Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ramzey 200 Cross Far/Stop ampülü sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ugrgnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Ramzey QM200 GY
    Selamun aleykum herkse iyi geceler.

    ramzey 200 cross motosikletim var ve 2.el aldım bu motosikleti. aldıgımdan beridir far ve stop ampuluyle ılgılı sorunum var. 2.ye far ampulu patlattım ve her patlayan ampul sadece kısada patlıyor. uzun patlamıyor. uzunla devam edıyorum sıkıntı yok fakat kısa 1 hafta ıcınde patlıyor. stop ampulundeyse normalde far acıkken yanmıyor yanması gerekırken, sadece frene basınca yanıyor. o da patlak. onu da 2.sefer degıstım yıne patladı. ilk degısımımde kıllanmadım dedım atlayıp zıplıyorum ne cukur tanıyorum ne set belkı ampuller oyle patlıyodur falan ama 2.ye gıdınce dedım kesın bırsey var. kaçak olsa kabloda ki kontrollerım sonucunda yok, sadece nıye far ampulunun kısası ve stopun normalı patlar. sadece bu ikisi patlıyor. acaba dıyorum kı sorun konjektor mu. ampuller nasıl calısıyor bılmıyorum ama mantık uretmek gerekırse, far ampulunun uzunu 12v ile calısıyor dıye dusundum. kısasıysa belkı de daha az enerjıyle calısıyordur ve konjektor bu enerjıyı dusuremedıgı ıcın patlatıyor dıye dusundum. sorunu konjektore baglıyorum ben kendı kafamda. kesın bı bılgı almak ıstedım sızden. konjektoru degısıcem sanırım ve malıyetı de 40lira. bu yuzden dedım bı yazayım gelen cevaplara bakayım belkı farklı bısey cıkar. sımdıden sagolun.
    Think Nothing! Just Twist The Wrist


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    31 Ocak 2006
    Benim Ramzey 7 yaşında; 2 kez ön far ampulü patladı, normali 35w iken elektrikçi 40 ya da 45w ampul le değiştirdi, 2 senedir sorun yok. Arka lambam ise geçen yıl patladı, sizinkinin aksine farlar açıkken yanıyor ama frene basınca yanmıyordu; onu da orijinaliyle değiştirdim yine o zamandan beri sorun yok... Konjektörü değiştirmeden önce bence bir ölçüm yaptırın, akım düzenli mi değil mi ona göre elektrikçi bir çözüm bulur. Bu arada; biliyorsunuzdur bizim far ampulleri eski tip el fenerlerininki gibi bir şey. Bazı arkadaşlar bunu (işinin ehli bir elektrikçide) H4 tipi yuva ve ampullerle değiştirttiler çözüm olarak, o da bir seçenek olabilir. Üzerinde gelen standart ampuller hem sarsıntıya hem de ısınma/soğumaya dayanıksız gibi sanki....

  3. #3
    ugrgnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Ramzey QM200 GY
    Alıntı DusenAdam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim Ramzey 7 yaşında; 2 kez ön far ampulü patladı, normali 35w iken elektrikçi 40 ya da 45w ampul le değiştirdi, 2 senedir sorun yok. Arka lambam ise geçen yıl patladı, sizinkinin aksine farlar açıkken yanıyor ama frene basınca yanmıyordu; onu da orijinaliyle değiştirdim yine o zamandan beri sorun yok... Konjektörü değiştirmeden önce bence bir ölçüm yaptırın, akım düzenli mi değil mi ona göre elektrikçi bir çözüm bulur. Bu arada; biliyorsunuzdur bizim far ampulleri eski tip el fenerlerininki gibi bir şey. Bazı arkadaşlar bunu (işinin ehli bir elektrikçide) H4 tipi yuva ve ampullerle değiştirttiler çözüm olarak, o da bir seçenek olabilir. Üzerinde gelen standart ampuller hem sarsıntıya hem de ısınma/soğumaya dayanıksız gibi sanki....
    kalıtelı ampul kullanıyorum bide. benım aklıma takılan, neden sadece kısalar patlıyor. acaba ampulun kısası daha mı az enerjı alıyor da bu enerjı konjektorde dusurulemedıgı ıcın boyle yapıyor. ne sinyalım patlar ne gostergedekı ampulden biri. sadece ön far kısası ve stop normali. stopun fazla guc aldıgı fren ısıgı yanıyor on tarafın da uzunu. 3.ye oluyor bu
    Think Nothing! Just Twist The Wrist

  4. #4

    Üyelik
    31 Ocak 2006
    Teknik olarak bilgim yok, sadece tahmin yürütebilirim.. Far ampulünün kısa yanan kısmı ile stop ampulündeki park kısmı, uzun far ve fren lambasından daha uzun süre çalıştığı için daha hızlı yıpranıyor olabilir. Bu arada el kitabına baktım, "Far lambası: 12V 35W/35W (uzun da kısa da aynı gücü çekiyor), Arka lamba/stop lambası: 12V 21/5W" yazıyor. Bu bilgilere göre teknik bir cevap verebilen olur belki..

