Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

yuan 150-23 racing motor çalışmıyor

    REKLAM ALANI
  1. #1
    çilekeş03 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2009
    Şehir
    afyon
    Motosikleti
    Sport F5 150-23 Racing
    İyi günler arkadaşlar.Motorsikletimin şanzuman grup dişlisini değiştirdim.(5 Vites 150 cc)Motoru geri topladım.Motor şuanda çalıştıramadım .Motorun şanzuman aksamı marş aksamı falan çok güzel çalışıyor.Sadece şüphem subablar doğru çalışmıyor.motora benzin geliyor.Hava filtresinde sıkıntı yok.Buji ateşleme yapıyor.sizce neden olabilir.Yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar.Şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    saykem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2005
    Şehir
    avcılar
    Motosikleti
    honda cbf 600
    toplarken sente ayarlarına dikkat etmemişsindir büyük ihtimalle...

  3. #3
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    dostum senteyı dogru ayarlayamamıs olabılırsın,
    subaplar sıkı olabılır,

  4. #4
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    sente ayarı kaçık olan bir motorda subablara vurabilir subablarda egilir hakkında hayırlısı olur umarım...

  5. #5
    çilekeş03 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2009
    Şehir
    afyon
    Motosikleti
    Sport F5 150-23 Racing
    arkadaşlar bunda ekzantrik zincir yok ekzantrik mili var sente ayarı kaçmış mıdır krank falan sökmedim hiç

  6. #6
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    arkadaşım bak burada ayrıntıları ile anlatmıştım bir zamanlar,
    ve en son resimde SENTE AYARI var,
    eğer krank dişlisi ile eksantrik dişlisindeki SENTEYİ ayarlamadın ise sorun çıkması normaldir,,,
    Dikkatlice kontrol et,
    ve birde subapları kontrol et,,,
    aşırı sıkı ise çalışmaz...

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/116985-cg-agk-cgl-125-cc-vitesli-motosiklet-motor-yarma.html

  7. #7
    çilekeş03 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2009
    Şehir
    afyon
    Motosikleti
    Sport F5 150-23 Racing
    serkan hocam cevabın için teşekkürler.Bu son resimde sente ayarı dediğin iki noktayı birbirine mi getirmemiz gerekiyor.Yani resimdeki gibimi olması gerekiyor.

  8. #8
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    evet dostum o ıkı nokta bırbırınıe denk gelmesı gerekıyor,
    o sentenın oldugu yer SARGININ OLDUGU YERDEKI MANYETONUN ARKASINDA OLUR,

  9. #9
    çilekeş03 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2009
    Şehir
    afyon
    Motosikleti
    Sport F5 150-23 Racing
    peki bunu kaçması mümkün mü krankı sökmeden ustam.Yada birbirine nasıl ayarlarız bu noktaları.Az önce biraz daha uğraştım motorun silindirdeki karbüratör tarafı marşa basınca hava üflüyor egzos deliğide üflüyor normalde karbüratör tarafı içine çeker diye biliyorum.

  10. #10
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    krank sokmeden o sente kacmaz,
    tabıı sılındırın alt tarafında kalan dıslıyı sokmedın ıse,
    Fakat emme yapması gereken yerden EKSOZ (yani üflerse) sente TERS anlamına gelır
    buda YA EMME SUBABIN SIKI HAVAYI KACIRIYOR veya SUBAP EGRI (YAMUK) kaçırıyor,
    veya eksantrik ters çalışıyor demektir...

  11. #11
    çilekeş03 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2009
    Şehir
    afyon
    Motosikleti
    Sport F5 150-23 Racing
    Çok teşekkürler usta bilgilendirdiğin için. Benim büyük ihtimal subab ayarları dengesiz ayarlıyamıyorum galiba.Peki subabları gevşetsem.Bu motor çalışır mı?Eğer sente ayarı kaçmamış ve subab yamuk değilse .

  12. #12
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    sente kacmamıs veya subap yamulmamış ise,
    SUBAPLARIN FAZLA SIKI'dır,
    onları gevsetırsen motor calısacaktır

    Şöyle yap,
    KÜLBÜRÜTÖR (üstteki kapak) kapağını aç,
    ve sargı tarafındaki ortadakı kapağı aç ve içeride 14 anahtar için cıvata var,
    uzun lokma işe yarar ona,
    motoru oradan cevır,
    piston üst ölü noktaya cıktıgında bir turda subaplara basar içinci turda boşa basar,
    o boşa dondugu esnada subap ayarı yapılır,

    Yanlış yapma sorunsuz calısacaktır,,,

  13. #13
    çilekeş03 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2009
    Şehir
    afyon
    Motosikleti
    Sport F5 150-23 Racing
    Serkan ustam bilgilerin için gerçekten çok saolasın.Benim motorun sente ayarı yokmuş dediğin gibi.Yenice şimdi senteyi tarif ettiğin gibi ayarladım.Motoru topladım yarın bindirip marşa basıcam Çalışır heralde.Çok teşekkürler.

  14. #14
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    motoru baglamadan sadece marş motorunun kırmızı kablosunu akuye degdır ve eksıyıde motor bloğuna degdır,
    bujıyı tak yerıne,
    motoru mars yap ve emme yerınden kagıt ıle dene emecekmı,
    sonrasında bujıyı sok ve parmagını bujı yuvasına daya sıkıca,
    yıne mars yap ve parmagını ıtmesı gerekıyor ve PAT,,PAT,,PAT yapması lazım,
    yapmaz ıse subaplar sıkı olabılır,
    kolay gelsın kardeşim


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)