatalı soru .Debriyajı çok kullanamazsınız zaten . ihtiyaç olduğunda zaten kullanmak zorundasın . bu sorunun biraz absürt olduğunu tecrüben arttıkça anlayacaksın .
    2) göstergelerin olduğu yeri naylonla kapat. bas şampuanı suyu hiçbirşey olmaz . dikkat etmen gereken en önemli yer zincir yağı ve bakımı.
    3) zaten benzini koklayan bir motosiklet daha ne az yakması .
    4) heeee yokuş aşağı işi uzmanlık işidir işte . yokuş aşağı büyük yük ön tekerdedir. DİK YOKUŞ AŞAĞI ASLA ARKA FREN KULLANILMAZ . hemen arka teker kitlenir kayarsınız . ama şöle yokuş aşağı dediiniz hafif bir yokuşsa boşta inmenin bir zararı olmaz . ama viteste ve debriyaja basılmış şekilde inmek zararlıdır debriyaj balatanızın ömrünü kısaltır .
    5) Benzini istediğiniz yerden alın hepsi aynı . Total bayi kullanmıyo hepsi kendinin o yüzden kaçak sahte yakıt olmaz diye duymuştum .
    6) hatalı soru . bu sorunun da hatalı olduğunu tecrübe edindikçe anlayacaksınız . . hangi hızda hangi devir aralığında (viteste ) olduğunuz önemli . motoru bağırtmayın ya da düşük devirlerde boğmayın .
    porlanoche bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    02 Ekim 2013
    Şehir
    Şanlıurfa
    Motosikleti
    Kuba XCG 150
    Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

    Sanırım bir iki soruyu hatalı değil de tam anlamı ile soramadım.

    Birinci sorumda mesela şehir içinde biraz gaza basıyorum sonra debriyajı tutarak 200-300 mt gidiyorum bunun zararı var mı demek istedim ama sanırım var 4.cevabınızda yer vermişsiniz bu konuya.Diğerlerini de anladım zaten sorum oldukça sorarım çok teşekkürler ;)

  4. #4
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Durduk yere niye basıyon debriyaja ?

  5. #5

    Üyelik
    02 Ekim 2013
    Şehir
    Şanlıurfa
    Motosikleti
    Kuba XCG 150
    Debriyajlı motosiklet yeni kullanıyorum o yüzden pek anlamıyorum,daha önce scooter ve cup kullandım.Her dakika debriyaja basmıyorum gazı kesince basıyorum

  6. #6
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Ben yıllardır debriyaja uzun süre basarak kullanırım, hiçbir zararını görmedim. Ama boşa atacaksan ve tekrar vitese atacağın zaman genellikle hızına uygun vitesi tutturamazsın ve motor öne yığılır. Arkadan gelen araçlar yakın takip ediyorlar ve trafikte tehlikeli bir durum. Fren lambası da yanmayacağı için çarpabilirler. Bence debriyajla gitmen daha iyi.

  7. #7
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    debriyajı durduk yere sıkmaz gazı kesiyor olsan bile bırak motor gittiği kadar gitsin yavaşlarsa gazı açarsın tekrar öyle biraz gaz verip 200 metre debriyajla gidersin ama birgün patlarsın biyerde..

  8. #8

    Üyelik
    02 Ekim 2013
    Şehir
    Şanlıurfa
    Motosikleti
    Kuba XCG 150
    Teo23; Anladım kardeş,Dediğin bir defa başıma gelmişti onun için o konuya dikkat ediyorum.Cevabın için teşekkür ederim.

    ogzcngdk ; Seninde cevabın için teşekkür ederim kardeşim.Haklısın dediğin gibi yapmak en mantıklısı bence.

  9. #9
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Yokuş aşağıda vitesi kesinlikle boşa alma yanlışlıkla 1 vitese felan alırsın sonra bas debriyaja in

    Gaz kestiğin zaman debriyaja basmana gerek yok hızlanacağın zaman çevir gaz kolunu devam et hız çok düşerse vites düşür öyle devam et ama gazı tam kapatmana gerek yok elini gazdan hafif çek yavaşlamaya başlar

    Daha az benzin yakması için yavaş gidecen 6 devir iyidir ama hızlı giderim genede az yakarım olayını unut

    Şehir içinde kaçıncı vitesle gideceğin hıza göre değişir ama velakin başkaları duymasın bunu gülerler düşük cc ise düşük devir yüksek viteste tork çok düşer onun için gaza tepkisine bak gaza tepkisi çok yavaş değilse o vites iyidir

    Zamanla öğrenirsin kendiliğinden trafiğin fazla olmadığı sakin yerlerde sür kendi kendine
    cenkito bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    02 Ekim 2013
    Şehir
    Şanlıurfa
    Motosikleti
    Kuba XCG 150
    Tİme_shİft42 ; Cevapların için çok teşekkür ederim kardeşim.O kadar acemi değilim yıllardır kullanıyorum ama debriyajlı pek kullanmadım o yüzden bilgim yok sizlerden bilgi alarak her geçen gün üstüne bir şeyler koyarak daha iyi kullanacağıma eminim sağolun

  11. #11
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    @Oguzcan: Patlarsın bi yerde derken neyi kasdediyorsun? Açıklayıcı olursan biz de öğreniriz. 20 küsur yıldır nasıl kullanmışız öğreniriz.. ;)

  12. #12
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    rampa yukarı dur - kalk durumlarında arka freni kullan ön fren kaydırabilir. bu yüzden yokuş yukarı trafikte durmadan önce uygun viteste olmak ve motor durunca sol ayağı yere koymak avantajlı oluyor.

  13. #13
    c00lrelax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    ayrıca yokuş aşşağı boşta gidersen ani frenleme yapmada biraz sıkıntı çekebilirsin biraz cimri bi arkadaşa benziyorsun yokuş aşşağı kompressörde in viteste olsun merak etme benzin yakmaz motorun bi inceden koklar )))

  14. #14

    Üyelik
    02 Ekim 2013
    Şehir
    Şanlıurfa
    Motosikleti
    Kuba XCG 150
    crxforever : Cevabın için teşekkür ederim

    c00lrelax : Cimri demeyelim de biraz tutumlu


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)