  5. #5
    ugrgnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Ramzey QM200 GY
    Alıntı DusenAdam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teknik olarak bilgim yok, sadece tahmin yürütebilirim.. Far ampulünün kısa yanan kısmı ile stop ampulündeki park kısmı, uzun far ve fren lambasından daha uzun süre çalıştığı için daha hızlı yıpranıyor olabilir. Bu arada el kitabına baktım, "Far lambası: 12V 35W/35W (uzun da kısa da aynı gücü çekiyor), Arka lamba/stop lambası: 12V 21/5W" yazıyor. Bu bilgilere göre teknik bir cevap verebilen olur belki..
    evet işte ben de aynı bılgılere sahıbım. stop ampulunde guc farkı var ama far ampulunde yok. 35e 35 diyor. kaçak vb bişey de yok kabloda. ben bi regülatör alıp deniycem buyuk ıhtımal
    Think Nothing! Just Twist The Wrist

  6. #6
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı ugrgnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet işte ben de aynı bılgılere sahıbım. stop ampulunde guc farkı var ama far ampulunde yok. 35e 35 diyor. kaçak vb bişey de yok kabloda. ben bi regülatör alıp deniycem buyuk ıhtımal
    Konjektör'ü değiştirdikten sonra sorun devam ederse belki size çok ilginç gelecek ama farları açıp kapayan düğmede sorun olma olasılığı da var.Benim eski motosiklet Kanuni Caracal 200 ün far düğmesinde iç tarafından temas yerlerinde küçük bir temassızlık-paslanma gibi bir durum vardı ve bir keresinde sadece ön farın kısa far kısmı yanmıştı sadece uzun yanıyordu.Eğer uğraşıpta sorunu çözemezseniz kumandayı söküp içine bir bakın kontrol edin herhangi bir paslanma temazsızlık var mı diye.Ama dikkatli olun kumanda içinde yaylar bilyeler vb. var söküp takması biraz sinir bozucudur.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  7. #7
    ugrgnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Ramzey QM200 GY
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konjektör'ü değiştirdikten sonra sorun devam ederse belki size çok ilginç gelecek ama farları açıp kapayan düğmede sorun olma olasılığı da var.Benim eski motosiklet Kanuni Caracal 200 ün far düğmesinde iç tarafından temas yerlerinde küçük bir temassızlık-paslanma gibi bir durum vardı ve bir keresinde sadece ön farın kısa far kısmı yanmıştı sadece uzun yanıyordu.Eğer uğraşıpta sorunu çözemezseniz kumandayı söküp içine bir bakın kontrol edin herhangi bir paslanma temazsızlık var mı diye.Ama dikkatli olun kumanda içinde yaylar bilyeler vb. var söküp takması biraz sinir bozucudur.
    kumandaya baktım ama tabi su falan mı girdi de bişey oldu diye baktım arkadas dedi onu da. benım hıc aklıma gelmedı kumanda cunku her seferınde far kısası ve stop normalı patlıyor. uzun ve frenle yanan stop hiç patlamıyor. daga cıkıyorum atlayıp zıplıyorum sehır ıcınde motor setlerde sarsılıyo ama yıne de uzun far ile fren stopuna hiçbişey olmuyor. bana bu direk olarak konjektör gibi geliyor.

