Akü mü bitti ? marş motoru mu gidik ? marş rölesi mi tırtladı?
Reklamlar
-
Motoru dün garaja koyduğumdan beri hiç sorun yoktu. Bugün marşa bastığımda bi tık sesi geldi ve durdu. Hemen marş rölesine baktım ve uzun süreli marşa basınca cızırdama sesi geliyor röleden. Motor kapalıyken bütün farlar korna vs.. çalışıyor taki marşa basınca, tık sesi ve bütün elektrik garip bi şekilde 3-4 saniyeliğine gidiyor. Motoru vurdurarak çalıştırdırm belki sorun aküdedir diye. 5 dk kadar rölantide çalıştırdım ama kapatıp açtığımda bi cacık olmamıştı. he bu arada marş rölesini de kısadevre yaptım ama hiç bir tepki yok yani marş motorunda gram oynama yok. yardım edebilecek arkadaşlar varsa sevinirim...
Reklamlar
-
marş motoru motosikletteki en yüksek akımı çeken parçadır..farlar açıkken marşa basınca(otomatik sönmüyorsa) farlar zayıflayıp hatta sönüyor ve röleden tırtlama sesi geliyorsa akü tırt olmuştur..sebebi ise ya akü ömrünü doldurmuş yada motosikletiniz şarj etmiyordur..
üretilen elektriği ölçtürün..
-
akünün ömrünün bitmiş olması bana daha büyük ihtimal gibi geldi şimdiye kadar hiç değiştirilmemiş ama benim anlamadığım bu aküler birden bire mi bitiyor böyle hiç mi bi belirtisi olmaz tıkır tıkır çalışırken?
-
olur tabi..ama motoru her zaman aynı şekilde kullanırsanız misalen gündüz far yakmadan,en az 1-2 saatlik kontak kapatmadan filan gibi bunu geç farkedersiniz..eğer böyle bir durum varsa ilk farlı yolculukta yada çok kısa mesafelerde stop marş yaparsanız,yanı 3-5 marş sonrasında ortaya çıkar..bakkala git stop et çalıştır,sonra eve gel stop et,çalıştır yan mahallede stop et v.b....
-
akü. aynı sorun bende de vardı. benımkı yatmaktan degıl akunun omrunu yıtırdıgınden dolayı oldu. eger bundan daha kesın bır cevap almak ıstıyorsan, bir akü ve takviye kablosuyla dırek mars motorundan calıstırmayı dene motoru. mars motorunun arızasız oldugunu goreceksın. o roleden gelen sesse gereklı enerjıyı cekemedıgı ıcın. akü yatınca bitebiliyor. şarj olmuyor eger omrunun sonuna dogru gıtmeye basladıysa yavas yavas sarjı bosalıyor ve güm. kolay gelsın
-
vallahi çok kısa mesafelerde sürekli kullandım son 3 aydır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:47 ----------
ugrgnr adlı üyeden alıntı
akü. aynı sorun bende de vardı. benımkı yatmaktan degıl akunun omrunu yıtırdıgınden dolayı oldu. eger bundan daha kesın bır cevap almak ıstıyorsan, bir akü ve takviye kablosuyla dırek mars motorundan calıstırmayı dene motoru. mars motorunun arızasız oldugunu goreceksın. o roleden gelen sesse gereklı enerjıyı cekemedıgı ıcın. akü yatınca bitebiliyor. şarj olmuyor eger omrunun sonuna dogru gıtmeye basladıysa yavas yavas sarjı bosalıyor ve güm. kolay gelsın
dediğini deniycem ilk fırsatta hattta şimdiden akü bakmaya bile başladım :(
bide ben kısadevreden kıllandım hani bütün ışıklar vs.. sorunsuz çalışınca. marşa giden sistemde ne bileyim kontakta falan kısadevre yaratıpta birden fazla akım çekermi, marş almamasının sebebi buda olabilir mi.
-
Yeni konu açmayayım arkadaşın tarif ettiğinin birebir aynısı bende de var ancak benim motosikletim daha 1 haftalık?
-
lickup adlı üyeden alıntı
Yeni konu açmayayım arkadaşın tarif ettiğinin birebir aynısı bende de var ancak benim motosikletim daha 1 haftalık?
aküsü iyice dınlendırılmemıs olabılır. oyle olunca aku gorevını yapamaz
Think Nothing! Just Twist The Wrist
-
ugrgnr adlı üyeden alıntı
aküsü iyice dınlendırılmemıs olabılır. oyle olunca aku gorevını yapamaz
Biraz daha açar mısın hocam? Ne yapmalıyım ben alıp servise götüreyim mi? Bide 1 gün falan bekleyince hafif düzeliyor benimki iki üç kere marşa basınca yine gidiyor.
Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir...
