Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Durduğu yerde çalışsa akü şarj olur mu?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    mstf_gnc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    Esenyurt/İst
    Motosikleti
    Asya motor elegant 150
    olur yaw nasıl olmaz kim demiş olmaz diye.. farı kapat gereksiz aydınlatmayı kapat, rolantide bırak motoru hiç çalıştırmayan akü bak nasıl doluyo. az mı yaptık cbf de mondialde küba da...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Alıntı astorojna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir gün bu forumda bi konu açar ve üyeliğimin silinmesini istiyorum dersem, bu sen ve senin gibi arkadaşların yüzündendir emin ol.
    benim için küçük ve artık tahammülümün kalmadığı bu küçük ayrıntıları bulup deşifre edeceğinize konuyu açan arkadaşa yararlı bişeyler aktarmanız daha hayırlı olacaktır. Saygılarımla
    Koskoca Metehandro arkadaşımız bile 'motorsiklet' yazdığını ve yanlış yazdığını,doğrusunun 'motosiklet' olduğunu ve böyle yazsa daha iyi olacağını yine bu forumdan öğrendi ve arasıra çıkarılsa da yinede aramızda olmaya devam ettiğini belirtmek isterim.
    Türkçe'ye biraz daha dikkat çekiyorum,hepsi bu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:00 ----------

    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malum kış geliyor, acaba haftada bir motoru olduğu yerde çalıştırsak aküsü dolar mı? Yoksa illa tekerlerin dönmesi mi gerekiyor?
    Arada bir çıkar,10-15 dakika yürüt,gezdir,akü kendine gelsin,hareketsiz parçalar hareket etsin.İşleyen demir pas tutmaz derler.
    Eğer motoru hiç hareket ettiremeyeceksen,tüm kış yatıracaksan,akünü söküp,evde oda ısısında muhafaza et ve 2 ayda bir şarj aletine bağlayıp şarj etmeni tavsiye ederim.

  3. #23
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Arkadaşlar KONJEKTÖRÜ SORUNSUZ OLAN MOTOR ROLANTİDE KENDİNİ ŞARJ EDER,
    motorun şarj değeri 12,8'den aşağı olur ise motorda şarj sorunu var demektir,

    Motor rolantide dahi 12,8 değerinin altında olmamalıdır,
    Motorun çalıştığı anda MANYETO (volant) harekete geçer ve ateşleme devreye girer.
    o andan itibaren normal çalışması başladığı anda motor şarj'a başlar...
    Arda_Karaca bunu beğendi.

  4. #24
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Dolar yazmamız yetmedi madem yaşadığımız tecrübeyle anlatalım.

    CBF 150 kullanırken kontağı açık bırakmışım ve aküm bitmişti. Bağladım arabanın aküsüne çalıştırdım motosikleti. 30 dakika boyuncada rölantide çalıştırdım. Sonuç:4-5 kere çalıştırılma denenmiş ve sorunsuz çalışmaya devam eden bir akü.

  5. #25
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Motosikletin rolantide çalıştığı zaman ürettiği enerji arkadaşların dediği gibi 12-12.5 volt civarıdır buda akünün sağlıklı şarj olması için yetmez Eğer kış boyu binmeyecekseniz aküyü sökün evin münasip bi köşesinde oda sıcaklığında muhafaza edin kış boyu içindeki şarjının (enerjisinin) en az %80 ini muhafaza edecektir yaz başında takıpta kullanacağınız zamanda eğer el marşı basmazsa ayak marşıyla tek sefer çalıştırmanız yeterlidir gerisini motor halleder bindikçe kullandıkça şarj olur yani

  6. #26
    astorojna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2012
    Şehir
    kırıkkale
    Motosikleti
    Yamaha Mt09
    şarz hesabını şöyle yapabiliriz..

    9 amp bir akü rolanti 150 ma şarz ile ne kadar sürede şarz olur..( 60 saat )

    Birde yüksek devirde 500 ma ve yukarsı şarzda ( reğülatörün yüksek devirdr kaç ma akım verdiğini bilmiyorum ) kaç saatte akümüz şarz olur.. ( 17 satte )

    ZAT ın şarz ibresi olması şans ben şarz miktarını göstergeye bakarak tahmin edebiliyorunm..

    Bence 150 ma şarz uzun süre , motoru çalıştırmak için marş motorunun çektiği akımı dahi şarz etmeye yetmeyecektir..

    (üstteki yazıyı başka bir siteden alıntı yaptım. bu konuda nediyorsunuz?)

  7. #27
    mstf_gnc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    Esenyurt/İst
    Motosikleti
    Asya motor elegant 150
    akude asit bitmise ve çan çin çon akü ise sarj olmaz

  8. #28

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Fikir takibini severim. Bu kış denemesini yaptım arkadaşlar :
    Ayda 1-2 kere bulunduğu yerde jigleyi çekerek 3-5 dk yüksek devirde çalıştırdım.
    Sonuç:
    Herhangi bir sıkıntı yok, akü performansında herhangi bir düşme olmadan kışı çıkardık.

  9. #29
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Pahalı bir şarj yöntemi olur. Malum benzin 5 lira. 12v adaptörün evde vardır. Voltmetre ile ölç. Genelde hiçbiri tam regüle değildir ,daha fazla verir . 14-15 volt arası gösteriyorsa onunla şarj edebilirsin.

  10. #30

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Var ama ben üşengeç adamım. Kim sökecek şimdi bir sürü vida bilmem ne, bir de takması var, ya da hadi akü evde motor lazım oldu ? Yok bana zor geldi.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)