    Peki bi sorum daha var. yakın zamanda muayeneye giricem. agır kusur olarak gecer sanırım bu ampul olayı. sonucta gece yolda gıderken ben bıle tedırgın oluyorum arkadakı gormıcek dıye. muayene için bu olayı halletmem gerekıcek sanırım. bu arada, var mıdır ramzey 200 crossa göre konjektör satan bir site ucuza. ben bulamadım heryerde 40lira. denk geleniniz varsa söyleyebilirse sevinirim
    Think Nothing! Just Twist The Wrist

  8. #8

    Üyelik
    31 Ocak 2006
    Google üzerinden kısa bir araştırma yaptım; benzer sorun birçok marka ve model motosiklette yaşanmış. (Kısa huzmeli ampul ve arka park lambasının patlaması.) Genel olarak sorun konjektör kaynaklı. Bunun dışında ampul bağlantısının gevşek olması nedeniyle ark oluşması ve ısınma, akü başlarının gevşek olması, kısa devre gibi nedenler sayılmış. Bazıları konjektör ile kısa huzmeli far arasındaki kabloya direnç ekleyerek sorunu çözmüş ama konjektör arızalıysa ileride daha büyük sorunlar çıkar, ben mantıklı bulmadım.
    Sizin sorununuz da konjektör kaynaklı galiba. Fiyat olarak 40 TL'den ucuza ben de bulamadım, Ramzey'in parça kataloğunda da 42 TL gibi bir fiyat yazıyor. Hatta bazı sitelerde 120 TL fiyat vermişler. Başka marka konjektörler de uyabilir ve 25 TL civarı alınabilir ama uygun konjektörü önerebilecek usta bulabileceğinizi sanmıyorum. Dolayısıyla; işi kendiniz çözmek istiyorsanız 40 TL'ye konjektörü alıp takacaksınız ve sorunun çözülmesi için dua edeceksiniz. Ya da elektrikçiye gösterip sorun konjektörden mi kaynaklanıyor, yoksa başka bir neden mi var ona baktıracaksınız.
    Muayene konusuna gelince; ampuller düğmeyi açar açmaz ya da kısa bir süre sonra patlamıyorsa muayeneye girmeden hemen önce değiştirip öyle muayeneye gireceksiniz. Tüm aydınlatmaların çalışması önemli. Farlar ayarlı değilse hafif kusurla geçiliyor.
    Sorununuzun kısa zamanda çözülmesini dilerim.

  9. #9
    ugrgnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Ramzey QM200 GY
    Alıntı DusenAdam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Google üzerinden kısa bir araştırma yaptım; benzer sorun birçok marka ve model motosiklette yaşanmış. (Kısa huzmeli ampul ve arka park lambasının patlaması.) Genel olarak sorun konjektör kaynaklı. Bunun dışında ampul bağlantısının gevşek olması nedeniyle ark oluşması ve ısınma, akü başlarının gevşek olması, kısa devre gibi nedenler sayılmış. Bazıları konjektör ile kısa huzmeli far arasındaki kabloya direnç ekleyerek sorunu çözmüş ama konjektör arızalıysa ileride daha büyük sorunlar çıkar, ben mantıklı bulmadım.
    Sizin sorununuz da konjektör kaynaklı galiba. Fiyat olarak 40 TL'den ucuza ben de bulamadım, Ramzey'in parça kataloğunda da 42 TL gibi bir fiyat yazıyor. Hatta bazı sitelerde 120 TL fiyat vermişler. Başka marka konjektörler de uyabilir ve 25 TL civarı alınabilir ama uygun konjektörü önerebilecek usta bulabileceğinizi sanmıyorum. Dolayısıyla; işi kendiniz çözmek istiyorsanız 40 TL'ye konjektörü alıp takacaksınız ve sorunun çözülmesi için dua edeceksiniz. Ya da elektrikçiye gösterip sorun konjektörden mi kaynaklanıyor, yoksa başka bir neden mi var ona baktıracaksınız.
    Muayene konusuna gelince; ampuller düğmeyi açar açmaz ya da kısa bir süre sonra patlamıyorsa muayeneye girmeden hemen önce değiştirip öyle muayeneye gireceksiniz. Tüm aydınlatmaların çalışması önemli. Farlar ayarlı değilse hafif kusurla geçiliyor.
    Sorununuzun kısa zamanda çözülmesini dilerim.
    araştırmalarımızın sonucu aynı. konjektör değişicem yakın zamanda. muayeneden gecemıyorsak kesınlıkle degısmem lazım. ucuz bir far ampulu ve stop ampuluyle halledebılırım ısı ama amaç ilk olarak muayene degıl. o 2.adım. ilk amaç sonucta kendım. karanlıkta sıkıntı. uzun farlarla gıtmek ve stop ampulu yanmadan gıtmek sıkıntı. konjektör olayı kesınlestı. 40 lira fiyat bıcıyorlar evet. çok teşekkür ederim yardımlarınız için
    Think Nothing! Just Twist The Wrist


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)