-
paint_black ın sorunu zannedersem marş motorunun kömürleri bitmiş olabilir yokmu tanıdık birinin arabasında akü takviye kablosu aküye baglayıp deneyin yine marş basmazsa ya marş motoru alıcan yada kömürlerini bi oto elektirikçiye degiştitrireceksin
-
HEROCAN35 adlı üyeden alıntı
paint_black ın sorunu zannedersem marş motorunun kömürleri bitmiş olabilir yokmu tanıdık birinin arabasında akü takviye kablosu aküye baglayıp deneyin yine marş basmazsa ya marş motoru alıcan yada kömürlerini bi oto elektirikçiye degiştitrireceksin
"Otomobilden takviye almak motosikletin elektrik tesisatını komple perte çıkarabilir, asla denenmemeli..." diye bişey okumuştum güvenilir bi kaynakta, bence denememekte fayda var
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
İzmir İl Temsilcisi
son noktayı koymuşlar ama yukardakilerle özet olarak hem fikir oldugumu söylemek isterim 2 sebebi vardır.
konjektör yada akü.
dendigi üzere far stop sinyal hepsi çalışabilir fakat marş motoru en yüksek akımı çektigi için marşa basıldıgında tık tık tık tık ses gelir .
konjektörün aküye verdigi akımı ölçtükten sonra bütün olay ortaya cıkacaktır. fakat bu şekilde far sinyal stop lambasını yanıyormu diye devam ederseniz yakında onlarda yanmaz akünün gücü git gide zayıflıcaktır
-
ferdinandd adlı üyeden alıntı
"Otomobilden takviye almak motosikletin elektrik tesisatını komple perte çıkarabilir, asla denenmemeli..." diye bişey okumuştum güvenilir bi kaynakta, bence denememekte fayda var
aküyü sökmezsen bişey olmaz ama aküyü çıkarırsan (motordaki) takviye yaptıgın akünün amperi yüksek oldugu için kabloları yakabilir onun için motorun aküsü kesinlikle takılı olması lazım kendim bizzat denedigim bişey denemedigim bişeyi başkasını deyim yerindeyse kobay yerine koymam zaten saatlerce takılı kalmasına gerek yok takviye kablosunu aküden aküye takıp marşa basıcak marş basar veya basmaz sonra sök toplam takviye kablosunu baglayıp marşa basmak kaç saniye olucak
kışın akü zayıfladıgı zaman arkadaşın arabadan takviye yapıyorum bir saat dursa yetiyor takviye yaptıgım akü 60 amper benim motorun aküsü 7 amper siz hiç oto elektirikçisine gittiginizde görmemişsiniz galiba akü şarz cihazı doluysa genelde küçük amperli aküleri büyük kamyon aküleriyle doldururlar ölçüm cihazıyla amperini ve volt unu kontrol edip verirler
-
sen yinede bi sigortayıda kontrol et.anlattıklarına göre pek sgorta ile ilgili olmasada şöyle göz ucuyla bir ampulun manyetiği kırık mı bi bak
-
Bağla araba aküsünü hiçbir şey olmaz... Kamyon aküsü varsa onu da bağlayabilirsin. Volt başka bir şey amper başka birşey. Amper akünün depolama kapasitesini gösterir. 12 V bir akü olması yeterli. Yeter ki kısa devre yaptırma
-
-
aynı sıkıntı bende oldu, hatta şu anda motor o sebepten dolayı serviste konjektörün yanmış ve motoru son birkaç gündür akü karşılamış. Sonucunda da akün bitmiş. Konjektör besleme yapmadığından akü de boşalmış durumda... Konjektörünü değiştirmen gerekiyor. Daha sonra motoru çalıştır, gez dolaş, akünü şarj etsin... (Tabi statör sargısı sağlam ise.)
-
lickup adlı üyeden alıntı
Biraz daha açar mısın hocam? Ne yapmalıyım ben alıp servise götüreyim mi? Bide 1 gün falan bekleyince hafif düzeliyor benimki iki üç kere marşa basınca yine gidiyor.
akünun asıtlerını doldurduktan sonra bi yarım saat agızlarının kapatılmadan dınlendırılmeye bırakılması gerekır. bu dınlendırmeyı yapmazsan aku enerjıyı ıyı vermez. gıt bı servıse konus
Think Nothing! Just Twist The Wrist
-
Sorunun çözüldü arkadaşlar, ugrgnr'un da ilk başta dediği gibi aküymüş sıkıntı. gittim 12v/7a akü aldım sorun çözüldü, gerçi üzerindeki akü 8 amperdi bi sıkıntı çıkmaz heralde...
-
aynı olay bende de var 1 kaç ay önce aynı olayı yaşadım uzun uzun marşa basarak zar zor çalıştırıyordum sonra birden bire bu sorun yok oldu bugün tekrar aynı sorun ile karşı karşıyayım bende aküden şüphe ediyordum bakalım bir servise uğramak farz oldu
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)