Zincir bir geriliyor bir gevşiyor
Reklamlar
-
24 Ağustos 2013, 21:37
#1
Üç gündür bu sorun devam ediyor,Arka tekeri çeviren zincir bir geriliyor bir boşalıyor,Çok abartı şekilde değil fakat yolda giderken dikkat dağıtıyor,
kulağım sürekli orada.
Muhafazayı söktüm inceledem fakat herhangi bir olumsuzluk görmedim,kuru kalmışta değil sürekli yağlı vaziyette,
Aşırı gerginde değil,zincir muhafazasında bulunan stickerda belirtilen esneme payının aynısını ayarladım
Dişlilerde sorun yok fakat gergi payı iki tırnak kalmış
Sorun ne olabilir....
Eleştirmek kolay ama üretebilmek zordur. Yıkmak, yaralamak için eleştirmek, aciz ve beceriksiz insanların işidir.
http://yu-mu.blogspot.com/2012/12/fotograflar.html
Reklamlar
-
24 Ağustos 2013, 21:44
#2
Görmeden tam bir şey diyemem ama belki arka tekerlekte bir degesizlik olabilir gerçi olsa fark edersin herhalde,zincir farklı yerlerinden esneme yapıp uzamış olabilir yada en basit sebep bazı motosikletlerde motosikletin şasesinin yapısına göre amortisörler aşağı yukarı harket ettiğinde zincirin gerginliği değişir.Yanlış hatırlamıyorsam benim eski motosiklette(Kanuni Caracal) üstüne oturunca zincir gevşiyordu.
-
24 Ağustos 2013, 21:48
#3
-
24 Ağustos 2013, 21:48
#4
Sağol Mert arkadaş zahmet edip ilgilendiğin için,fakat motoru sehpaya alıp çevirdiğimdede aynı durum var,
Ömrünü doldurmuş olmasına son seçenek olarak bbakıyorum ama dediğiniz doğru ise yapacak birşeyde yok
Hem zincirin özelliğini yitirmesi bu şekildemi oluyor,içerisinden bakla çıkartıp hala kullanan insanlar oluyor
-
24 Ağustos 2013, 21:54
#5
Arka dişlinin merkezi kaçık olabilir. Benim motorunda uzun süredir böyle. Tekerleği çevirip en gergin olduğu hizada yapiyorum gerginlik ayarini. Onun disinda pek bi problem yaratmadi.
-
24 Ağustos 2013, 21:55
#6
Yakın zamanda değiştidigin bişey oldumu zincir dişlilerden. Takım haliyle değiştirmek gerekli aksi halde bunu yapıyor. Tecrübeyle sabit. Birde değişim olmadıysa aşınma hat safhaya gelip değişim şart olmuş. Birde alırken merdiven altı ucuz tercih etmemeli. Ne zincir dişliye ne dişli zincire uyuyor.
-
24 Ağustos 2013, 21:56
#7
oyunageldim adlı üyeden alıntı
Sağol Mert arkadaş zahmet edip ilgilendiğin için,fakat motoru sehpaya alıp çevirdiğimdede aynı durum var,
Ömrünü doldurmuş olmasına son seçenek olarak bbakıyorum
ama dediğiniz doğru ise yapacak birşeyde yok
Hem zincirin özelliğini yitirmesi bu şekildemi oluyor,içerisinden bakla çıkartıp hala kullanan insanlar oluyor
Zincir zamanla esner uzar belirli yerlerinden esnemiş uzamış,belirli yerleri az uzamış yani kısacası sanırım zincir ömrünü doldurmuş bu durumda bakla çıkarmanın işe yarıyacağını sanmam.Arka tekerleğe de bir göz at derim bazen arka dişlinin bağlı olduğu takozlar ömrünü doldurduğunda da biraz dengesizlik yapabilir.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
-
24 Ağustos 2013, 22:06
#8
h2rx adlı üyeden alıntı
Arka dişlinin merkezi kaçık olabilir. Benim motorunda uzun süredir böyle. Tekerleği çevirip en gergin olduğu hizada yapiyorum gerginlik ayarini. Onun disinda pek bi problem yaratmadi.
Sağolasın Hüseyin ,daha önce sizin dediğiniz gibi yapmıştım fakat toprak yola ilgiden dolayı zincir sallanıp korumaya vuruyordu,bu yüzden ayarını değiştirmiştim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:00 ----------
search16 adlı üyeden alıntı
Yakın zamanda değiştidigin bişey oldumu zincir dişlilerden. Takım haliyle değiştirmek gerekli aksi halde bunu yapıyor. Tecrübeyle sabit. Birde değişim olmadıysa aşınma hat safhaya gelip değişim şart olmuş. Birde alırken merdiven altı ucuz tercih etmemeli. Ne zincir dişliye ne dişli zincire uyuyor.
