olur yaw nasıl olmaz kim demiş olmaz diye.. farı kapat gereksiz aydınlatmayı kapat, rolantide bırak motoru hiç çalıştırmayan akü bak nasıl doluyo. az mı yaptık cbf de mondialde küba da...
olur yaw nasıl olmaz kim demiş olmaz diye.. farı kapat gereksiz aydınlatmayı kapat, rolantide bırak motoru hiç çalıştırmayan akü bak nasıl doluyo. az mı yaptık cbf de mondialde küba da...
Koskoca Metehandro arkadaşımız bile 'motorsiklet' yazdığını ve yanlış yazdığını,doğrusunun 'motosiklet' olduğunu ve böyle yazsa daha iyi olacağını yine bu forumdan öğrendi ve arasıra çıkarılsa da yinede aramızda olmaya devam ettiğini belirtmek isterim.
Türkçe'ye biraz daha dikkat çekiyorum,hepsi bu
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:00 ----------
Arada bir çıkar,10-15 dakika yürüt,gezdir,akü kendine gelsin,hareketsiz parçalar hareket etsin.İşleyen demir pas tutmaz derler.
Eğer motoru hiç hareket ettiremeyeceksen,tüm kış yatıracaksan,akünü söküp,evde oda ısısında muhafaza et ve 2 ayda bir şarj aletine bağlayıp şarj etmeni tavsiye ederim.
Arkadaşlar KONJEKTÖRÜ SORUNSUZ OLAN MOTOR ROLANTİDE KENDİNİ ŞARJ EDER,
motorun şarj değeri 12,8'den aşağı olur ise motorda şarj sorunu var demektir,
Motor rolantide dahi 12,8 değerinin altında olmamalıdır,
Motorun çalıştığı anda MANYETO (volant) harekete geçer ve ateşleme devreye girer.
o andan itibaren normal çalışması başladığı anda motor şarj'a başlar...
Dolar yazmamız yetmedi madem yaşadığımız tecrübeyle anlatalım.
CBF 150 kullanırken kontağı açık bırakmışım ve aküm bitmişti. Bağladım arabanın aküsüne çalıştırdım motosikleti. 30 dakika boyuncada rölantide çalıştırdım. Sonuç:4-5 kere çalıştırılma denenmiş ve sorunsuz çalışmaya devam eden bir akü.
Motosikletin rolantide çalıştığı zaman ürettiği enerji arkadaşların dediği gibi 12-12.5 volt civarıdır buda akünün sağlıklı şarj olması için yetmez Eğer kış boyu binmeyecekseniz aküyü sökün evin münasip bi köşesinde oda sıcaklığında muhafaza edin kış boyu içindeki şarjının (enerjisinin) en az %80 ini muhafaza edecektir yaz başında takıpta kullanacağınız zamanda eğer el marşı basmazsa ayak marşıyla tek sefer çalıştırmanız yeterlidir gerisini motor halleder bindikçe kullandıkça şarj olur yani
şarz hesabını şöyle yapabiliriz..
9 amp bir akü rolanti 150 ma şarz ile ne kadar sürede şarz olur..( 60 saat )
Birde yüksek devirde 500 ma ve yukarsı şarzda ( reğülatörün yüksek devirdr kaç ma akım verdiğini bilmiyorum ) kaç saatte akümüz şarz olur.. ( 17 satte )
ZAT ın şarz ibresi olması şans ben şarz miktarını göstergeye bakarak tahmin edebiliyorunm..
Bence 150 ma şarz uzun süre , motoru çalıştırmak için marş motorunun çektiği akımı dahi şarz etmeye yetmeyecektir..
(üstteki yazıyı başka bir siteden alıntı yaptım. bu konuda nediyorsunuz?)
akude asit bitmise ve çan çin çon akü ise sarj olmaz
Fikir takibini severim. Bu kış denemesini yaptım arkadaşlar :
Ayda 1-2 kere bulunduğu yerde jigleyi çekerek 3-5 dk yüksek devirde çalıştırdım.
Sonuç:
Herhangi bir sıkıntı yok, akü performansında herhangi bir düşme olmadan kışı çıkardık.
Pahalı bir şarj yöntemi olur. Malum benzin 5 lira. 12v adaptörün evde vardır. Voltmetre ile ölç. Genelde hiçbiri tam regüle değildir ,daha fazla verir . 14-15 volt arası gösteriyorsa onunla şarj edebilirsin.
Var ama ben üşengeç adamım. Kim sökecek şimdi bir sürü vida bilmem ne, bir de takması var, ya da hadi akü evde motor lazım oldu ? Yok bana zor geldi.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)