Bir şey değiştirmediim fakat dediğiniz gibi ömürleri tamamlanmış olabilir,son gezide bayağı bir toprak yol gitmiştim,birazda bunun payı olabilir
Motoru satın aldığım kişi sadece arka dişli ve zinciri değiştirmiş,herhalde uyumsuzlukta bundan kaynaklı,(arkalar az aşınmışken ön miladını doldurmuş olabilir)
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------
Thracian adlı üyeden alıntı
Zincir zamanla esner uzar belirli yerlerinden esnemiş uzamış,belirli yerleri az uzamış yani kısacası sanırım zincir ömrünü doldurmuş bu durumda bakla çıkarmanın işe yarıyacağını sanmam.Arka tekerleğe de bir göz at derim bazen arka dişlinin bağlı olduğu takozlar ömrünü doldurduğunda da biraz dengesizlik yapabilir.
Sağolasın Mert herhalde bir takım dişli zincir takımı şart olucak
Eleştirmek kolay ama üretebilmek zordur. Yıkmak, yaralamak için eleştirmek, aciz ve beceriksiz insanların işidir.
http://yu-mu.blogspot.com/2012/12/fotograflar.html
-
24 Ağustos 2013, 22:24
#9
Arkadaşlar yazmış %99 zincir.bir gergin bir gevşek belirtildiği gibi zincirin uzayıp deforme olması yada zincirin baklalarndaki millerinin bazılarında kırıklar olması iyice incele zinciri.Uzun süreden beri kullanıyorsan zincirin kalitesine göre belli ömrü vardır ömrü bitti diyorsan en temizi değiş.
-
24 Ağustos 2013, 22:55
#10
İlk motorumu aldıgımda heryerini inceliyordum motoru orta seybaha alıp arka tekeri çevirdiğimde aynı olay oluyordu zincir belirli yerde geriliryor belirli yerde gevşiyordu tabi bu gözle fark edilecek şekilde değilde.Parmağımla sertliğini elleyince belli oluyordu.Hemen ustaya gittim ( çok sağlam ustadır ) hiç birşey söylemedim direk orta sehbaya aldım tekeri çevirdim zinciri elimde kontrol ediyordum başımda dikiliyordu -bir gevşek bir sert mi oluyor dedi dedim evet -o normal dedi.Yalan doğru bilemem.
Bu durum acaba her motordamı var ama sizin dediğiniz gibi motorda hissedilmesi imkansız ve ses falanda yapmıyor.
-
25 Ağustos 2013, 01:37
#11
Az önce hiç üşenmeden gittim zinciri söktüm ,benzinli mazot ile bir güzel yıkama tabancası ile yıkadım kuruladım,
daha sonra zinciri bir yere ucundan asarak pas sökücü sıktım,aşağı en uca kadar süzüldü beklettim biraz,sonra tekrar hava ile kuruladım
Ve taktım yağladım sonuç ! Yine ayni
Dikkat ettimde ön dişlidede arka dişlidede KPH yazıyor,hala fabrika çıkışı dişlimi bunlar acaba,zincirde DID marka
(Motoru ikinci el almıştım)
Motorum honda innova km 25 bin civarı
-
25 Ağustos 2013, 01:53
#12
oyunageldim adlı üyeden alıntı
Az önce hiç üşenmeden gittim zinciri söktüm ,benzinli mazot ile bir güzel yıkama tabancası ile yıkadım kuruladım,
daha sonra zinciri bir yere ucundan asarak pas sökücü sıktım,aşağı en uca kadar süzüldü beklettim biraz,sonra tekrar hava ile kuruladım
Ve taktım yağladım sonuç ! Yine ayni
Dikkat ettimde ön dişlidede arka dişlidede KPH yazıyor,hala fabrika çıkışı dişlimi bunlar acaba,zincirde DID marka
(Motoru ikinci el almıştım)
Motorum honda innova km 25 bin civarı
arkadaşım boş laflara bakıp boşuna uğraşma
senin zincir uzadı yenisini alacaksın.
ben cross cuyum iki ayda bir zincir değiştiriyom.
sert kalkışlar teker yapmak zinciri çabuk uzatır.
"Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”
-
25 Ağustos 2013, 01:54
#13
Zincirin uzamış. Değiştirmen gerekiyor , daha fazla gitmeye çalışırsan biryerde kopup başına iş açar. Mümkünse takım halinde dişlilerle beraber değiştir. Eski dişliler yeni takacağın zincirin ömrünü kısaltır.
-
25 Ağustos 2013, 02:06
#14
gecen sene okuldan arta kalan zamanlarda kuryelik yapıyorum ekstra işler filan kovalıyorum.
patrona dedim ki cbfin zincir bi garip lastiği ayarlıyorum zincir gene bollaşıyor değiştirelim dedim
değiştirmedi.
sonuç
altunizadeden köprüye cıkan yolda zincir koptu tekere dolandı.
ne oldugunu anlayamadım bile motosiklet beni üstünden attı. arkadan gelen taksi cbf e patlattı
ben omzumun üstüne düştüm. hastanelik oldum, taksinin tampon gitti, motorun tüm sag plastikleri kırıldı
8 9 ay geçti bu olayın üstünden hala omzum sızlıyor.
sonuç olarak 20 liraya gidip cbf e zincir almadı patron.
az daha ben canımdan oluyordum. motosiklet zararı + taksinin zararı
hesap et olanları.
bu yüzden baktın zincirde anormallik var, zincir esniyor bakla yamuluyor.
hiç ugraşma gidip değiştir zinciri
-
25 Ağustos 2013, 03:18
#15
Daha kaç kişinin yazmasını bekliyorsun ikna olmak için bilmiyorum ama zincirin bozulmuş ve değiştirmekten başka şansın yok.
130'u_gördüm adlı üyeden alıntı
İlk motorumu aldıgımda heryerini inceliyordum motoru orta seybaha alıp arka tekeri çevirdiğimde aynı olay oluyordu zincir belirli yerde geriliryor belirli yerde gevşiyordu tabi bu gözle fark edilecek şekilde değilde.Parmağımla sertliğini elleyince belli oluyordu.Hemen ustaya gittim (
çok sağlam ustadır ) hiç birşey söylemedim direk orta sehbaya aldım tekeri çevirdim zinciri elimde kontrol ediyordum başımda dikiliyordu -bir gevşek bir sert mi oluyor dedi
dedim evet -
o normal dedi.Yalan doğru bilemem.
Bu durum acaba her motordamı var ama sizin dediğiniz gibi motorda hissedilmesi imkansız ve ses falanda yapmıyor.
Daha bozulmuş zinciri anlamayan adam mı çok sağlam.
-
25 Ağustos 2013, 22:58
#16
Tsubasa geçmiş olsun,bende bunlardan korktuğum için yanıt aradım
Karşı çıktığım birşey yok Slayerrr,Tabiiki verilen cevaplara önem veriyorum yoksa neden buradan yardım isteyelim.
Akşam kapattım bilgisayarı şimdi açtığımdada yeni yanıtları gördüm
Zincir değişecek,ön dişlide arka dişlide sağlam aklım onlara takıldı
Bugün bir gezi planım vardı malum Pazar heryer kapalı olduğundan ayni zincir ile çıktım geziye 40-50 bazen 60 km hızlardı,şükürki 300 kmyi birşey olmadan tamamladım
Şimdi siparişi verdim zincir birkaç güne kalmaz elimde olur
Yanıt veren yardımcı olmak isteyen herkese teşekkürler
-
28 Ağustos 2013, 11:06
#17
cift sehpaya al motoru..yanda durarak jantı ileri geri hareket eddir eger arka maşada bosluk varsa zincir dönerken kasıldıgında bi boşlugu ceker bi bırakır ...eski motorum kanuni windys de aynı sorun vardı komple zincir dişli degişdirdim yine aynıydı en son arka maşayı sıkdım boslamısdı düzeldi sonra
seninkide büyük ihtimal öyledir
-
28 Ağustos 2013, 11:08
#18
Zinciriniz bozulmuş, değiştirmeniz gerek.
-
28 Ağustos 2013, 22:48
#19
Sağolun Salih,salıncak milini yeni değiştirmiştim orada sorun yoktu,Zincir ve ön dişliyi değiştirdim sorun çözüldü
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:45 ----------
Evet Sinan bey zincir bozulmuş malesef,değiştirdim sorun çözüldü,
yardımcı olmak isteyen herkese teşekkürler
.
.
.
-
28 Ağustos 2013, 23:19
#20
merhabalar
sorununuzu çözmüşsünüz eski zinciriniz kaç km de bozuldu bilmiyorum ama yeni zincirinizin esneme payını motorunuzun service manual indeki (servis kitabı) değerlere göre ayarlamanızı tavsiye ederim. niçin? üst limitten gevşek ayarlarsanız zincir atabilir, alt limitten sıkı ayarlarsanız bu daha büyük sıkıntılar doğurur. ön dişlinin bağlandığı milin ekseni ile arka beşik namı diğer salıncak bağlantı milinin ekseni aynı eksende hareket etmediği için amortisör aşağı yukarı çalıştığında ön dişliyle arka dişlinin arasındaki mesafe büyür veya küçülür dolayısıyla zincirimiz sıkıysa eksenler arası büyüdüğü zaman yük direkt olarak zincire biner ve zincir uzamaya çalışır, kopabilir zincir ve dişli takımı değiştirilerek bu sorun dışarıdan halledilir fakat yük zincire bindiğinde dolayısıyla ön dişliye ve ön dişliye yataklık yapan rulmanlarada biner rulmanlar belli bir süre sonra ses yapmaya ve bir zaman sonra değiştirilmezse dağılmaya ve buna bağlı olarak şanzıman dişlilerine kadar zarar verir ve buna dışarıdan müdehale etme şansı yoktur motor indirilir ben kendi motorumda üst limitte ayarlıyorum gevşek olsun sıkı olmasın biraz sıkı olunca sesle karışık titreşim yapıyo kendini belli ediyor sayğılarımla
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)